Żydy chcą zniszczyć Lasy Państwowe

Data: 2018-06-13 22:20:33
Autor: u2
Żydy chcą zniszczyć Lasy Państwowe
https://wpolityce.pl/polityka/399391-nasz-wywiad-prof-szyszko-dziwi-mnie-ze-ktos-ustawa-chce-grzebac-w-pieniadzach-lasow-panstwowych-to-jest-wielkie-nieporozumienie

NASZ WYWIAD. Prof. Szyszko: Dziwi mnie, że ktoś ustawą chce grzebać w pieniądzach Lasów Państwowych. To jest wielkie nieporozumienie

opublikowano: 3 godziny temu ? aktualizacja: 3 godziny temu

autor: Fratria

     Nie wiem dlaczego posłowie starają się w te sposób nowelizować prawo. Destabilizacja polskich ,,Lasów Państwowych", to bardzo niebezpieczna działalność

-- mówi w rozmowie z portalem wPolityce.pl prof. Jan Szyszko, b. minister środowiska.

CZYTAJ WIĘCEJ: Marzena Nykiel: TYLKO U NAS. Kolejny skok na Lasy Państwowe? Niepokojący projekt ustawy może doprowadzić do ich destabilizacji

wPolityce.pl: Panie ministrze, projekt ustawy - o zmianie ustawy - Prawo łowieckie oraz niektórych innych ustaw zakłada, że środki na pokrycie szkód łowieckich pokrywane będą z funduszu leśnego. Jak Pan ocenia te zmiany?

Prof. Jan Szyszko: Później rozpoczęła się działalność twórcza posłów i projektami poselskimi doprowadzono do tego, co powstało w tej chwili. Ten projekt, który został podpisany jest potworną niedoróbką prawną, która nie zabezpiecza prawidłowej kontroli nad zwierzętami dziko żyjącymi, co powoduje paraliż w zakresie odszkodowań łowieckich. Projekt w momencie podpisania będzie musiał zostać poddany nowelizacji. Zmiany jakie mają mieć miejsce jeszcze bardziej destabilizują system funkcjonowania Państwowego Gospodarstwa Leśnego ,,Lasy Państwowe" zobowiązując go do płacenia daniny, a przecież ,,Lasy Państwowe" są samofinansującym się przedsiębiorstwem. Dziwi mnie, że ktoś ustawą chce grzebać w ich pieniądzach. Jest to próba naprawy złego prawa poprzez złą zmianę ustawy. Przypomnę, że w obronie modelu funkcjonowania Państwowego Gospodarstwa Leśnego ,,Lasy Państwowe" zebraliśmy w 2014 roku ponad 3,5 mln podpisów, a swoje poparcie wyraziło Prawo i Sprawiedliwość.

Co się zatem zmieniło?

Nie wiem dlaczego posłowie starają się w te sposób nowelizować prawo. Destabilizacja polskich ,,Lasów Państwowych", to bardzo niebezpieczna działalność.

Jakie mogą być tego negatywne konsekwencje?

Zwróciłbym uwagę na negatywne konsekwencje m.in. z punktu środowiskowego, jak również punktu widzenia kreowania miejsc pracy na terenach wiejskich przez Państwowe Gospodarstwo Leśnego ,,Lasy Państwowe", to zostanie zniszczone.

Pozytywów trudno szukać.

Niestety, pozytywnych konsekwencji nie widać, a negatywnych jest jeszcze więcej. Nie chcę mówić górnolotnie, ale Polska jest unikatem pod względem stanu zasobów przyrodniczych. Jest to zasługa czterech elementów: po pierwsze, to polski nieliberalny model leśnictwa, który jest oparty o dobrą wiedzę naukową. Ten model zapewnia występowanie wszystkich rodzimych gatunków roślin i zwierząt, a przy okazji świadczy usługi dla społeczeństwa i sam na siebie zarabia. Jest to unikat w skali światowej. Z tym modelem jest związany z kolei model polskiego łowiectwa, który łączy się następnie z polską wsią. Jest to zasługa czterech elementów: po pierwsze, to polski nieliberalny model leśnictwa, który jest oparty o dobrą wiedzę naukową. Ten model zapewnia występowanie wszystkich rodzimych gatunków roślin i zwierząt, a przy okazji świadczy usługi dla społeczeństwa i sam na siebie zarabia. Jest to unikat w skali światowej. Z tym modelem jest związany z kolei model polskiego łowiectwa, który łączy się następnie z polską wsią. Głównym celem polskiego modelu leśnictwa jest ochrona środowiska i kreowanie miejsc pracy na terenach wiejskich. Mamy to wszystko zniszczyć? To jest wielkie nieporozumienie, a niszczą to ludzie, którzy zapewne nie zdaja sobie sprawy z tegom, co to rzeczywiście jest i doraźnymi próbami starają się zaspokoić żądania drobnych grup, czym doprowadzają do pełnej destabilizacji tego, co w Polsce jest najważniejsze.

Skąd w ogóle wziął się pomysł, aby wprowadzić takie zmiany? Kto jest jego autorem?

Sprawa jest o tyle ciekawa, że ustawa Prawo łowieckie była blokowana przez komisję rolnictwa i rozwoju wsi, której przewodniczącym jest poseł Kukiz'15, Jarosław Sachajko. Kiedy jednak powstało to zdeformowane prawo, klub Kukiz'15 złożył wniosek do Trybunału Konstytucyjności o jego niekonstytucyjności. Przewrotność polega na tym, że najpierw zdestabilizowano cały system, a później złożono wniosek o niekonstytucyjności tej ustawy.

Jakie Pana zdaniem byłoby najlepsze rozwiązanie tego problemu? Z czego powinny pochodzić środki na pokrycie szkód łowieckich?

Nie ma lepszego rozwiązania, niż te, które było poprzednio. Leśnicy wzięli na siebie obowiązek państwa i nie tylko szacowali, ale także płacili za szkody. Ten model działał bardzo dobrze. Myśliwi czuli się odpowiedzialni za stan występowania ilościowego zwierzyny, aby nie płacić. System współpracy pomiędzy rolnikami, leśnikami, a myśliwymi był optymalnym układem. Skarb Państwa nie płacił za to, za co powinien płacić, a szkody nie obciążały budżet państwa.

TP

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2018-06-13 13:41:18
Autor: Bruno Brunowski
Żydy chcą zniszczyć Lasy Państwowe
W dniu środa, 13 czerwca 2018 22:21:07 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
[ciach bełkocik]

Aż dziw, że Adrian 16 pytania nie dorzucił. Przecież ta sprawa tak mu na sercu w 2015 roku leżała.
https://youtu.be/-rte554q-pg

Nie wspominając już o poparciu dla inicjatywy konstytucyjnej PO. OIDP to Szyszko był wtedy przeciwko wycince choćby jednego drzewa..
Szkoda, że po wyborach przekonania mu się zmieniły.

--
Bruno

Data: 2018-06-13 23:19:46
Autor: u2
Żydy chcą zniszczyć Lasy Państwowe
ciach bełkocik

to ty żydoski kocik uprawiasz bełkocik:)

Data: 2018-06-13 14:31:52
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 13 czerwca 2018 23:20:02 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> ciach bełkocik

to ty żydoski kocik uprawiasz bełkocik:)

To samo bełkotał Szyszko przed wyborami 2015, po czym jak został ministrem zaczął ciąć ile wlezie. Jako szczególną zasługę można mu policzyć prodeweloperskie "lex Szyszko". Jego wiarygodność jako "obrońcy lasów i zadrzewień" spadła do 0.

A i Adrian w referendum już nie chce lasów bronić, a takie miał fajne spoty: https://youtu.be/-rte554q-pg --
Bruno

Data: 2018-06-14 00:09:14
Autor: u2
[...]

te piździak, wiadomo żeś wynajęty antypolski żydoski cyngiel, ale kompletnie nie znasz się na ochronie przyrody, a Szyszko to najbardziej znany polski ekolog na świecie:)

Data: 2018-06-13 15:17:20
Autor: Bruno Brunowski
W dniu czwartek, 14 czerwca 2018 00:09:13 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

te piździak, wiadomo żeś wynajęty antypolski żydoski cyngiel, ale kompletnie nie znasz się na ochronie przyrody, a Szyszko to najbardziej znany polski ekolog na świecie:)

A jużci że znany:
https://www.theguardian.com/environment/2017/jul/28/eu-court-orders-poland-to-stop-logging-in-bialowieza-forest
https://www.theguardian.com/environment/2017/jun/22/primeval-forest-bialowieza-must-lose-unesco-protection-says-poland
http://www.greenpeace.org/poland/pl/wydarzenia/polska/Biaowiea-Forest-- minister-Szyszko-crossed-the-red-line/
https://www.politico.eu/article/eu-commission-ecj-and-jan-szyszko-poland-go-head-to-head-over-logging-in-ancient-bialowieza-forest/
https://www.reuters.com/article/us-poland-eu-logging/poland-reacts-coolly-to-eu-court-warning-of-fines-for-logging-idUSKBN1DL1EZ

--
Bruno

Data: 2018-06-14 00:33:27
Autor: u2
Żydy chcą zniszczyć Lasy Państwowe
A jużci że znany

ano, Szyszko kojarzy się z lasem, a ty z brunatnym gwnem:)

Data: 2018-06-13 15:41:31
Autor: Bruno Brunowski
W dniu czwartek, 14 czerwca 2018 00:33:27 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> A jużci że znany

ano, Szyszko kojarzy się z lasem, a ty z brunatnym gwnem:)

O! Argumenty w 3 poście się skończyły i przechodzisz do ataku ad personam.

Przypomnijmy zatem:

1)Aż dziw, że Adrian 16 pytania nie dorzucił. Przecież ta sprawa tak mu na sercu w 2015 roku leżała. https://youtu.be/-rte554q-pg Nie wspominając już o poparciu dla inicjatywy konstytucyjnej PO. OIDP to Szyszko był wtedy przeciwko wycince choćby jednego drzewa.. Szkoda, że po wyborach przekonania mu się zmieniły. 2)To samo bełkotał Szyszko przed wyborami 2015, po czym jak został ministrem zaczął ciąć ile wlezie. Jako szczególną zasługę można mu policzyć prodeweloperskie "lex Szyszko". Jego wiarygodność jako "obrońcy lasów i zadrzewień" spadła do 0. A i Adrian w referendum już nie chce lasów bronić, a takie miał fajne spoty: https://youtu.be/-rte554q-pg 3)A jużci że znany z Szyszki na całym Świecie "ekolog": https://www.theguardian.com/environment/2017/jul/28/eu-court-orders-poland-to-stop-logging-in-bialowieza-forest https://www.theguardian.com/environment/2017/jun/22/primeval-forest-bialowieza-must-lose-unesco-protection-says-poland http://www.greenpeace.org/poland/pl/wydarzenia/polska/Biaowiea-Forest-- minister-Szyszko-crossed-the-red-line/ https://www.politico.eu/article/eu-commission-ecj-and-jan-szyszko-poland-go-head-to-head-over-logging-in-ancient-bialowieza-forest/ https://www.reuters.com/article/us-poland-eu-logging/poland-reacts-coolly-to-eu-court-warning-of-fines-for-logging-idUSKBN1DL1EZ --
Bruno

Data: 2018-06-14 00:42:49
Autor: u2
Żydy chcą zniszczyć Lasy Państwowe
O! Argumenty w 3 poście się skończyły i przechodzisz do ataku ad personam.

jaka ty persona piździak ? tyś brunatny bruno aka gwniak:)

Data: 2018-06-13 15:46:50
Autor: Bruno Brunowski
W dniu czwartek, 14 czerwca 2018 00:42:49 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> O! Argumenty w 3 poście się skończyły i przechodzisz do ataku ad personam.

jaka ty persona piździak ? tyś brunatny bruno aka gwniak:)

Przypomnę zatem:

1)Aż dziw, że Adrian 16 pytania nie dorzucił. Przecież ta sprawa tak mu na sercu w 2015 roku leżała. https://youtu.be/-rte554q-pg Nie wspominając już o poparciu dla inicjatywy konstytucyjnej PO. OIDP to Szyszko był wtedy przeciwko wycince choćby jednego drzewa.. Szkoda, że po wyborach przekonania mu się zmieniły. 2)To samo bełkotał Szyszko przed wyborami 2015, po czym jak został ministrem zaczął ciąć ile wlezie. Jako szczególną zasługę można mu policzyć prodeweloperskie "lex Szyszko". Jego wiarygodność jako "obrońcy lasów i zadrzewień" spadła do 0. A i Adrian w referendum już nie chce lasów bronić, a takie miał fajne spoty: https://youtu.be/-rte554q-pg 3)A jużci że znany z Szyszki na całym Świecie "ekolog": - ukryj cytowany tekst -

Data: 2018-06-14 00:49:05
Autor: u2
Żydy chcą zniszczyć Lasy Państwowe
1)Aż dziw, że Adrian 16 pytania nie dorzucił

te brunatny brutusie, Duda lewituje, to już nie jest mój prezydent, tylko was żydoski:)