Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ABS,ESP,TC

ABS,ESP,TC

Data: 2011-09-20 23:23:18
Autor: Przemysław Czaja
ABS,ESP,TC
TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...

ps. nie pisał bym tego, ale przypomniała mi się dyskusja w której próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-)

Data: 2011-09-20 21:29:19
Autor: masti
ABS,ESP,TC
Dnia pięknego Tue, 20 Sep 2011 23:23:18 +0200 osobnik zwany Przemys³aw
Czaja wystukał:

TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na
temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazkĂłw. Bardzo mokry tor i
przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba
z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...

ps. nie pisał bym tego, ale przypomniała mi się dyskusja w której
próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-)

zapomnieli włączyć trybu nieśmiertelności :)



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-09-20 23:35:27
Autor: megrims
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-20 23:29, masti pisze:
(ciach)
próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-)
A kto powiedział, że ABS jest do skracania drogi hamowania?

zapomnieli włączyć trybu nieśmiertelności :)

IDDQD

Data: 2011-09-21 10:54:34
Autor: Chris
ABS,ESP,TC
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:j5b0uu$bk6$1usenet.news.interia.pl...

próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-)
A kto powiedział, że ABS jest do skracania drogi hamowania?
zapomnieli włączyć trybu nieśmiertelności :)
IDDQD

IDKFA  na pełny bak :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN auta, jego wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2011-09-21 10:58:55
Autor: Tomek
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 10:54, Chris pisze:
IDDQD

IDKFA  na pełny bak :)

Jeszcze IDCLIP i wszystkie zabezpieczenia przeciwzderzeniowe niepotrzebne :)

Data: 2011-09-21 11:05:14
Autor: Grejon
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 10:58, Tomek pisze:
W dniu 2011-09-21 10:54, Chris pisze:
IDDQD

IDKFA na pełny bak :)

Jeszcze IDCLIP i wszystkie zabezpieczenia przeciwzderzeniowe
niepotrzebne :)

Taa.. a IDDT daje nawigację ze wszystkimi mapami? :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-09-21 14:27:08
Autor: venioo
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 11:05, Grejon pisze:
W dniu 2011-09-21 10:58, Tomek pisze:
W dniu 2011-09-21 10:54, Chris pisze:
IDDQD

IDKFA na pełny bak :)

Jeszcze IDCLIP i wszystkie zabezpieczenia przeciwzderzeniowe
niepotrzebne :)

Taa.. a IDDT daje nawigację ze wszystkimi mapami? :)


No to mnie rozbroiliscie :) Nie wiedzialem, ze tu tylu weteranow jest :D

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-09-21 20:14:29
Autor: scobowski
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 14:27, venioo pisze:
W dniu 2011-09-21 11:05, Grejon pisze:
W dniu 2011-09-21 10:58, Tomek pisze:
W dniu 2011-09-21 10:54, Chris pisze:
IDDQD

IDKFA na pełny bak :)

Jeszcze IDCLIP i wszystkie zabezpieczenia przeciwzderzeniowe
niepotrzebne :)

Taa.. a IDDT daje nawigację ze wszystkimi mapami? :)


No to mnie rozbroiliscie :) Nie wiedzialem, ze tu tylu weteranow jest :D

Czitery ! ;)
tylko IDCHOPPERS był przydatny ;)

Data: 2011-09-21 22:03:27
Autor: Maciej S.
ABS,ESP,TC


No to mnie rozbroiliscie :) Nie wiedzialem, ze tu tylu weteranow jest :D



Dobra, to se już poszyfrowaliście, a teraz tłumaczcie :))

MS

Data: 2011-09-21 22:51:49
Autor: megrims
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 22:03, Maciej S. pisze:


No to mnie rozbroiliscie :) Nie wiedzialem, ze tu tylu weteranow jest :D



Dobra, to se już poszyfrowaliście, a teraz tłumaczcie :))

MS

UTFG

Data: 2011-09-21 22:57:02
Autor: Grejon
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 22:03, Maciej S. pisze:


No to mnie rozbroiliscie :) Nie wiedzialem, ze tu tylu weteranow jest :D



Dobra, to se już poszyfrowaliście, a teraz tłumaczcie :))

http://uk.ign.com/cheats/games/doom-pc-3285

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-09-21 23:19:19
Autor: venioo
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 22:03, Maciej S. pisze:


No to mnie rozbroiliscie :) Nie wiedzialem, ze tu tylu weteranow jest :D



Dobra, to se już poszyfrowaliście, a teraz tłumaczcie :))


http://demotywatory.pl/527839/IDDQD-- -IDKFA


--
venioo
GG:198909

Data: 2011-09-22 08:38:33
Autor: spider
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 23:19, venioo pisze:
> W dniu 2011-09-21 22:03, Maciej S. pisze:
> http://demotywatory.pl/527839/IDDQD-- -IDKFA
>

Łezka mi się w oku zakręciła :)
Sieć zbudowana w bloku na kablu koncentrycznym, odpalanie sterowników IPX/SPX i nieprzespana noc, Piękne czasy :) to se ne vrati ;)
Pozdrawiam
--
spider

Data: 2011-09-27 00:15:03
Autor: Michał
ABS,ESP,TC
spider <spajder[wytnij]@wp.pl> napisał(a):
W dniu 2011-09-21 23:19, venioo pisze:
 > W dniu 2011-09-21 22:03, Maciej S. pisze:
 > http://demotywatory.pl/527839/IDDQD-- -IDKFA
 >

Łezka mi się w oku zakręciła :)
Sieć zbudowana w bloku na kablu koncentrycznym, odpalanie sterowników IPX/SPX i nieprzespana noc, Piękne czasy :) to se ne vrati ;)
Pozdrawiam

Novel 3.1, P. Pro 160MHz serwer

i na AMD 486 100MHz 4MB EDO RAM Doom1 śmigał po sieci :) i Warcraft 1 i 2 :)


Pozdrawiam.

--


Data: 2011-09-21 12:49:41
Autor: Przemysław Czaja
ABS,ESP,TC

UĹźytkownik "megrims"

próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-)
A kto powiedział, że ABS jest do skracania drogi hamowania?

Nikt, ja twierdziłem i twierdzę nadal, że wydłuża drogę hamowania :)

zapomnieli włączyć trybu nieśmiertelności :)

IDDQD

LOL :)

Data: 2011-09-20 21:33:23
Autor: to
ABS,ESP,TC
begin PrzemysÂław Czaja
TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na
temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazkĂłw. Bardzo mokry tor i
przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba
z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...

No zbędny, bo porównywanie różnych aut żeby wyciągnąć wniosek na temat ESP jest lekko bez sensu. Poza tym ESP nie został stworzony do jazdy po torze, ESP sprawnie poprawia drobne błędy, które można popełnić w normalnej jeździe, kiedy nie jest się specjalnie skupionym. Nikt chyba w wyścigach nie używa ESP. TC jest używane w sporcie, ale to zupełnie inna historia niż to w autach cywilnych, które jest zwykle ustawione bardzo zachowawczo.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-09-20 23:55:16
Autor: Przemysław Czaja
ABS,ESP,TC

Użytkownik "to" <to@xyz.abc> napisał w wiadomości news:4e7906a3$0$2497$65785112news.neostrada.pl...
begin PrzemysÂław Czaja

TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na
temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazkĂłw. Bardzo mokry tor i
przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba
z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...

No zbędny, bo porównywanie różnych aut żeby wyciągnąć wniosek na temat
ESP jest lekko bez sensu.

Dla mnie miało sens...upadł kolejny mit na temat poczucia niesmiertelności w SUV - pomimo tych samych układów wspomagających zachowują się na drodze znacznie gorzej niż kompakty

Poza tym ESP nie został stworzony do jazdy po
torze, ESP sprawnie poprawia drobne błędy, które można popełnić w
normalnej jeździe, kiedy nie jest się specjalnie skupionym.

Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dają złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ myślisz, że w razie czego wyprowadzą Cię z opresji, co jak się okazało jest bujdą na resorach

Nikt chyba w
wyścigach nie używa ESP. TC jest używane w sporcie, ale to zupełnie inna
historia niĹź to w autach cywilnych, ktĂłre jest zwykle ustawione bardzo
zachowawczo.

Ano w sporcie nie ma, dlaczego miało by być skoro mało, że nic nie daje, to jeszcze podnosi cenę, wagę, komplikację itd, itp.

Data: 2011-09-21 00:09:28
Autor: szufla
ABS,ESP,TC
Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dają złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ myślisz, że w razie czego wyprowadzą Cię z opresji, co jak się okazało jest bujdą na resorach

Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

sz.

Data: 2011-09-21 00:11:56
Autor: Przemysław Czaja
ABS,ESP,TC

Użytkownik "szufla"

Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dają złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ myślisz, że w razie czego wyprowadzą Cię z opresji, co jak się okazało jest bujdą na resorach

Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

W tym samym celu, w którym chcąc wymienić żarówkę musisz wymontować skrzynię biegów.

Data: 2011-09-21 00:32:57
Autor: szufla
ABS,ESP,TC
W tym samym celu, w którym chcąc wymienić żarówkę musisz wymontować skrzynię biegów.

Przestan, prosze cie :)

sz.

Data: 2011-09-21 12:55:17
Autor: MZ
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 00:32, szufla pisze:
W tym samym celu, w którym chcąc wymienić żarówkę musisz wymontować skrzynię biegów.

Przestan, prosze cie :)

Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyjąć aku, zdemontować
atrapę, zderzak, odkręcić rury do filtra powietrza i jeszcze kilka
detali żeby wymienić żarówkę w reflektorze po stronie kierowcy to
niestety norma (vide Focus). Ewentualnie podręcznik "Jak zostać
ginekologiem w 24h" i ćwiczyć, ćwiczyć...

--
MZ

Data: 2011-09-21 13:24:32
Autor: kamil
ABS,ESP,TC
On 21/09/2011 11:55, MZ wrote:
W dniu 2011-09-21 00:32, szufla pisze:
W tym samym celu, w którym chcąc wymienić żarówkę musisz wymontować
skrzynię biegów.

Przestan, prosze cie :)

Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyjąć aku, zdemontować
atrapę, zderzak, odkręcić rury do filtra powietrza i jeszcze kilka
detali żeby wymienić żarówkę w reflektorze po stronie kierowcy to
niestety norma (vide Focus). Ewentualnie podręcznik "Jak zostać
ginekologiem w 24h" i ćwiczyć, ćwiczyć...


Ostatnio zmieniałem żarówkę ze 3 lata temu, to naprawdę aż taki problem?


Zawsze możesz kupić poldka. Zawieszenie z wagonu na węgiel, wyje a nie jedzie, ale miejsca na żarówki masz sporo. Przecież ten cały postęp to bzdura i wyciąganie kasy, co nie?


Za komuny to było lepiej.



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-09-23 18:30:37
Autor: Grejon
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 14:24, kamil pisze:

Ostatnio zmieniałem żarówkę ze 3 lata temu, to naprawdę aż taki problem?

Tak, jeśli musisz się specjalnie w ASO umawiać, zamiast zrobić to na stacji benzynowej zaraz po jej kupieniu.

Zawsze możesz kupić poldka. Zawieszenie z wagonu na węgiel, wyje a nie
jedzie, ale miejsca na żarówki masz sporo. Przecież ten cały postęp to
bzdura i wyciąganie kasy, co nie?

No widzisz - też odnosisz takie wrażenie?

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-09-21 14:21:29
Autor: P.B.
ABS,ESP,TC
Dnia Wed, 21 Sep 2011 12:55:17 +0200, MZ napisał(a):

Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyjąć aku, zdemontować
atrapę, zderzak, odkręcić rury do filtra powietrza i jeszcze kilka
detali żeby wymienić żarówkę w reflektorze po stronie kierowcy to
niestety norma (vide Focus). Ewentualnie podręcznik "Jak zostać
ginekologiem w 24h" i ćwiczyć, ćwiczyć...

Alternatywą jest odkręcenie jedynej śruby, na której jest zamocowana lampa
i zwolnienie dwóch plastikowych zaczepów - tu przydaje się antena od radia. Wyjmujesz cały reflektor i spokojnie sobie wymieniasz żarówkę :-) Dla
porządku napiszę, że w FF II przed i po liftingu. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-09-21 17:30:43
Autor: Kuba \(aka cita\)
ABS,ESP,TC

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1svcjpxv7rkw2.qn3mdzopqvjk$.dlg40tude.net...
Wyjmujesz cały reflektor i spokojnie sobie wymieniasz żarówkę :-) Dla
porządku napiszę, że w FF II przed i po liftingu.

i to ma być argument obrony?!

LOL


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
http://allegro.pl/p307-1-6hdi-110km-klimatronik-komputer-cd-i1804906137.html
Fiat Uno 3d 1,7D - na części
http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i1804906436.html

Data: 2011-09-21 20:18:53
Autor: P.B.
ABS,ESP,TC
Dnia Wed, 21 Sep 2011 17:30:43 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

Wyjmujesz cały reflektor i spokojnie sobie wymieniasz żarówkę :-) Dla
porządku napiszę, że w FF II przed i po liftingu.

i to ma być argument obrony?!

Skoro MZ woli rozebrać pół samochodu, by mieć luksus zmiany żarówki w
reflektorze zamocowanym na samochodzie... Patent w FF zresztą nie jest taki
nowy, bo w PF125p też do wymiany żarówki demontowało się reflektor, choć
pewnie można było przebijać się z wnętrza kabiny :-)

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-09-21 22:13:57
Autor: MZ
ABS,ESP,TC
nowy, bo w PF125p też do wymiany żarówki demontowało się reflektor, choć
pewnie można było przebijać się z wnętrza kabiny :-)

Well.... widocznie mieliśmy inne 125p bo w moim żarówkę się wymieniało
normalnie, bez dodatkowych operacji.

--
MZ

Data: 2011-09-21 22:45:20
Autor: P.B.
ABS,ESP,TC
Dnia Wed, 21 Sep 2011 22:13:57 +0200, MZ napisał(a):

nowy, bo w PF125p też do wymiany żarówki demontowało się reflektor, choć
pewnie można było przebijać się z wnętrza kabiny :-)

Well.... widocznie mieliśmy inne 125p bo w moim żarówkę się wymieniało
normalnie, bez dodatkowych operacji.

Normalnie, czyli odkręcało się okular, luzowało trzy śrubki trzymające
element optyczny, lekko obracało się go, wyjmowało i wymieniało żarówkę.
Tak było w tym 1974 i w tym z 1982r. którymi jeździłem - sprawdzałem też w
"Sam Naprawiam.." Jeżeli "normalnie" to dla Ciebie przez zaślepkę od strony
silnika, to w 125p nie jest normalnie.


--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-09-21 17:39:02
Autor: szufla
ABS,ESP,TC
W tym samym celu, w którym chcąc wymienić żarówkę musisz wymontować
skrzynię biegów.

Przestan, prosze cie :)

Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyjąć aku, zdemontować
atrapę, zderzak, odkręcić rury do filtra powietrza i jeszcze kilka
detali żeby wymienić żarówkę w reflektorze po stronie kierowcy to
niestety norma (vide Focus). Ewentualnie podręcznik "Jak zostać
ginekologiem w 24h" i ćwiczyć, ćwiczyć...

Ale co ma do tego ABS, bo porownanie jest raczej z dupy wziete :)

sz.

Data: 2011-09-21 10:42:28
Autor: Jakub Witkowski
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 00:09, szufla pisze:
Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dają
złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ myślisz, że w razie czego
wyprowadzą Cię z opresji, co jak się okazało jest bujdą na resorach

Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

No i to jest właściwe pytanie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2011-09-21 11:14:29
Autor: kakmar
ABS,ESP,TC
Dnia 20.09.2011 szufla <brak@emaila.pl> napisał/a:

Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

Raz że można zaoszczędzić na zawieszeniu, co ładnie pokazał przykład mercedesa. Dwa że wielu chętnie dopłaci za fajne trzyliterowe cuda.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-09-21 13:23:02
Autor: kamil
ABS,ESP,TC
On 21/09/2011 12:14, kakmar wrote:
Dnia 20.09.2011 szufla<brak@emaila.pl>  napisał/a:

Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

Raz że można zaoszczędzić na zawieszeniu, co ładnie pokazał przykład
mercedesa. Dwa że wielu chętnie dopłaci za fajne trzyliterowe cuda.

Chętnie dowiem się, jakie zawieszenie przejmie funkcje ABSu.




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-09-21 14:24:42
Autor: BartekK
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 14:23, kamil pisze:
On 21/09/2011 12:14, kakmar wrote:
Dnia 20.09.2011 szufla<brak@emaila.pl> napisał/a:

Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

Raz że można zaoszczędzić na zawieszeniu, co ładnie pokazał przykład
mercedesa. Dwa że wielu chętnie dopłaci za fajne trzyliterowe cuda.

Chętnie dowiem się, jakie zawieszenie przejmie funkcje ABSu.
Nie zawieszenie przejmuje funkcje ABSu, tylko mercedes zaprojektował w A-klasie dupiate zawieszenie, którym jeździć by się nie dało, auto przy teście łosia się przewracało, ale dorobił elektronikę, kontrole trakcji i inne dupiersznity które jakoś próbują nie pozwolić ci doprowadzić do przewrócenia auta.


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2011-09-23 17:41:05
Autor: DoQ
ABS,ESP,TC
W dniu 21-09-2011 14:24, BartekK pisze:

A-klasie dupiate zawieszenie, którym jeździć by się nie dało, auto przy
teście łosia się przewracało, ale dorobił elektronikę, kontrole trakcji
i inne dupiersznity które jakoś próbują nie pozwolić ci doprowadzić do
przewrócenia auta.

Czyli jednak to działa.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-09-21 14:16:09
Autor: Jakub Witkowski
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 13:14, kakmar pisze:
Dnia 20.09.2011 szufla<brak@emaila.pl>  napisał/a:

Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

Raz że można zaoszczędzić na zawieszeniu, co ładnie pokazał przykład
mercedesa.

[ntg]
Podobne zjawisko w kompaktowych aparatach fotograficznych.
Projektować obiektywy bez dystorsji geometrycznych? Po co - soft
aparatu wyprostuje krzywe linie. Walczyć z aberracją chromatyczną?
Nie warto, soft skoryguje tęczowe obwódki z małą stratą na ostrości.
I dzięki temu obiektyw ma mniej szkieł (tańszy, lepszy kontrast),
można zrobić też zrobić większego "zooma".
No i w sumie słuszna droga.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2011-09-21 12:53:19
Autor: Bydlę
ABS,ESP,TC
On 2011-09-21 00:09:28 +0200, "szufla" <brak@emaila.pl> said:

Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dają
złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ myślisz, że w razie czego
wyprowadzą Cię z opresji, co jak się okazało jest bujdą na resorach

Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

Bo świetnie się spisują w sytuacjach, do których je zaprojektowano.
Co więcej - czasami hamują na krótszym dystansie, niż pozbawione go pojady.
:-)



--
Bydlę

Data: 2011-09-21 08:21:09
Autor: gizmo
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-20 23:55, Przemysław Czaja pisze:


Dla mnie miało sens...upadł kolejny mit na temat poczucia
niesmiertelności w SUV - pomimo tych samych układów wspomagających
zachowują się na drodze znacznie gorzej niż kompakty

Co najwyżej ten konkretny kompakt zachował się w tej konkretnej sytuacji lepiej niż ten konkretny SUV.
Tyle i tylko tyle z tego wynika.

g.

Data: 2011-09-21 01:51:53
Autor: Tomasz Pyra
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-20 23:23, Przemysław Czaja pisze:
TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na
temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i
przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba
z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...

No wiesz... wyszło co miało wyjść.
Po pierwsze przy 35km/h to bardziej by się przydał asystent parkowania, a nie ESP :)
Po drugie przy 35km/h to każdy głupi umie doskonale panować nad samochodem - niech spróbują przy bardziej życiowych prędkościach o jakieś 100km/h wyższych.
Po trzecie jak rozumiem wypróbowano trzy różne samochody, domyślam się że na różnych oponach, co już w ogóle trąca o komedię, a nie o test - test należy wykonywać tym samym samochodem, raz z ESP włączonym, a raz nie.
Po czwarte ESP w żaden magiczny sposób nie urodzi przyczepności jeżeli jej brak - zaleta ESP to prawie natychmiastowa reakcja na niespodziewaną siłę obracającą samochód, np. aquaplanning w koleinie, a to pozwala w szerszym zakresie sytuacji zachować tor jazdy.
To że jak ktoś umie (albo wie że go to czeka) zapiąć ładnego boka w zakręcie, to wiadomo że przeleci go szybciej jak mu nic nie będzie kół hamowało.

Np. standaryzowany test łosia samochody z ESP przejeżdżają z wyższymi prędkościami niż bez ESP (tyle że to też jest oszustwo, tyle że inne i na korzyść ESP).

Data: 2011-09-21 08:48:55
Autor: Vlad The Ripper
ABS,ESP,TC
Po czwarte ESP w żaden magiczny sposób nie urodzi przyczepności jeżeli jej brak - zaleta ESP to prawie natychmiastowa reakcja na niespodziewaną siłę obracającą samochód, np. aquaplanning w koleinie, a to pozwala w szerszym zakresie sytuacji zachować tor jazdy.

Fakt. ESP bez przyczepności nie zadziała, ani praw fizyki nie zmienia. Czasem warto nawet wyłączyć ESP - np przy wyjeżdżaniu z zaśnieżonego miejsca parkingowego. ESP w takich przypadkach odcina moc nie dając nabrać obrotów.
W sumie są sytuacje kiedy pomaga, ale trzeba mieć świadomość jego ograniczeń. Wolałbym go mieć niż nie mieć, ale też chciałbym mieć przycisk, którym mogę go wyłaczyć, gdy uznam za stosowne.

Odnośnie samego programu. Pokazali co nieco, ale to żaden test. Dobrze byłoby zrobić chociaż dwa przejazdy z włączonym i wyłączonym ESP by sprawdzić jaka jest róznica - myslę, że w przedstawionej sytuacji żadna, ale dobrze byłoby to pokazać.

Data: 2011-09-21 11:41:49
Autor: Darek
ABS,ESP,TC

Fakt. ESP bez przyczepności nie zadziała, ani praw fizyki nie zmienia.
Czasem warto nawet wyłączyć ESP - np przy wyjeżdżaniu z zaśnieżonego miejsca parkingowego. ESP w takich przypadkach odcina moc nie dając nabrać obrotów.
Zgadza się
W sumie są sytuacje kiedy pomaga, ale trzeba mieć świadomość jego ograniczeń. Wolałbym go mieć niż nie mieć, ale też chciałbym mieć przycisk, którym mogę go wyłaczyć, gdy uznam za stosowne.
Ja mam taki przycisk Pegot 307sw

Data: 2011-09-21 13:42:53
Autor: MM
ABS,ESP,TC
Dnia 21-09-2011 o 11:41:49 Darek <brak@onet.pl> napisał(a):

Ja mam taki przycisk Pegot 307sw

407 też to ma, ale działa do 50km/h

Data: 2011-09-21 14:20:40
Autor: Darek
ABS,ESP,TC

Użytkownik "MM" <kontogrupz@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:op.v15phrbbpq3u2rtech...
Dnia 21-09-2011 o 11:41:49 Darek <brak@onet.pl> napisał(a):

Ja mam taki przycisk Pegot 307sw

407 też to ma, ale działa do 50km/h
Masz rację kiedyś go użyłem (zaspa) i po przekroczeniu prędkości znowu się
włączył

Data: 2011-09-21 13:05:53
Autor: MZ
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-20 23:23, Przemysław Czaja pisze:
TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na
temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i
przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba
z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...

ps. nie pisał bym tego, ale przypomniała mi się dyskusja w której
próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-)
Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP
itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca jest
skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi
wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP,
ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast
żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić
się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik
zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś
napisał, systemy wspomagające:
a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera
b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie
zastąpią myślenia i techniki jazdy

ATSD to mnie z kolei ciekawi skąd ostatnio takie parcie na wszelkiego
rodzaju asystentów pasa ruchu, wykrywania przeszkód, parkowania? Czyżby
niedługo mieli wprowadzić nową kategorię PJ "0" - na samochody z "*
Assist" gdzie jedyną potrzebną wiedzą będzie "tu wlewam paliwo" ?

--
MZ

Data: 2011-09-21 17:04:00
Autor: kamil
ABS,ESP,TC
On 21/09/2011 12:05, MZ wrote:
W dniu 2011-09-20 23:23, Przemysław Czaja pisze:
TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na
temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i
przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba
z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...

ps. nie pisał bym tego, ale przypomniała mi się dyskusja w której
próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-)
Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP
itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca jest
skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi
wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP,
ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast
żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić
się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik
zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś
napisał, systemy wspomagające:
a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera
b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie
zastąpią myślenia i techniki jazdy


Ty zaś zapominasz, że jesteś na PMS. Tutaj z 60km/h hamuje się na 4 metrach na śniegu na oponach zrobionych z ogrodowego węża, a wszelkie systemu jedynie przeszkadzają mistrzom kierownicy ratować podczas tego hamowania niemowlę z płonącego budynku.




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-09-21 17:58:09
Autor: szufla
ABS,ESP,TC
Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP
itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca jest
skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi
wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP,
ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast
żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić
się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik
zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś
napisał, systemy wspomagające:
a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera
b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie
zastąpią myślenia i techniki jazdy

I to jest rzeczowy post, a wiem cos o tym bo bylem w tak trudnej sytuacji i to na suchej drodze.
Po zbyt szybkim wyjsciu z lewego zakretu z dociazonym na maxa kufrze ( 3 flaszki do nurkowania i inny sprzet), zlapalem pobocze prawym tylnym kolem. Odruchowo skontrowalem kierownica w lewo i polatalem sobie po calej szerokosci drogi widzac na przemian drzewa raz po jednej raz po drugiej stronie a byly to ulamki sekund. Dzieki ABS mialem pelna kontrole podczas hamowania i skonczylo sie na strachu, inaczej moglo byc bardzo nieciekawie bo co powinienem zrobic w tamtej sytuacji bez ABS zaczalem sie zastanawiac godzine pozniej przy piwku, a i tak nie wiem czy bym z tego wyszedl.

sz.

Data: 2011-09-21 18:14:32
Autor: szufla
ABS,ESP,TC
Dodam jeszcze tylko, ze spora grupa kierowcow nie potrafi hamowac z ABSem dlatego wymyslono kolejny system to ulatwiajacy :)

sz.

Data: 2011-09-21 18:29:27
Autor: Przemysław Czaja
ABS,ESP,TC

Użytkownik "szufla"

Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP
itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca jest
skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi
wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP,
ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast
żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić
się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik
zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś
napisał, systemy wspomagające:
a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera
b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie
zastąpią myślenia i techniki jazdy

I to jest rzeczowy post, a wiem cos o tym bo bylem w tak trudnej sytuacji i to na suchej drodze.
Po zbyt szybkim wyjsciu z lewego zakretu z dociazonym na maxa kufrze ( 3 flaszki do nurkowania i inny sprzet), zlapalem pobocze prawym tylnym kolem. Odruchowo skontrowalem kierownica w lewo i polatalem sobie po calej szerokosci drogi widzac na przemian drzewa raz po jednej raz po drugiej stronie a byly to ulamki sekund. Dzieki ABS mialem pelna kontrole podczas hamowania i skonczylo sie na strachu, inaczej moglo byc bardzo nieciekawie bo co powinienem zrobic w tamtej sytuacji bez ABS zaczalem sie zastanawiac godzine pozniej przy piwku, a i tak nie wiem czy bym z tego wyszedl.

To teraz ja zapytam - co ma do opisanej przez ciebie sytuacji ABS?

Data: 2011-09-21 19:13:25
Autor: szufla
ABS,ESP,TC
Jest tam napisane, ale wyjasnie ci prosto:
Ma to, ze nie przywalilem bokiem  w drzewo po przeciwnej stronie.

sz.

Data: 2011-09-21 19:38:59
Autor: Przemysław Czaja
ABS,ESP,TC

Użytkownik "szufla"

Jest tam napisane, ale wyjasnie ci prosto:
Ma to, ze nie przywalilem bokiem  w drzewo po przeciwnej stronie.

Nie miesza Ci się ABS z ESP?

Data: 2011-09-21 20:17:48
Autor: scobowski
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 19:38, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "szufla"

Jest tam napisane, ale wyjasnie ci prosto:
Ma to, ze nie przywalilem bokiem w drzewo po przeciwnej stronie.

Nie miesza Ci się ABS z ESP?
A widziałeś w wyposazonym w nie jednocześnie samochodzie te systemy działające oddzielnie? ;)

Data: 2011-09-21 20:23:19
Autor: Kuba \(aka cita\)
ABS,ESP,TC

Użytkownik "scobowski" <scobniesp@amujmaupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:j5d9rc$9kj$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-09-21 19:38, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "szufla"

Jest tam napisane, ale wyjasnie ci prosto:
Ma to, ze nie przywalilem bokiem w drzewo po przeciwnej stronie.

Nie miesza Ci się ABS z ESP?
A widziałeś w wyposazonym w nie jednocześnie samochodzie te systemy działające oddzielnie? ;)

ja tam nie wiem, ale pisał o ABS a nie ESP, wiec nie ma powodu sądzić, ze ma ESP w ogóle.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
http://allegro.pl/p307-1-6hdi-110km-klimatronik-komputer-cd-i1804906137.html
Fiat Uno 3d 1,7D - na części
http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i1804906436.html

Data: 2011-09-21 20:22:45
Autor: szufla
ABS,ESP,TC
Nie miesza Ci się ABS z ESP?

Nie, nie miesza. Nie czytasz tego co napisalem !
To bylo 10 lat temu i auto nie mialo ESP i watpie, zeby w tamtej sytuacji pomoglo. Co innego lagodny poslizg na asfaltowym zakrecie a co innego nagly spadek kola z wysokiego asfaltu na zwir (bo to waska mazurska droga byla), bledna kontra w lewo i auto od razu jedzie bokiem. Do tego noga do oporu na hamulec, kola zblokowane i juz nastepnej kontry w prawo nie bedzie, jesli nie bedziemy mieli ABSu.
Ja te sytuacje analizowalem ze 100x bo to walka o zycie byla wiec to dobrze pamietam :)

PS.
Znalazlem cos dla ciebie, moze lepiej to zrozumiesz bo sa to zdarzenia z ktorych cholernie trudno wyjsc, zwlaszcza gdy ma to miejsce na zakrecie:
Naprawde swietnie wszystko opisane:
http://www.auto-motor-i-sport.pl/magazyn/Skoda-szkola-auto-bezpieczenstwo-1784.html

Pozdro :)
sz

Data: 2011-09-21 20:39:59
Autor: scobowski
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 20:22, szufla pisze:

To bylo 10 lat temu i auto nie mialo ESP i watpie, zeby w tamtej sytuacji
(ciach)
no tego nie napisałeś ;)

Data: 2011-09-21 13:10:15
Autor: J.F
ABS,ESP,TC
Użytkownik "Przemysław Czaja"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5b0b0$i7d$1@mx1.internetia.pl...
TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...

ps. nie pisał bym tego, ale przypomniała mi się dyskusja w której próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-)

Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ?

No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach, prowadzone przez trzech przypadkowych kierowcow - czego to ma dowodzic ?
Byc moze jeszcze na torze o roznym stopniu mokrosci.

J.

Data: 2011-09-21 13:22:38
Autor: Przemysław Czaja
ABS,ESP,TC

Użytkownik "J.F"

Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ?

Będę strzelał...przed zakrętem trzeba zahamować? Szkoda, że moje auto nie ma możliwości wyłączenia ABS i ESP - potestował bym osobiście

No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach, prowadzone przez trzech przypadkowych kierowcow - czego to ma dowodzic ?
Byc moze jeszcze na torze o roznym stopniu mokrosci.

Tor i miejsce toru to samo, nawadniane przez spryskiwacze - dla mnie przesłanie tego programu było jedno nie wolno nadmiernie ufać systemom wspomagającym, bo nie są aż tak skuteczne jak to widzimy na reklamach

Pozdrówki



Data: 2011-09-21 13:58:14
Autor: Karolek
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 13:22, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "J.F"

Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ?

Będę strzelał...przed zakrętem trzeba zahamować? Szkoda, że moje auto
nie ma możliwości wyłączenia ABS i ESP - potestował bym osobiście


Ma.
Wyciagnij bezpiecznik lub odlacz czujnik i bedzie wylaczone ;>



--
Karolek

Data: 2011-09-21 14:20:29
Autor: Jakub Witkowski
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 13:22, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "J.F"

Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ?

Będę strzelał...przed zakrętem trzeba zahamować? Szkoda, że moje auto nie ma możliwości wyłączenia ABS i ESP - potestował bym osobiście

Bezpieczników nie masz? Inna sprawa czy jest w ogóle tak zaprojektowany że po wyłączeniu
zachowuje się poprawnie (dawne pojazy występujące w wersjach np. z i bez ABS takie były,
nowsze niekoniecznie)

No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach, prowadzone przez trzech przypadkowych kierowcow - czego to ma dowodzic ?
Byc moze jeszcze na torze o roznym stopniu mokrosci.

Tor i miejsce toru to samo, nawadniane przez spryskiwacze

To jeszcze o wiele za mało na choćby próbę zbliżenia się do standardów naukowego obiektywizmu :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2011-09-22 00:50:06
Autor: Tomasz Pyra
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 14:20, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-09-21 13:22, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "J.F"

Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ?

Będę strzelał...przed zakrętem trzeba zahamować? Szkoda, że moje auto
nie ma możliwości wyłączenia ABS i ESP - potestował bym osobiście

Bezpieczników nie masz?

To się przestało udawać tak od początku XXI wieku.

Dziś komputer kontroluje też balans hamowania przód/tył, ale to działa w miarę prawidłowo tylko jeżeli ABS funkcjonuje.
Pozostawienie samej regulacji balansu z wyłączeniem funkcji antyblokujących też działało strasznie topornie - prawdopodobnie użyty algorytm nie potrafił działać dobrze jak koła się blokowały.

A wyłączenie zupełnie elektroniki z kolei przenosi balans hamowania zbyt mocno do tyłu i w ogóle jest beznadziejnie, bo tylne hamulce blokują się szybciej niż przednie.

Żeby odłączyć ABS i żeby miało to jakiś sens, trzeba zamontować regulowane (najlepiej z kabiny) reduktory siły tylnych hamulców.

Data: 2011-09-21 15:34:07
Autor: Arek
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 13:22, Przemysław Czaja pisze:

No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach,
prowadzone przez trzech przypadkowych kierowcow - czego to ma dowodzic ?
Byc moze jeszcze na torze o roznym stopniu mokrosci.

Tor i miejsce toru to samo, nawadniane przez spryskiwacze - dla mnie
przesłanie tego programu było jedno nie wolno nadmiernie ufać systemom
wspomagającym, bo nie są aż tak skuteczne jak to widzimy na reklamach

A może po prostu nie mają co pokazywać, to wymyślają jakieś głupoty. Nie oglądałem tego programu więc opieram się tylko na tym co napisałeś. A z tego wynika, że ten test absolutnie nic nie wniósł. W ten sposób można udowodnić dowolną bzdurę.

A.

Data: 2011-09-23 18:02:59
Autor: DoQ
ABS,ESP,TC
W dniu 21-09-2011 15:34, Arek pisze:
A może po prostu nie mają co pokazywać, to wymyślają jakieś głupoty. Nie
oglądałem tego programu więc opieram się tylko na tym co napisałeś. A z
tego wynika, że ten test absolutnie nic nie wniósł. W ten sposób można
udowodnić dowolną bzdurę.

No właśnie.Facet porównywał auta z ESP tj. Fiata500 (OIDP) i Grand Vitarę. Na koniec przejechał się Imprezą (prawdopodobnie jakąś GT) bez ESP i "udowodnił" że nią można najszybciej.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-09-26 11:12:36
Autor: Arek
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-23 18:02, DoQ pisze:
W dniu 21-09-2011 15:34, Arek pisze:
A może po prostu nie mają co pokazywać, to wymyślają jakieś głupoty. Nie
oglądałem tego programu więc opieram się tylko na tym co napisałeś. A z
tego wynika, że ten test absolutnie nic nie wniósł. W ten sposób można
udowodnić dowolną bzdurę.

No właśnie.Facet porównywał auta z ESP tj. Fiata500 (OIDP) i Grand
Vitarę. Na koniec przejechał się Imprezą (prawdopodobnie jakąś GT) bez
ESP i "udowodnił" że nią można najszybciej.

Wcale mnie to nie dziwi, takie podejście do tematu, jest charakterystyczne dla tej stacji.

A.

Data: 2011-09-27 00:21:31
Autor: Tomasz Pyra
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-23 18:02, DoQ pisze:
W dniu 21-09-2011 15:34, Arek pisze:
A może po prostu nie mają co pokazywać, to wymyślają jakieś głupoty. Nie
oglądałem tego programu więc opieram się tylko na tym co napisałeś. A z
tego wynika, że ten test absolutnie nic nie wniósł. W ten sposób można
udowodnić dowolną bzdurę.

No właśnie.Facet porównywał auta z ESP tj. Fiata500 (OIDP) i Grand
Vitarę. Na koniec przejechał się Imprezą (prawdopodobnie jakąś GT) bez
ESP i "udowodnił" że nią można najszybciej.

Hehe... Pewnie w innej konfiguracji jakoś nie chciało wyjść to co było zaplanowane w scenariuszu :)

Data: 2011-09-22 15:36:37
Autor: J.F
ABS,ESP,TC
Użytkownik "Przemysław Czaja"  napisał w
Użytkownik "J.F"
Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ?

Będę strzelał...przed zakrętem trzeba zahamować? Szkoda, że moje auto nie ma możliwości wyłączenia ABS i ESP - potestował bym osobiście

Hamowanie przed zakretami zawsze mi wychodzilo, a teraz ABS w tym nie przeszkadza.


No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach, prowadzone przez trzech przypadkowych kierowcow - czego to ma dowodzic ?
Byc moze jeszcze na torze o roznym stopniu mokrosci.

Tor i miejsce toru to samo, nawadniane przez spryskiwacze - dla mnie

OK, czyli to przynajmniej jest porownywalne.

przesłanie tego programu było jedno nie wolno nadmiernie ufać systemom wspomagającym, bo nie są aż tak skuteczne jak to widzimy na reklamach

Nie wiem co tam widzimy, ale zaden taki system fizyki nie przeskoczy, co najwyzej pozwoli ja wykorzystac.


Dopiero Batmobile mial dobre systemy :-)

J.

ABS,ESP,TC

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona