Żywotność żarówek

Data: 2011-11-15 06:54:50
Autor: R
Żywotność żarówek
Cześć,

Uwaga wstępna: nie mam zamiaru dyskutować 1000. raz o sensie lub jego braku w obowiązku jazdy w dzień na światłach. Stan faktyczny jest jaki jest i tyle.

A teraz do rzeczy: Co 2-3 miesiące pada mi żarówka od świateł mijania (H7). Chciałem Was zapytać, czy to normalna żywotność (jeżdżę głownie z/do pracy, 1000km/m-c), czy raczej efekt kupowania najtańszej żarówki jaką znajdę w supermarkecie (nazwy nie pomnę)?

Bo jeśli to kwestia g*nej żarówki, to kupię droższą, ale jak będzie tak samo często padała to bez sensu. Świateł do jazdy dziennej nie mam i nie będę montował.

R.

Data: 2011-11-14 22:03:16
Autor: Demos
Żywotno¶ć żarówek
CZesc
On 15 Lis, 06:54, R <r...@wp.niemam.pl> wrote:
Cze¶ć,

Uwaga wstępna: nie mam zamiaru dyskutować 1000. raz o sensie lub jego
braku w obowi±zku jazdy w dzień na ¶wiatłach. Stan faktyczny jest jaki
jest i tyle.

A teraz do rzeczy: Co 2-3 miesi±ce pada mi żarówka od ¶wiateł mijania
(H7). Chciałem Was zapytać, czy to normalna żywotno¶ć (jeżdżę głownie

Podobnie i mi co 2-3 miechy H7 na mijania jest do wymiany, nie zwracan
uwagi jaka kupuje biore takie jakie sa na stacjach czyli przewaznie
jakas Narva czy Osram.
Jak sie jezdzi na swiatlach mikania non-stop to chyba tak musi byc.

PZDR Demos

Data: 2011-11-15 09:20:10
Autor: juhass
Żywotność żarówek
W dniu 2011-11-15 07:03, Demos pisze:
A teraz do rzeczy: Co 2-3 miesiące pada mi żarówka od świateł mijania
(H7). Chciałem Was zapytać, czy to normalna żywotność (jeżdżę głownie

U mnie w dupowozie słynącym z przepalonych żarówek (punto II), wymieniam H7 raz na pół roku przy przebiegach ok 2-2.5tys/ miesiąc. Wymieniam zawsze na +xx, co też zmniejsza żywotność, także- u Ciebie padają stanowczo zbyt często.

--
Pozdrawiam:
juhass

Data: 2011-11-14 23:15:04
Autor: Matt
Żywotno¶ć żarówek
[...]
jak± znajdę w supermarkecie (nazwy nie pomnę)?

Za często - mi w Seacie padały rzadziej niż raz na rok, w Fordzie
padła pierwszy raz po 1.5 roku (a nie wiem ile miały jak go kupiłem).

SprawdĽ napięcie w instalacji i zapalaj/ga¶ ¶wiatła przy zapalonym
silniku.

--
Regards
Matt

Data: 2011-11-15 11:31:29
Autor: szufla
Żywotno¶ć żarówek
i zapalaj/ga¶ ¶wiatła przy zapalonym
silniku.

Moze wyjasnij, dlaczego to ma pomoc ?

sz.

Data: 2011-11-15 12:26:11
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Żywotno¶ć żarówek
Powitanko,

Moze wyjasnij, dlaczego to ma pomoc ?

Pewnie zeby krocej pracowala przy obnizonym napieciu. Jak silnik nie kreci alternatora, ktory daje te ok. 14v, to z samego akumulatora moze byc ponizej 12. Wtedy moze byc za niska temperatura banki by zachodzil cykl halogenowy z pelna wydajnoscia. To oczywiscie obniza trwalosc zarowek.
Do autora watku, u mnie tak srednio raz na rok pada H7 przy przelotach ok. 12-15 kkm.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2011-11-15 13:29:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
Żywotno¶ć żarówek
Hello Pawel,

Tuesday, November 15, 2011, 12:26:11 PM, you wrote:

[...]

Nieprawda. Zanim dojdzie do zaniku cyklu halogenowego, to szybko¶ć
utraty wolframu spadnie sporo poniżej wartwo¶ci istotnych.

Do autora watku, u mnie tak srednio raz na rok pada H7 przy przelotach
ok. 12-15 kkm.

--
Best regards,

Data: 2011-11-15 13:03:12
Autor: Marek P.
Żywotno¶ć żarówek
szufla wrote:
i zapalaj/ga¶ ¶wiatła przy zapalonym
silniku.

Moze wyjasnij, dlaczego to ma pomoc ?

U mnie gdy kręci rozrusznik wył±czne jest wiele urz±dzeń min ¶wiatła. Żarówki w większo¶ci (myslę że w 90%) przepalaj± sie podczas szoku temperatury przy zapalaniu (studz± się o wiele wolniej niż rozgrzewaj±). Więc jak ci przygasaj± swiatła to masz więcej cykli zapalania więc i prawdopodobieństwo przepalenia jest większe. Dodaj układ łagodnego startu i będzie ok.
Np Ford aby zminimalizować to zjawisko przy automatycznym zapalniu ¶wiateł daje mniejsze napięcie na żarówkę niż jak wł±czysz ¶wiatła ręcznie.

Data: 2011-11-16 13:54:45
Autor: J.F
Zywotnosc zarowek
Użytkownik "Marek P."  napisał w wiadomości grup
[...]

Mocno watpie.
Owszem - wylaczane sa - raczej po to zeby nie obciazac akumulatora w tak dramatycznej chwili.

Na sama zywotnosc zarowek podejrzewam ze nie ma to zadnego wplywu.

Dodaj układ łagodnego startu i będzie ok.

A to owszem tak ... choc te samochodowe grube, solidne i halogenowe, to nie jestem taki pewien.

Np Ford aby zminimalizować to zjawisko przy automatycznym zapalniu ¶wiateł daje mniejsze napięcie na żarówkę niż jak wł±czysz ¶wiatła ręcznie.

Nie bardzo rozumiem - w pierwszej chwili tak, taki lagodny start, czy na dluzej to zostaje ?

I jak to zrealizowane - bo to juz trzeba troche elektroniki dolozyc, czyzby tam wszystko i tak CAN ? .

J.

Data: 2011-11-16 16:15:55
Autor: Waldemar Krzok
Zywotnosc zarowek
Am 16.11.2011 13:54, schrieb J.F:
[...]

Co prawda mam osobiście lampy łukowe, też jako dzienne, ale w nowszych Oplach z halogenami jest instalacja po pierwsze powolnego załączania lamp (wszystkich chyba), a po drugie pracy pod obniżonym napięciem w przypadku dziennego oświetlenia. Jak na razie wymieniłem u siebie lampy tylne (stop/cofanie/kierunkowskaz/przeciwmgielna) oraz tablicy, z przodu kierunkowskazy i postojowe. Długie, zakrętowe, przeciwmgielne i palniki mijania są jeszcze oryginalne. Samochód ma 7 lat i 120Mm przebiegu.

Waldek

Data: 2011-11-15 07:17:24
Autor: MadMan
Żywotność żarówek
Dnia Tue, 15 Nov 2011 06:54:50 +0100, R napisał(a):

Co 2-3 miesi±ce pada mi żarówka od ¶wiateł mijania (H7). Chciałem Was zapytać, czy to normalna żywotno¶ć (jeżdżę głownie z/do pracy, 1000km/m-c), czy raczej efekt kupowania najtańszej żarówki jak± znajdę w supermarkecie (nazwy nie pomnę)?

Nie masz czego¶ nie tak z instalacj± elektryczn±? Za niskie napięcie
czasami sprawia tego typu problemy. Ja mam co prawda H4, ale od zakupu
samochodu w listopadzie zeszłego roku wymieniłem tylko 1 żarówkę -
pod¶wietlenie tablicy rejestracyjnej. Jeżdżę podobnie jak ty, 800-1000
km na miesi±c. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-11-14 23:00:33
Autor: Czarek Daniluk
Żywotno¶ć żarówek
On Nov 15, 7:17 am, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
> [...]

samochodu w listopadzie zeszłego roku wymieniłem tylko 1 żarówkę -
pod¶wietlenie tablicy rejestracyjnej. Jeżdżę podobnie jak ty, 800-1000

Chyba za wysokie ;P to wtedy czę¶ciej padaj± ;)

Miałem wcze¶niej Golfa 3 z żarówkami H7, na 4,5 roku eksploatacji
wymieniłem 2 razy, teraz mam Mondeo które też ma w ¶wiatłach mijania
H7 i jako¶ przez 8 miesięcy eksploatacji to zagl±dałem do reflektorów
tylko dlatego, że chciałem sobie założyć takie lekko żółtawe żarówki,
a nie dlatego że się przepaliły :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-11-15 12:17:40
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Żywotno¶ć żarówek
Powitanko,

Chyba za wysokie ;P to wtedy czę¶ciej padaj± ;)

Gorsze jest za niskie. Hint: cykl halogenowy.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2011-11-15 12:39:31
Autor: Myjk
Żywotno¶ć żarówek
Tue, 15 Nov 2011 12:17:40 +0100, Pawel "O'Pajak"
Chyba za wysokie ;P to wtedy częściej padają ;)
Gorsze jest za niskie. Hint: cykl halogenowy.

To jest IMHO problem szczÄ…tkowy. Dla halogena najgorszy jest pierwszy
strzał prądu.

Powiem Ci, że 5 lat temu na schodach w domu zamontowałem automat schodowy z
płynnym rozjaśnianiem i ściemnianiem + czujnik ruchu (do oświetlenia
halogenowego). Tak jak w kuchni czy salonie średnio 2x w roku wymieniam
jakieĹ› ĹĽarĂłwki (naturalnie identyczne halogeny), tak na schodach ani razu
jeszcze nie byłem do tego zmuszony, pomimo, że cykl on/off odbywa się tam o
wiele częściej. Miałem to samo zrobić w salonie i kuchni, ale za późno się
skapowałem i już mi się nie chciało pruć ściany/sufitu żeby ściemniacz
zamontować. :P Teraz trochę "żałuję", bo na lampki poleciało już zdrowo
ponad 200 zł, a ściemniacz kosztował 20 zł/szt. i jaki ładny efekt do tego.
:P

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-11-15 12:58:30
Autor: RoMan Mandziejewicz
Żywotno¶ć żarówek
Hello Myjk,

Tuesday, November 15, 2011, 12:39:31 PM, you wrote:

Chyba za wysokie ;P to wtedy czę¶ciej padaj± ;)
Gorsze jest za niskie. Hint: cykl halogenowy.
To jest IMHO problem szcz±tkowy. Dla halogena najgorszy jest pierwszy
strzał pr±du.
Powiem Ci, że 5 lat temu na schodach w domu zamontowałem automat schodowy z
płynnym rozja¶nianiem i ¶ciemnianiem + czujnik ruchu (do o¶wietlenia
halogenowego). Tak jak w kuchni czy salonie ¶rednio 2x w roku wymieniam
jakie¶ żarówki (naturalnie identyczne halogeny), tak na schodach ani razu
jeszcze nie byłem do tego zmuszony, pomimo, że cykl on/off odbywa się tam o
wiele czę¶ciej. Miałem to samo zrobić w salonie i kuchni, ale za póĽno się
skapowałem i już mi się nie chciało pruć ¶ciany/sufitu żeby ¶ciemniacz
zamontować. :P Teraz trochę "żałuję", bo na lampki poleciało już zdrowo
ponad 200 zł, a ¶ciemniacz kosztował 20 zł/szt. i jaki ładny efekt do tego.
:P

Nie trzeba ¶ciemniacza - wystarczy szeregowo z wył±cznikiem zastosować
termistor rozruchowy. Np. NTCS-18R-2A5 z TME. Można dać 2 lub 3
szeregowo. Jedyny kłopot to to, że lepiej, żeby się z plastikami
termistory nie stykały, bo będzie ¶mierdzieć :(

--
Best regards,

Data: 2011-11-15 09:12:09
Autor: z
Żywotno¶ć żarówek
MadMan pisze:
Nie masz czego¶ nie tak z instalacj± elektryczn±? Za niskie napięcie
czasami sprawia tego typu problemy. Ja mam co prawda H4,

To jest diametralna różnica :-)
U mnie AlmeraN16 co 6 mies. musi pa¶ć bez względu czy kupię drog± czy tani± :-(

Data: 2011-11-15 08:12:32
Autor: Vlad The Ripper
Żywotność żarówek
[...]

Mi pada średnio 3-4 razy rzadziej, a jeżdżę ze 2 razy więcej od Ciebie. Z reguły kupuję żarówki Phillips, ale nie wymieniam parami, tylko wymieniam tą, która się przepaliła. Nie wiem w jakiej cenie są najtańsze żarówki, ja za swoje płacę koło 20zł sztuka. Tak czy owak radzę po pierwsze zmienić przyzwyczajenia, to znaczy odpalać światła po odpaleniu silnika i gasić przed zgaszeniem silnika, a jeśli już tak robisz to sprawdzić instalację, bo to wydaje się zbyt często, by nawet najtańsze żarówki tak szybko się przepalały.

Data: 2011-11-15 11:21:44
Autor: szufla
Żywotno¶ć żarówek
Tak czy owak radzę po pierwsze zmienić przyzwyczajenia, to znaczy odpalać ¶wiatła po odpaleniu silnika i gasić przed zgaszeniem silnika,

Potrafisz to poprzec naukowo czy tylko tak pitolisz bez sensu ?

sz.

Data: 2011-11-15 14:04:15
Autor: Przemysław Czaja
Żywotno¶ć żarówek

Użytkownik "szufla" <brak@emaila.pl>

Tak czy owak radzę po pierwsze zmienić przyzwyczajenia, to znaczy odpalać ¶wiatła po odpaleniu silnika i gasić przed zgaszeniem silnika,

Potrafisz to poprzec naukowo czy tylko tak pitolisz bez sensu ?

Zauważam nie tylko brak emaila :)

Data: 2011-11-15 14:16:03
Autor: szufla
Żywotno¶ć żarówek
Zauważam nie tylko brak emaila :)

Mowilem, nie pitolic bez sensu :P

sz.

Data: 2011-12-28 20:09:53
Autor: marcin
�ywotno�� �ar�wek
W dniu 2011-11-15 11:21, szufla pisze:
Tak czy owak radzê po pierwsze zmieniæ przyzwyczajenia, to znaczy odpalaæ
¶wiat³a po odpaleniu silnika i gasiæ przed zgaszeniem silnika,

Potrafisz to poprzec naukowo czy tylko tak pitolisz bez sensu ?

ja potrafie - to juz lepiej zapalac swiatla przed odpaleniem silnika i przy nizszym napieciu.

Data: 2011-12-28 20:44:28
Autor: Kuba \(aka cita\)
�ywotno�� �ar�wek

Użytkownik "marcin" <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał w wiadomości news:jdfpi3$av2$2inews.gazeta.pl...
[...]

a co tu popierać - spadki napięć, a w przypadku uruchomiania silnika nagłe, duże zmiany prądu i napięcia na zaciskach żarówki napewno dobrze jej nie robią.

ja potrafie - to juz lepiej zapalac swiatla przed odpaleniem silnika i przy nizszym napieciu.

ale zdajesz sobie sprawe, ze własnie niższe niż nominalne napięcie dla żarówek halogenowych to wlasnie skrócona ich żywotność?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-12-29 09:24:49
Autor: marcin
�ywotno�� �ar�wek
ale zdajesz sobie sprawe, ze własnie niższe niż nominalne napięcie dla
żarówek halogenowych to wlasnie skrócona ich żywotność?

zamiast powielac grupowe farmazony to wez do reki zarowke i przeczytaj co na niej napisali. znawco.

Data: 2011-11-15 08:16:46
Autor: Agent
Żywotność żarówek

Użytkownik "R" <r@wp.niemam.pl> napisał w wiadomości news:j9sur8$kdl$1news.dialog.net.pl...
[...]

Jeśli chodzi o marki to napewno nie zawiedziesz się na Philips i Osram. Nie kupuj żadnych +XX%. Są dostępne chyba też wersje LongLife

Data: 2011-11-15 08:38:03
Autor: Axel
Zywotnosc zarówek
"R" <r@wp.niemam.pl> wrote in message
> [...]
Czesc,
Uwaga wstepna: nie mam zamiaru dyskutowac 1000. raz o sensie lub jego braku w obowiazku jazdy w dzien na swiatlach. Stan faktyczny jest jaki jest i tyle.
A teraz do rzeczy: Co 2-3 miesiace pada mi zarówka od swiatel mijania (H7). Chcialem Was zapytac, czy to normalna zywotnosc (jezdze glownie z/do pracy, 1000km/m-c), czy raczej efekt kupowania najtanszej zarówki jaka znajde w supermarkecie (nazwy nie pomne)?

Bardzo mozliwe, ze jakosc zarowek. W  poprzednim aucie kiedys z pospiechu wymienilem zarowki na "marketowe" i padly mi chyba po 2 miesiacach. Firmowe zarowki wytrzymuja mi co najmniej rok (H7, kupuje zwykle takie +50%). a jezdze ze 2 razy wiecej od Ciebie.

--
Axel

Data: 2011-11-15 08:46:18
Autor: J.F.
Zywotnosc zarówek
Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:38:03 +0100, Axel napisał(a):
[...]

Problemw tymze marketowe ... nie pamietam juz kiedy wymienialem.

J.

Data: 2011-11-15 18:29:18
Autor: Cavallino
Zywotnosc zarówek
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1oaulopkrjajr.9amnuorlg57z$.dlg40tude.net...
[...]

Problem w tym, że marketowe to nie oznacza że zawsze złe, tylko kompletnie niepowtarzalne.

Data: 2011-11-15 08:42:46
Autor: Robert_J
Żywotność żarówek
[...]

Raczej to drugie. Tudzież problem z instalacją. Ja przez 6 lat (ok. 180.000 km) wymieniłem żarówki (H7) max 4 razy.

Data: 2011-11-15 08:44:58
Autor: J.F.
Żywotno¶ć żarówek
Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:42:46 +0100, Robert_J napisał(a):
[...]

Raczej to drugie. Tudzież problem z instalacj±. Ja przez 6 lat (ok. 180.000 km) wymieniłem żarówki (H7) max 4 razy.

Te najdrozsze tez padaja czesto.

Wychodzina to ze srodkowa polke trzeba.. albo sprawdzic napiecie w
instalacji.

J.

Data: 2011-11-15 09:02:05
Autor: Michal Jankowski
Żywotno¶ć żarówek
R <r@wp.niemam.pl> writes:

[...]

Za często. Ja kupuje byle co na stacjach benzynowych i wymieniam
powiedzmy jedn± żarówkę na 10 tys. km.

Albo kupujesz wyj±tkowe badziewie, albo problem z instalacj±, albo
może woda ci zalewa?

  MJ

Data: 2011-11-15 09:05:01
Autor: Franc
Żywotność żarówek
Dnia Tue, 15 Nov 2011 06:54:50 +0100, R napisał(a):

A teraz do rzeczy: Co 2-3 miesi±ce pada mi żarówka od ¶wiateł mijania (H7). Chciałem Was zapytać, czy to normalna żywotno¶ć (jeżdżę głownie z/do pracy, 1000km/m-c), czy raczej efekt kupowania najtańszej żarówki jak± znajdę w supermarkecie (nazwy nie pomnę)?
U mnie pierwsza żarówka padła po 2 latach od kupna samochodu (nowy, więc
przyjmuję go jako punkt 0). Drugi raz padła po 5 miesi±cach (w zeszłym
tygdniu). Pada po stronie pasażeta... Nie napisałe¶ czy pada u Ciebie z
jednej strony, czy może nie ma reguły.

Bo je¶li to kwestia g*nej żarówki, to kupię droższ±, ale jak będzie tak samo często padała to bez sensu. ¦wiateł do jazdy dziennej nie mam i nie będę montował.
U mnie tez nie ma ¶wiateł do jazdy dziennej i w rzeĽbę bawił się nie będę.
Pierwsza w/w była za 50 zł (żarówka + wymiana w ASO) i to był "zalecany"
Philips. Jak pisałem wyżej - 5 miesięcy i padł. Teraz nie wiem nawet co mam
włożone - przy okazji w warsztacie wsadzili. Zobaczę ile wytrzyma.

Nie napisałe¶ jaki samochód ani jaki ma "układ ¶wiateł". Ja mam
automatyczne ¶wiatła i może to powoduje szybsze zużywanie... --
Franc

Data: 2011-11-15 09:12:24
Autor: yabba
Żywotność żarówek
[...]

U mnie oryginały fabryczne wytrzymały ponad 2 lata. Kupowałem Osram i Narva, ale przepalały się po kilku miesiącach. Kupiłem Hella i wytrzymały rok. Parę tygodni temu też kupiłem Hella, zobaczymy ile te egzemplarze podziałają.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-11-15 09:20:11
Autor: Myjk
Żywotność żarówek
Tue, 15 Nov 2011 06:54:50 +0100, R
Co 2-3 miesiące pada mi żarówka od świateł mijania (H7)

Problemem jest tutaj zazwyczaj (poza problemami w instalacji) "strzał" jaki
dostaje żarówka przy jej włączaniu. Zamontuj tzw. Fader (rozjaśniacz),
wtedy ĹĽarĂłwki stajÄ… siÄ™ praktycznie wieczne. Niestety nie ma gotowych
rozwiązań do tego celu np. zintegrowanych z przekaźnikiem (ja nie
znalazłem) i trzeba rzeźbić -- jednak mimo to koszt nie powinien być wyższy
niż 50 zł. Ja ostatecznie olałem temat, jako że jeżdżę na xenonach.
Rozjaśniacz chciałem zamontować do przeciwmgielnych halogenów w kloszu,
które chciałem wykorzystać jako dzienne. W końcu dałem sobie spokój, bo
xenon mniej prądu żre i jest żywotny -- czyli nie występują problemy jak z
halogenami (przepalanie).

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-11-15 15:03:55
Autor: huri_khan
Żywotność żarówek
Dnia Tue, 15 Nov 2011 09:20:11 +0100, Myjk napisał(a):

Tue, 15 Nov 2011 06:54:50 +0100, R
Co 2-3 miesi±ce pada mi żarówka od ¶wiateł mijania (H7)

Problemem jest tutaj zazwyczaj (poza problemami w instalacji) "strzał" jaki
dostaje żarówka przy jej wł±czaniu. Zamontuj tzw. Fader (rozja¶niacz),
wtedy żarówki staj± się praktycznie wieczne.

Mam chyba cos takiego seryjnie zamontowanego, po zapaleniu ¶wiateł pełn±
moc uzyskuja dopiero po jaki¶ 3-5 sekundach.

Fabryczna żarówka (nie pamiętam nazwy) wytrzymała 1 rok, druga jeszcze
¶wieci 1,5 roku czy to jest wieczno¶ć to nie wiem.

Natomiast  zastanawiam się czy jest róznica pomiędzy długo¶ci± życia H7 a
H4, bo z dotychczasowych do¶wiadczeń mam wrażenie że H4 ¶wiec± dłużej. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-11-16 08:00:24
Autor: Vlad The Ripper
Żywotno¶ć żarówek
Natomiast  zastanawiam się czy jest róznica pomiędzy długo¶ci± życia H7 a
H4, bo z dotychczasowych do¶wiadczeń mam wrażenie że H4 ¶wiec± dłużej.

Potwierdzam, H4 ¶wiec± dłużej, w poprzednim aucie przez 2,5 roku i 35kkm nie spaliła się żadna z nich a były na pewno dłużej, bo kupiłem i sprzedałem auto na tych samych żarówkach.

Data: 2011-11-15 09:22:13
Autor: Pan Zbyszek
Żywotność żarówek
Ostatni nr.Auto Ĺšwiat Poradnik - jest jeszcze w kioskach
zamieścili duży test kilkunastu żarówek właśnie H7 .
Chyba jednak ta za 50 zł będzie lepsza od tej za 9 zł .

Data: 2011-11-15 10:04:05
Autor: z
Żywotność żarówek
Pan Zbyszek pisze:
Ostatni nr.Auto Ĺšwiat Poradnik - jest jeszcze w kioskach
zamieścili duży test kilkunastu żarówek właśnie H7 .
Chyba jednak ta za 50 zł będzie lepsza od tej za 9 zł .

Znaczy że ta za 50 zł powinna wytrzymać 2 lata?
SÄ…dzÄ™ ĹĽe wÄ…tpiÄ™ :-)

Data: 2011-11-15 16:34:16
Autor: Pan Zbyszek
Żywotność żarówek
Trzeba by przeczytać ten test i wtedy wyciągać wnioski .
Z drugiej strony ...ja mam H4 i od dobrych trzech lat chyba nie zmieniałem , ale to może znaczyć , że kiedyś robili lepsze ...

Data: 2011-11-15 16:49:01
Autor: szufla
Żywotno¶ć żarówek
Trzeba by przeczytać ten test i wtedy wyci±gać wnioski .
Z drugiej strony ...ja mam H4 i od dobrych trzech lat chyba nie zmieniałem , ale to może znaczyć , że kiedy¶ robili lepsze ...

Tu jest stary:
http://www.auto-swiat.pl/1-supertest-zarowek-h7-sprawdzamy-ktore-swieca-najlepiej-100
Ja uzywam od 2 lat niemieckich zarowek z Carrefoura, teraz kosztuja okolo30zl za 2szt w blistrze.

sz.

Data: 2011-11-15 09:41:03
Autor: Jacek
Żywotność żarówek
Ja miałem w poprzednim aucie skoki napięcia wywołane pracą układu wtrysku paliwa Lucas (taka uroda Fiata z silnikiem 1,9 D. Na szczęście już go nie robią).
Skoki były widoczne, jako trwające ułamek sekundy rozjaśnienia świateł, ale miernik na nie nie reagował. Dopiero pomiar oscyloskopem wykazał, że napięcie podskakiwało chwilowo do 15,5 - 16 V.
Pomogło przerobienie obwodu zasilania świateł - podłączyłem je bezpośrednio pod akumulator z osobnym bezpiecznikiem.
Przed przeróbką żarówki spalały się po średnio 2 miesiącach, po przeróbce był spokój.
Trwałość żarówek w funkcji napięcia jest mniej więcej w zależności do potęgi - 13,5 a więc bardzo silnie spada ze wzrostem napięcia.
Jacek

Data: 2011-11-15 09:48:09
Autor: Chris
Żywotność żarówek
R nabazgrał(a):

[...]

Proponuję zamienić na Osram

Przykład z alledrogo: http://allegro.pl/h7-osram-night-breaker-wysylka-gratis-i1934594727.html

Nie padają częściej niż raz do roku, mam je już w 3 samochodzie i spisują się bardzo dobrze, tą samą opinię mają moi znajomi którzy przesiedli się na osramy. Tylko nie kupuj żarówek +100 +50 +10000000000% bo one świecą zdecydowanie krócej.

Byłey jeszcze silvercośtam tak samo dobre ale chyba zostały zastąpione czymś nowym

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2011-11-15 09:56:38
Autor: wchpikus
Żywotno¶ć żarówek
Hej!
Fajna aukcja, szczegolnie zdjecia:)
Ciekawe czy ta Pani i te autko z przodu czekali az sie wymieni zarowki czy mieli tyle czasu by sobie postac na zamiane aut:)
Co do padania, faktycznie kiedys sobie cos takiego zmajstrowalem, rozgrzewam lampy jakies 5-10s 50% mocy przed wlaczeniem i jakos od roku mi nie padla zadna zarowka

Data: 2011-11-15 10:10:16
Autor: kurdybanek
Żywotno¶ć żarówek

Pisalem juz o tym kilka razy:

zwykla, firmowa zarowka do wymiany po max. roku (przebieg ca. 15 tys.)
zarowka ultra life, double life czy podobna firmowa - jezdze juz prawie 3 lata bez wymiany!

auto: corolla

wniosek: warto kupowac zarowki o przedluzonej zywotnosci w swiatlach do jazdy dziennej
uwaga: nie wypowiadam sie co do swiatla tych zarowek, nie jezdze w nocy

Data: 2011-11-15 11:07:34
Autor: CeSaR
Żywotno¶ć żarówek
A teraz do rzeczy:

Wlasnie: jaki to samochod?

Data: 2011-11-15 11:28:36
Autor: R.
�ywotno�� �ar�wek
W dniu 2011-11-15 11:07, CeSaR pisze:
A teraz do rzeczy:

Wlasnie: jaki to samochod?

Laguna Iph2.

R.

Data: 2011-11-15 11:12:13
Autor: Przemysław Gubernat
Żywotność żarówek
W dniu 2011-11-15 06:54, R pisze:
[...]

supermarkecie (nazwy nie pomnÄ™)?

Bo jeśli to kwestia g*nej żarówki, to kupię droższą, ale jak będzie tak samo
często padała to bez sensu. Świateł do jazdy dziennej nie mam i nie będę montował.

R.
U mnie od 5-6 lat wymieniłem w sumie 3 żarówki (2 razy z lewej strony).

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2011-11-15 11:13:46
Autor: kamil
Żywotno¶ć żarówek
On 15/11/2011 05:54, R wrote:
Cze¶ć,

[...]

Ja i bez nakazu jezdziłem zawsze na ¶wiatłach i zazwyczaj czę¶ciej samochody niż żarówki zmieniam przy przebiegach 15-20k rocznie.. SprawdzĽ lepiej instalacje, bo normalne to to nie jest.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-15 13:37:02
Autor: Gil
Żywotno¶ć żarówek
kamil <kamil@spam.com> napisał(a):
On 15/11/2011 05:54, R wrote:
> [...]

Ja i bez nakazu jezdziłem zawsze na ¶wiatłach i zazwyczaj czę¶ciej samochody niż żarówki zmieniam przy przebiegach 15-20k rocznie.. SprawdzĽ lepiej instalacje, bo normalne to to nie jest.

Wytłumaczcie bo trochę nie kumam.
Stosuję zarówki H4 i s± to ¶wiatła drogowe i mijania.
Czy żarówki H7 to s± oddzielne żarówki mijania dla niektórych aut?
Jak widzę, że auto jedzie bez jednego ¶wiatła to zgaduję, że to Peugeot.
Sprawdza się na 90 procent.
W moim Hyundaju w okresie 7 lat eksploatacji wymieniłem 3x żarówkę h4.
Innych nie wymieniałem.

Data: 2011-11-15 14:12:07
Autor: Deflegmator
Żywotno¶ć żarówek
 Gil wrote:

Czy żarówki H7 to s± oddzielne żarówki mijania dla niektórych aut?

Generalnie - tak. H7 podobnie jak H1 s± żarówkami jednożarnikowymi. W
moim samochodzie H7 mam na ¶wiatłach mijania, a H1 na drogowych. Inne
konfiguracje też się zapewne zdarzaj±. :)

--
Deflegmator

Data: 2011-11-15 14:54:43
Autor: Grejon
Żywotno¶ć żarówek
W dniu 2011-11-15 14:37,  Gil pisze:

Czy żarówki H7 to s± oddzielne żarówki mijania dla niektórych aut?

Tak, bo H7 s± jednowłóknowe.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2011-11-15 11:43:57
Autor: Maciek
Żywotność żarówek
Dnia Tue, 15 Nov 2011 06:54:50 +0100, R napisał(a):

(...)

Ja tez jezdze na swiatlach mijania i przez ostatnie 50 tys. km zmienilem 1
zarowke... Sprawdz instalacje.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-11-15 11:56:55
Autor: Witoldo
Żywotność żarówek
W dniu 2011-11-15 06:54, R pisze:

A teraz do rzeczy: Co 2-3 miesiące pada mi żarówka od świateł mijania
(H7).

U mnie też tak było. To co zrobiłem to zadbałem o styki. Prawdopodobnie od różnych wibracji, wstrząsów na dołkach itp. iskrzyło na stykch i padały żarówki.
Witoldo

Data: 2011-11-15 15:04:50
Autor: Nex@pl
Żywotność żarówek
W dniu 2011-11-15 06:54, R pisze:
[...]

jakÄ… znajdÄ™ w supermarkecie (nazwy nie pomnÄ™)?

Bo jeśli to kwestia g*nej żarówki, to kupię droższą, ale jak będzie tak
samo często padała to bez sensu. Świateł do jazdy dziennej nie mam i nie
będę montował.

R.

Chyba tak mają, miałem w MB W202 i też padały, ale co rok średnio.

Za to w W123 mam żarówki już 4 rok i nie padłu (H4) :)

Data: 2011-11-15 18:28:09
Autor: Cavallino
Żywotność żarówek
[...]

Nie.
Norma jest o rząd wielkości wyższa.
Czyli 2-3 lata, a nie 2-3 miesiÄ…ce.

Data: 2011-11-15 21:51:57
Autor: R
Żywotność żarówek
Update:
Na wyłączonym silniku napięcie ciut poniżej 12V, na włączonym 14,08V przez 30 sekund, zimno więc dłużej nie sprawdzałem :)

Cóż, opcje są dwie - kupię noname na allegro za 3 zł i będę zmieniał albo kupię testowo Hella long life i się zobaczy.

R.

Data: 2011-11-15 22:27:30
Autor: szufla
Żywotno¶ć żarówek
Update:
Na wył±czonym silniku napięcie ciut poniżej 12V, na wł±czonym 14,08V przez 30 sekund, zimno więc dłużej nie sprawdzałem :)

Dlatego ja odpalam silnik na wlaczonych swiatlach. Robilem tak przez ostatnia zime i nie wymienialem zarowek, wczesniej sie bawilem przelacznikiem.

sz.

Data: 2011-12-28 14:36:51
Autor: Kris_Poland
Żywotność żarówek

[...]

przez lata jezdze na Philips vision Plus
swiezo zamontowana swieca tak intensywanie iz kierujacy z przodu musza regulowac
lusterko wsteczne, zasieg mocny i daleki az do samej krawedzi swiatla,
teraz pewnie maja nastepce, tylko ktore? x-treme vision?

szybko sie wypalaja
po 2-3 miesiacach juz nie jest to samo
zxreszta to normalne, az ostatecznie padaja
max dla tycvh zarowek to 6-12/18msc

Data: 2011-12-28 19:29:46
Autor: P.B.
Żywotno¶ć żarówek
Dnia Wed, 28 Dec 2011 14:36:51 +0100, Kris_Poland napisał(a):

[...]

Ty samoloty nimi o¶wietlasz? Spróbuj może ustawić je w kierunku asfaltu.
Pomijaj±c któr±¶ wersję Fabii żaden samochód z porz±dnymi homologowanymi
reflektorami nikogo nie o¶lepia.

--
Pozdrawiam,

Przemek