Data: 2011-03-03 16:20:36 | |
Autor: KiloSierra | |
A380 na EPWA | |
planowane, pierwsze lÄ
dowanie duĹźego arbuza Lufy na okeciu 19 III
kto nie widziaĹ moze sie wybrac pod plot ;) |
|
Data: 2011-03-03 16:38:51 | |
Autor: CeSaR | |
A380 na EPWA | |
planowane, pierwsze lądowanie dużego arbuza Lufy na okeciu 19 III A co on niby ma u nas robić? Zmieści się na tym naszym gołębniku? :-) C |
|
Data: 2011-03-06 15:32:29 | |
Autor: Luke | |
A380 na EPWA | |
Dnia 2011-03-03 16:20, UĹźytkownik KiloSierra napisaĹ:
planowane, pierwsze lÄ dowanie duĹźego arbuza Lufy na okeciu 19 III Ciekawe czy daĹoby radÄ tak zakombinowaÄ, Ĺźeby kupiÄ bilet na ten rejs. KtoĹ wie skÄ d leci i gdzie potem poleci? L. |
|
Data: 2011-03-06 16:38:16 | |
Autor: elmer radi radisson | |
A380 na EPWA | |
On 2011-03-06 15:32, Luke wrote:
Ciekawe czy daĹoby radÄ tak zakombinowaÄ, Ĺźeby kupiÄ bilet na ten rejs. Frankfurt-Warszawa-Istanbul. Biletow sie raczej nie kupi bo ZTCP to promocyjno-kurtuazyjna wizyta Lufthansy. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2011-03-06 20:12:14 | |
Autor: Michal Jankowski | |
A380 na EPWA | |
elmer radi radisson <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> writes:
Ciekawe czy dałoby radę tak zakombinować, żeby kupić bilet na ten rejs. Chyba raczej testy lotnisk zapasowych przed uruchomieniem jakiejś trasy przechodzącej nad nami. MJ |
|
Data: 2011-03-06 19:23:11 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
A380 na EPWA | |
Pan Michal Jankowski napisał:
Ciekawe czy dałoby radę tak zakombinować, żeby kupić bilet na ten rejs. Większość linii obsługiwanych przez A380 ma trasę nad nami, ale jakoś do tej pory nie lądował żaden z Qantas, Singapore czy Emirates. Swoją drogą ciekawe, czy go dopuszczą do rękawów, czy -- jak to zwykle na Okęciu -- pognają do niego z autobusem i schodkami na kółkach. -- Jarek |
|
Data: 2011-03-07 10:12:28 | |
Autor: AK | |
A380 na EPWA | |
Warszawa nie posiada rękawów przystosowanych do tego samolotu.
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news:slrnin7nov.a33.jarosfalcon.lasek.waw.pl... Pan Michal Jankowski napisał: |
|
Data: 2011-03-07 12:41:44 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
A380 na EPWA | |
AK napisało:
Warszawa nie posiada rękawów przystosowanych do tego samolotu. Według wczesnych koncepcji ten samolot miał być jeszcze większy. Ale zdecydowano się w końcu na projekt, który pozwoli na zmieszczenie się w standardowym obrysie stanowisk postojowych i będzie mógł być obsługiwany przez typową infrastrukturę. Tam gdzie można zadokować na przykład B747, tam i A380 podejdzie. To w ogóle jest jakaś totalna bzdura, te wszystkie opowieści jak to rzekomo trzeba w A380 godzinami prowadzić boarding. Liczba pasażerów wprawdzie jest nieco większa niż w innych dużych maszynach, ale za to w środku przejścia bardziej przestronne. A wiadomo, że zwykle największa zgęstka robi się na pokładzie. Tak więc nie wykluczone, że sprawę można załatwić jeszcze szybciej. Nieprzystosowanie Okęcia do dużych samolotów objawia się w taki sposób, że gdyby na raz wysypało się tylu pasażerów, to zwyczajnie nie będą mieli na przykład gdzie się odlać. -- Jarek |
|
Data: 2011-03-07 14:56:21 | |
Autor: KiloSierra | |
A380 na EPWA | |
W dniu 11/03/07 13:41, JarosĹaw SokoĹowski pisze:
iÄ jeszcze szybciej.
jest jeszcze kwestia nosnosci plyty postojowej i drog kolowania... |
|
Data: 2011-03-07 14:24:23 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
A380 na EPWA | |
KiloSierra napisało:
Nieprzystosowanie Okęcia do dużych samolotów objawia się w taki sposób, Są niewystarczające? Nie sądzę. Jakoś sobie z tą Lufthansą poradzą. -- Jarek |
|
Data: 2011-03-07 17:56:24 | |
Autor: KiloSierra | |
A380 na EPWA | |
W dniu 11/03/07 15:24, JarosĹaw SokoĹowski pisze:
SÄ niewystarczajÄ ce? Nie sÄ dzÄ. JakoĹ sobie z tÄ LufthansÄ poradzÄ .jednorazowo na pewno |
|
Data: 2011-03-08 00:42:24 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
A380 na EPWA | |
KiloSierra napisało:
Są niewystarczające? Nie sądzę. Jakoś sobie z tą Lufthansą poradzą.jednorazowo na pewno Naprawdę są aż tak duże różnice projektowe między nawierzchniami Okęcia i innych Frankfurtów? Ja rozumiem, że drogi nam się rozsypały, bo były projektowane na fiaty i wołgi, a zaczęły po nich jeździć ciężkie tiry. Ale to różnica cieżaru prawie dwóch rzędów wielkości. A380 jest tylko 2-3 razy cięższy od B767, którymi LOT regularnie ujeżdża po drogach kołowania i płytach postojowych. To, że używany beton wytrzymuje krócej od nieużywanego, to ja wiem, ale to chyba jeszcze mało by powiedzieć, że "lotnisko jest nieprzygotowane". -- Jarek |
|
Data: 2011-03-18 11:49:29 | |
Autor: Piotrp_de | |
A380 na EPWA | |
Naprawdę są aż tak duże różnice projektowe między nawierzchniami Okęcia i innych Frankfurtów? Cześć, dostosowanie lotniska do A380 jako lotniska zapasowego (czyli bez uwzględniania obsługi naziemnej) polega przedewszystkim na sprawdzeniu i ewentualnym zabezpieczeniu pod względm znacznie wyższej rozpiętości samolotu. Czyli na znacznie większej szerkości stref obok pasa, gdzie nie może być żadnych wystających elementów, nie może być luźnego podłoża (które mogło by być "rozdmuchane" silnikami"), musi być zachowana odpowiednio większa separacja strefy oczekiwania na pozwolenie na wkołowanie na pas z dojazdówek itp. Oczywiście nie mówiąc już o szerokości i długości pasa. Znam to z procedury jaką przechodziło lotnisko w Hamurgu (Fuhlsbüttel) będące dla 380-ki też tylko lotniskiem zapasowam. Myślę, że podobne procedury musiało przejść i Okęcie, bo inaczej lądowanie tam nie było by możliwe. Pozdrawiam Piotr -- |
|
Data: 2011-03-06 23:53:55 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
A380 na EPWA | |
Użytkownik elmer radi radisson napisał:
On 2011-03-06 15:32, Luke wrote: Przecież jeśli z Frankfurtu na Okęcie przyleciał by A380 to zapewne dłużej by pasażerowie wychodzili przez jeden rękaw jak z Frankfurtu o/M lecieli... Lotnisko to ten samolot może spokojnie przyjąć - ale port lotniczy sensownej obsługi zapewnić nie jest w stanie (do sensownej potrzeba sześciu rękawów na dwóch poziomach). -- Darek |
|
Data: 2011-03-07 08:52:20 | |
Autor: CeSaR | |
A380 na EPWA | |
Lotnisko to ten samolot może spokojnie przyjąć - ale port lotniczy sensownej obsługi zapewnić nie jest w stanie (do sensownej potrzeba sześciu rękawów na dwóch poziomach). Dla czego w takim razie 747 obsługuje się jednym rękawem? C |
|
Data: 2011-03-07 12:26:14 | |
Autor: da-rek | |
A380 na EPWA | |
Dla czego w takim razie 747 obsługuje się jednym rękawem? tak, ale model double jk |
|
Data: 2011-03-07 12:27:59 | |
Autor: skippy | |
A380 na EPWA | |
Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomości news:il22mr$nne$1news.onet.pl... >Lotnisko to ten samolot może spokojnie przyjąć - ale port lotniczy >sensownej obsługi zapewnić nie jest w stanie (do sensownej potrzeba >sześciu rękawów na dwóch poziomach). Gdzie tak robią? Nie spotkałem się z mniej, niż dwoma. Chyba że mówisz o jednym w sensie wejścia z gate i zaraz dalej rozdwajającym się. |
|
Data: 2011-03-07 12:29:44 | |
Autor: skippy | |
A380 na EPWA | |
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:il2fg1$87f$1news.onet.pl...
Ale to raczej wyłącznie kwestia wizerunkowa - zapewnienie oddzielnego przejścia dla biznesu; przepustowo to trzeba przyznać nic nie zmienia. |
|
Data: 2011-03-07 12:59:34 | |
Autor: CeSaR | |
A380 na EPWA | |
Nie spotkałem się z mniej, niż dwoma. Moje doświadczenia lotnicze są mniej niż marne ale do tej pory ani w Amsterdamie przy B777 albo A340 ani w Lądku na terminalu 5 przy 747 nie podłączali więcej niż 1 rękawa do samolotu. W Dusseldorfie też był jeden rękaw. Na EWR też. W Miami też. Nie pamiętam Kennedyego. Boarding na te loty też zawsze odbywał się jedną bramka i jednym rękawem. Ostatnio na LHR kiedy leciałem 747 wołali do bramki najpierw biznes, później ostatnie rzędy, później środek i na końcu początek klasy ekonomicznej. Wszystko tymi samymi drzwiami C |
|
Data: 2011-03-07 13:33:29 | |
Autor: skippy | |
A380 na EPWA | |
Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomości news:il2h6c$eoa$1news.onet.pl...
Nie spotkałem się z mniej, niż dwoma. OK to w sumie, jak pisałem po zastanowieniu to jest całkiem realne. Ja się spotkałem w paru miejscach z rękawami podwójnymi, ale przez drzwi z biznesu idzie garstka ludzi więc to rzeczywiście żaden problem logistyczny. |
|
Data: 2011-03-07 13:58:40 | |
Autor: CeSaR | |
A380 na EPWA | |
OK to w sumie, jak pisałem po zastanowieniu to jest całkiem realne. Mam kontakt z człowiekiem, który całe swoje życie zawodowe spędził przy lotnictwie cywilnym. Co prawda od strony technicznej jako spec od silników RR ale zawsze. Teraz na emeryturze, zawsze latał BA bo z tymi liniami tez jakoś był związany. Jego opowieści są fajne i ciekawe ale wynika z nich jedno - dziś tnie się koszty na wszystkim, na czym tylko można. Obsługa lotniskowa to jedno z pól do cięcia, choćby właśnie ilość ludzi przy boardingu. Więc ilość rękawów to pewnie ta sama historia. Mam nadzieję że na bezpieczeństwie jeszcze aż tak nie tną :-) C |
|
Data: 2011-03-07 14:03:55 | |
Autor: skippy | |
A380 na EPWA | |
Data: 2011-03-07 14:39:29 | |
Autor: CeSaR | |
A380 na EPWA | |
http://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=frankfurt&sll=52.282115,20.969927&sspn=0.009242,0.022531&ie=UTF8&hq=&hnear=Frankfurt+nad+Menem,+Frankfurt+am+Main,+Hesja,+Niemcy&t=h&ll=50.049566,8.577812&spn=0.000606,0.001408&z=20 No tak ale to jakby "roboty nie robi" bo jeden rękaw jest dla biznes a drugi na całą resztę więc różnice w załadunku minimalne :-( Gdyby jeden był z początku a drugi z końca - to ok. C |
|
Data: 2011-03-17 18:29:38 | |
Autor: Kilo-Sera | |
A380 na EPWA | |
Data: 2011-03-18 03:32:05 | |
Autor: MI$EK | |
A380 na EPWA | |
On 17 Mar, 18:29, "Kilo-Sera" <KiloSera_SP55...@wp.pl> wrote:
http://www.lotnisko-chopina.pl/pl/lotnisko/informacje-ogolne/a380-na-... Fajna sprawa, jak dla mnie, to warto pojechać i zobaczyć. Ale mam pytanie. Od której strony będzie lądował na tej "drodze startowej nr 3"? Od al. Krakowskiej? I w którą stronę będzie startował? Bo nie mam pojęcia czy fakt, że leci z Frankfurtu do Istanbułu (z zachodu na wschód) ma jakiś wpływ na to z której strony będzie podchodził do lądowania i startu. Niby to oczywiste ale jestem lajkonik i wolę się dopytać :) Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2011-03-18 12:21:46 | |
Autor: Michal Jankowski | |
A380 na EPWA | |
"MI$EK" <michal.piechowski@gmail.com> writes:
Fajna sprawa, jak dla mnie, to warto pojechać i zobaczyć. Zależy od wiatru. I w którą stronę będzie startował? Zależy od wiatru, ale najprawdopodobniej wystartuje w tym samym kierunku, w którym lądował ("do przodu", a nie, jakby się mogło laikowi wydawać, "do tyłu"). Jeśli wyląduje znad al. Krakowskiej, to wystartuje w stronę Piaseczna. Chyba że się wiatr zmieni... Bo nie mam pojęcia czy fakt, że leci z Frankfurtu do Istanbułu (z W zasadzie nie. MJ |
|
Data: 2011-03-18 06:29:37 | |
Autor: MI$EK | |
A380 na EPWA | |
> Ale mam pytanie. Od kt rej strony b dzie l dowa Zale y od wiatru, ale najprawdopodobniej wystartuje w tym samym Hmm... Czyli w sumie nie wiadomo gdzie się z aparatem ustawić :/ To chyba zaryzykuję al. Krakowską :) Dzięki za informację. Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2011-03-18 13:33:05 | |
Autor: Krzysztof Chajęcki | |
A380 na EPWA | |
Dnia Fri, 18 Mar 2011 06:29:37 -0700, MI$EK napisał(a):
Zale y od wiatru, ale najprawdopodobniej wystartuje w tym samym wąchasz wiatr i na tej podstawie stwierdzasz od której strony będzie bardziej "pod wiatr" :-) -- pzdr meping |
|
Data: 2011-03-18 21:28:38 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
A380 na EPWA | |
Użytkownik MI$EK napisał:
Ale mam pytanie. Od kt rej strony b dzie l dowa Popatrzeć jak wiatr wieje albo posłuchać na częstotliwości wieży jak danego dnia lądują. Zwykle na 33 albo na 15 - 11 i 29 są mało używane, jeszcze tydzień temu chyba jakieś koparki kręciły się w okolicach progu 29. Jeśli będą lądowali na 15 to dobrą miejscówką jest komis samochodowy, jak na 11 (nie sądzę) to brama pożarowa za OBI, próg 29 to na wiadukcie Poleczki - Wirażowa i w okolicach, do progu 33 chyba nadal trzeba na piechotę przez plac budowy. -- Darek |