Data: 2009-06-01 14:03:35 | |
Autor: PL(N)umber_One | |
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem | |
Witam
Podają, że samolot wysłał automatycznie sygnał o zwarciu w instalacji elektrycznej. Czy to dzirnnikarska kaczka ? Czy też Airbusy wyposażone są w system automatycznie wysyłający powiadomienia o krytycznych zdarzeniach na pokładzie ? PP -- |
|
Data: 2009-06-01 20:17:06 | |
Autor: elmer radi radisson | |
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem | |
PL(N)umber_One wrote:
Podają, że samolot wysłał automatycznie sygnał o zwarciu w instalacji elektrycznej. Czy to dzirnnikarska kaczka ? Czy też Airbusy wyposażone są w system automatycznie wysyłający powiadomienia o krytycznych zdarzeniach na pokładzie ? Moze po prostu mowa o depeszy ACARS? -- |
|
Data: 2009-06-01 12:51:20 | |
Autor: Peak | |
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem | |
On 1 Jun., 20:17, elmer radi radisson <r...@spam-spam-spam-eggs-bacon-
and.spam.wireland.org> wrote: Moze po prostu mowa o depeszy ACARS? Na angielskiej Wiki jest solidny materiał, z ostatnią zarejestrowaną pozycją. Ta automatyczna wiadomość zawierała informację o spadku ciśnienia w kabinie (gwałtowna dekompresja?) i awarii elektrycznej - nie znam się, ale wygląda na ACARS. |
|
Data: 2009-06-02 07:44:43 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem | |
Peak pisze:
On 1 Jun., 20:17, elmer radi radisson <r...@spam-spam-spam-eggs-bacon- Tak ostania pozycja a ACARS to 100km od punktu TASIL nad ktorym mieli zglosic sie kontroli Senegalu. Oczywiscie na maps.google.com mozna wpisac TASIL i zobaczyc sam zrodek oceanu. Ostatni werbalny kontakt punkt INTOL waypoint 1°21â˛39âłS 32°49â˛53âłWďťż / ďťż1.36083°S 32.83139°Wďťż / -1.36083; -32.83139) przy ktorym zglosili osiagniecie za 50 minut punktu TASIL. Zasadniczo wiec znikniecie z radarow brazylijskich nie mialo znaczenia oni zasadniczo wyszli z zasiegu |
|
Data: 2009-06-02 07:18:04 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem | |
PL(N)umber_One pisze:
Witam Takie rzeczy czasami "same" wysyłane sa w depeszach ACARS. Aczkolwiek jest na sieci ostatnia depesza ACARS z feralnego lotu i nie ma tam chyba nic. |
|
Data: 2009-06-02 00:51:49 | |
Autor: Peak | |
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem | |
On 2 Jun., 07:18, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
PL(N)umber_One pisze: Jakiś link? Na http://www.acarsd.org/acars_search.html jest tylko pusta wiadomość z 00:53 UTC, a podają w internecie że ostatnia była o 02:14. BTW: facet podający się za kogoś z USAF zrobił szybką analizę meteorologiczną http://www.weathergraphics.com/tim/af447/ Pozdrawiam |
|
Data: 2009-06-02 22:20:47 | |
Autor: Jan Kowalski | |
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem | |
Peak <kpodsiadlo@gmail.com> napisał(a):
BTW: facet podaj=B1cy si=EA za kogo=B6 z USAF zrobi=B3 szybk=B1 analiz=EA Z której wynika, że mogło miotać samolotem przez prawie 125km więc jeśli z jakiegoś powodu ten egzemplarz A330 był mechanicznie słabszy niż jego kompani przelatujący setkami na podobnej trasie pogoda mogła go przerobić na kupkę złomu który spadł do morza. -- |
|
Data: 2009-06-02 09:26:05 | |
Autor: piotr [trzykoty] | |
ACARS | |
Czy w tym systemie depesze trafiają do konkretnych stacji naziemnych, czy do wszyskich? Z tego co czytałem, to podają np. jedną częstotliwość dla Europy. Kto odbiera te wiadomości?
|
|
Data: 2009-06-02 10:38:18 | |
Autor: elmer radi radisson | |
ACARS | |
piotr [trzykoty] wrote:
Czy w tym systemie depesze trafiają do konkretnych stacji naziemnych, czy do wszyskich? Z tego co czytałem, to podają np. jedną częstotliwość dla Europy. Kto odbiera te wiadomości? Mozesz je odebrac np. za pomoca odbiornika (skanera) airband + dekodera ACARS (programowego na podlaczonym komputerze). -- "mein luftkissenfahrzeug ist voller aale" |
|
Data: 2009-06-02 11:33:17 | |
Autor: piotr [trzykoty] | |
ACARS | |
Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał Mozesz je odebrac np. za pomoca odbiornika (skanera) airband + dekodera Wiem, nie w tym sensie pytam, ja nie chcę odbierać. Tylko jak to jest zorganizowane? Wszystkie stacje naziemne i na statkach powietrznych pracują na tej samej f i odbierają wszystkie depesze, które latają w etetrze? |
|
Data: 2009-06-02 12:29:36 | |
Autor: elmer radi radisson | |
ACARS | |
piotr [trzykoty] wrote:
Wiem, nie w tym sensie pytam, ja nie chcę odbierać. Tylko jak to jest zorganizowane? Wszystkie stacje naziemne i na statkach powietrznych pracują na tej samej f i odbierają wszystkie depesze, które latają w etetrze? Czestotliwosci wlacznie z dodatkowymi jest kilka, ale powiedzmy ze to gra mniejsza role i taka pojedyncza czestotliwosc sluzy do komunikacji pomiedzy wieloma uzytkownikami. Przynajmniej w czesci swiata obslugiwane jest to przez siec stacji VHF pracujacych na tych czestotliwosciach w systemie SITA - z dostepu do ktorego korzystaja chocby linie. Jest sobie taka firma (wlasnie SITA) zajmujaca sie rozwiazaniami informatyczno komunikacyjnymi w awiacji i obsluguje tego typu system. Szczegolow nie znam ale podejrzewam ze korzystajace z tego systemu linie badz ATC dostaja wylacznie dostep do depeszy do/z maszyn z wlasciwa rejestracja czy numerem lotu, a odbywa sie to poprzez komunikacje odpowiedniego oprogramowania z serwerami SITA. Czyli jest to odpowiednio filtrowane do interesujacych danych. -- "mein luftkissenfahrzeug ist voller aale" |
|