ABC

Data: 2010-06-01 15:21:49
Autor: buka
ABC
Szczerze mowiac Wasze posty zrodzily wiecej pytan niz odpowiedzi ;]

Mysle, ze zdecyduje sie na kurs gdzie ABC pomoze dobrac mi instruktor.

Dzieki za pomoc.

Pozdrawiam
buka

-- -- -- --
Witam,

moje pytanie pewnie wielu z Was wyda sie banalne, ale dla mnie jest to czarna magia :)

Kompletuje abc na kurs nurkowania, mam zamiar kupic pletwy Mares'a Volo Race.

Moze mi ktos powiedziec czy to dobry wybor ?

Pozdrawiam
buka

Data: 2010-06-04 10:00:56
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
ABC
[...]

Nie wniosę może nic nowego , wiele lat temu też dobierałem pierwszy sprzęt, "najlepszy" , "najnowszy" ,"najbardziej zaawansowany technicznie" , "teraz wszyscy tego uzywają" - i co się stało , po kilku nurkowaniach byłem poprostu wykończony fizycznie i psychicznie , sprzet okazał sie 100% nietrafiony , całość musiałem sprzedać i wymienić na inny, taki który rozeznałem i sprawdziłem. Na czym obecnie pływam ? , praktycznie na tym co mam pod ręka bo w tej chwili nie ma to już znaczenia po kilku tysiącach nurkowań, co chwycę to działa, ale wiem czym sie różni , umię przyjąć minusy i w praktyce je niwelować. Moi kursańci dostaja to co na nich pasuje i w trakcie nurkowań odczuwaja np. że maska nie zabardzo pasuje - czasami wina maski a czasami techniki założenia i ułożenia paska a czasami fizjonomi twarzy, płetwy - najczściej cirpną nogi , pojawiają sie skurcze , nie mają wydolności w płynięciu - to też problem czasami płetw a czasami kondycji nurka, automat - podaje mało powietrza , cieżko podaje z oporem - a wszystko nowe prosto z półki lub używane mniej niż pół roku. I CO ??? No właśnie każdy jak ma jakiś problem od razu na następne nurkowanie dostaje coś innego , od razu ma porównanie, od razu dostaje dawkę informacji o różnicach w sprzęcie i o typowych problemach i błędach. Ten sam sprzęt dla różnych osób będize się zachowywał różnie , będą mieć odmienne odczucia.

Pochwalam decyzje o znalezieniu instruktora, który to wszystko Ci wyjaśni i pomoże dobrać sprzęt , oczywiście jeżeli nie będzie Cię obligował od razu przed kursem do jego zakupu. Pozdrawiam

Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania Dahab/Egypt

--

ABC