Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   A4 1.8T turbo lag

A4 1.8T turbo lag

Data: 2011-05-19 14:56:13
Autor: kamil
A4 1.8T turbo lag
Kupiłem rodzinny dupowóz - 1999 A4 avant quattro sport, 1.8T 180KM remapowany na 210.

Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyś obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż zacznie porządnie jechać.

Czekam na paczkę z kablem vag-com, ale w zasadzie żadnych niepokojących objawów nie ma, spalanie w normie, kiedy już turbo się wkręci, to przyspiesza równo w prawie całym zakresie obrotów bez dziur itp.

Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać jakichś problemów?



--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-05-19 12:56:31
Autor: Pete
A4 1.8T turbo lag
On 5/19/2011 8:56 AM, kamil wrote:
Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyÅ›
obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
zacznie porządnie jechać.

Wedlug mnie to objawy zdecydowanie normalne. Ten typ tak ma, przynajmniej takie byly moje doswiadczenia z moim A4 1.8TQ ktore mialo 170km fabrycznie i okolo 200 po zmianie chip'a.  Znajomych A-czworki zachowywaly sie identycznie.

W serii jest to troche mniej zauwazalne co prawda.  A czym bardziej agresywny program, tym bardziej turbo lag bedzie odczuwalny.

Pozdr.
Pete

Data: 2011-05-20 09:24:30
Autor: kamil
A4 1.8T turbo lag
On 19/05/2011 18:56, Pete wrote:
On 5/19/2011 8:56 AM, kamil wrote:
Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyÅ›
obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
zacznie porządnie jechać.

Wedlug mnie to objawy zdecydowanie normalne. Ten typ tak ma,
przynajmniej takie byly moje doswiadczenia z moim A4 1.8TQ ktore mialo
170km fabrycznie i okolo 200 po zmianie chip'a. Znajomych A-czworki
zachowywaly sie identycznie.

W serii jest to troche mniej zauwazalne co prawda. A czym bardziej
agresywny program, tym bardziej turbo lag bedzie odczuwalny.


Podpiąłem go do VAGCOMa, żadnych błędów nie ma. Jeśli normalne to trzeba będzie z tym żyć, czyli dupa z zabawy w operowanie gazem w zakrętach na mokrym, no ale miał być dupowóz. :/


--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-05-20 12:15:25
Autor: kamil
A4 1.8T turbo lag
On 19/05/2011 18:56, Pete wrote:
On 5/19/2011 8:56 AM, kamil wrote:
Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyÅ›
obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
zacznie porządnie jechać.

Wedlug mnie to objawy zdecydowanie normalne. Ten typ tak ma,
przynajmniej takie byly moje doswiadczenia z moim A4 1.8TQ ktore mialo
170km fabrycznie i okolo 200 po zmianie chip'a. Znajomych A-czworki
zachowywaly sie identycznie.

Jeszcze z ciekawości, jakie miałeś spalanie? Avant cięższy od sedana i quattro swoje robi, ale 9-9.5l przy autostradowych 120km/h wydaje mi się nieco za dużo..





--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-05-20 08:21:52
Autor: Pete
A4 1.8T turbo lag
On 5/20/2011 6:15 AM, kamil wrote:
> Jeszcze z ciekawości, jakie miałeś spalanie? Avant cięższy od sedana i
> quattro swoje robi, ale 9-9.5l przy autostradowych 120km/h wydaje mi siÄ™
> nieco za dużo..

Najniższe jakie kiedykolwiek udalo mi sie osiagnac to 7.7l, ale to byla ultra-kapelusznicza jazda z tempomatem zapietym gdzies w okolicach 115 km/h, bez pasazerow, pusty bagaznik, no i pewnie z wiatrem bylo, bo juz nigdy wiecej tak malo mi nie spalił. :)

Normalnie w trasie spalal jakies 9-9.5 a w miescie do 12.

Pozdr.
Pete

Data: 2011-05-20 18:24:20
Autor: z
A4 1.8T turbo lag
Pete pisze:

Wedlug mnie to objawy zdecydowanie normalne. Ten typ tak ma, przynajmniej takie byly moje doswiadczenia z moim A4 1.8TQ ktore mialo 170km fabrycznie i okolo 200 po zmianie chip'a.  Znajomych A-czworki zachowywaly sie identycznie.

Czy Golfy, A3, Leony z 1.8T 150KM na pokładzie też tak mają?
Nie cierpię turbo dziur oraz japońskich 16-zaworowych benzyniaków.
Co mi pozostało? :-(

z

Data: 2011-05-20 13:18:53
Autor: Pete
A4 1.8T turbo lag
On 5/20/2011 11:24 AM, z wrote:
Pete pisze:

Wedlug mnie to objawy zdecydowanie normalne. Ten typ tak ma,
przynajmniej takie byly moje doswiadczenia z moim A4 1.8TQ ktore mialo
170km fabrycznie i okolo 200 po zmianie chip'a. Znajomych A-czworki
zachowywaly sie identycznie.

Czy Golfy, A3, Leony z 1.8T 150KM na pokładzie też tak mają?
Nie cierpię turbo dziur oraz japońskich 16-zaworowych benzyniaków.
Co mi pozostało? :-(

Golf, A3, Leon sÄ… stosunkowo lżejsze od A4 quattro, wiec z tym samym silnikiem bÄ™dÄ… żwawsze a turbo-dziura powinna byc nieco mniej zauważalna, ale moze siÄ™ mylÄ™.  Tak czy inaczej, nawet w A4Q nie jest to jakas znowu tragedia... ot po prostu uroki silnika turbo, juz nie najnowszej generacji.

Jesli turbo nie pasuje, to moze np. BMW 330i?

Pozdr.
Pete

Data: 2011-05-20 18:46:17
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
A4 1.8T turbo lag
W dniu 2011-05-20 18:24, z pisze:
Pete pisze:

Wedlug mnie to objawy zdecydowanie normalne. Ten typ tak ma,
przynajmniej takie byly moje doswiadczenia z moim A4 1.8TQ ktore mialo
170km fabrycznie i okolo 200 po zmianie chip'a. Znajomych A-czworki
zachowywaly sie identycznie.

Czy Golfy, A3, Leony z 1.8T 150KM na pokładzie też tak mają?
Nie cierpię turbo dziur oraz japońskich 16-zaworowych benzyniaków.
Co mi pozostało? :-(

JakiÅ› sensowny diesel. Skoro gustujesz w kompaktach, to nasuwa mi siÄ™ jeden: 123d. :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-05-20 19:21:53
Autor: z
A4 1.8T turbo lag
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

JakiÅ› sensowny diesel. Skoro gustujesz w kompaktach, to nasuwa mi siÄ™ jeden: 123d. :)

A może Sandero 1.6 :-) W mieście trzeba być zwinnym do 70km/h a poza miastem i tak nie ma gdzie wyprzedzać dzięki nowym wspaniałym bezkolizyjnym jezdniom jednopasmowym ;-)

z

PS. Jeszcze jakiś dureń wymyślił plastikowe słupki na ciągłych liniach. Szczyt debilizmu.

Data: 2011-05-19 16:00:13
Autor: Lewis
A4 1.8T turbo lag
W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:
Kupiłem rodzinny dupowóz - 1999 A4 avant quattro sport, 1.8T 180KM
remapowany na 210.

Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyÅ›
obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
zacznie porządnie jechać.

Czekam na paczkę z kablem vag-com, ale w zasadzie żadnych niepokojących
objawów nie ma, spalanie w normie, kiedy już turbo się wkręci, to
przyspiesza równo w prawie całym zakresie obrotów bez dziur itp.

Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
jakichś problemów?

Jak już sprawdzisz czy nie wywala żadnych błędów na VAG (możliwe że MAP sensor może podawać błędne dane) szukaj kogoś kto dobrze pisze programy i niech zerknie w Twój.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-19 15:01:54
Autor: kamil
A4 1.8T turbo lag
On 19/05/2011 15:00, Lewis wrote:
W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:
Kupiłem rodzinny dupowóz - 1999 A4 avant quattro sport, 1.8T 180KM
remapowany na 210.

Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyÅ›
obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
zacznie porządnie jechać.

Czekam na paczkę z kablem vag-com, ale w zasadzie żadnych niepokojących
objawów nie ma, spalanie w normie, kiedy już turbo się wkręci, to
przyspiesza równo w prawie całym zakresie obrotów bez dziur itp.

Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
jakichś problemów?

Jak już sprawdzisz czy nie wywala żadnych błędów na VAG (możliwe że MAP
sensor może podawać błędne dane) szukaj kogoś kto dobrze pisze programy
i niech zerknie w Twój.


Czyli na standardowej mapie nie powinno tak być?



--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-05-19 16:37:51
Autor: Lewis
A4 1.8T turbo lag
W dniu 2011-05-19 16:01, kamil pisze:
On 19/05/2011 15:00, Lewis wrote:
W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:
Kupiłem rodzinny dupowóz - 1999 A4 avant quattro sport, 1.8T 180KM
remapowany na 210.

Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyÅ›
obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
zacznie porządnie jechać.

Czekam na paczkę z kablem vag-com, ale w zasadzie żadnych niepokojących
objawów nie ma, spalanie w normie, kiedy już turbo się wkręci, to
przyspiesza równo w prawie całym zakresie obrotów bez dziur itp.

Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
jakichś problemów?

Jak już sprawdzisz czy nie wywala żadnych błędów na VAG (możliwe że MAP
sensor może podawać błędne dane) szukaj kogoś kto dobrze pisze programy
i niech zerknie w Twój.


Czyli na standardowej mapie nie powinno tak być?

Kumpel miał golfa z silnikiem AWP nie miał takiego objawu ani przed remapem ani po. Więc albo masz coś nie tak z czujnikami albo ktoś schrzanił mapę. Ale obstawiam osprzęt silnika. Jeszcze ściągnij schemat podciśnienia i zobacz czy wszystko masz poprawnie podłączone.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-05-19 16:10:06
Autor: kamil
A4 1.8T turbo lag
On 19/05/2011 15:37, Lewis wrote:
W dniu 2011-05-19 16:01, kamil pisze:
On 19/05/2011 15:00, Lewis wrote:
W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:
Kupiłem rodzinny dupowóz - 1999 A4 avant quattro sport, 1.8T 180KM
remapowany na 210.

Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyÅ›
obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
zacznie porządnie jechać.

Czekam na paczkę z kablem vag-com, ale w zasadzie żadnych niepokojących
objawów nie ma, spalanie w normie, kiedy już turbo się wkręci, to
przyspiesza równo w prawie całym zakresie obrotów bez dziur itp.

Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
jakichś problemów?

Jak już sprawdzisz czy nie wywala żadnych błędów na VAG (możliwe że MAP
sensor może podawać błędne dane) szukaj kogoś kto dobrze pisze programy
i niech zerknie w Twój.


Czyli na standardowej mapie nie powinno tak być?

Kumpel miał golfa z silnikiem AWP nie miał takiego objawu ani przed
remapem ani po. Więc albo masz coś nie tak z czujnikami albo ktoś
schrzanił mapę. Ale obstawiam osprzęt silnika. Jeszcze ściągnij schemat
podciśnienia i zobacz czy wszystko masz poprawnie podłączone.

Dzięki, przejrzę ETKA i pogrzebię po weekendzie..


--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-05-19 16:40:01
Autor: Maciej Browarczyk
A4 1.8T turbo lag
W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:

Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
jakichś problemów?

Zależy w zasadzie czym wcześniej jeździłeś, jak dieslem z mocnym dołem to takie mogą być odczucia ale ogólnie wielkiego laga w 1.8T nie powinno być.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-05-19 16:05:51
Autor: kamil
A4 1.8T turbo lag
On 19/05/2011 15:40, Maciej Browarczyk wrote:
W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:

Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
jakichś problemów?

Zależy w zasadzie czym wcześniej jeździłeś, jak dieslem z mocnym dołem
to takie mogą być odczucia ale ogólnie wielkiego laga w 1.8T nie powinno
być.


Uturbione silniki miałem tylko dwa (Impreza WRX i Impreza GT) i reakcja na gaz była natychmiastowa, dieslami poza kilkoma pożyczonymi nie jeździłem..

Lag nie jest jakiś ogromny, wygląda to tak - jazda przy powiedzmy 3500obr z gazem na 1/3, dociskam do podłogi i przyspiesza niemrawo, po ok. sekundzie dopiero kopniak turbiny. Nie dziwiłbym się, gdyby występował tylko przy niskich obrotach, ale jest w praktycznie całym zakresie. Nie wykluczam spieprzonej mapy, ale wolałbym wyeliminować wszystkie inne możliwości zanim zaciągnę go do tunera.

Przepuszczająca powietrze rura mogła by dać takie objawy? Przyspiesza płynnie kiedy już się rozkręci.

Można wogole skądś pobrać standardowe mapy silnika i wgrać do przetestowania, czy takie rzeczy są strojone w fabryce pod konkretny egzemplarz?


Dobrze kojarzę, że w tym audi przepustnica jest elektroniczna?



--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-05-19 17:15:22
Autor: Marek P.
A4 1.8T turbo lag
kamil wrote:
Czy to normalne w tych silnikach, czy mo¿e kwestia mapy, czy szukaæ
jakich¶ problemów?

Wiedzia³em, ¿e to ju¿ kiedy¶ by³o :)
Tu masz co prawda inny w±tek ale podobny problem jednego z odpowiadajacych.
https://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/browse_thread/thread/3f2c90d442cc9527/7466358421198a61?hl=pl&lnk=gst&q=vag+turbo+mia%C5%82em+op%C3%B3%C5%BAnienie#7466358421198a61
Mo¿e warto spróbowaæ siê z nim skontaktowaæ.

Marek P.

Data: 2011-05-19 16:20:36
Autor: kamil
A4 1.8T turbo lag
On 19/05/2011 16:15, Marek P. wrote:
kamil wrote:
Czy to normalne w tych silnikach, czy mo¿e kwestia mapy, czy szukaæ
jakich¶ problemów?

Wiedzia³em, ¿e to ju¿ kiedy¶ by³o :)
Tu masz co prawda inny w±tek ale podobny problem jednego z odpowiadajacych.
https://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/browse_thread/thread/3f2c90d442cc9527/7466358421198a61?hl=pl&lnk=gst&q=vag+turbo+mia%C5%82em+op%C3%B3%C5%BAnienie#7466358421198a61
Mo¿e warto spróbowaæ siê z nim skontaktowaæ.

Mario zdaje się tutaj zagląda, więc może coś poradzi. Tylko że coś w te jego 6l/100km LPG w dynamicznie przejechanej trasie nie wierzę, mój poniżej 9 BP nie chce zejść jadąc przepisowo. ;)



--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-05-19 19:38:48
Autor: megrims
A4 1.8T turbo lag
W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:
Kupiłem rodzinny dupowóz - 1999 A4 avant quattro sport, 1.8T 180KM
remapowany na 210.

Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyÅ›
obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
zacznie porządnie jechać.

Czekam na paczkę z kablem vag-com, ale w zasadzie żadnych niepokojących
objawów nie ma, spalanie w normie, kiedy już turbo się wkręci, to
przyspiesza równo w prawie całym zakresie obrotów bez dziur itp.

Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
jakichś problemów?




Przejedź się 911 GT2 to zobaczysz co to oznacza Turbo dziura.

A4 1.8T turbo lag

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona