A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem

Data: 2009-06-01 14:03:35
Autor: PL(N)umber_One
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
Witam
Podają, że samolot wysłał automatycznie sygnał o zwarciu w instalacji elektrycznej. Czy to dzirnnikarska kaczka ? Czy też Airbusy wyposażone są w system automatycznie wysyłający powiadomienia o krytycznych zdarzeniach na pokładzie ?
PP

Data: 2009-06-01 20:17:06
Autor: elmer radi radisson
PL(N)umber_One wrote:

[...]

Moze po prostu mowa o depeszy ACARS?

Data: 2009-06-01 12:51:20
Autor: Peak
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
On 1 Jun., 20:17, elmer radi radisson <r...@spam-spam-spam-eggs-bacon-
and.spam.wireland.org> wrote:
Moze po prostu mowa o depeszy ACARS?

Na angielskiej Wiki jest solidny materiał, z ostatnią
zarejestrowaną pozycją. Ta automatyczna wiadomość zawierała informację
o spadku ciśnienia w kabinie (gwałtowna dekompresja?) i awarii
elektrycznej - nie znam się, ale wygląda na ACARS.

Data: 2009-06-02 07:44:43
Autor: Jan Strybyszewski
and.spam.wireland.org> wrote:
[...]

Tak ostania pozycja a ACARS to 100km od punktu TASIL nad ktorym mieli zglosic sie kontroli Senegalu.   Oczywiscie na maps.google.com mozna wpisac TASIL i zobaczyc sam zrodek oceanu.

Ostatni werbalny kontakt  punkt INTOL waypoint  1°21′39″S 32°49′53″Wďťż / ďťż1.36083°S 32.83139°Wďťż / -1.36083; -32.83139)
przy ktorym zglosili osiagniecie za 50 minut punktu TASIL.

Zasadniczo wiec znikniecie z radarow brazylijskich nie mialo znaczenia oni zasadniczo wyszli z zasiegu

Data: 2009-06-02 07:18:04
Autor: Jan Strybyszewski
PL(N)umber_One pisze:
[...]

Takie rzeczy czasami "same" wysyłane sa w depeszach ACARS.
Aczkolwiek jest na sieci ostatnia depesza ACARS z feralnego lotu i nie ma tam chyba nic.

Data: 2009-06-02 00:51:49
Autor: Peak
On 2 Jun., 07:18, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
PL(N)umber_One pisze:

> [...]

Takie rzeczy czasami "same" wysyłane sa w depeszach ACARS.
Aczkolwiek jest na sieci ostatnia depesza ACARS z feralnego lotu i nie

Jakiś link? Na http://www.acarsd.org/acars_search.html jest tylko
pusta wiadomość z 00:53 UTC, a podają w internecie że ostatnia była o
02:14.

BTW: facet podający się za kogoś z USAF zrobił szybką analizę
meteorologiczną
http://www.weathergraphics.com/tim/af447/

Pozdrawiam

Data: 2009-06-02 22:20:47
Autor: Jan Kowalski
A330 F-GZCP zaginal nad Atlantykiem
Peak <kpodsiadlo@gmail.com> napisał(a):
BTW: facet podaj=B1cy si=EA za kogo=B6 z USAF zrobi=B3 szybk=B1 analiz=EA
meteorologiczn=B1
http://www.weathergraphics.com/tim/af447/

Z której wynika, że mogło miotać samolotem przez prawie 125km więc jeśli z
jakiegoś powodu ten egzemplarz A330 był mechanicznie słabszy niż jego kompani
przelatujący setkami na podobnej trasie pogoda mogła go przerobić na kupkę
złomu który spadł do morza.

Data: 2009-06-02 09:26:05
Autor: piotr [trzykoty]
ACARS
Czy w tym systemie depesze trafiają do konkretnych stacji naziemnych, czy do wszyskich? Z tego co czytałem, to podają np. jedną częstotliwość dla Europy. Kto odbiera te wiadomości?

Data: 2009-06-02 10:38:18
Autor: elmer radi radisson
ACARS
piotr [trzykoty] wrote:

Czy w tym systemie depesze trafiają do konkretnych stacji naziemnych, czy do wszyskich? Z tego co czytałem, to podają np. jedną częstotliwość dla Europy. Kto odbiera te wiadomości?

Mozesz je odebrac np. za pomoca odbiornika (skanera) airband + dekodera
ACARS (programowego na podlaczonym komputerze).

--

"mein luftkissenfahrzeug ist voller aale"

Data: 2009-06-02 11:33:17
Autor: piotr [trzykoty]
ACARS

Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał
Mozesz je odebrac np. za pomoca odbiornika (skanera) airband + dekodera
ACARS (programowego na podlaczonym komputerze).

Wiem, nie w tym sensie pytam, ja nie chcę odbierać. Tylko jak to jest zorganizowane? Wszystkie stacje naziemne i na statkach powietrznych pracują na tej samej f i odbierają wszystkie depesze, które latają w etetrze?

Data: 2009-06-02 12:29:36
Autor: elmer radi radisson
ACARS
piotr [trzykoty] wrote:

Wiem, nie w tym sensie pytam, ja nie chcę odbierać. Tylko jak to jest zorganizowane? Wszystkie stacje naziemne i na statkach powietrznych pracują na tej samej f i odbierają wszystkie depesze, które latają w etetrze?

Czestotliwosci wlacznie z dodatkowymi jest kilka, ale powiedzmy ze to
gra mniejsza role i taka pojedyncza czestotliwosc sluzy do komunikacji
pomiedzy wieloma uzytkownikami. Przynajmniej w czesci swiata obslugiwane
jest to przez siec stacji VHF pracujacych na tych czestotliwosciach w
systemie SITA - z dostepu do ktorego korzystaja chocby linie. Jest sobie
taka firma (wlasnie SITA) zajmujaca sie rozwiazaniami informatyczno
komunikacyjnymi w awiacji i obsluguje tego typu system.
Szczegolow nie znam ale podejrzewam ze korzystajace z tego systemu linie
badz ATC dostaja wylacznie dostep do depeszy do/z maszyn z wlasciwa
rejestracja czy numerem lotu, a odbywa sie to poprzez komunikacje
odpowiedniego oprogramowania z serwerami SITA. Czyli jest to odpowiednio
filtrowane do interesujacych danych.