Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   ABNAMROBANK olandia problem z karta

ABNAMROBANK olandia problem z karta

Data: 2009-04-05 20:12:35
Autor: Kris
ABNAMROBANK olandia problem z karta
Podczas próby zalogowania się do bankowości elektronicznej błednie wpisano pin w urządzeniu generujacym kody- e-dentifier:
https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007
Teraz nawet podczas próby wypłat z bankomatu(pin podawany na 100% poprawny) pokazuje się komunikat: przekroczona liczba błednych pinów.
Karta holenderska, kontakt z bankiem więc utrudniony. Czy faktycznie karta została zablokowana?
Czy jest jakaś mozliwośc wypłaty srodków z bankomatu?

--
Pozdrawiam

Kris

Data: 2009-04-05 23:52:24
Autor: Grzegorz Mazur
ABNAMROBANK olandia problem z karta
Prawdopodobnie karta została zablokowana.

Zadzwoń do ABN Amro (https://www.abnamro.nl/en/prive/contact/f_contact.html) - na infolinii Ci pomogą. Mówią ładnie po angielsku. Jeśli tylko odpowiednio potwierdzisz swoją tożsamość (np. za pośrednictwem kodu, który powinieneś był ustalić wcześniej), to karta zostanie odblokowana.
Jeśli nie masz telekodu - zadzwoń i poproś o wysłanie go (tylko na adres, który jest zdefiniowany w banku).

G.

Użytkownik "Kris" <kszysztofcWyWaL@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:grasbp$q9j$1@news.onet.pl...
Podczas próby zalogowania się do bankowości elektronicznej błednie wpisano pin w urządzeniu generujacym kody- e-dentifier:
https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007
Teraz nawet podczas próby wypłat z bankomatu(pin podawany na 100% poprawny) pokazuje się komunikat: przekroczona liczba błednych pinów.
Karta holenderska, kontakt z bankiem więc utrudniony. Czy faktycznie karta została zablokowana?
Czy jest jakaś mozliwośc wypłaty srodków z bankomatu?

-- Pozdrawiam

Kris

Data: 2009-04-05 23:53:40
Autor: Grzegorz Mazur
ABNAMROBANK olandia problem z karta
Użytkownik "Grzegorz Mazur" <newsXXX@gregu.cjb.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:grbg79.5a8.1@hamster.gregu.cjb.net...
[...]

Tfu! Przepraszam za top-post...

:(

G.

Data: 2009-04-06 07:18:25
Autor: Kris
ABNAMROBANK olandia problem z karta

Użytkownik "Grzegorz Mazur" <newsXXX@gregu.cjb.net> napisał w wiadomości news:grbg79.5a8.1hamster.gregu.cjb.net...
Prawdopodobnie karta została zablokowana.

Zadzwoń do ABN Amro (https://www.abnamro.nl/en/prive/contact/f_contact.html) - na infolinii Ci pomogą. Mówią ładnie po angielsku. Jeśli tylko odpowiednio potwierdzisz swoją tożsamość (np. za pośrednictwem kodu, który powinieneś był ustalić wcześniej), to karta zostanie odblokowana.
Jeśli nie masz telekodu - zadzwoń i poproś o wysłanie go (tylko na adres, który jest zdefiniowany w banku).

OK dzieki za wyjaśnienia.
Sprawa dotyczy mojego tescia który w zeszłym roku pracował w Holandi i musiał załozyc tam konto. Czy ustalał telekod nie wie. Czy ten telekod jest zapisany gdzies w papierach które dostał przy podpisywaniu umowy o konto?
Drugi problem to taki ze bank ma jego "holenderski" juz nieaktualny adres a teściu teraz jest w Polsce i do holandi w najbliższych miesiącach się nie wybiera.
Druga sprawa: ten identifier(https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007) jak został zle wpisany pin zablokował karte(trzykrotnie zły pin )
Ale skąd bankomat "wie" że karta jest zablokowana- w bankomacie pin był juz wpisywany prawidłowo.
Identyfier zablokował pewnie czip na karcie- a może sa bankomaty które nie czytaja informacji z czipa tylko z paska magnetycznego?
Ta sobie kombinuje- co Wy na to.


