Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ABS,ESP,TC

ABS,ESP,TC

Data: 2011-09-20 21:33:23
Autor: to
ABS,ESP,TC
begin PrzemysÂław Czaja
TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na
temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazkĂłw. Bardzo mokry tor i
przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba
z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...

No zbędny, bo porównywanie różnych aut żeby wyciągnąć wniosek na temat ESP jest lekko bez sensu. Poza tym ESP nie został stworzony do jazdy po torze, ESP sprawnie poprawia drobne błędy, które można popełnić w normalnej jeździe, kiedy nie jest się specjalnie skupionym. Nikt chyba w wyścigach nie używa ESP. TC jest używane w sporcie, ale to zupełnie inna historia niż to w autach cywilnych, które jest zwykle ustawione bardzo zachowawczo.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-09-20 23:55:16
Autor: Przemysław Czaja
ABS,ESP,TC

Użytkownik "to" <to@xyz.abc> napisał w wiadomości news:4e7906a3$0$2497$65785112news.neostrada.pl...
begin PrzemysÂław Czaja

TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na
temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazkĂłw. Bardzo mokry tor i
przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba
z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...

No zbędny, bo porównywanie różnych aut żeby wyciągnąć wniosek na temat
ESP jest lekko bez sensu.

Dla mnie miało sens...upadł kolejny mit na temat poczucia niesmiertelności w SUV - pomimo tych samych układów wspomagających zachowują się na drodze znacznie gorzej niż kompakty

Poza tym ESP nie został stworzony do jazdy po
torze, ESP sprawnie poprawia drobne błędy, które można popełnić w
normalnej jeĹşdzie, kiedy nie jest siÄ™ specjalnie skupionym.

Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dają złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ myślisz, że w razie czego wyprowadzą Cię z opresji, co jak się okazało jest bujdą na resorach

Nikt chyba w
wyścigach nie używa ESP. TC jest używane w sporcie, ale to zupełnie inna
historia niĹĽ to w autach cywilnych, ktĂłre jest zwykle ustawione bardzo
zachowawczo.

Ano w sporcie nie ma, dlaczego miało by być skoro mało, że nic nie daje, to jeszcze podnosi cenę, wagę, komplikację itd, itp.

Data: 2011-09-21 00:09:28
Autor: szufla
ABS,ESP,TC
Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy daj± złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ my¶lisz, że w razie czego wyprowadz± Cię z opresji, co jak się okazało jest bujd± na resorach

Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

sz.

Data: 2011-09-21 00:11:56
Autor: Przemysław Czaja
ABS,ESP,TC

Użytkownik "szufla"

Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy daj± złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ my¶lisz, że w razie czego wyprowadz± Cię z opresji, co jak się okazało jest bujd± na resorach

Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

W tym samym celu, w którym chc±c wymienić żarówkę musisz wymontować skrzynię biegów.

Data: 2011-09-21 00:32:57
Autor: szufla
ABS,ESP,TC
W tym samym celu, w którym chc±c wymienić żarówkę musisz wymontować skrzynię biegów.

Przestan, prosze cie :)

sz.

Data: 2011-09-21 12:55:17
Autor: MZ
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 00:32, szufla pisze:
W tym samym celu, w którym chc±c wymienić żarówkę musisz wymontować skrzynię biegów.

Przestan, prosze cie :)

Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyj±ć aku, zdemontować
atrapę, zderzak, odkręcić rury do filtra powietrza i jeszcze kilka
detali żeby wymienić żarówkę w reflektorze po stronie kierowcy to
niestety norma (vide Focus). Ewentualnie podręcznik "Jak zostać
ginekologiem w 24h" i ćwiczyć, ćwiczyć...

--
MZ

Data: 2011-09-21 13:24:32
Autor: kamil
ABS,ESP,TC
On 21/09/2011 11:55, MZ wrote:
W dniu 2011-09-21 00:32, szufla pisze:
W tym samym celu, w którym chc±c wymienić żarówkę musisz wymontować
skrzynię biegów.

Przestan, prosze cie :)

Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyj±ć aku, zdemontować
atrapę, zderzak, odkręcić rury do filtra powietrza i jeszcze kilka
detali żeby wymienić żarówkę w reflektorze po stronie kierowcy to
niestety norma (vide Focus). Ewentualnie podręcznik "Jak zostać
ginekologiem w 24h" i ćwiczyć, ćwiczyć...


Ostatnio zmieniałem żarówkę ze 3 lata temu, to naprawdę aż taki problem?


Zawsze możesz kupić poldka. Zawieszenie z wagonu na węgiel, wyje a nie jedzie, ale miejsca na żarówki masz sporo. Przecież ten cały postęp to bzdura i wyci±ganie kasy, co nie?


Za komuny to było lepiej.



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-09-23 18:30:37
Autor: Grejon
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 14:24, kamil pisze:

Ostatnio zmieniałem żarówkę ze 3 lata temu, to naprawdę aż taki problem?

Tak, je¶li musisz się specjalnie w ASO umawiać, zamiast zrobić to na stacji benzynowej zaraz po jej kupieniu.

Zawsze możesz kupić poldka. Zawieszenie z wagonu na węgiel, wyje a nie
jedzie, ale miejsca na żarówki masz sporo. Przecież ten cały postęp to
bzdura i wyci±ganie kasy, co nie?

No widzisz - też odnosisz takie wrażenie?

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-09-21 14:21:29
Autor: P.B.
ABS,ESP,TC
Dnia Wed, 21 Sep 2011 12:55:17 +0200, MZ napisał(a):

Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyj±ć aku, zdemontować
atrapę, zderzak, odkręcić rury do filtra powietrza i jeszcze kilka
detali żeby wymienić żarówkę w reflektorze po stronie kierowcy to
niestety norma (vide Focus). Ewentualnie podręcznik "Jak zostać
ginekologiem w 24h" i ćwiczyć, ćwiczyć...

Alternatyw± jest odkręcenie jedynej ¶ruby, na której jest zamocowana lampa
i zwolnienie dwóch plastikowych zaczepów - tu przydaje się antena od radia. Wyjmujesz cały reflektor i spokojnie sobie wymieniasz żarówkę :-) Dla
porz±dku napiszę, że w FF II przed i po liftingu. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-09-21 17:30:43
Autor: Kuba \(aka cita\)
ABS,ESP,TC

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1svcjpxv7rkw2.qn3mdzopqvjk$.dlg40tude.net...
Wyjmujesz cały reflektor i spokojnie sobie wymieniasz żarówkę :-) Dla
porz±dku napiszę, że w FF II przed i po liftingu.

i to ma być argument obrony?!

LOL


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
http://allegro.pl/p307-1-6hdi-110km-klimatronik-komputer-cd-i1804906137.html
Fiat Uno 3d 1,7D - na czę¶ci
http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i1804906436.html

Data: 2011-09-21 20:18:53
Autor: P.B.
ABS,ESP,TC
Dnia Wed, 21 Sep 2011 17:30:43 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

Wyjmujesz cały reflektor i spokojnie sobie wymieniasz żarówkę :-) Dla
porz±dku napiszę, że w FF II przed i po liftingu.

i to ma być argument obrony?!

Skoro MZ woli rozebrać pół samochodu, by mieć luksus zmiany żarówki w
reflektorze zamocowanym na samochodzie... Patent w FF zreszt± nie jest taki
nowy, bo w PF125p też do wymiany żarówki demontowało się reflektor, choć
pewnie można było przebijać się z wnętrza kabiny :-)

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-09-21 22:13:57
Autor: MZ
ABS,ESP,TC
nowy, bo w PF125p też do wymiany żarówki demontowało się reflektor, choć
pewnie można było przebijać się z wnętrza kabiny :-)

Well.... widocznie mieli¶my inne 125p bo w moim żarówkę się wymieniało
normalnie, bez dodatkowych operacji.

--
MZ

Data: 2011-09-21 22:45:20
Autor: P.B.
ABS,ESP,TC
Dnia Wed, 21 Sep 2011 22:13:57 +0200, MZ napisał(a):

nowy, bo w PF125p też do wymiany żarówki demontowało się reflektor, choć
pewnie można było przebijać się z wnętrza kabiny :-)

Well.... widocznie mieli¶my inne 125p bo w moim żarówkę się wymieniało
normalnie, bez dodatkowych operacji.

Normalnie, czyli odkręcało się okular, luzowało trzy ¶rubki trzymaj±ce
element optyczny, lekko obracało się go, wyjmowało i wymieniało żarówkę.
Tak było w tym 1974 i w tym z 1982r. którymi jeĽdziłem - sprawdzałem też w
"Sam Naprawiam.." Jeżeli "normalnie" to dla Ciebie przez za¶lepkę od strony
silnika, to w 125p nie jest normalnie.


--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-09-21 17:39:02
Autor: szufla
ABS,ESP,TC
W tym samym celu, w którym chc±c wymienić żarówkę musisz wymontować
skrzynię biegów.

Przestan, prosze cie :)

Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyj±ć aku, zdemontować
atrapę, zderzak, odkręcić rury do filtra powietrza i jeszcze kilka
detali żeby wymienić żarówkę w reflektorze po stronie kierowcy to
niestety norma (vide Focus). Ewentualnie podręcznik "Jak zostać
ginekologiem w 24h" i ćwiczyć, ćwiczyć...

