Żyd z Armii Krajowej

Data: 2009-06-11 20:47:55
Autor: Ensitherum
Żyd z Armii Krajowej
Byłem polskim chłopcem wychowywanym w duchu polskiego patriotyzmu. Dziś, gdy mówię o tym ludziom w Izraelu, trudno im to zrozumieć - wspomina Stanisław Aronson, podporucznik AK, w rozmowie z Piotrem Zychowiczem

Ostatnio w Niemczech, ale również w niektórych środowiskach w Polsce, lansowana jest teza, że Polacy – na czele z Armią Krajową – pomagali Niemcom w wymordowaniu Żydów. Tymczasem pan, osoba żydowskiego pochodzenia, przez kilka lat służył w AK.

W moim oddziale nie spotkałem się z żadnymi przejawami antysemityzmu. Mój przełożony, dowódca Kedywu okręgu warszawskiego AK Józef Rybicki, był niezwykle liberalnym i tolerancyjnym człowiekiem. Od początku wiedział, że jestem Żydem, i nie robił mi z tego powodu najmniejszych problemów. Podobnie koledzy z oddziału – zwykli żołnierze, z którymi ramię w ramię walczyłem z Niemcami.

http://www.rp.pl/artykul/318617.html

Data: 2009-06-11 20:55:13
Autor: awe
Żyd z Armii Krajowej
Niestety naszego jeshule nie byloby stac na taki gest
awe

Data: 2009-06-12 05:42:22
Autor: googlarz
Zyd z Armii Krajowej

"Ensitherum" <ensitherum@NOSPAM.pl> schrieb im Newsbeitrag news:h0rjgo$u9q$2news.onet.pl...
Bylem polskim chlopcem wychowywanym w duchu polskiego patriotyzmu. Dzis, gdy mówie o tym ludziom w Izraelu, trudno im to zrozumiec - wspomina Stanislaw Aronson, podporucznik AK, w rozmowie z Piotrem Zychowiczem

Ostatnio w Niemczech, ale równiez w niektórych srodowiskach w Polsce, lansowana jest teza, ze Polacy - na czele z Armia Krajowa - pomagali Niemcom w wymordowaniu Zydów. Tymczasem pan, osoba zydowskiego pochodzenia, przez kilka lat sluzyl w AK.

W moim oddziale nie spotkalem sie z zadnymi przejawami antysemityzmu. Mój przelozony, dowódca Kedywu okregu warszawskiego AK Józef Rybicki, byl niezwykle liberalnym i tolerancyjnym czlowiekiem. Od poczatku wiedzial, ze jestem Zydem, i nie robil mi z tego powodu najmniejszych problemów. Podobnie koledzy z oddzialu - zwykli zolnierze, z którymi ramie w ramie walczylem z Niemcami.

http://www.rp.pl/artykul/318617.html

  Gdy zajdzie tego potrzeba, okazac sie nagle moze,

  ze w AK byli wylacznie ci wspaniali, dzielni i szalenczo

  odwazni zydzi z bronia w reku bohatersko tepiacy tych

  wstretnych nazioli - zyd takze i to w sposob nie budzacy

  najmniejszych watpliwosci udowodnic potrafi.

  A. Rem

Data: 2009-06-12 06:33:48
Autor: cytryna
Zyd z Armii Krajowej- bracia Bielscy nadchodz±

> [...]

  wstretnych nazioli - zyd takze i to w sposob nie budzacy

  najmniejszych watpliwosci udowodnic potrafi.

Najmłodszy z czworga braci Bielskich, wysławianych jako bohaterowie II Wojny ¦wiatowej i ukazywanych jako organizatorzy &#8220;największego zbrojnego wysiłku dokonanego przez Żydów celem ocalenia Żydów z Holokaustu&#8221;, został aresztowany i oskarżony o oszukanie i zagrabienie maj±tku 93-letniej Polki.
80-letni Aron Bielski (obecnie nazywaj±cy się &#8220;Aron Bell&#8221;), wraz z 58-letni± żon± Henryk±, oskarżeni zostali przez policję w Palm Beach (Floryda) o oszukanie staruszki, której obiecali zorganizowanie wakacji w Polsce oraz o dokonanie kradzieży 250 tysięcy dolarów z jej kont bankowych. Aron Bielski vel Bell wraz ze swoj± żon± przewieĽli pani± Zaniewsk± do Polski, gdzie jednak zamiast obiecanych i zaplanowanych wakacji, porzucili j± zostawiaj±c j± w domu starców, a sami powrócili do Palm Beach. &#8220;Dziękuję Bogu, że znaleĽli¶cie mnie&#8221; &#8211; powiedziała pani Zaniewska, gdy w końcu udało się j± zlokalizować w jednym z domu starców.

Według obowi±zuj±cego prawa, za uknucie spisku i kradzież pieniędzy, Aronowi Bielskiemu vel Bell i jej żonie grozi kara do 90 lat więzienia. Adwokat Steven Gomberg broni±cy państwa Bell zniżył się jednak do najniższego poziomu oczerniaj±c pani± Zaniewsk± o &#8220;zniedołężniało¶ć&#8221;, a co za tym idzie o konfabulacje i demencję starcz±. &#8220;Ta cała historia o tym, że państwo Bielscy wysłali tę biedn± pani± do Polski celem wykradzenie jej pieniędzy, jest niedorzeczno¶ci±. [...] Nic nie zostało ukradzione. Nie utraciła ona oni centa.&#8221; &#8211; powiedział adwokat Gomberg i dodał, że to wła¶nie państwo Bielscy, będ±cy przecież w komfortowej sytuacji finansowej, pragnęli jedynie pomóc pani Zaniewskiej w ogarnięciu jej finansów. --

Data: 2009-06-12 16:15:58
Autor: awe
Zyd z Armii Krajowej- bracia Bielscy nadchodz±
Jezu to straszne, jak oni wycyckali te biedna babcie to co dopiero mowic o bankach, firmach albo i panstwach..
awe

Żyd z Armii Krajowej