Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   ABS

ABS

Data: 2011-01-08 00:17:17
Autor: NESSO
ABS
czy da sie za³ozyc ABS do motora który seryjnie nieby³ w niego wyposa¿ony ?

tzn czy spotkali¶cie w sieci jaki¶ manual , moze jaki¶ gotowy zestaw ?

pytam czysto teoretycznie co potrzeba , jakie elementy powinny sie znale¶c w zestawie ?

Data: 2011-01-08 23:49:51
Autor: KJ Si³a S³ów
ABS
W dniu 2011-01-08 00:17, NESSO pisze:
czy da sie za³ozyc ABS do motora który seryjnie nieby³ w niego wyposa¿ony ?

tzn czy spotkali¶cie w sieci jaki¶ manual , moze jaki¶ gotowy zestaw ?

pytam czysto teoretycznie co potrzeba , jakie elementy powinny sie znale¶c w
zestawie ?

Znajd¼ manuale serwisowe do dwóch wersji tego samego moto np. BMW 800 z ABS i bez ABS i porównaj czym siê ró¿ni±.

Cieszesiezemoglempomoc

KJ

Data: 2011-01-09 01:32:33
Autor: NESSO
ABS
czy da sie za³ozyc ABS do motora który seryjnie nieby³ w niego wyposa¿ony ?

tzn czy spotkali¶cie w sieci jaki¶ manual , moze jaki¶ gotowy zestaw ?

pytam czysto teoretycznie co potrzeba , jakie elementy powinny sie znale¶c w
zestawie ?

Znajd¼ manuale serwisowe do dwóch wersji tego samego moto np. BMW 800 z ABS i bez ABS i porównaj czym siê ró¿ni±.

Cieszesiezemoglempomoc


genialnie proste rozwiazania sa najlepsze  ,
ale ja pyta³em czy sa gotowe zestawy ?

np chcia³bym junaka wyposazyc w ABS ( totalna abstrakcja ale o cos takiego wlasnie sie pyta³em )

Data: 2011-01-10 12:01:41
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
ABS
NESSO napisa³(a):
np chcia³bym junaka wyposazyc w ABS

Junak fabrycznie ma ABS na przednie kolo.


--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

Data: 2011-01-09 13:34:24
Autor: Hinek
ABS
U¿ytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisa³

czy da sie za³ozyc ABS do motora który seryjnie nieby³ w niego wyposa¿ony ?
tzn czy spotkali¶cie w sieci jaki¶ manual , moze jaki¶ gotowy zestaw ?


Tylko idiota moglby cos takiego oferowac oficjalnie.
Odszkodowania by placil do konca zycia.
Z czego sie sklada uklad ABS znajdziesz bez problemu w sieci.
Na wlasna odpowiedzialnosc mozesz sobie doczepic nawet silnik
od F16 i dwa smigla....Wszystko mozna.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2011-01-10 10:04:52
Autor: kakmar
ABS
Dnia 09.01.2011 Hinek <hinek.nic@tlen.pl> napisał/a:
Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał

czy da sie załozyc ABS do motora który seryjnie niebył w niego wyposażony ?
tzn czy spotkaliście w sieci jakiś manual , moze jakiś gotowy zestaw ?


Tylko idiota moglby cos takiego oferowac oficjalnie.
Odszkodowania by placil do konca zycia.

A mógłbyś może rozwinąć dlaczego? Producenci motocykli jakoś oferują już zamontowane. A katalogu części zamiennych też można pewnie komplet zebrać.

IMHO gdyby te _czy_ literki dawały tyle samo do lansu co aftermarketowy wyfuk, PC, zawias, heble, czy choćby "wyścigowa klamka" itd. to byłby rynek.
Gdyby po wygranym wyścigu zawodnik GP czy WSBK powiedział, hamuję tak zajebiście bo mam najnowszy ABS firmy zajebistyhebel.

Nikt po prostu nie widzi potencjału marketingowego w tych trzech literkach. Producenci zakładają bo można tym na części klientów zarobić i nikt im nie powie że nie starają się poprawić bezpieczeństwa.
Stąd też plan aby uszczęśliwić wszystkich przepisami.

A i jeszcze jeśli ABS będzie obowiązkowy i nie będzie można go wywalić z
motocykli wyścigowych to pojawią się "wyczynowe" wersje. Zestaw ABS od brembo, czemu nie?

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-01-14 13:15:26
Autor: Hinek
ABS
Użytkownik "kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> napisał w wiadomości news:igelk4$jjo$1news.onet.pl...
Dnia 09.01.2011 Hinek <hinek.nic@tlen.pl> napisał/a:
Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał

czy da sie załozyc ABS do motora który seryjnie niebył w niego wyposażony ?
tzn czy spotkaliście w sieci jakiś manual , moze jakiś gotowy zestaw ?


Tylko idiota moglby cos takiego oferowac oficjalnie.
Odszkodowania by placil do konca zycia.

A mógłbyś może rozwinąć dlaczego? Producenci motocykli jakoś oferują już
zamontowane. A katalogu części zamiennych też można pewnie komplet zebrać.


Taka ingerencja w uklad hamulcowy wymagalaby uzyskania stosownej homologacji,
badan, ekspertyz itd.  Zgadnij ile to by kosztowalo..
Bez tego w zyciu motocykl nie przeszedlby oficjalnie przegladu technicznego.
Jesli jednak sam zamontujesz jakas wydumke - ubezpieczyciel w razie
czego wypnie sie na Ciebie..i bedziesz np. do konca zycia placil
komus rente.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2011-01-17 11:28:26
Autor: kakmar
ABS
Dnia 14.01.2011 Hinek <hinek.nic@tlen.pl> napisał/a:

Taka ingerencja w uklad hamulcowy wymagalaby uzyskania stosownej homologacji,
badan, ekspertyz itd. 
Wstrząsające, a co z klockami, tarczami, zaciskami, przewodami, pompami, klamkami, płynem, zestawami naprawczymi, od niezależnych od fabryki motocykla
producentów?
Wszystkie nielegalne? A przecież przy odrobinie chęci i kasy można sobie taki zestaw złożyć i założyć, może nawet bez 1 oryginalnego elementu.
Zgadnij ile to by kosztowalo..
Ale jakie to ma znaczenie dla pytania, da siÄ™ czy nie, i dlaczego?

Bez tego w zyciu motocykl nie przeszedlby oficjalnie przegladu technicznego.
Patrz, hamulce owszem sprawdzają, czy aby działają. Ale żeby z katalogiem producenta weryfikowali oryginalność części składowych to się nie spotkałem.

Jesli jednak sam zamontujesz jakas wydumke - ubezpieczyciel w razie
czego wypnie sie na Ciebie..i bedziesz np. do konca zycia placil
komus rente.
I tak dobrze że taki aftermarketowy hamulec po prostu mnie nie udusi. Tylko co z tymi wszystkimi zarejestrowanymi i ubezpieczonymi wydumkami?
Jak ktoś sobie wymieni przewody, czy klocki to jeszcze OK, czy już ma przesrane do końca życia? A gdy wymieni pompę na aftermarket lub od innego modelu? A klamkę? A jak do HD założy przód od R1? Jak to dobrze że nie było jeszcze odpowiednich przepisów, kiedy powstawały po szopach pierwsze motocykle, auta, czy nawet o zgrozo samoloty. Warto też wspomnieć że wszyscy przecież tzw. "pionierzy" (kierowcy czy piloci) na pewno nie mieli stosownych uprawnień, atestowanych kasków ani nawet aktualnych badań. A przecież gdyby były na czas, to byśmy teraz bezpiecznie i ekologicznie zapierdalali wszędzie z buta. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-01-17 12:53:39
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
ABS
kakmar napisał(a):
(bla bla bla)

Mam wrazenie ze nie wiesz jak dziala ABS i jak bardzo wspolczesny ABS jest skomplikowanym urzadzeniem i jakie kuku moze zrobic jesli jest niesprawny.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

Data: 2011-01-17 13:21:23
Autor: kakmar
ABS
Dnia 17.01.2011 Kamil Nowak 'Amil' <tu_nick@riders.pl> napisał/a:
kakmar napisał(a):
(bla bla bla)

Mam wrazenie ze nie wiesz jak dziala ABS i jak bardzo wspolczesny ABS jest skomplikowanym urzadzeniem i jakie kuku moze zrobic jesli jest niesprawny.

Ale poważnie? To masz poważnie:
Nie uważam żeby poziom komplikacji ABS, przerastał cokolwiek bardziej uznane firmy działające na rynku części aftermarketowych. Zwłaszcza takie co to mają w ofercie TC. Sądzę też że niewystępowanie ABS w ofercie wynika tylko z braku koncepcji jak go sprzedać i na nim zarobić.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-01-17 14:24:18
Autor: Hinek
ABS
Niebardzo rozumiesz o co chodzi :(
Mozesz sobie wymieniac klocki, rurki i inne pierdoly.
Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
Poczytaj tez sobie o motocyklowym ABS. Warto bo to
ciekawe,  a pojecia o tym nie masz.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2011-01-17 13:45:51
Autor: kakmar
ABS
Dnia 17.01.2011 Hinek <hinek.nic@tlen.pl> napisał/a:
Niebardzo rozumiesz o co chodzi :(
Mozesz sobie wymieniac klocki, rurki i inne pierdoly.
Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
Poczytaj tez sobie o motocyklowym ABS. Warto bo to
ciekawe,  a pojecia o tym nie masz.

Tak oczywiście, znam tylko obrazki z google, "images for abs".

Tylko nie wiem co znaczy:
Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.
A jak sobie wymienię pompę, a jak zrobię przód uruchamiany nogą?
Co robię na drogach te wszystkie zarejestrowane i ubezpieczone customy? Czy założenie nieoryginalnych tarcz, zacisków, klocków, przewodów,
pompy, klamki, mocowań i zalanie niefabrycznym płynem w innej niż zalewana w fabryce specyfikacji, jest taką zmianą, czy nie?

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-01-17 16:39:21
Autor: Hinek
ABS
Użytkownik "kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> napisał

Tylko nie wiem co znaczy:
Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.

A jak sobie wymienię pompę, a jak zrobię przód uruchamiany nogą?
Co robiÄ™ na drogach te wszystkie zarejestrowane i ubezpieczone
customy?
Czy założenie nieoryginalnych tarcz, zacisków, klocków, przewodów,
pompy, klamki, mocowań i zalanie niefabrycznym płynem w innej niż
zalewana w fabryce specyfikacji, jest takÄ… zmianÄ…, czy nie?



Nie mnie sie pytaj i nie mnie przekonuj.
Wszystko co ma zwiazek z bezpieczenstwem, ekologia musi
byc atesowane, certyfikowane, miec rozne CE itd, itp.
Zapewniam Cie, ze ubezpieczyciele szukaja wszelkich haczykow
aby nie placic. Za to placa rzeczoznawcom - a przy powazniejszym
wypadku sprzet podlega dokladnym ogledzinom.
Popatrz co sie juz teraz dzieje np. u Niemcow...

Znam wypadek jeszcze sprzed paru lat kiedy odmowiono wyplaty
odszkodowania czlowiekowi - bo mial powiercone otwory w tarczach
hamulcowych (w aucie, dla lepszego chlodzenia itd) Rzeczoznawca
stwierdzil ze nie pogorszylo to hamowania,  ale czlowiek
przegral ostatecznie sprawe.

Nawiasem mowiac - uwazasz ze powinny byc stosowne kity
na Allegro zeby Jozek w garazu zalozyl se ABSa do scigacza?
Tak jak xenony?
Pozdr

--
Hinek

Data: 2011-01-17 13:50:25
Autor: AZ
ABS
On 2011-01-17, Hinek <hinek.nic@tlen.pl> wrote:
Niebardzo rozumiesz o co chodzi :(
Mozesz sobie wymieniac klocki, rurki i inne pierdoly.
Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.

To dyskusyjne mocno jest. Czy ja zmieniajac przewody na w stalowym oplocie
i zastepujac uklad z trojnikiem (3 przewody) na dwa dlugie przewody
zmienilem konstrukcje ukladu hamulcowego? Tyle, ze tutaj efekt takiej
zmiany jest do przewidzenia bo nie jest kupa elektroniki ktora chujwiecorobi.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-01-17 15:04:05
Autor: kakmar
ABS
Dnia 17.01.2011 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał/a:
On 2011-01-17, Hinek <hinek.nic@tlen.pl> wrote:
Niebardzo rozumiesz o co chodzi :(
Mozesz sobie wymieniac klocki, rurki i inne pierdoly.
Nie mozesz zmieniac KONSTRUKCJI ukladu hamulcowego.

