Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Świece Ĺźarowe jako podgrzewacz.

Świece żarowe jako podgrzewacz.

Data: 2012-10-12 17:52:04
Autor: kawana
Świece żarowe jako podgrzewacz.
Czy ktoś próbował takiego wynalazku, ma to szanse zadziałać?

a ja się zastanawiam nad takimi rzeczami:

1. w jakim celu jest to montowane akurat w dieslach a w benzynie nie, albo rzadko na tyle,
że nie widziałem poza może jakimiś luksusowaymi lajmuzynami

2. jaką to ma moc elektryczną przyjmując że ma wkręcone 4 świece żarowe

3. przyjmując, że w małym obiegu jest powiedzmy 3l. płynu to o ile skraca się czas podgrzania powiedzmy do 60st.
kiedy to nagrzewnica zaczyna dawać jakąś przyjemniejszą temperaturę?

4. przy jakiej temperaturze następuje odcinanie zasilania

5. czy dodając pompkę i włączając urządzenia na 10 minut można wejść do ciepłego auta
licząc na to, że aku ma jeszcze prąd na rozruch?

Data: 2012-10-12 18:03:35
Autor: Arbiter
Świece żarowe jako podgrzewacz.

Użytkownik "kawana" <kawanek11211@o2.pl> napisał w wiadomości news:50783ca5$0$26690

3. przyjmując, że w małym obiegu jest powiedzmy 3l. płynu to o ile skraca się czas podgrzania powiedzmy do 60st.

błędne założenie - grzałka ma grzać nie ciecz a silnik, ciecz jest tylko przekaźnikiem. Więc trzba by liczyć ile kg waży silnik.

5. czy dodając pompkę i włączając urządzenia na 10 minut można wejść do ciepłego auta

to by grzałka musiała mieć z 5kW

licząc na to, że aku ma jeszcze prąd na rozruch?

o zasilaniu z akumulatora w ogole nie ma co myśleć. Aby cokolwiek zagrzać, potrzebna jest moc której w akumulatorze nie ma.

Data: 2012-10-12 18:10:47
Autor: kawana
Świece żarowe jako podgrzewacz.
3. przyjmując, że w małym obiegu jest powiedzmy 3l. płynu to o ile skraca się czas podgrzania powiedzmy do 60st.

błędne założenie - grzałka ma grzać nie ciecz a silnik, ciecz jest tylko przekaźnikiem. Więc trzba by liczyć ile kg waży silnik.

no ale to po wtóre błędne założenie, bo woda też nie oddaje tej energii cieplnej w całości,
więc trzeba by liczyć ciepło właściwe stali silnika i znać jego powierzchnie styku z cieczą.
Ponadto silnik pracując też zaczyna sam sięogrzewać i w pewnym momencie oddaje ciepło do układu.


5. czy dodając pompkę i włączając urządzenia na 10 minut można wejść do ciepłego auta

to by grzałka musiała mieć z 5kW

nie chodzi mi to żeby wejśc do auta gdzie jest 25st i nie miec lodu na szybach.
Jak na zewnątrz jest -10 to wystarczy mi temp. podniesiona do +2 co będę uważał
za duży komfort

licząc na to, że aku ma jeszcze prąd na rozruch?

o zasilaniu z akumulatora w ogole nie ma co myśleć. Aby cokolwiek zagrzać, potrzebna jest moc której w akumulatorze nie ma.

dobry Aku o pojemności 80Ah powiedzmy, że ma 60Ah, chę wykorzystać połowę jego pojemności
czyli 30Ah, to mi pozwala użyć 2kW przez 10min. Tyle teoria. A jak z praktyką?

Data: 2012-10-12 18:24:59
Autor: ToMasz
Świece żarowe jako podgrzewacz.
to by grzałka musiała mieć z 5kW
zazwyczaj mają mniej. ja widziałem 1.8kW (kimhotstart)

o zasilaniu z akumulatora w ogole nie ma co myśleć. Aby cokolwiek
zagrzać, potrzebna jest moc której w akumulatorze nie ma.

dobry Aku o pojemności 80Ah powiedzmy, że ma 60Ah, chę wykorzystać
połowę jego pojemności
czyli 30Ah, to mi pozwala użyć 2kW przez 10min. Tyle teoria. A jak z
praktyką?
praktyka - nie zapalisz. znane mi jest masa prób odpaleń auta "na kable" w których dawca nie miał załączonego silnika, i po 15 minutach już 2 auta nie umiały zapalić. W przeciętnym akumulatorze jest wystarczająco mocy aby zasilić taki system ogrzewania, ale napięcie tak spadnie, że nieda rady (pi razy oko) zapalić silnika. wyjście: 2 akumulatory, przyczym jeden tylko rozruchowy, drugi tylko na grzanie. oczywiście dodatkowe ładowanie tego drugiego konieczne!

ToMasz

Data: 2012-10-12 18:23:30
Autor: Cezary Daniluk
Świece żarowe jako podgrzewacz.
W dniu 2012-10-12 18:03, Arbiter pisze:
Użytkownik "kawana" <kawanek11211@o2.pl> napisał w wiadomości
news:50783ca5$0$26690

3. przyjmując, że w małym obiegu jest powiedzmy 3l. płynu to o ile skraca
się czas podgrzania powiedzmy do 60st.

błędne założenie - grzałka ma grzać nie ciecz a silnik, ciecz jest tylko
przekaźnikiem. Więc trzba by liczyć ile kg waży silnik.

5. czy dodając pompkę i włączając urządzenia na 10 minut można wejść do
ciepłego auta

to by grzałka musiała mieć z 5kW

licząc na to, że aku ma jeszcze prąd na rozruch?

o zasilaniu z akumulatora w ogole nie ma co myśleć. Aby cokolwiek zagrzać,
potrzebna jest moc której w akumulatorze nie ma.


Taką moc daje coś co już dawno ktoś wymyślił - webasto, eberspacher = ogrzewanie postojowe.
Ciągnie sporo mocy podczas rozpalania, jednak o niebo mniej niż 4 świece żarowe, jak rozpali się palnik to pobiera tyle co wentylatory + pompka cieczy. W Golfie 3 nie miałem problemów z rozruchem, nawet jak włączyłem 20 minut przed zejściem do samochodu (podczas -20 stopni) - schodziłem do samochodu który miewał czasami i do 60 stopni na wskaźniku temperatury ...

Pozdro !

Data: 2012-10-12 20:30:34
Autor: nadir
Świece żarowe jako podgrzewacz.
Użytkownik kawana napisał:
Czy ktoś próbował takiego wynalazku, ma to szanse zadziałać?

a ja się zastanawiam nad takimi rzeczami:

1. w jakim celu jest to montowane akurat w dieslach a w benzynie nie,
albo rzadko na tyle,
że nie widziałem poza może jakimiś luksusowaymi lajmuzynami

Diesel wolniej się nagrzewa niż benzyna więc pewnie dlatego?

2. jaką to ma moc elektryczną przyjmując że ma wkręcone 4 świece żarowe

W moim przypadku są trzy świece i działają przez przekaźnik bodajże 50A, czyli max mocy to 600W.

3. przyjmując, że w małym obiegu jest powiedzmy 3l. płynu to o ile
skraca się czas podgrzania powiedzmy do 60st.
kiedy to nagrzewnica zaczyna dawać jakąś przyjemniejszą temperaturę?

To nie ma za zadanie ogrzewania wnętrza pojazdu, ale wspomóc nagrzanie silnika w osiągnięciu optymalnej temp.
Są rozwiązania gdzie takie lub podobne świece montowane są bezpośrednio w nagrzewnicy, wtedy szybciej ogrzeje to wnętrze samochodu ale nie wiem jak się sprawują.

4. przy jakiej temperaturze następuje odcinanie zasilania

Nie mam pojęcia, ale słyszę jak działa ten przekaźnik a wskazówka temperatury jest nadal w pozycji minimum.


5. czy dodając pompkę i włączając urządzenia na 10 minut można wejść do
ciepłego auta
licząc na to, że aku ma jeszcze prąd na rozruch?

Na pewno nie, 10 minut to za mało a i moc nie jest zabójcza, ale myślę, że jak włączę na 30-40 minut, to po odpaleniu silnika szybciej wskoczy na właściwą temperaturę. Z tym że ja nie mam zamiaru zasilać tego z akumulatora a z sieci elektrycznej, stąd ten wątek.

Świece żarowe jako podgrzewacz.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona