A77 - fotografowanie obiekt贸w w ruchu

Data: 2012-09-13 01:22:56
Autor: Marek
A77 - fotografowanie obiekt贸w w ruchu
Witam,

Czy kto艣 z Was fotografowa艂 obiekty w ruchu za pomoc膮 Sony A77? W艂a艣nie
sobie sprawi艂em t膮 zabawk臋 i jeszcze do ko艅ca nie jestem obeznany. Ot贸偶 nie
jest dla mnie oczywiste dzia艂anie aparatu w temacie j/w. Chodzi mi o tryb
艣ledzenia ruchu. Ramka 艂adnie pod膮偶a za obiektem jednak偶e robi膮c zdj臋cie za
zdj臋ciem widz臋, 偶e kwadraciki od autofocusa zieleni膮 si臋 niekoniecznie w
pobli偶u tej ramki. Czasem wr臋cz po drugiej stronie kadru. Odnosz臋 wra偶enie,
偶e gdybym wy艂膮czy艂 艣ledzenie ruchu i zacz膮艂 polega膰 na zwyk艂ym AF, to nic
by si臋 nie zmieni艂o w dzia艂aniu urz膮dzenia. Czy macie w艂asne obserwacje?

Mam te偶 drugie pytanie zwi膮zane z tematem - pomijaj膮c ju偶 powy偶szy aspekt.W
jaki spos贸b fotografujecie np. dziecko biegn膮ce w stron臋 aparatu tak aby
zdj臋cia wysz艂y idealnie? Za艂贸zmy, 偶e mamy czas aby ustawi膰 sprz臋t do
spodziewanej aktywno艣ci dziecka. Trzeba bra膰 pod uwag臋 ci膮g艂膮 zmian臋 zoomu
w tarakcie ruchu. Czy w takich przypadkach polegacie na zwyk艂ym AF? A mo偶e
w trybie ci膮g艂ym lepiej go ustawia膰, wcisn膮膰 spust i trzyma膰 i jedynie
zoomem regulowa膰 lub jeszcze inaczej?

Data: 2012-09-15 23:21:43
Autor: Marek
A77 - fotografowanie obiekt贸w w ruchu
Na pierwsze pytanie znalaz艂em ju偶 odpowied藕. Instrukcja jest beznadziejnie
pisana. Czytaj膮c dzia艂 na inny temat dowiedzia艂em si臋, 偶e przy w艂膮czeniu
funkcji DMF nie b臋dzie wnosi艂o skutku 艣ledzenie obiekt贸w AF musi by膰 w
trybie AF-A.

A77 - fotografowanie obiekt贸w w ruchu