Ale co ma do tego ABS, bo porownanie jest raczej z dupy wziete :)

sz.

Data: 2011-09-21 10:42:28
Autor: Jakub Witkowski
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 00:09, szufla pisze:
Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy daj±
złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ my¶lisz, że w razie czego
wyprowadz± Cię z opresji, co jak się okazało jest bujd± na resorach

Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

No i to jest wła¶ciwe pytanie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-09-21 11:14:29
Autor: kakmar
ABS,ESP,TC
Dnia 20.09.2011 szufla <brak@emaila.pl> napisał/a:

Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

Raz że można zaoszczędzić na zawieszeniu, co ładnie pokazał przykład mercedesa. Dwa że wielu chętnie dopłaci za fajne trzyliterowe cuda.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-09-21 13:23:02
Autor: kamil
ABS,ESP,TC
On 21/09/2011 12:14, kakmar wrote:
Dnia 20.09.2011 szufla<brak@emaila.pl>  napisał/a:

Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

Raz że można zaoszczędzić na zawieszeniu, co ładnie pokazał przykład
mercedesa. Dwa że wielu chętnie dopłaci za fajne trzyliterowe cuda.

Chętnie dowiem się, jakie zawieszenie przejmie funkcje ABSu.




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-09-21 14:24:42
Autor: BartekK
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 14:23, kamil pisze:
On 21/09/2011 12:14, kakmar wrote:
Dnia 20.09.2011 szufla<brak@emaila.pl> napisał/a:

Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

Raz że można zaoszczędzić na zawieszeniu, co ładnie pokazał przykład
mercedesa. Dwa że wielu chętnie dopłaci za fajne trzyliterowe cuda.

Chętnie dowiem się, jakie zawieszenie przejmie funkcje ABSu.
Nie zawieszenie przejmuje funkcje ABSu, tylko mercedes zaprojektował w A-klasie dupiate zawieszenie, którym jeździć by się nie dało, auto przy teście łosia się przewracało, ale dorobił elektronikę, kontrole trakcji i inne dupiersznity które jakoś próbują nie pozwolić ci doprowadzić do przewrócenia auta.


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2011-09-23 17:41:05
Autor: DoQ
ABS,ESP,TC
W dniu 21-09-2011 14:24, BartekK pisze:

A-klasie dupiate zawieszenie, którym jeĽdzić by się nie dało, auto przy
te¶cie łosia się przewracało, ale dorobił elektronikę, kontrole trakcji
i inne dupiersznity które jako¶ próbuj± nie pozwolić ci doprowadzić do
przewrócenia auta.

Czyli jednak to działa.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-09-21 14:16:09
Autor: Jakub Witkowski
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 13:14, kakmar pisze:
Dnia 20.09.2011 szufla<brak@emaila.pl>  napisaĹ‚/a:

Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

Raz że można zaoszczędzić na zawieszeniu, co ładnie pokazał przykład
mercedesa.

[ntg]
Podobne zjawisko w kompaktowych aparatach fotograficznych.
Projektować obiektywy bez dystorsji geometrycznych? Po co - soft
aparatu wyprostuje krzywe linie. Walczyć z aberracją chromatyczną?
Nie warto, soft skoryguje tęczowe obwódki z małą stratą na ostrości.
I dzięki temu obiektyw ma mniej szkieł (tańszy, lepszy kontrast),
można zrobić też zrobić większego "zooma".
No i w sumie słuszna droga.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-09-21 12:53:19
Autor: Bydlę
ABS,ESP,TC
On 2011-09-21 00:09:28 +0200, "szufla" <brak@emaila.pl> said:

Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy daj±
złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ my¶lisz, że w razie czego
wyprowadz± Cię z opresji, co jak się okazało jest bujd± na resorach

Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

Bo ¶wietnie się spisuj± w sytuacjach, do których je zaprojektowano.
Co więcej - czasami hamuj± na krótszym dystansie, niż pozbawione go pojady.
:-)



--
Bydlę

Data: 2011-09-21 08:21:09
Autor: gizmo
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-20 23:55, Przemysław Czaja pisze:


Dla mnie miało sens...upadł kolejny mit na temat poczucia
niesmiertelności w SUV - pomimo tych samych układów wspomagających
zachowujÄ… siÄ™ na drodze znacznie gorzej niĹĽ kompakty

Co najwyżej ten konkretny kompakt zachował się w tej konkretnej sytuacji lepiej niż ten konkretny SUV.
Tyle i tylko tyle z tego wynika.

g.

ABS,ESP,TC

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona