Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   艢wiece irydowe

艢wiece irydowe

Data: 2010-01-08 21:58:50
Autor: Vir
艢wiece irydowe


Gdyby kto艣 m贸g艂by wyt艂umaczy膰, by艂bym wdzi臋czny :)

Pozdrawiam,

za skutery.net:

"Za pojazd testowy pos艂u偶y艂a moja Suzuki GSX600F. Motocykl nie pierwszej m艂odo艣ci, szczeg贸lnie wra偶liwy na jako艣膰 艣wiec i problemy zwi膮zane z nieosi膮ganiem w艂a艣ciwej temperatury 艣wiec.
Po wymianie 艣wiec na irydowe co ciekawe obrotomierz wskazywa艂 obroty biegu ja艂owego r贸wne o 0,1 tys/min. Niby niewielka r贸偶nica, ale jednak s艂yszalnie wp艂ywaj膮ca na kultur臋 pracy silnika. Ponadto wskaz贸wka obrotomierza nawet nie drgn臋艂a podczas pracy na biegu ja艂owym.
Rewelacyjnie 艣wiece sprawowa艂y si臋 tak偶e podczas uruchomienia zimnego silnika. Nie tylko silnik zaskakuje za dotkni臋ciem rozrusznika nawet po zimnej nocy, ale drastycznie skr贸ci艂 si臋 potrzebny czas pracy silnika na ssaniu do unormowania si臋 obrot贸w. Wed艂ug naszych pomiar贸w Suzuki potrzebowa艂a na fabrycznych 艣wiecach (standardowa 艣wieca NGK dwuelektrodowa) oko艂o 3:30 min pracy silnika na ssaniu do osi膮gni臋cia r贸wnej pracy silnika i wyeliminowania problem贸w przygasania. Po wymianie na 艣wiece irydowe, przy takich samych warunkach termicznych otoczenia silnik wyr贸wnywa艂 prac臋 na biegu ja艂owym po zaledwie 30 sekundach pracy na w艂膮czonym ssaniu. Silnik nie mia艂 tak偶e sk艂onno艣ci do duszenia si臋 przy szybszym dodaniu gazu na pierwszych metrach jazdy.
Testowy pomiar wykonali艣my na odcinku r贸wnym 1.000 km. Najbardziej interesowa艂a nas r贸偶nica w spalaniu i wp艂yw 鈥瀔osmicznych鈥 艣wiec na dynamik臋 motocykla.
O ile podczas ubieg艂orocznego testowania magnetyzer贸w r贸偶nica w spalaniu by艂a na granicy b艂臋du statystycznego, to w przypadku 艣wiec irydowych r贸偶nica wyst膮pi艂a ca艂kiem spora.
U艣redniaj膮c wyliczenia spalanie spad艂o o 9% (wyniki spalania: 5,4l-100km, 5,2l-100km, 5,6l-100km; przeci臋tny poziom spalania na standardowych 艣wiecach 6l-100km) 鈥 czyli wi臋cej ni偶 obiecywa艂 producent!
Rozczarowa艂 nas jednak wp艂yw 鈥瀒ryd贸wek鈥 na dynamik臋 motocykla. Pomiar przyspieszenia od 0 鈥 100 km wyni贸s艂 praktycznie tyle samo co przy standardowych 艣wiecach (5,8s do 100km/h 鈥 irydowe; 5,9s do 100km/h 鈥 fabryczne). Odczuwalna poprawa dynamiki wyst臋powa艂a dopiero w g贸rnym zakresie obrot贸w (od 8 tys obrot贸w).
Na koniec, po przejechaniu testowego dystansu 1.000 km ocenili艣my stan 艣wiecy. Elektroda pozosta艂a idealnie czysta, bez 偶adnych 艣lad贸w okopcenia, nagaru czy innych zanieczyszcze艅.
Czy warto zainwestowa膰 w NGK Iridium?
Odpowiadaj膮c sobie na to pytanie musisz wzi膮膰 pod uwag臋 przede wszystkim to jak u偶ywasz jedno艣ladu i czy zale偶y Ci nawet na drobnej poprawie osi膮g贸w. 艢wiece nie nale偶膮 do tanich i mimo ich d艂u偶szej 偶ywotno艣ci stanowi膮 wi臋kszy wydatek. Na pewno nie mo偶na kwestionowa膰 ich pozytywnego wp艂ywu na kultur臋 pracy silnika, zmierzon膮 mniejsz膮 konsumpcj臋 paliwa i nieco lepsz膮 dynamik臋 w g贸rnym zakresie obrot贸w. Czy w takim razie stosowa膰 je tylko do maszyn po ekstremalnych modernizacjach? Nie 鈥 praktyka pokazuje, 偶e na Zachodzie 艣wiece te stosowane s膮 z du偶ym powodzeniem jako podstawowe wyposa偶enie fabrycznych pojazd贸w. W standardowym skuterze przyni膮 si臋 du偶o lepiej do poprawy osi膮g贸w ni偶 np. filtr sto偶kowy, a cenowo stanowi膮 podobny wydatek. Zadbajmy wi臋c o to, aby cylinder naszego jedno艣ladu mia艂 zdrowe i nowoczesne 鈥瀞erce zap艂onu鈥."


--
Vir
Du偶a czarna bawarka i ma艂a czarna japonka

Data: 2010-01-09 08:23:11
Autor: Tytus
艢wiece irydowe
Siemka

*** Gdyby kto艣 m贸g艂by wyt艂umaczy膰, by艂bym wdzi臋czny :)

Moj manual wyklucza inne...podobno w duzych V nie ma opcji.


--
         Tytus
偶贸艂ta motorynka

Data: 2010-01-09 03:51:26
Autor: Barnaba
iece irydowe
On 9 Sty, 08:23, "Tytus" <tyt...@gazeta.pl> wrote:
Siemka

*** Gdyby kto m骻砨y wyt硊maczy, by砨ym wdzi阠zny :)

Moj manual wyklucza inne...podobno w duzych V nie ma opcji.

Rowniez u mnie moge latac tylko na irydowych, czas zmienic, podobno
roznica z przejscia ze zuzytych na nowe jest kolosalna. Nie wiem, nie
znam sie, tak zaslyszalem :)


--
Pozdrawiam,
Barnaba
VFR
Zimowo Ski-Doo

Data: 2010-01-09 10:45:13
Autor: Piotr Klimek
iece irydowe
Dnia (Sat, 9 Jan 2010 08:23:11 +0100) ktos podajacy sie za Tytus
wyklawiaturowal co nastepuje:

*** Gdyby kto m骻砨y wyt硊maczy, by砨ym wdzi阠zny :)

Moj manual wyklucza inne...podobno w duzych V nie ma opcji.

A u mnie zalecaja zwykle NGK CR8EK, lub Denso U24ETR. Wlasnie wymienilem swiece po 12kkm zgodnie z serwisowka, przez te 12kkm nie zauwazylem zadnych niepokojacych objawow w pracy silnika, ale moze moje V jest male :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/

艢wiece irydowe

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona