Żywotność żarówek

Data: 2011-11-15 07:17:24
Autor: MadMan
Żywotność żarówek
Dnia Tue, 15 Nov 2011 06:54:50 +0100, R napisał(a):

Co 2-3 miesiące pada mi żarówka od świateł mijania (H7). Chciałem Was zapytać, czy to normalna żywotność (jeżdżę głownie z/do pracy, 1000km/m-c), czy raczej efekt kupowania najtańszej żarówki jaką znajdę w supermarkecie (nazwy nie pomnę)?

Nie masz czegoś nie tak z instalacją elektryczną? Za niskie napięcie
czasami sprawia tego typu problemy. Ja mam co prawda H4, ale od zakupu
samochodu w listopadzie zeszłego roku wymieniłem tylko 1 żarówkę -
podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Jeżdżę podobnie jak ty, 800-1000
km na miesiąc. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-11-14 23:00:33
Autor: Czarek Daniluk
Żywotność żarówek
On Nov 15, 7:17 am, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
> [...]

samochodu w listopadzie zeszłego roku wymieniłem tylko 1 żarówkę -
podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Jeżdżę podobnie jak ty, 800-1000

Chyba za wysokie ;P to wtedy częściej padają ;)

Miałem wcześniej Golfa 3 z żarówkami H7, na 4,5 roku eksploatacji
wymieniłem 2 razy, teraz mam Mondeo które też ma w światłach mijania
H7 i jakoś przez 8 miesięcy eksploatacji to zaglądałem do reflektorów
tylko dlatego, że chciałem sobie założyć takie lekko żółtawe żarówki,
a nie dlatego że się przepaliły :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-11-15 12:17:40
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Żywotność żarówek
Powitanko,

Chyba za wysokie ;P to wtedy częściej padają ;)

Gorsze jest za niskie. Hint: cykl halogenowy.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2011-11-15 12:39:31
Autor: Myjk
Żywotność żarówek
Tue, 15 Nov 2011 12:17:40 +0100, Pawel "O'Pajak"
Chyba za wysokie ;P to wtedy częściej padają ;)
Gorsze jest za niskie. Hint: cykl halogenowy.

To jest IMHO problem szczątkowy. Dla halogena najgorszy jest pierwszy
strzał prądu.

Powiem Ci, że 5 lat temu na schodach w domu zamontowałem automat schodowy z
płynnym rozjaśnianiem i ściemnianiem + czujnik ruchu (do oświetlenia
halogenowego). Tak jak w kuchni czy salonie średnio 2x w roku wymieniam
jakieś żarówki (naturalnie identyczne halogeny), tak na schodach ani razu
jeszcze nie byłem do tego zmuszony, pomimo, że cykl on/off odbywa się tam o
wiele częściej. Miałem to samo zrobić w salonie i kuchni, ale za późno się
skapowałem i już mi się nie chciało pruć ściany/sufitu żeby ściemniacz
zamontować. :P Teraz trochę "żałuję", bo na lampki poleciało już zdrowo
ponad 200 zł, a ściemniacz kosztował 20 zł/szt. i jaki ładny efekt do tego.
:P

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-11-15 12:58:30
Autor: RoMan Mandziejewicz
Żywotność żarówek
Hello Myjk,

Tuesday, November 15, 2011, 12:39:31 PM, you wrote:

[...]

Nie trzeba ściemniacza - wystarczy szeregowo z wyłącznikiem zastosować
termistor rozruchowy. Np. NTCS-18R-2A5 z TME. Można dać 2 lub 3
szeregowo. Jedyny kłopot to to, że lepiej, żeby się z plastikami
termistory nie stykały, bo będzie śmierdzieć :(

--
Best regards,

Data: 2011-11-15 09:12:09
Autor: z
Żywotność żarówek
MadMan pisze:
Nie masz czegoś nie tak z instalacją elektryczną? Za niskie napięcie
czasami sprawia tego typu problemy. Ja mam co prawda H4,

To jest diametralna różnica :-)
U mnie AlmeraN16 co 6 mies. musi paść bez względu czy kupię drogą czy tanią :-(

Żywotność żarówek