To dyskusyjne mocno jest. Czy ja zmieniajac przewody na w stalowym oplocie
i zastepujac uklad z trojnikiem (3 przewody) na dwa dlugie przewody
zmienilem konstrukcje ukladu hamulcowego? Tyle, ze tutaj efekt takiej
zmiany jest do przewidzenia
Oczywiście, jak nie masz na to odpowiedniego atestu, to w tych dłuższych przewodach wzbudzi Ci się fala stojąca od dziurek w tarczy i urwie klamkę razem z ramieniem. A że to KHI to co najmniej jeszcze przód się od drgań rozpadnie. Jedyna Twoja szansa to szybkie zdobycie odpowiedniego kwitu na modyfikację.
bo nie jest kupa elektroniki ktora chujwiecorobi.

Tyle że elektronikę, zwłaszcza jeśli jej poziom skomplikowania nie przekracza możliwości sterownika ze zmywarki, to się po prostu zamawia u producenta. Montuje i sprawdza czy robi to co ma robić, i ewentualnie modyfikuje zakresy parametrów dla których wyświetla się "System error, contact service", Ops, tu będzie tylko kontrolka, awarii ABS.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-01-17 15:12:46
Autor: AZ
ABS
On 2011-01-17, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:

Oczywiście, jak nie masz na to odpowiedniego atestu, to w tych dłuższych przewodach wzbudzi Ci się fala stojąca od dziurek w tarczy i urwie klamkę razem z ramieniem. A że to KHI to co najmniej jeszcze przód się od drgań rozpadnie. Jedyna Twoja szansa to szybkie zdobycie odpowiedniego kwitu na modyfikację.
Wlasnie takie mialem obawy. No i z uwagami od KHI moglbys sie wstrzymac,
jeden troll od KHI na grupie wystarczy.

Tyle że elektronikę, zwłaszcza jeśli jej poziom skomplikowania nie przekracza możliwości sterownika ze zmywarki, to się po prostu zamawia u producenta. Montuje i sprawdza czy robi to co ma robić, i ewentualnie modyfikuje zakresy parametrów dla których wyświetla się "System error, contact service", Ops, tu będzie tylko kontrolka, awarii ABS.

Nikt nie mowi ze jest to niewykonalne. Wszystko jest do zrobienia. Przeciez
w fabryce tez to montuja a nie odprawiaja czary. Tylko w przypadkow hamulcow wymaga taki przeszczep wymaga starannosci i fachowego podejscia a nie pana
Zenka ktory powie 'eee ABS to tylko modulator i czujnik na kole'.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-01-16 03:04:23
Autor: mkochano
ABS
On Jan 8, 12:17 am, "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> wrote:
czy da sie za ozyc ABS do motora kt ry seryjnie nieby w niego wyposa ony ?

Kolega dowiadywa³ siê o tak± mo¿liwo¶æ w Hondzie PanEuro. Nie da siê.
Wersje z i bez ABS to niemal dwa ró¿ne motocykle, ten bez ABS nie ma
miejsca na zainstalowanie elementów ABSu.

Micha³

Data: 2011-01-19 07:56:43
Autor: Jacot
ABS
mkochano <mkochano@volt.iem.pw.edu.pl> wrote:

Kolega dowiadywa³ siê o tak± mo¿liwo¶æ w Hondzie PanEuro. Nie da siê.
Wersje z i bez ABS to niemal dwa ró¿ne motocykle, ten bez ABS nie ma
miejsca na zainstalowanie elementów ABSu.

A to dziwne, bo ja mam takie Honde bez abs, w ktorej jest wszystko co
trzeba do zamontowania abs, z wersji abs. No czterokolowa jest ale to
akurat nie rzutuje.

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl
http://www.stokrotka.ath.cx

Data: 2011-01-17 05:00:41
Autor: Nikanor
ABS
On Jan 8, 12:17 am, "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> wrote:
czy da sie za ozyc ABS do motora kt ry seryjnie nieby w niego wyposa ony ?

tzn czy spotkali cie w sieci jaki manual , moze jaki gotowy zestaw ?

pytam czysto teoretycznie co potrzeba , jakie elementy powinny sie znale c w
zestawie ?

Kiedy¶ robi³em takie poszukiwania w sprawie V-Stroma z 2004 r.
Konkluzja by³a taka, ¿e gdyby próbowaæ to na si³ê przeprowadziæ, to
koszt bêdzie znacznie wy¿szy, ni¿ ró¿nica w cenie miêdzy moim
egzemplarzem a takim m³odszym o dwa lata z fabrycznym ABS. Nie mówi±c
o czasie, wysi³kach i niepewno¶ci co do wyniku.

--
Nikanor
[SH300, DR350, Agility125 - na wydaniu]

ABS

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona