A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem

Data: 2009-06-01 12:51:40
Autor: Jan Strybyszewski
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
I tyle wiadomo napewno.

Reszta to dziennikarskie pierdoły.

Data: 2009-06-01 13:00:34
Autor: szufla
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
W miare nowy samolot, pierwszy lot 25/02/2005.

sz. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4118 (20090601) __________

Data: 2009-06-01 14:03:35
Autor: PL(N)umber_One
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
Witam
Podają, że samolot wysłał automatycznie sygnał o zwarciu w instalacji elektrycznej. Czy to dzirnnikarska kaczka ? Czy też Airbusy wyposażone są w system automatycznie wysyłający powiadomienia o krytycznych zdarzeniach na pokładzie ?
PP

Data: 2009-06-01 20:17:06
Autor: elmer radi radisson
PL(N)umber_One wrote:

[...]

Moze po prostu mowa o depeszy ACARS?

Data: 2009-06-01 12:51:20
Autor: Peak
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
On 1 Jun., 20:17, elmer radi radisson <r...@spam-spam-spam-eggs-bacon-
and.spam.wireland.org> wrote:
Moze po prostu mowa o depeszy ACARS?

Na angielskiej Wiki jest solidny materiał, z ostatnią
zarejestrowaną pozycją. Ta automatyczna wiadomość zawierała informację
o spadku ciśnienia w kabinie (gwałtowna dekompresja?) i awarii
elektrycznej - nie znam się, ale wygląda na ACARS.

Data: 2009-06-02 07:44:43
Autor: Jan Strybyszewski
and.spam.wireland.org> wrote:
[...]

Tak ostania pozycja a ACARS to 100km od punktu TASIL nad ktorym mieli zglosic sie kontroli Senegalu.   Oczywiscie na maps.google.com mozna wpisac TASIL i zobaczyc sam zrodek oceanu.

Ostatni werbalny kontakt  punkt INTOL waypoint  1°21′39″S 32°49′53″Wďťż / ďťż1.36083°S 32.83139°Wďťż / -1.36083; -32.83139)
przy ktorym zglosili osiagniecie za 50 minut punktu TASIL.

Zasadniczo wiec znikniecie z radarow brazylijskich nie mialo znaczenia oni zasadniczo wyszli z zasiegu

Data: 2009-06-02 07:18:04
Autor: Jan Strybyszewski
PL(N)umber_One pisze:
[...]

Takie rzeczy czasami "same" wysyłane sa w depeszach ACARS.
Aczkolwiek jest na sieci ostatnia depesza ACARS z feralnego lotu i nie ma tam chyba nic.

Data: 2009-06-02 00:51:49
Autor: Peak
On 2 Jun., 07:18, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
PL(N)umber_One pisze:

> [...]

Takie rzeczy czasami "same" wysyłane sa w depeszach ACARS.
Aczkolwiek jest na sieci ostatnia depesza ACARS z feralnego lotu i nie

Jakiś link? Na http://www.acarsd.org/acars_search.html jest tylko
pusta wiadomość z 00:53 UTC, a podają w internecie że ostatnia była o
02:14.

BTW: facet podający się za kogoś z USAF zrobił szybką analizę
meteorologiczną
http://www.weathergraphics.com/tim/af447/

Pozdrawiam

Data: 2009-06-02 22:20:47
Autor: Jan Kowalski
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
Peak <kpodsiadlo@gmail.com> napisał(a):
BTW: facet podaj=B1cy si=EA za kogo=B6 z USAF zrobi=B3 szybk=B1 analiz=EA
meteorologiczn=B1
http://www.weathergraphics.com/tim/af447/

Z której wynika, że mogło miotać samolotem przez prawie 125km więc jeśli z
jakiegoś powodu ten egzemplarz A330 był mechanicznie słabszy niż jego kompani
przelatujący setkami na podobnej trasie pogoda mogła go przerobić na kupkę
złomu który spadł do morza.

Data: 2009-06-02 09:26:05
Autor: piotr [trzykoty]
ACARS
Czy w tym systemie depesze trafiają do konkretnych stacji naziemnych, czy do wszyskich? Z tego co czytałem, to podają np. jedną częstotliwość dla Europy. Kto odbiera te wiadomości?

Data: 2009-06-02 10:38:18
Autor: elmer radi radisson
ACARS
piotr [trzykoty] wrote:

Czy w tym systemie depesze trafiają do konkretnych stacji naziemnych, czy do wszyskich? Z tego co czytałem, to podają np. jedną częstotliwość dla Europy. Kto odbiera te wiadomości?

Mozesz je odebrac np. za pomoca odbiornika (skanera) airband + dekodera
ACARS (programowego na podlaczonym komputerze).

--

"mein luftkissenfahrzeug ist voller aale"

Data: 2009-06-02 11:33:17
Autor: piotr [trzykoty]
ACARS

Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał
Mozesz je odebrac np. za pomoca odbiornika (skanera) airband + dekodera
ACARS (programowego na podlaczonym komputerze).

Wiem, nie w tym sensie pytam, ja nie chcę odbierać. Tylko jak to jest zorganizowane? Wszystkie stacje naziemne i na statkach powietrznych pracują na tej samej f i odbierają wszystkie depesze, które latają w etetrze?

Data: 2009-06-02 12:29:36
Autor: elmer radi radisson
ACARS
piotr [trzykoty] wrote:

Wiem, nie w tym sensie pytam, ja nie chcę odbierać. Tylko jak to jest zorganizowane? Wszystkie stacje naziemne i na statkach powietrznych pracują na tej samej f i odbierają wszystkie depesze, które latają w etetrze?

Czestotliwosci wlacznie z dodatkowymi jest kilka, ale powiedzmy ze to
gra mniejsza role i taka pojedyncza czestotliwosc sluzy do komunikacji
pomiedzy wieloma uzytkownikami. Przynajmniej w czesci swiata obslugiwane
jest to przez siec stacji VHF pracujacych na tych czestotliwosciach w
systemie SITA - z dostepu do ktorego korzystaja chocby linie. Jest sobie
taka firma (wlasnie SITA) zajmujaca sie rozwiazaniami informatyczno
komunikacyjnymi w awiacji i obsluguje tego typu system.
Szczegolow nie znam ale podejrzewam ze korzystajace z tego systemu linie
badz ATC dostaja wylacznie dostep do depeszy do/z maszyn z wlasciwa
rejestracja czy numerem lotu, a odbywa sie to poprzez komunikacje
odpowiedniego oprogramowania z serwerami SITA. Czyli jest to odpowiednio
filtrowane do interesujacych danych.

--

"mein luftkissenfahrzeug ist voller aale"

Data: 2009-06-01 14:36:15
Autor: grzech

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h00btv$jah$1inews.gazeta.pl...
I tyle wiadomo napewno.

Reszta to dziennikarskie pierdoły.

Pytanie trochę OT.
W zeszłym roku leciałem Airbusem A330 linii Air France z Paryża do Meksyku i z powrotem. Czy jest możliwość ustalić czy leciałem TYM samolotem?

grzech

Data: 2009-06-01 15:45:48
Autor: KZ
grzech wrote:

Pytanie trochę OT.
W zeszłym roku leciałem Airbusem A330 linii Air France z Paryża do
Meksyku i z powrotem. Czy jest możliwość ustalić czy leciałem TYM
samolotem?

A jakie to ma znaczenie ? Będziesz się chwalił kolegom ?

KZ

Data: 2009-06-01 15:51:10
Autor: szufla
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
Jest napisane, ze w tym roku latal np. do Houston, wczesniej nie wiem. AirFrance posiada kilkanascie A330.
Wedlug moich prostych obliczen wyglada na to, ze zaginal na srodku atlantyku :(

sz.

Data: 2009-06-01 19:45:58
Autor: Lukasz Trabinski
grzech <siwik.USUNTO@poczta.onet.pl> wrote:

Pytanie trochę OT.
W zeszłym roku leciałem Airbusem A330 linii Air France z Paryża do Meksyku i z powrotem. Czy jest możliwość ustalić czy leciałem TYM samolotem?

Jeżeli pamiętasz REGID, to jest taka możliwość. Zaginiony Airbus, to F-GZCP.
http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=F-GZCP

--
ŁT

Data: 2009-06-02 20:26:46
Autor: PL(N)umber_One
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
Witam
We wstępnie (na podstawie pływających szczątków) zidentyfikowanym miejscu katastofy, głebokośc ocenau to ponad 4.5 km. Jeżeli tam leżą szczątki wraku i czrana skrzynka, to szanse na jej wydobycie nie są chyba duże.
PP

Data: 2009-06-02 23:09:07
Autor: Ralph
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
Są zdalnie sterowane roboty podwodne spokojnie działające do głębokości 6km, a
nawet kilka pojedynczych egzemplarzy mogących zejść głębiej, jednak problemy
są dwa: po pierwsze cena - wynajęcie takiego robota razem z całą resztą
potrzebnej do jego działania aparatury oraz wysłanie go na tak dużą głębokość
to ogromny koszt (akurat pracuję w tej dziedzinie i pilotowałem podobne
roboty), a po drugie szczątki opadając na tak głęboko położone dno będą
rozsiane po ogromnym obszarze, co przy bardzo ograniczonej liczbie robotów
działających równocześnie zapowiada wielomiesięczne poszukiwania.  Taki robot
naprawdę niewiele widzi, jakbyś zobaczył jaki obraz dostaje się z sonaru, to
byś się załamał, a kamery tak naprawdę widza przedmioty odległe o zaledwie
kilka metrów (tam jest ciemno, a własne źródło światła skutecznie zmniejsza
widzialność). Nie wiem jak z odbiornikiem sygnału wysyłanego przez czarną
skrzynkę, czy są dostępne w obudowach odpornych na ciśnienie rzędu 500
atmosfer, czy trzeba takie dopiero zbudować, co trochę opóźni rozpoczęcie
poszukiwań.

Data: 2009-06-03 08:16:32
Autor: piotr [trzykoty]
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem

Użytkownik "PL(N)umber_One " <pawprac@NOSPAM.gazeta.pl> napisał
Jeżeli tam leżą szczątki wraku i
czrana skrzynka, to szanse na jej wydobycie nie są chyba duże.

Zastanawiam się, czy czarne skrzynki skoro już są praktycznie niezniszczalne, to czy nie powinny też pływać.

Data: 2009-06-03 08:55:23
Autor: Michal L
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
Najbardziej przykre jest, ze szczatki tych ludzi na tej gigantycznej glebi zostana juz na zawsze....Poza probami wydobycia skrzynek nikt nie bedzie w stanie prawdopodobnie aby wydobyc z tej otchlani cokolwiek innego co samo nie wyplynie....Tak wiec miejsce katastrofy na zawsze pozostanie grobowcem tych ludzi....

Data: 2009-06-03 14:46:22
Autor: kiki

"Michal L" <michal_lasocki@opicon.eu> wrote in message news:h056ot$gi4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zgadza się ale ciekawe jest jedno. Ten samolot musiał zapikować w wodę, bo nie słychać o zbyt wielu pływających rzeczach po powierzchni. Mógł się oderwać powiedzmy ogon z kawałkiem kabiny i reszta zanurkowała w całości.

Data: 2009-06-03 15:01:25
Autor: Michal L
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
To musiala byc nagla smierc pilotow skoro ani slowa nie wyslali....Sa hipotezy o zderzeniu w powietrzu z innym samolotem....

Data: 2009-06-03 15:20:40
Autor: kiki

"Michal L" <michal_lasocki@opicon.eu> wrote in message news:h05s78$ifv$1inews.gazeta.pl...
To musiala byc nagla smierc pilotow skoro ani slowa nie wyslali....Sa hipotezy o zderzeniu w powietrzu z innym samolotem....

Wątpię. To raczej zasłona dymna Francuzów na jakieś może niedoróbki konstrukcji lub wyszkolenia. Po wypadku Konkorda też ściemniali bardzo długo.

Data: 2009-06-03 16:44:47
Autor: JJR
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
Użytkownik "kiki" <jg@gfd.ky> napisał
Wątpię. To raczej zasłona dymna Francuzów na jakieś może niedoróbki konstrukcji

Z różnych doniesień w tej chwili wiadomo że samolotem telepało przez 15 minut / 100 km zanim stracił kontakt. W tym czasie mogło się zdarzyć tyle naprężeń, że żadna konstrukcja by tego nie wytrzymała.
W lotnictwie żadna katastrofa nie dzieje się z jednego powodu, zawsze jest splot przyczyn. Tak i tu, to nie jest tak że nagle mu ogon odleciał czy cokolwiek innego. Gdzieś coś pękło, co nie miało bezpośrednich konsekwencji. Ale obciążenie przeniosło się gdzie indziej, wiec pękło coś innego, potem jeszcze coś...
Z osobna żadne z tych uszkodzeń nie musiało by być groźne (czy w ogóle zauważone). Ale jak się kilka złożyło, w sytuacji kiedy wciąż telepało...

Nie bokserów odpornych na trafienia, są tylko niedokładnie trafieni. Do samolotów to też się odnosi.

--
pzdr,
Jędrzej

Data: 2009-06-03 17:32:07
Autor: kiki
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem

Prawdę rzeczesz :-) To mogło być wszystko.

Data: 2009-06-03 21:04:26
Autor: pIOTER
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
troche OT, ale ciekawe

Wiecie jakie uszkodzenie spowodowalo zatopienie Prince of Wales pod Kuantanem 12 grudnia 1941 r?

Trafienie torpedą we wspornik walu sruby. Po tym trafieniu wal nie zostal szybko zatrzymany, a ze sie wyboczyl to przy okazji rozszczelnil wszystkie grodzie przez ktore przechodzil. Spowodowalo to zalanie m.in. przedzialow generatorow, co z kolei poskutkowalo brakiem zasilania sporej czesci dzial plot, pomp i innych systemow

pIOTER __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4128 (20090603) __________

Data: 2009-06-04 10:58:04
Autor: Jan Strybyszewski
pIOTER pisze:
[...]

Katastrofa Alaski DC9 urwanie jednej nakretki ograniczajacej wychylenie steru wysokosci.  Ba toz sam Concord sie rozbił z powodu kawalka blaszki.

Data: 2009-06-04 15:07:53
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 04 Jun 2009 10:58:04 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a):
pIOTER pisze:
[...]

.... i to cudzego...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-06-05 07:29:46
Autor: Jan Strybyszewski
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
Znalezione sczatki na morzu NIE POCHODZA Z AIRBUSA

Podobno poznano to po palecie towarowej plywajacej ze szczatkami ktora nie mogla pochodzic z samolotu.

Data: 2009-06-05 11:10:41
Autor: pIOTER
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
nowy trojkat bermudzki? ;)

pIOTER

p.s. wiem ze to tragedia ale jakos nie moglem sie powstrzymac __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4132 (20090604) __________

Data: 2009-06-04 10:56:19
Autor: Jan Strybyszewski
kiki pisze:
[...]

Albo rozpad sie w powietrzu i elementy sa na wielkim obszarze ... a wyptrywanie uszczelki z okna na oceanie nei jest proste.

Data: 2009-06-05 12:03:24
Autor: Michal L
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
No i nie ma samolotu i nikt nie ma pojecia co sie z nim stalo.....W sumie to chyba lepsza wiadomosc dla rodzin ofiar, bo lepiej miec nadizeje niz rozwiac wszelkie watpliwosci....Zawsze mozna bowiem mniemac, ze go porwali lub przeniesli sie w czasie....

Data: 2009-06-05 15:02:32
Autor: pIOTER

Użytkownik "Michal L" <michal_lasocki@opicon.eu> napisał w wiadomości news:h0aqhk$8gr$1inews.gazeta.pl...
[...]
albo scenariusz z serialu "Lost" ;)

pIOTER __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4133 (20090605) __________

Data: 2009-06-03 21:58:04
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Wed, 3 Jun 2009 08:55:23 +0200, Michal L napisał(a):

[...]

Nie jest tak źle - żyjątka bardzo szybko wybawią ich z tego problemu...
Podobno nawet w Bałtyku ciała nie są w stanie przetrwać dłużej niż kilka
miesięcy.
A tak w ogóle - to jakie u licha znaczenie ma miejsce spoczynku? Dla rodzin
to rozumiem, ale dla ofiar?

T.

Data: 2009-06-05 20:46:52
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Michal L" <michal_lasocki@opicon.eu> napisał w wiadomości news:h056ot$gi4$1inews.gazeta.pl...
Najbardziej przykre jest, ze szczatki tych ludzi na tej gigantycznej glebi zostana juz na zawsze....Poza probami wydobycia skrzynek nikt nie bedzie w

Myślę, że z ich punktu widzenia jest im to obojętne.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-06-03 10:25:00
Autor: elmer radi radisson
piotr [trzykoty] wrote:

Zastanawiam się, czy czarne skrzynki skoro już są praktycznie niezniszczalne, to czy nie powinny też pływać

FDR'y sa z reguly instalowane w usterzeniu ogonowym, wiec
jesli jakies wieksze fragmenty tej czesci kadluba pozostaly
z nimi zespolone, to raczej trudne byloby aby utrzymaly calosc
na wodzie. W kazdym razie poszukiwania zapewne skupia sie
w duzej czesci na odnalezieniu czesci ogona.

--

"mein luftkissenfahrzeug ist voller aale"

Data: 2009-06-03 10:32:51
Autor: szufla
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem

Jeżeli tam leżą szczątki wraku i
czrana skrzynka, to szanse na jej wydobycie nie są chyba duże.

CS z powodzeniem wydobywano z duzych glebkosci i francuzi w tego typu pracach sie dobrze znaja.

Zastanawiam się, czy czarne skrzynki skoro już są praktycznie niezniszczalne, to czy nie powinny też pływać.

Tak, powinny miec tez maly motorek zasilany paliwem jadrowym.

sz. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4125 (20090603) __________

Data: 2009-06-03 16:27:07
Autor: Michal L
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
W miejscu znalezienia szczatkow ocean jest gleboki na 7 km....Jaki batyskaw na tak gigantycznej glebokosci o tak ogromnym terenie i gorach pod powierzchnia wody jest w stanie operowac? Technika jest wysoka ale nie az tak...Czas pokaze....To moze potrwac lata.....

Data: 2009-06-03 17:24:40
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak
Użytkownik Michal L napisał:
W miejscu znalezienia szczatkow ocean jest gleboki na 7 km...

....i z każdym dniem jest coraz głębszy. Jeszcze wczoraj było tam 4 km głębokości. Zaraz policzę, po ilu tygodniach czarne skrzynki wypłyną na Pacyfiku.

Pozdrawiam

Rafal "RAV" Miszczak        rav@e-rav.pl          http://www.e-rav.pl/
Skype: rav_wroc_pl            GG: 9783                tel: 0606-198315

Data: 2009-06-03 18:47:47
Autor: szufla
[...]

Miedzy Intol a Tasil maksymalna glebokosc to okolo 4500m,
650km na N/E od Fernando de Noronha ocean ma glebokosc okolo 3500m, sa miejsca gdzie jest "zaledwie" kilkaset metrow glebokosci.
Oby tylko skrzynka zostala namierzona.

sz. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4126 (20090603) __________

Data: 2009-06-03 20:21:28
Autor: szufla
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
Malo tego, ok  50km od znalezionych czesci jest takie miejsce:
http://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Peter_and_Paul_Rocks

sz. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4128 (20090603) __________

A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem