A4 1.8T turbo lag

Data: 2011-05-19 12:56:31
Autor: Pete
A4 1.8T turbo lag
On 5/19/2011 8:56 AM, kamil wrote:
Turbo lag daje si臋 we znaki praktycznie ca艂y czas, nie wa偶ne czy depn臋
nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4ty艣
obr贸tow i docisn臋 mocniej, zawsze trzeba p贸艂 albo sekund臋 odczeka膰, a偶
zacznie porz膮dnie jecha膰.

Wedlug mnie to objawy zdecydowanie normalne. Ten typ tak ma, przynajmniej takie byly moje doswiadczenia z moim A4 1.8TQ ktore mialo 170km fabrycznie i okolo 200 po zmianie chip'a.  Znajomych A-czworki zachowywaly sie identycznie.

W serii jest to troche mniej zauwazalne co prawda.  A czym bardziej agresywny program, tym bardziej turbo lag bedzie odczuwalny.

Pozdr.
Pete

Data: 2011-05-20 09:24:30
Autor: kamil
A4 1.8T turbo lag
On 19/05/2011 18:56, Pete wrote:
[...]

Podpi膮艂em go do VAGCOMa, 偶adnych b艂臋d贸w nie ma. Je艣li normalne to trzeba b臋dzie z tym 偶y膰, czyli dupa z zabawy w operowanie gazem w zakr臋tach na mokrym, no ale mia艂 by膰 dupow贸z. :/

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-05-20 12:15:25
Autor: kamil
A4 1.8T turbo lag
On 19/05/2011 18:56, Pete wrote:
[...]

Jeszcze z ciekawo艣ci, jakie mia艂e艣 spalanie? Avant ci臋偶szy od sedana i quattro swoje robi, ale 9-9.5l przy autostradowych 120km/h wydaje mi si臋 nieco za du偶o..

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-05-20 08:21:52
Autor: Pete
A4 1.8T turbo lag
On 5/20/2011 6:15 AM, kamil wrote:
> Jeszcze z ciekawo艣ci, jakie mia艂e艣 spalanie? Avant ci臋偶szy od sedana i
> quattro swoje robi, ale 9-9.5l przy autostradowych 120km/h wydaje mi si臋
> nieco za du偶o..

Najni偶sze jakie kiedykolwiek udalo mi sie osiagnac to 7.7l, ale to byla ultra-kapelusznicza jazda z tempomatem zapietym gdzies w okolicach 115 km/h, bez pasazerow, pusty bagaznik, no i pewnie z wiatrem bylo, bo juz nigdy wiecej tak malo mi nie spali艂. :)

Normalnie w trasie spalal jakies 9-9.5 a w miescie do 12.

Pozdr.
Pete

Data: 2011-05-20 18:24:20
Autor: z
A4 1.8T turbo lag
Pete pisze:

[...]

Czy Golfy, A3, Leony z 1.8T 150KM na pok艂adzie te偶 tak maj膮?
Nie cierpi臋 turbo dziur oraz japo艅skich 16-zaworowych benzyniak贸w.
Co mi pozosta艂o? :-(

Data: 2011-05-20 13:18:53
Autor: Pete
A4 1.8T turbo lag
On 5/20/2011 11:24 AM, z wrote:
Pete pisze:

[...]

Golf, A3, Leon s膮 stosunkowo l偶ejsze od A4 quattro, wiec z tym samym silnikiem b臋d膮 偶wawsze a turbo-dziura powinna byc nieco mniej zauwa偶alna, ale moze si臋 myl臋.  Tak czy inaczej, nawet w A4Q nie jest to jakas znowu tragedia... ot po prostu uroki silnika turbo, juz nie najnowszej generacji.

Jesli turbo nie pasuje, to moze np. BMW 330i?

Pozdr.
Pete

Data: 2011-05-20 18:46:17
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
A4 1.8T turbo lag
W dniu 2011-05-20 18:24, z pisze:
Pete pisze:

[...]

Jaki艣 sensowny diesel. Skoro gustujesz w kompaktach, to nasuwa mi si臋 jeden: 123d. :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-05-20 19:21:53
Autor: z
A4 1.8T turbo lag
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Jaki艣 sensowny diesel. Skoro gustujesz w kompaktach, to nasuwa mi si臋 jeden: 123d. :)

A mo偶e Sandero 1.6 :-) W mie艣cie trzeba by膰 zwinnym do 70km/h a poza miastem i tak nie ma gdzie wyprzedza膰 dzi臋ki nowym wspania艂ym bezkolizyjnym jezdniom jednopasmowym ;-)

PS. Jeszcze jaki艣 dure艅 wymy艣li艂 plastikowe s艂upki na ci膮g艂ych liniach. Szczyt debilizmu.

A4 1.8T turbo lag