Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Åšwiece żarowe jako podgrzewacz.

Świece żarowe jako podgrzewacz.

Data: 2012-10-15 12:33:12
Autor: Albercik
Świece żarowe jako podgrzewacz.
W dniu 12.10.2012 15:06, nadir pisze:
Mam w silniku zamontowane coÅ› podobnego:
http://moto.allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-ajm-1-9tdi-wody-passat-b5-115-i2629125580.html

Chciałbym to wykorzystać jako grzałkę silnika na zimę, wygląda na to że
są tam zamontowane zwykłe świece żarowe, takie same jak do podgrzewania
cylindrów.
Wymyśliłem sobie, że pod dwie lub trzy świece podłączę transformator
230/12V, muszę tylko dobrać jego moc i nasuwają mi się takie oto pytania:
1. Czy zwykłą świecę żarową można bez problemu zasilić prądem zmiennym,
czy trzeba by go najpierw wyprostować?
2. Jakie max napięcie wytrzyma świeca na 12V, bo nawet jak wyprostuje
napięcie, to stabilizować go raczej nie będę.
3. Jaki maksymalny prąd pobiera pojedyncza świeca? Próbowałem na zimno
zmierzyć jej opór ale miernik, którym dysponuję na takich małych
wartościach się wysypuje.

Czy ktoś próbował takiego wynalazku, ma to szanse zadziałać?

Gdzie je chcesz zamontować i jaki cel osiągnąć? łatwiejsze uruchamianie? szybsze nagrzanie silnika po odpaleniu? czy może ciepełko w aucie jak wsiadasz do niego? a może jeszcze coś innego?

Te grzałki nurkowe co zaprezentowałeś, to w przypadku laguny, pewnie w innych jest podobnie, powodują że silnik szybciej się rozgrzewa, one działają po rozruchu i dogrzewają płyn w małym obiegu. Świece żarowe(fabrycznie) zaś ułatwiają rozruch ogrzewając cylindry od wewnątrz przed, podczas rozruchu i chwilę po nim.

Generalnie samochody są przystosowane do pracy w danym klimacie i problemu z odpaleniem sprawnego samochodu być nie powinno. Jeżeli masz owe problemy to należało by poszukać przyczyny.
Jeżeli zaś chcesz nagrzać wnętrze żeby było ciepło, to nie ma sensu gmerać przy silniku ino wstawić jaką nagrzewnice do środka auta. Silnik nie jest izolowany termicznie więc większość ciepła pójdzie fpizdu.

Jak już bardzo chcesz ogrzać silnik, aby mu ułatwić życie, to moim zdaniem najlepszym wyjściem by było grzać olej. Ciepły olej to mniejsze opory przy rozruchu, szybsze smarowanie, szybkie dostarczenie ciepła do całego bloku. Mniejsze straty, bo grzejemy tylko to co w misce olejowej, poza tym grzejąc z dołu silnik ciepło się unosi w górę więc straty przynajmniej częściowo idą na ogrzanie reszty silnika. Jak będziesz grzał przez układ chłodzenia to nie zagrzejesz dołu silnika, no chyba że będziesz miał do dyspozycji kilka kW. Te świece nie powinno być większego problemu zainstalować w misce olejowej. Jednak trzeba by się zastanowić czy taka grzałka/świeca może być stosowana w cieczach, które jak by nie było, mogą ulec zapłonowi.

P.S. Skoro będziesz zasilał to to z sieci przez transformator, to może łatwiej będzie zanabyć trafo np 36V na 3 świece, czy coś koło tego i połączyć świece szeregowo. Wyjdzie mniejszy prąd a co za tym idzie cieńsze przewody.
Hardkorowo możesz podłączyć 20 świec bezpośrednio pod 230V:D ino bezpieczniki dobrze po drutuj. Wtedy to z 10 świec w obieg płynu + pompka, 4 świece w cylindrach(już są) resztę w miskę - w momencie masz ciepło:D

Świece żarowe jako podgrzewacz.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona