Data: 2012-10-12 17:52:04 | |
Autor: kawana | |
Ĺwiece Ĺźarowe jako podgrzewacz. | |
Czy ktoĹ prĂłbowaĹ takiego wynalazku, ma to szanse zadziaĹaÄ? a ja siÄ zastanawiam nad takimi rzeczami: 1. w jakim celu jest to montowane akurat w dieslach a w benzynie nie, albo rzadko na tyle, Ĺźe nie widziaĹem poza moĹźe jakimiĹ luksusowaymi lajmuzynami 2. jakÄ to ma moc elektrycznÄ przyjmujÄ c Ĺźe ma wkrÄcone 4 Ĺwiece Ĺźarowe 3. przyjmujÄ c, Ĺźe w maĹym obiegu jest powiedzmy 3l. pĹynu to o ile skraca siÄ czas podgrzania powiedzmy do 60st. kiedy to nagrzewnica zaczyna dawaÄ jakÄ Ĺ przyjemniejszÄ temperaturÄ? 4. przy jakiej temperaturze nastÄpuje odcinanie zasilania 5. czy dodajÄ c pompkÄ i wĹÄ czajÄ c urzÄ dzenia na 10 minut moĹźna wejĹÄ do ciepĹego auta liczÄ c na to, Ĺźe aku ma jeszcze prÄ d na rozruch? |
|
Data: 2012-10-12 18:03:35 | |
Autor: Arbiter | |
Świece żarowe jako podgrzewacz. | |
Użytkownik "kawana" <kawanek11211@o2.pl> napisał w wiadomości news:50783ca5$0$26690 3. przyjmując, że w małym obiegu jest powiedzmy 3l. płynu to o ile skraca się czas podgrzania powiedzmy do 60st. błędne założenie - grzałka ma grzać nie ciecz a silnik, ciecz jest tylko przekaźnikiem. Więc trzba by liczyć ile kg waży silnik. 5. czy dodając pompkę i włączając urządzenia na 10 minut można wejść do ciepłego auta to by grzałka musiała mieć z 5kW licząc na to, że aku ma jeszcze prąd na rozruch? o zasilaniu z akumulatora w ogole nie ma co myśleć. Aby cokolwiek zagrzać, potrzebna jest moc której w akumulatorze nie ma. |
|
Data: 2012-10-12 18:10:47 | |
Autor: kawana | |
Świece żarowe jako podgrzewacz. | |
3. przyjmując, że w małym obiegu jest powiedzmy 3l. płynu to o ile skraca się czas podgrzania powiedzmy do 60st. no ale to po wtóre błędne założenie, bo woda też nie oddaje tej energii cieplnej w całości, więc trzeba by liczyć ciepło właściwe stali silnika i znać jego powierzchnie styku z cieczą. Ponadto silnik pracując też zaczyna sam sięogrzewać i w pewnym momencie oddaje ciepło do układu. 5. czy dodając pompkę i włączając urządzenia na 10 minut można wejść do ciepłego auta nie chodzi mi to żeby wejśc do auta gdzie jest 25st i nie miec lodu na szybach. Jak na zewnątrz jest -10 to wystarczy mi temp. podniesiona do +2 co będę uważał za duży komfort licząc na to, że aku ma jeszcze prąd na rozruch? dobry Aku o pojemności 80Ah powiedzmy, że ma 60Ah, chę wykorzystać połowę jego pojemności czyli 30Ah, to mi pozwala użyć 2kW przez 10min. Tyle teoria. A jak z praktyką? |
|
Data: 2012-10-12 18:24:59 | |
Autor: ToMasz | |
Świece żarowe jako podgrzewacz. | |
zazwyczaj mają mniej. ja widziałem 1.8kW (kimhotstart)to by grzałka musiała mieć z 5kW praktyka - nie zapalisz. znane mi jest masa prób odpaleń auta "na kable" w których dawca nie miał załączonego silnika, i po 15 minutach już 2 auta nie umiały zapalić. W przeciętnym akumulatorze jest wystarczająco mocy aby zasilić taki system ogrzewania, ale napięcie tak spadnie, że nieda rady (pi razy oko) zapalić silnika. wyjście: 2 akumulatory, przyczym jeden tylko rozruchowy, drugi tylko na grzanie. oczywiście dodatkowe ładowanie tego drugiego konieczne!o zasilaniu z akumulatora w ogole nie ma co myśleć. Aby cokolwiek ToMasz |
|
Data: 2012-10-12 18:23:30 | |
Autor: Cezary Daniluk | |
Świece żarowe jako podgrzewacz. | |
W dniu 2012-10-12 18:03, Arbiter pisze:
Użytkownik "kawana" <kawanek11211@o2.pl> napisał w wiadomościTaką moc daje coś co już dawno ktoś wymyślił - webasto, eberspacher = ogrzewanie postojowe. Ciągnie sporo mocy podczas rozpalania, jednak o niebo mniej niż 4 świece żarowe, jak rozpali się palnik to pobiera tyle co wentylatory + pompka cieczy. W Golfie 3 nie miałem problemów z rozruchem, nawet jak włączyłem 20 minut przed zejściem do samochodu (podczas -20 stopni) - schodziłem do samochodu który miewał czasami i do 60 stopni na wskaźniku temperatury ... Pozdro ! |
|
Data: 2012-10-12 20:30:34 | |
Autor: nadir | |
Ĺwiece Ĺźarowe jako podgrzewacz. | |
UĹźytkownik kawana napisaĹ:
Czy ktoĹ prĂłbowaĹ takiego wynalazku, ma to szanse zadziaĹaÄ? Diesel wolniej siÄ nagrzewa niĹź benzyna wiÄc pewnie dlatego? 2. jakÄ to ma moc elektrycznÄ przyjmujÄ c Ĺźe ma wkrÄcone 4 Ĺwiece Ĺźarowe W moim przypadku sÄ trzy Ĺwiece i dziaĹajÄ przez przekaĹşnik bodajĹźe 50A, czyli max mocy to 600W. 3. przyjmujÄ c, Ĺźe w maĹym obiegu jest powiedzmy 3l. pĹynu to o ile To nie ma za zadanie ogrzewania wnÄtrza pojazdu, ale wspomĂłc nagrzanie silnika w osiÄ gniÄciu optymalnej temp. SÄ rozwiÄ zania gdzie takie lub podobne Ĺwiece montowane sÄ bezpoĹrednio w nagrzewnicy, wtedy szybciej ogrzeje to wnÄtrze samochodu ale nie wiem jak siÄ sprawujÄ . 4. przy jakiej temperaturze nastÄpuje odcinanie zasilania Nie mam pojÄcia, ale sĹyszÄ jak dziaĹa ten przekaĹşnik a wskazĂłwka temperatury jest nadal w pozycji minimum. 5. czy dodajÄ c pompkÄ i wĹÄ czajÄ c urzÄ dzenia na 10 minut moĹźna wejĹÄ do Na pewno nie, 10 minut to za maĹo a i moc nie jest zabĂłjcza, ale myĹlÄ, Ĺźe jak wĹÄ czÄ na 30-40 minut, to po odpaleniu silnika szybciej wskoczy na wĹaĹciwÄ temperaturÄ. Z tym Ĺźe ja nie mam zamiaru zasilaÄ tego z akumulatora a z sieci elektrycznej, stÄ d ten wÄ tek. |