--
Pozdrawiam

Kris

Data: 2009-04-07 00:40:52
Autor: Grzegorz Mazur
ABNAMROBANK olandia problem z karta
Użytkownik "Kris" <kszysztofcWyWaL@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:grc3c8$kp7$1@news.onet.pl...
Zadzwoń do ABN Amro (https://www.abnamro.nl/en/prive/contact/f_contact.html) - na infolinii Ci pomogą. Mówią ładnie po angielsku. Jeśli tylko odpowiednio potwierdzisz swoją tożsamość (np. za pośrednictwem kodu, który powinieneś był ustalić wcześniej), to karta zostanie odblokowana.
Jeśli nie masz telekodu - zadzwoń i poproś o wysłanie go (tylko na adres, który jest zdefiniowany w banku).

OK dzieki za wyjaśnienia.
Sprawa dotyczy mojego tescia który w zeszłym roku pracował w Holandi i musiał załozyc tam konto. Czy ustalał telekod nie wie. Czy ten telekod jest zapisany gdzies w papierach które dostał przy podpisywaniu umowy o konto?

Telekod (za moich czasów, czyli >4 lata temu) dostawało się oddzielnie, listem, w takiej dość ciekawej formie - druk komputerowy przygotowany na papierze zadrukowanym z drugiej strony jakimś w miarę losowym wzorem. Uniemożliwiało to podejrzenie kodu przez prześwietlenie koperty. Generalnie - biały papier z perforacją z boku (trzeba oderwać, żeby dostać się do środka) i ze zwykłym drukiem.

Oczywiście przez te parę lat technologia mogła pójść naprzód ;)

Drugi problem to taki ze bank ma jego "holenderski" juz nieaktualny adres a teściu teraz jest w Polsce i do holandi w najbliższych miesiącach się nie wybiera.

To trochę kicha :( Bo przez telefon takich rzeczy nie da się za bardzo załatwić. Procedury mają i już. W sumie to dobrze, bo strach byłoby cokolwiek w takim banku trzymać, jeśli takie rzeczy dałoby się przez telefon załatwić :)

Druga sprawa: ten identifier(https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007) jak został zle wpisany pin zablokował karte(trzykrotnie zły pin )
Ale skąd bankomat "wie" że karta jest zablokowana- w bankomacie pin był juz wpisywany prawidłowo.
Identyfier zablokował pewnie czip na karcie- a może sa bankomaty które nie czytaja informacji z czipa tylko z paska magnetycznego?
Ta sobie kombinuje- co Wy na to.

Przy okazji (https://www.abnamro.nl/en/images/Generiek/PDFs/090_Expats_Pages/E%252Edentifier_User%2527s_Guide.pdf):

7. My e.dentifier is indicating: PIN ERROR or PIN BLOCKED
If the e.dentifier displays the indication PIN ERROR, you have keyed in an incorrect PIN. Check that there is an ABN AMRO card in the e.dentifier. Press OK and enter the correct PIN. NB: if you key in an incorrect PIN three times in succession, the chip on your card will be blocked. The e.dentifier will then show the message PIN BLOCKED. After keying in C or OK you will then see the message: GO TO BANK. Your card can no longer be used for access to Internet Banking or for charging your Chipknip. You can still use your card for cash machines and POS terminals. For security reasons the Chipknip can only be unblocked on presentation of ID (proof of identity). You can do this at any ABN AMRO branch in The Netherlands.

Z tego wynika, że karta powinna nadawać się do płacenia w POSach bez użycia chipa. Dodatkowo w starszych bankomatach (nie czytających chipa) powinno dać się pobrać pieniądze. Funkcjonalność Chipknip w PL nie działa, więc to nic nie zmienia :)

Zupełnie przy okazji - polecam przy następnej wizycie w NL zmienić adres na taki w Polsce. Do zrobienia w każdym oddziale ABN AMRO (nie musi być tam, gdzie rachunek został otwarty). Jest to znaczna wygoda, choćby cała korespondencja przychodzi na ten adres, a bank raczej nie pobiera za to dodatkowych opłat. Zmieniają tylko typ konta na nierezydenckie.

Pozdrawiam,
G.

Data: 2009-04-07 15:40:12
Autor: kris
ABNAMROBANK olandia problem z karta

Użytkownik "Grzegorz Mazur" <newsXXX@gregu.cjb.net> napisał w wiadomości news:gre7e6.1p0.1hamster.gregu.cjb.net...
Zupełnie przy okazji - polecam przy następnej wizycie w NL zmienić adres na taki w Polsce. Do zrobienia w każdym oddziale ABN AMRO (nie musi być tam, gdzie rachunek został otwarty). Jest to znaczna wygoda, choćby cała korespondencja przychodzi na ten adres, a bank raczej nie pobiera za to dodatkowych opłat. Zmieniają tylko typ konta na nierezydenckie.

Próbowalismy zakleic czip tasma i myślałem że wtedy bankomat zczyta z paska. Niestety wtedy wyskoczył komunikat ze bankomat nie moze rozpoznac karty


--
Pozdrawiam

Krzysiek

Data: 2009-04-07 21:11:38
Autor: Grzegorz Mazur
ABNAMROBANK olandia problem z karta
Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:grfl5a$sqp$1@news.onet.pl...

Użytkownik "Grzegorz Mazur" <newsXXX@gregu.cjb.net> napisał w wiadomości news:gre7e6.1p0.1hamster.gregu.cjb.net...
Zupełnie przy okazji - polecam przy następnej wizycie w NL zmienić adres na taki w Polsce. Do zrobienia w każdym oddziale ABN AMRO (nie musi być tam, gdzie rachunek został otwarty). Jest to znaczna wygoda, choćby cała korespondencja przychodzi na ten adres, a bank raczej nie pobiera za to dodatkowych opłat. Zmieniają tylko typ konta na nierezydenckie.

Próbowalismy zakleic czip tasma i myślałem że wtedy bankomat zczyta z paska. Niestety wtedy wyskoczył komunikat ze bankomat nie moze rozpoznac karty

Na pasku jest zapisane, że karta ma chip. W takim bankomacie niestety nie zadziała - on ma zaszyte, że jeśli chip jest, to ma z niego skorzystać. Trzeba szukać jakiegoś starego, który jeszcze w ogóle o chipach nie słyszał. I wtedy najlepiej całą kasę wybrać, bo już takich chyba mało i a nuż wymienią...

Może ktoś inny się dołączy i rzuci paroma adresami, a jak nie - zacznij nowy wątek :) Gdzie bankomat bez obsługi chipa :)

Powodzenia w każdym razie!
G.

Data: 2009-04-07 22:46:01
Autor: Krzysztof Halasa
ABNAMROBANK olandia problem z karta
"Grzegorz Mazur" <newsXXX@gregu.cjb.net> writes:

Na pasku jest zapisane, że karta ma chip. W takim bankomacie niestety
nie zadziała - on ma zaszyte, że jeśli chip jest, to ma z niego
skorzystać.

Trzeba tez pamietac o tym, ze terminale moga miec baze BINow i moga
wiedziec, ze dana karta ma procesor, nawet jesli pasek o tym nie
wspomina.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-04-09 16:12:54
Autor: kashmiri
ABNAMROBANK olandia problem z karta
Kris <kszysztofcWyWaL@wp.pl> had the courage to write:
Podczas próby zalogowania się do bankowości elektronicznej błednie
wpisano  pin w urządzeniu generujacym kody- e-dentifier:
https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007
Teraz nawet podczas próby wypłat z bankomatu(pin podawany na 100%
poprawny)  pokazuje się komunikat: przekroczona liczba błednych pinów.
Karta holenderska, kontakt z bankiem więc utrudniony. Czy faktycznie
karta  została zablokowana?
Czy jest jakaś mozliwośc wypłaty srodków z bankomatu?



Z bankomatu nie wiem - powinno zadziałać, jeśli przeprogramujesz dane z paska (żeby dawał priorytet paskowi, nie chipowi).

Za to spróbuj Alior Speeda - powinno się udać obciążyć kartę, a gotówkę dostajesz na konto w PL.

k.

Data: 2009-04-09 16:02:05
Autor: kris
ABNAMROBANK olandia problem z karta

Użytkownik "kashmiri" <xkashmirix@gmail.com> napisał w wiadomości news:grkoo0$2090$1news.ett.com.ua...
Kris <kszysztofcWyWaL@wp.pl> had the courage to write:
Podczas próby zalogowania się do bankowości elektronicznej błednie
wpisano  pin w urządzeniu generujacym kody- e-dentifier:
https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007
Teraz nawet podczas próby wypłat z bankomatu(pin podawany na 100%
poprawny)  pokazuje się komunikat: przekroczona liczba błednych pinów.
Karta holenderska, kontakt z bankiem więc utrudniony. Czy faktycznie
karta  została zablokowana?
Czy jest jakaś mozliwośc wypłaty srodków z bankomatu?



Z bankomatu nie wiem - powinno zadziałać, jeśli przeprogramujesz dane z paska (żeby dawał priorytet paskowi, nie chipowi).

Jak to zrobić?

na konto w PL.


--
Pozdrawiam

Krzysiek

Data: 2009-04-09 22:04:51
Autor: kashmiri
ABNAMROBANK olandia problem z karta
kris <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> had the courage to write:

Użytkownik "kashmiri" <xkashmirix@gmail.com> napisał w wiadomości news:grkoo0$2090$1news.ett.com.ua...
Kris <kszysztofcWyWaL@wp.pl> had the courage to write:
Podczas próby zalogowania się do bankowości elektronicznej błednie
wpisano  pin w urządzeniu generujacym kody- e-dentifier:
https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007
Teraz nawet podczas próby wypłat z bankomatu(pin podawany na 100%
poprawny)  pokazuje się komunikat: przekroczona liczba błednych pinów.
Karta holenderska, kontakt z bankiem więc utrudniony. Czy faktycznie
karta  została zablokowana?
Czy jest jakaś mozliwośc wypłaty srodków z bankomatu?



Z bankomatu nie wiem - powinno zadziałać, jeśli przeprogramujesz dane z paska (żeby dawał priorytet paskowi, nie chipowi).

Jak to zrobić?

na konto w PL.

Ktoś na tej grupie kiedyś opisywał. W każdym razie na pasku jest zapisana wartość (qrde, jak się ona nazywała?) każąca "użyć chipa". Trzeba tam zmienić bodaj jedną cyfrę. Oczywiście trzeba mieć czytnik/nagrywarkę pasków (3 ścieżki). Ale dalej to pytaj grupę...

ZTCP, niektóre markety mają taki osobliwe czytniki kart zintegrowane z terminalami kasowymi - kojarzysz? kasjerka przejeżdża kartą przez szczelinę z boku monitora. Tam wszystko nie ma możliwości podania PIN-a, wszystko jest na podpis.

Możesz też zagadać jakąś kasjerkę, żeby pozwoliła poeksperymentować z czytnikiem - np. próbować naciskać enter (zielony) raz czy dwa razy w chwili, kiedy czytnik żąda użycia chipa. Ponoć z niektórymi kartami przechodzi.

pzdr.
k.

ABNAMROBANK olandia problem z karta

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona