A4 1.8T turbo lag

Data: 2011-05-19 16:40:01
Autor: Maciej Browarczyk
A4 1.8T turbo lag
W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:

Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
jakichś problemów?

Zależy w zasadzie czym wcześniej jeździłeś, jak dieslem z mocnym dołem to takie mogą być odczucia ale ogólnie wielkiego laga w 1.8T nie powinno być.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-05-19 16:05:51
Autor: kamil
A4 1.8T turbo lag
On 19/05/2011 15:40, Maciej Browarczyk wrote:
[...]

Uturbione silniki miałem tylko dwa (Impreza WRX i Impreza GT) i reakcja na gaz była natychmiastowa, dieslami poza kilkoma pożyczonymi nie jeździłem..

Lag nie jest jakiś ogromny, wygląda to tak - jazda przy powiedzmy 3500obr z gazem na 1/3, dociskam do podłogi i przyspiesza niemrawo, po ok. sekundzie dopiero kopniak turbiny. Nie dziwiłbym się, gdyby występował tylko przy niskich obrotach, ale jest w praktycznie całym zakresie. Nie wykluczam spieprzonej mapy, ale wolałbym wyeliminować wszystkie inne możliwości zanim zaciągnę go do tunera.

Przepuszczająca powietrze rura mogła by dać takie objawy? Przyspiesza płynnie kiedy już się rozkręci.

Można wogole skądś pobrać standardowe mapy silnika i wgrać do przetestowania, czy takie rzeczy są strojone w fabryce pod konkretny egzemplarz?

Dobrze kojarzę, że w tym audi przepustnica jest elektroniczna?

--
Pozdrawiam,
Kamil

A4 1.8T turbo lag