Świnie płoną

Data: 2019-09-16 09:23:07
Autor: Ukryty kontemplator
Świnie płoną
użytkownik A. Filip napisał:
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-nocny-pozar-chlewni-na-podlasiu-splonelo-ponad-2-5-tys-swin,nId,3204511
> Nocny pożar chlewni na Podlasiu. Spłonęło ponad 2,5 tys. świń
> 15 września (11:06)

W średniowieczu albo i wcześniej jak chcieli zdobyć zamek, wpuszczali do podkopu parę świń i podpalali, mury pękały i zamek zdobyty.

A tu?

Data: 2019-09-16 12:39:10
Autor: Jakub A. Krzewicki
Świnie płoną
W dniu poniedziałek, 16 września 2019 18:23:08 UTC+2 użytkownik Ukryty kontemplator napisał:
użytkownik A. Filip napisał:
> https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-nocny-pozar-chlewni-na-podlasiu-splonelo-ponad-2-5-tys-swin,nId,3204511

Stąd było to słynne przysłowie "podłożyć świnię"?

Data: 2019-09-16 12:45:12
Autor: Ukryty kontemplator
Świnie płoną
użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

Stąd było to słynne przysłowie "podłożyć świnię"?

Widział kum, na to nie wpadłem.

Nie mam pojęcia kto pierwszy zaczął podkładać?
Angole albo francuzi.

Data: 2019-09-17 12:11:59
Autor: Jakub A. Krzewicki
Świnie płoną
W dniu poniedziałek, 16 września 2019 21:45:13 UTC+2 użytkownik Ukryty kontemplator napisał:
użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

Widział kum, na to nie wpadłem.

Nie mam pojęcia kto pierwszy zaczął podkładać?
Angole albo francuzi.

No ale ta metoda wysadzania fortyfikacji skończyła się prędzej czy później
wraz z wynalezieniem prochu...

Świnie płoną