Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Świetne zimĂłwki

Świetne zimówki

Data: 2018-11-30 18:09:25
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Świetne zimówki
W dniu .11.2018 o 20:53 Marek S <precz@spamowi.com> pisze:

W tym sezonie nabyłem Nokian 245/40 R18 XL WR A4 -

A poprzednie też miałeś XL? - bo według moich obserwacji ta sama opona bez  XL to zupełnie inne prowadzenie auta.

TG

Data: 2018-11-30 22:57:28
Autor: Marek S
Świetne zimówki
W dniu 2018-11-30 o 18:09, Tomasz Gorbaczuk pisze:

A poprzednie też miałeś XL? - bo według moich obserwacji ta sama opona bez XL to zupełnie inne prowadzenie auta.

Dokładnie taką samą mam obserwację. Od jakiegoś czasu zawsze XLki wybieram. Z mojej prywatnej obserwacji wynika, że sztywność XLek jest nieporównywalnie większa. W efekcie auto pewnie trzyma się drogi na ostrych zakrętach i nieznacznie lepiej przy hamowaniu. Różnica jest na tyle duża, że w miarę świadomy amator, nie kapelusznik, ją zauważy bez pomiarów naukowych.

Po drugie nie-XLki kosztowały mnie zbyt wiele na dziurawych drogach. Przy niskim profilu ostatnio ze 3x roztrzaskałem alu-felgi w drobny mak i osadzone na nich opony na stosunkowo płytkich, pozimowych dziurach. Przy XL-kach mam spokój.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-12-01 10:25:53
Autor: Cavallino
Świetne zimówki
W dniu 30-11-2018 o 22:57, Marek S pisze:
W dniu 2018-11-30 o 18:09, Tomasz Gorbaczuk pisze:

A poprzednie też miałeś XL? - bo według moich obserwacji ta sama opona bez XL to zupełnie inne prowadzenie auta.

Dokładnie taką samą mam obserwację. Od jakiegoś czasu zawsze XLki wybieram. Z mojej prywatnej obserwacji wynika, że sztywność XLek jest nieporównywalnie większa. W efekcie auto pewnie trzyma się drogi na ostrych zakrętach i nieznacznie lepiej przy hamowaniu. Różnica jest na tyle duża, że w miarę świadomy amator, nie kapelusznik, ją zauważy bez pomiarów naukowych.

Po drugie nie-XLki kosztowały mnie zbyt wiele na dziurawych drogach. Przy niskim profilu ostatnio ze 3x roztrzaskałem alu-felgi w drobny mak i osadzone na nich opony na stosunkowo płytkich, pozimowych dziurach. Przy XL-kach mam spokój.

Ale o co chodzi z tym XL, coś ten symbol oznacza?

Data: 2018-12-01 10:59:44
Autor: Budzik
Świetne zimówki
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

A poprzednie też miałeś XL? - bo według moich obserwacji ta sama
opona bez XL to zupełnie inne prowadzenie auta.

Dokładnie taką samą mam obserwację. Od jakiegoś czasu zawsze XLki wybieram. Z mojej prywatnej obserwacji wynika, że sztywność XLek
jest nieporównywalnie większa. W efekcie auto pewnie trzyma się
drogi na ostrych zakrętach i nieznacznie lepiej przy hamowaniu.
Różnica jest na tyle duża, że w miarę świadomy amator, nie
kapelusznik, ją zauważy bez pomiarów naukowych.

Po drugie nie-XLki kosztowały mnie zbyt wiele na dziurawych
drogach. Przy niskim profilu ostatnio ze 3x roztrzaskałem alu-felgi
w drobny mak i osadzone na nich opony na stosunkowo płytkich,
pozimowych dziurach. Przy XL-kach mam spokój.

Ale o co chodzi z tym XL, coś ten symbol oznacza?

Takie coś pomiedzy zwykła oponą a opona C.
Troche wiekszy ciezar maks.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z
książki, nie stosuj systemu Braille'a."  T. Bernard

Data: 2018-12-01 11:15:07
Autor: Uncle Pete
Świetne zimówki
Ale o co chodzi z tym XL, coś ten symbol oznacza?

Wzmocnione opony.

Data: 2018-12-01 18:05:40
Autor: Marek S
Świetne zimówki
W dniu 2018-12-01 o 10:25, Cavallino pisze:

Ale o co chodzi z tym XL, coś ten symbol oznacza?

Skrót od eXtra Load. Zwykła opona nazywana jest SL (standard load).

--
Pozdrawiam,
Marek

Świetne zimówki

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona