Data: 2011-09-20 23:23:18 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
ABS,ESP,TC | |
TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...
ps. nie pisał bym tego, ale przypomniała mi się dyskusja w której próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-) |
|
Data: 2011-09-20 21:29:19 | |
Autor: masti | |
ABS,ESP,TC | |
Dnia piÄknego Tue, 20 Sep 2011 23:23:18 +0200 osobnik zwany PrzemysÂław
Czaja wystukaĹ: TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek byĹ dzisiaj - padĹy mity na zapomnieli wĹÄ czyÄ trybu nieĹmiertelnoĹci :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-09-20 23:35:27 | |
Autor: megrims | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-20 23:29, masti pisze:
(ciach) A kto powiedziaĹ, Ĺźe ABS jest do skracania drogi hamowania?prĂłbowaĹem udowodniÄ, Ĺźe ABS wydĹuĹźa drogÄ hamowania ;-) zapomnieli wĹÄ czyÄ trybu nieĹmiertelnoĹci :) IDDQD |
|
Data: 2011-09-21 10:54:34 | |
Autor: Chris | |
ABS,ESP,TC | |
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:j5b0uu$bk6$1usenet.news.interia.pl...
A kto powiedział, że ABS jest do skracania drogi hamowania?próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-) IDKFA na pełny bak :) -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN auta, jego wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2011-09-21 10:58:55 | |
Autor: Tomek | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 10:54, Chris pisze:
IDDQD Jeszcze IDCLIP i wszystkie zabezpieczenia przeciwzderzeniowe niepotrzebne :) |
|
Data: 2011-09-21 11:05:14 | |
Autor: Grejon | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 10:58, Tomek pisze:
W dniu 2011-09-21 10:54, Chris pisze: Taa.. a IDDT daje nawigację ze wszystkimi mapami? :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-09-21 14:27:08 | |
Autor: venioo | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 11:05, Grejon pisze:
W dniu 2011-09-21 10:58, Tomek pisze: No to mnie rozbroiliscie :) Nie wiedzialem, ze tu tylu weteranow jest :D -- venioo GG:198909 |
|
Data: 2011-09-21 20:14:29 | |
Autor: scobowski | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 14:27, venioo pisze:
W dniu 2011-09-21 11:05, Grejon pisze:Czitery ! ;) tylko IDCHOPPERS był przydatny ;) |
|
Data: 2011-09-21 22:03:27 | |
Autor: Maciej S. | |
ABS,ESP,TC | |
Dobra, to se już poszyfrowaliście, a teraz tłumaczcie :)) MS |
|
Data: 2011-09-21 22:51:49 | |
Autor: megrims | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 22:03, Maciej S. pisze:
UTFG |
|
Data: 2011-09-21 22:57:02 | |
Autor: Grejon | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 22:03, Maciej S. pisze:
http://uk.ign.com/cheats/games/doom-pc-3285 -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-09-21 23:19:19 | |
Autor: venioo | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 22:03, Maciej S. pisze:
http://demotywatory.pl/527839/IDDQD-- -IDKFA -- venioo GG:198909 |
|
Data: 2011-09-22 08:38:33 | |
Autor: spider | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 23:19, venioo pisze:
> W dniu 2011-09-21 22:03, Maciej S. pisze: > http://demotywatory.pl/527839/IDDQD-- -IDKFA > Łezka mi się w oku zakręciła :) Sieć zbudowana w bloku na kablu koncentrycznym, odpalanie sterowników IPX/SPX i nieprzespana noc, Piękne czasy :) to se ne vrati ;) Pozdrawiam -- spider |
|
Data: 2011-09-27 00:15:03 | |
Autor: Michał | |
ABS,ESP,TC | |
spider <spajder[wytnij]@wp.pl> napisał(a):
W dniu 2011-09-21 23:19, venioo pisze: Novel 3.1, P. Pro 160MHz serwer i na AMD 486 100MHz 4MB EDO RAM Doom1 śmigał po sieci :) i Warcraft 1 i 2 :) Pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-09-21 12:49:41 | |
Autor: PrzemysĹaw Czaja | |
ABS,ESP,TC | |
UĹźytkownik "megrims" A kto powiedziaĹ, Ĺźe ABS jest do skracania drogi hamowania?prĂłbowaĹem udowodniÄ, Ĺźe ABS wydĹuĹźa drogÄ hamowania ;-) Nikt, ja twierdziĹem i twierdzÄ nadal, Ĺźe wydĹuĹźa drogÄ hamowania :) zapomnieli wĹÄ czyÄ trybu nieĹmiertelnoĹci :) LOL :) |
|
Data: 2011-09-20 21:33:23 | |
Autor: to | |
ABS,ESP,TC | |
begin PrzemysÂław Czaja
TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek byĹ dzisiaj - padĹy mity na No zbÄdny, bo porĂłwnywanie róşnych aut Ĺźeby wyciÄ gnÄ Ä wniosek na temat ESP jest lekko bez sensu. Poza tym ESP nie zostaĹ stworzony do jazdy po torze, ESP sprawnie poprawia drobne bĹÄdy, ktĂłre moĹźna popeĹniÄ w normalnej jeĹşdzie, kiedy nie jest siÄ specjalnie skupionym. Nikt chyba w wyĹcigach nie uĹźywa ESP. TC jest uĹźywane w sporcie, ale to zupeĹnie inna historia niĹź to w autach cywilnych, ktĂłre jest zwykle ustawione bardzo zachowawczo. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-20 23:55:16 | |
Autor: PrzemysĹaw Czaja | |
ABS,ESP,TC | |
UĹźytkownik "to" <to@xyz.abc> napisaĹ w wiadomoĹci news:4e7906a3$0$2497$65785112news.neostrada.pl... begin PrzemysÂław Czaja Dla mnie miaĹo sens...upadĹ kolejny mit na temat poczucia niesmiertelnoĹci w SUV - pomimo tych samych ukĹadĂłw wspomagajÄ cych zachowujÄ siÄ na drodze znacznie gorzej niĹź kompakty Poza tym ESP nie zostaĹ stworzony do jazdy po Takie teĹź byĹo przesĹanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dajÄ zĹudne poczucie bezpieczeĹstwa, poniewaĹź myĹlisz, Ĺźe w razie czego wyprowadzÄ CiÄ z opresji, co jak siÄ okazaĹo jest bujdÄ na resorach Nikt chyba w Ano w sporcie nie ma, dlaczego miaĹo by byÄ skoro maĹo, Ĺźe nic nie daje, to jeszcze podnosi cenÄ, wagÄ, komplikacjÄ itd, itp. |
|
Data: 2011-09-21 00:09:28 | |
Autor: szufla | |
ABS,ESP,TC | |
Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dają złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ myślisz, że w razie czego wyprowadzą Cię z opresji, co jak się okazało jest bujdą na resorach Ta, to po huk montuja te systemy w autach ? sz. |
|
Data: 2011-09-21 00:11:56 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
ABS,ESP,TC | |
Użytkownik "szufla" Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dają złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ myślisz, że w razie czego wyprowadzą Cię z opresji, co jak się okazało jest bujdą na resorach W tym samym celu, w którym chcąc wymienić żarówkę musisz wymontować skrzynię biegów. |
|
Data: 2011-09-21 00:32:57 | |
Autor: szufla | |
ABS,ESP,TC | |
W tym samym celu, w którym chcąc wymienić żarówkę musisz wymontować skrzynię biegów. Przestan, prosze cie :) sz. |
|
Data: 2011-09-21 12:55:17 | |
Autor: MZ | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 00:32, szufla pisze:
Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyjąć aku, zdemontowaćW tym samym celu, w którym chcąc wymienić żarówkę musisz wymontować skrzynię biegów. atrapę, zderzak, odkręcić rury do filtra powietrza i jeszcze kilka detali żeby wymienić żarówkę w reflektorze po stronie kierowcy to niestety norma (vide Focus). Ewentualnie podręcznik "Jak zostać ginekologiem w 24h" i ćwiczyć, ćwiczyć... -- MZ |
|
Data: 2011-09-21 13:24:32 | |
Autor: kamil | |
ABS,ESP,TC | |
On 21/09/2011 11:55, MZ wrote:
W dniu 2011-09-21 00:32, szufla pisze: Ostatnio zmieniałem żarówkę ze 3 lata temu, to naprawdę aż taki problem? Zawsze możesz kupić poldka. Zawieszenie z wagonu na węgiel, wyje a nie jedzie, ale miejsca na żarówki masz sporo. Przecież ten cały postęp to bzdura i wyciąganie kasy, co nie? Za komuny to było lepiej. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-09-23 18:30:37 | |
Autor: Grejon | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 14:24, kamil pisze:
Ostatnio zmieniałem żarówkę ze 3 lata temu, to naprawdę aż taki problem? Tak, jeśli musisz się specjalnie w ASO umawiać, zamiast zrobić to na stacji benzynowej zaraz po jej kupieniu. Zawsze możesz kupić poldka. Zawieszenie z wagonu na węgiel, wyje a nie No widzisz - też odnosisz takie wrażenie? -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-09-21 14:21:29 | |
Autor: P.B. | |
ABS,ESP,TC | |
Dnia Wed, 21 Sep 2011 12:55:17 +0200, MZ napisał(a):
Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyjąć aku, zdemontować Alternatywą jest odkręcenie jedynej śruby, na której jest zamocowana lampa i zwolnienie dwóch plastikowych zaczepów - tu przydaje się antena od radia. Wyjmujesz cały reflektor i spokojnie sobie wymieniasz żarówkę :-) Dla porządku napiszę, że w FF II przed i po liftingu. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2011-09-21 17:30:43 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
ABS,ESP,TC | |
Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1svcjpxv7rkw2.qn3mdzopqvjk$.dlg40tude.net... Wyjmujesz cały reflektor i spokojnie sobie wymieniasz żarówkę :-) Dla i to ma być argument obrony?! LOL -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM http://allegro.pl/p307-1-6hdi-110km-klimatronik-komputer-cd-i1804906137.html Fiat Uno 3d 1,7D - na części http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i1804906436.html |
|
Data: 2011-09-21 20:18:53 | |
Autor: P.B. | |
ABS,ESP,TC | |
Dnia Wed, 21 Sep 2011 17:30:43 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):
Wyjmujesz cały reflektor i spokojnie sobie wymieniasz żarówkę :-) Dla Skoro MZ woli rozebrać pół samochodu, by mieć luksus zmiany żarówki w reflektorze zamocowanym na samochodzie... Patent w FF zresztą nie jest taki nowy, bo w PF125p też do wymiany żarówki demontowało się reflektor, choć pewnie można było przebijać się z wnętrza kabiny :-) -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2011-09-21 22:13:57 | |
Autor: MZ | |
ABS,ESP,TC | |
nowy, bo w PF125p też do wymiany żarówki demontowało się reflektor, choćWell.... widocznie mieliśmy inne 125p bo w moim żarówkę się wymieniało normalnie, bez dodatkowych operacji. -- MZ |
|
Data: 2011-09-21 22:45:20 | |
Autor: P.B. | |
ABS,ESP,TC | |
Dnia Wed, 21 Sep 2011 22:13:57 +0200, MZ napisał(a):
nowy, bo w PF125p też do wymiany żarówki demontowało się reflektor, choćWell.... widocznie mieliśmy inne 125p bo w moim żarówkę się wymieniało Normalnie, czyli odkręcało się okular, luzowało trzy śrubki trzymające element optyczny, lekko obracało się go, wyjmowało i wymieniało żarówkę. Tak było w tym 1974 i w tym z 1982r. którymi jeździłem - sprawdzałem też w "Sam Naprawiam.." Jeżeli "normalnie" to dla Ciebie przez zaślepkę od strony silnika, to w 125p nie jest normalnie. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2011-09-21 17:39:02 | |
Autor: szufla | |
ABS,ESP,TC | |
Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyjąć aku, zdemontowaćW tym samym celu, w którym chcąc wymienić żarówkę musisz wymontować Ale co ma do tego ABS, bo porownanie jest raczej z dupy wziete :) sz. |
|
Data: 2011-09-21 10:42:28 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 00:09, szufla pisze:
Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dają No i to jest właściwe pytanie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-09-21 11:14:29 | |
Autor: kakmar | |
ABS,ESP,TC | |
Dnia 20.09.2011 szufla <brak@emaila.pl> napisaĹ/a:
Raz Ĺźe moĹźna zaoszczÄdziÄ na zawieszeniu, co Ĺadnie pokazaĹ przykĹad mercedesa. Dwa Ĺźe wielu chÄtnie dopĹaci za fajne trzyliterowe cuda. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2011-09-21 13:23:02 | |
Autor: kamil | |
ABS,ESP,TC | |
On 21/09/2011 12:14, kakmar wrote:
Dnia 20.09.2011 szufla<brak@emaila.pl> napisał/a: Chętnie dowiem się, jakie zawieszenie przejmie funkcje ABSu. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-09-21 14:24:42 | |
Autor: BartekK | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 14:23, kamil pisze:
On 21/09/2011 12:14, kakmar wrote:Nie zawieszenie przejmuje funkcje ABSu, tylko mercedes zaprojektowaĹ w A-klasie dupiate zawieszenie, ktĂłrym jeĹşdziÄ by siÄ nie daĹo, auto przy teĹcie Ĺosia siÄ przewracaĹo, ale dorobiĹ elektronikÄ, kontrole trakcji i inne dupiersznity ktĂłre jakoĹ prĂłbujÄ nie pozwoliÄ ci doprowadziÄ do przewrĂłcenia auta. -- | BartĹomiej KuĹşniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2011-09-23 17:41:05 | |
Autor: DoQ | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 21-09-2011 14:24, BartekK pisze:
A-klasie dupiate zawieszenie, którym jeździć by się nie dało, auto przy Czyli jednak to działa. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-09-21 14:16:09 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 13:14, kakmar pisze:
Dnia 20.09.2011 szufla<brak@emaila.pl> napisaĹ/a: [ntg] Podobne zjawisko w kompaktowych aparatach fotograficznych. ProjektowaÄ obiektywy bez dystorsji geometrycznych? Po co - soft aparatu wyprostuje krzywe linie. WalczyÄ z aberracjÄ chromatycznÄ ? Nie warto, soft skoryguje tÄczowe obwĂłdki z maĹÄ stratÄ na ostroĹci. I dziÄki temu obiektyw ma mniej szkieĹ (taĹszy, lepszy kontrast), moĹźna zrobiÄ teĹź zrobiÄ wiÄkszego "zooma". No i w sumie sĹuszna droga. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2011-09-21 12:53:19 | |
Autor: Bydlę | |
ABS,ESP,TC | |
On 2011-09-21 00:09:28 +0200, "szufla" <brak@emaila.pl> said:
Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dają Bo świetnie się spisują w sytuacjach, do których je zaprojektowano. Co więcej - czasami hamują na krótszym dystansie, niż pozbawione go pojady. :-) -- Bydlę |
|
Data: 2011-09-21 08:21:09 | |
Autor: gizmo | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-20 23:55, PrzemysĹaw Czaja pisze:
Co najwyĹźej ten konkretny kompakt zachowaĹ siÄ w tej konkretnej sytuacji lepiej niĹź ten konkretny SUV. Tyle i tylko tyle z tego wynika. g. |
|
Data: 2011-09-21 01:51:53 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-20 23:23, Przemysław Czaja pisze:
TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na No wiesz... wyszło co miało wyjść. Po pierwsze przy 35km/h to bardziej by się przydał asystent parkowania, a nie ESP :) Po drugie przy 35km/h to każdy głupi umie doskonale panować nad samochodem - niech spróbują przy bardziej życiowych prędkościach o jakieś 100km/h wyższych. Po trzecie jak rozumiem wypróbowano trzy różne samochody, domyślam się że na różnych oponach, co już w ogóle trąca o komedię, a nie o test - test należy wykonywać tym samym samochodem, raz z ESP włączonym, a raz nie. Po czwarte ESP w żaden magiczny sposób nie urodzi przyczepności jeżeli jej brak - zaleta ESP to prawie natychmiastowa reakcja na niespodziewaną siłę obracającą samochód, np. aquaplanning w koleinie, a to pozwala w szerszym zakresie sytuacji zachować tor jazdy. To że jak ktoś umie (albo wie że go to czeka) zapiąć ładnego boka w zakręcie, to wiadomo że przeleci go szybciej jak mu nic nie będzie kół hamowało. Np. standaryzowany test łosia samochody z ESP przejeżdżają z wyższymi prędkościami niż bez ESP (tyle że to też jest oszustwo, tyle że inne i na korzyść ESP). |
|
Data: 2011-09-21 08:48:55 | |
Autor: Vlad The Ripper | |
ABS,ESP,TC | |
Po czwarte ESP w żaden magiczny sposób nie urodzi przyczepności jeżeli jej brak - zaleta ESP to prawie natychmiastowa reakcja na niespodziewaną siłę obracającą samochód, np. aquaplanning w koleinie, a to pozwala w szerszym zakresie sytuacji zachować tor jazdy. Fakt. ESP bez przyczepności nie zadziała, ani praw fizyki nie zmienia. Czasem warto nawet wyłączyć ESP - np przy wyjeżdżaniu z zaśnieżonego miejsca parkingowego. ESP w takich przypadkach odcina moc nie dając nabrać obrotów. W sumie są sytuacje kiedy pomaga, ale trzeba mieć świadomość jego ograniczeń. Wolałbym go mieć niż nie mieć, ale też chciałbym mieć przycisk, którym mogę go wyłaczyć, gdy uznam za stosowne. Odnośnie samego programu. Pokazali co nieco, ale to żaden test. Dobrze byłoby zrobić chociaż dwa przejazdy z włączonym i wyłączonym ESP by sprawdzić jaka jest róznica - myslę, że w przedstawionej sytuacji żadna, ale dobrze byłoby to pokazać. |
|
Data: 2011-09-21 11:41:49 | |
Autor: Darek | |
ABS,ESP,TC | |
Fakt. ESP bez przyczepności nie zadziała, ani praw fizyki nie zmienia.Zgadza się W sumie są sytuacje kiedy pomaga, ale trzeba mieć świadomość jego ograniczeń. Wolałbym go mieć niż nie mieć, ale też chciałbym mieć przycisk, którym mogę go wyłaczyć, gdy uznam za stosowne.Ja mam taki przycisk Pegot 307sw |
|
Data: 2011-09-21 13:42:53 | |
Autor: MM | |
ABS,ESP,TC | |
Dnia 21-09-2011 o 11:41:49 Darek <brak@onet.pl> napisaĹ(a):
Ja mam taki przycisk Pegot 307sw 407 teĹź to ma, ale dziaĹa do 50km/h |
|
Data: 2011-09-21 14:20:40 | |
Autor: Darek | |
ABS,ESP,TC | |
Użytkownik "MM" <kontogrupz@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:op.v15phrbbpq3u2rtech... Dnia 21-09-2011 o 11:41:49 Darek <brak@onet.pl> napisał(a):Masz rację kiedyś go użyłem (zaspa) i po przekroczeniu prędkości znowu się włączył |
|
Data: 2011-09-21 13:05:53 | |
Autor: MZ | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-20 23:23, Przemysław Czaja pisze:
TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity naOpinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca jest skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP, ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś napisał, systemy wspomagające: a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie zastąpią myślenia i techniki jazdy ATSD to mnie z kolei ciekawi skąd ostatnio takie parcie na wszelkiego rodzaju asystentów pasa ruchu, wykrywania przeszkód, parkowania? Czyżby niedługo mieli wprowadzić nową kategorię PJ "0" - na samochody z "* Assist" gdzie jedyną potrzebną wiedzą będzie "tu wlewam paliwo" ? -- MZ |
|
Data: 2011-09-21 17:04:00 | |
Autor: kamil | |
ABS,ESP,TC | |
On 21/09/2011 12:05, MZ wrote:
W dniu 2011-09-20 23:23, Przemysław Czaja pisze: Ty zaś zapominasz, że jesteś na PMS. Tutaj z 60km/h hamuje się na 4 metrach na śniegu na oponach zrobionych z ogrodowego węża, a wszelkie systemu jedynie przeszkadzają mistrzom kierownicy ratować podczas tego hamowania niemowlę z płonącego budynku. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-09-21 17:58:09 | |
Autor: szufla | |
ABS,ESP,TC | |
Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP I to jest rzeczowy post, a wiem cos o tym bo bylem w tak trudnej sytuacji i to na suchej drodze. Po zbyt szybkim wyjsciu z lewego zakretu z dociazonym na maxa kufrze ( 3 flaszki do nurkowania i inny sprzet), zlapalem pobocze prawym tylnym kolem. Odruchowo skontrowalem kierownica w lewo i polatalem sobie po calej szerokosci drogi widzac na przemian drzewa raz po jednej raz po drugiej stronie a byly to ulamki sekund. Dzieki ABS mialem pelna kontrole podczas hamowania i skonczylo sie na strachu, inaczej moglo byc bardzo nieciekawie bo co powinienem zrobic w tamtej sytuacji bez ABS zaczalem sie zastanawiac godzine pozniej przy piwku, a i tak nie wiem czy bym z tego wyszedl. sz. |
|
Data: 2011-09-21 18:14:32 | |
Autor: szufla | |
ABS,ESP,TC | |
Dodam jeszcze tylko, ze spora grupa kierowcow nie potrafi hamowac z ABSem dlatego wymyslono kolejny system to ulatwiajacy :)
sz. |
|
Data: 2011-09-21 18:29:27 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
ABS,ESP,TC | |
Użytkownik "szufla" Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP To teraz ja zapytam - co ma do opisanej przez ciebie sytuacji ABS? |
|
Data: 2011-09-21 19:13:25 | |
Autor: szufla | |
ABS,ESP,TC | |
Jest tam napisane, ale wyjasnie ci prosto:
Ma to, ze nie przywalilem bokiem w drzewo po przeciwnej stronie. sz. |
|
Data: 2011-09-21 19:38:59 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
ABS,ESP,TC | |
Użytkownik "szufla" Jest tam napisane, ale wyjasnie ci prosto: Nie miesza Ci się ABS z ESP? |
|
Data: 2011-09-21 20:17:48 | |
Autor: scobowski | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 19:38, Przemysław Czaja pisze:
A widziałeś w wyposazonym w nie jednocześnie samochodzie te systemy działające oddzielnie? ;) |
|
Data: 2011-09-21 20:23:19 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
ABS,ESP,TC | |
Użytkownik "scobowski" <scobniesp@amujmaupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:j5d9rc$9kj$1mx1.internetia.pl... W dniu 2011-09-21 19:38, Przemysław Czaja pisze: ja tam nie wiem, ale pisał o ABS a nie ESP, wiec nie ma powodu sądzić, ze ma ESP w ogóle. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM http://allegro.pl/p307-1-6hdi-110km-klimatronik-komputer-cd-i1804906137.html Fiat Uno 3d 1,7D - na części http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i1804906436.html |
|
Data: 2011-09-21 20:22:45 | |
Autor: szufla | |
ABS,ESP,TC | |
Nie miesza Ci się ABS z ESP? Nie, nie miesza. Nie czytasz tego co napisalem ! To bylo 10 lat temu i auto nie mialo ESP i watpie, zeby w tamtej sytuacji pomoglo. Co innego lagodny poslizg na asfaltowym zakrecie a co innego nagly spadek kola z wysokiego asfaltu na zwir (bo to waska mazurska droga byla), bledna kontra w lewo i auto od razu jedzie bokiem. Do tego noga do oporu na hamulec, kola zblokowane i juz nastepnej kontry w prawo nie bedzie, jesli nie bedziemy mieli ABSu. Ja te sytuacje analizowalem ze 100x bo to walka o zycie byla wiec to dobrze pamietam :) PS. Znalazlem cos dla ciebie, moze lepiej to zrozumiesz bo sa to zdarzenia z ktorych cholernie trudno wyjsc, zwlaszcza gdy ma to miejsce na zakrecie: Naprawde swietnie wszystko opisane: http://www.auto-motor-i-sport.pl/magazyn/Skoda-szkola-auto-bezpieczenstwo-1784.html Pozdro :) sz |
|
Data: 2011-09-21 20:39:59 | |
Autor: scobowski | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 20:22, szufla pisze:
To bylo 10 lat temu i auto nie mialo ESP i watpie, zeby w tamtej sytuacji(ciach) no tego nie napisaĹeĹ ;) |
|
Data: 2011-09-21 13:10:15 | |
Autor: J.F | |
ABS,ESP,TC | |
Użytkownik "Przemysław Czaja" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5b0b0$i7d$1@mx1.internetia.pl...
TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny... ps. nie pisał bym tego, ale przypomniała mi się dyskusja w której próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-) Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ? No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach, prowadzone przez trzech przypadkowych kierowcow - czego to ma dowodzic ? Byc moze jeszcze na torze o roznym stopniu mokrosci. J. |
|
Data: 2011-09-21 13:22:38 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
ABS,ESP,TC | |
Użytkownik "J.F" Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ? Będę strzelał...przed zakrętem trzeba zahamować? Szkoda, że moje auto nie ma możliwości wyłączenia ABS i ESP - potestował bym osobiście No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach, prowadzone przez trzech przypadkowych kierowcow - czego to ma dowodzic ? Tor i miejsce toru to samo, nawadniane przez spryskiwacze - dla mnie przesłanie tego programu było jedno nie wolno nadmiernie ufać systemom wspomagającym, bo nie są aż tak skuteczne jak to widzimy na reklamach Pozdrówki |
|
Data: 2011-09-21 13:58:14 | |
Autor: Karolek | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 13:22, Przemysław Czaja pisze:
Ma. Wyciagnij bezpiecznik lub odlacz czujnik i bedzie wylaczone ;> -- Karolek |
|
Data: 2011-09-21 14:20:29 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 13:22, Przemysław Czaja pisze:
Bezpieczników nie masz? Inna sprawa czy jest w ogóle tak zaprojektowany że po wyłączeniu zachowuje się poprawnie (dawne pojazy występujące w wersjach np. z i bez ABS takie były, nowsze niekoniecznie) No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach, prowadzone przez trzech przypadkowych kierowcow - czego to ma dowodzic ? To jeszcze o wiele za mało na choćby próbę zbliżenia się do standardów naukowego obiektywizmu :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-09-22 00:50:06 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 14:20, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-09-21 13:22, Przemysław Czaja pisze: To się przestało udawać tak od początku XXI wieku. Dziś komputer kontroluje też balans hamowania przód/tył, ale to działa w miarę prawidłowo tylko jeżeli ABS funkcjonuje. Pozostawienie samej regulacji balansu z wyłączeniem funkcji antyblokujących też działało strasznie topornie - prawdopodobnie użyty algorytm nie potrafił działać dobrze jak koła się blokowały. A wyłączenie zupełnie elektroniki z kolei przenosi balans hamowania zbyt mocno do tyłu i w ogóle jest beznadziejnie, bo tylne hamulce blokują się szybciej niż przednie. Żeby odłączyć ABS i żeby miało to jakiś sens, trzeba zamontować regulowane (najlepiej z kabiny) reduktory siły tylnych hamulców. |
|
Data: 2011-09-21 15:34:07 | |
Autor: Arek | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 13:22, Przemysław Czaja pisze:
No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach, A może po prostu nie mają co pokazywać, to wymyślają jakieś głupoty. Nie oglądałem tego programu więc opieram się tylko na tym co napisałeś. A z tego wynika, że ten test absolutnie nic nie wniósł. W ten sposób można udowodnić dowolną bzdurę. A. |
|
Data: 2011-09-23 18:02:59 | |
Autor: DoQ | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 21-09-2011 15:34, Arek pisze:
A może po prostu nie mają co pokazywać, to wymyślają jakieś głupoty. Nie No właśnie.Facet porównywał auta z ESP tj. Fiata500 (OIDP) i Grand Vitarę. Na koniec przejechał się Imprezą (prawdopodobnie jakąś GT) bez ESP i "udowodnił" że nią można najszybciej. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-09-26 11:12:36 | |
Autor: Arek | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-23 18:02, DoQ pisze:
W dniu 21-09-2011 15:34, Arek pisze: Wcale mnie to nie dziwi, takie podejście do tematu, jest charakterystyczne dla tej stacji. A. |
|
Data: 2011-09-27 00:21:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-23 18:02, DoQ pisze:
W dniu 21-09-2011 15:34, Arek pisze: Hehe... Pewnie w innej konfiguracji jakoś nie chciało wyjść to co było zaplanowane w scenariuszu :) |
|
Data: 2011-09-22 15:36:37 | |
Autor: J.F | |
ABS,ESP,TC | |
Użytkownik "Przemysław Czaja" napisał w
Użytkownik "J.F" Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ? Będę strzelał...przed zakrętem trzeba zahamować? Szkoda, że moje auto nie ma możliwości wyłączenia ABS i ESP - potestował bym osobiście Hamowanie przed zakretami zawsze mi wychodzilo, a teraz ABS w tym nie przeszkadza. No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach, prowadzone przez trzech przypadkowych kierowcow - czego to ma dowodzic ? Tor i miejsce toru to samo, nawadniane przez spryskiwacze - dla mnie OK, czyli to przynajmniej jest porownywalne. przesłanie tego programu było jedno nie wolno nadmiernie ufać systemom wspomagającym, bo nie są aż tak skuteczne jak to widzimy na reklamach Nie wiem co tam widzimy, ale zaden taki system fizyki nie przeskoczy, co najwyzej pozwoli ja wykorzystac. Dopiero Batmobile mial dobre systemy :-) J. |