Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ABS,ESP,TC

ABS,ESP,TC

Data: 2011-09-21 01:51:53
Autor: Tomasz Pyra
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-20 23:23, Przemysław Czaja pisze:
TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na
temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i
przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba
z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...

No wiesz... wyszło co miało wyjść.
Po pierwsze przy 35km/h to bardziej by się przydał asystent parkowania, a nie ESP :)
Po drugie przy 35km/h to każdy głupi umie doskonale panować nad samochodem - niech spróbują przy bardziej życiowych prędkościach o jakieś 100km/h wyższych.
Po trzecie jak rozumiem wypróbowano trzy różne samochody, domyślam się że na różnych oponach, co już w ogóle trąca o komedię, a nie o test - test należy wykonywać tym samym samochodem, raz z ESP włączonym, a raz nie.
Po czwarte ESP w żaden magiczny sposób nie urodzi przyczepności jeżeli jej brak - zaleta ESP to prawie natychmiastowa reakcja na niespodziewaną siłę obracającą samochód, np. aquaplanning w koleinie, a to pozwala w szerszym zakresie sytuacji zachować tor jazdy.
To że jak ktoś umie (albo wie że go to czeka) zapiąć ładnego boka w zakręcie, to wiadomo że przeleci go szybciej jak mu nic nie będzie kół hamowało.

Np. standaryzowany test łosia samochody z ESP przejeżdżają z wyższymi prędkościami niż bez ESP (tyle że to też jest oszustwo, tyle że inne i na korzyść ESP).

Data: 2011-09-21 08:48:55
Autor: Vlad The Ripper
ABS,ESP,TC
Po czwarte ESP w żaden magiczny sposób nie urodzi przyczepności jeżeli jej brak - zaleta ESP to prawie natychmiastowa reakcja na niespodziewaną siłę obracającą samochód, np. aquaplanning w koleinie, a to pozwala w szerszym zakresie sytuacji zachować tor jazdy.

Fakt. ESP bez przyczepności nie zadziała, ani praw fizyki nie zmienia. Czasem warto nawet wyłączyć ESP - np przy wyjeżdżaniu z zaśnieżonego miejsca parkingowego. ESP w takich przypadkach odcina moc nie dając nabrać obrotów.
W sumie są sytuacje kiedy pomaga, ale trzeba mieć świadomość jego ograniczeń. Wolałbym go mieć niż nie mieć, ale też chciałbym mieć przycisk, którym mogę go wyłaczyć, gdy uznam za stosowne.

Odnośnie samego programu. Pokazali co nieco, ale to żaden test. Dobrze byłoby zrobić chociaż dwa przejazdy z włączonym i wyłączonym ESP by sprawdzić jaka jest róznica - myslę, że w przedstawionej sytuacji żadna, ale dobrze byłoby to pokazać.

Data: 2011-09-21 11:41:49
Autor: Darek
ABS,ESP,TC

Fakt. ESP bez przyczepności nie zadziała, ani praw fizyki nie zmienia.
Czasem warto nawet wyłączyć ESP - np przy wyjeżdżaniu z zaśnieżonego miejsca parkingowego. ESP w takich przypadkach odcina moc nie dając nabrać obrotów.
Zgadza się
W sumie są sytuacje kiedy pomaga, ale trzeba mieć świadomość jego ograniczeń. Wolałbym go mieć niż nie mieć, ale też chciałbym mieć przycisk, którym mogę go wyłaczyć, gdy uznam za stosowne.
Ja mam taki przycisk Pegot 307sw

Data: 2011-09-21 13:42:53
Autor: MM
ABS,ESP,TC
Dnia 21-09-2011 o 11:41:49 Darek <brak@onet.pl> napisał(a):

Ja mam taki przycisk Pegot 307sw

407 też to ma, ale działa do 50km/h

Data: 2011-09-21 14:20:40
Autor: Darek
ABS,ESP,TC

Użytkownik "MM" <kontogrupz@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:op.v15phrbbpq3u2rtech...
Dnia 21-09-2011 o 11:41:49 Darek <brak@onet.pl> napisał(a):

Ja mam taki przycisk Pegot 307sw

407 też to ma, ale działa do 50km/h
Masz rację kiedyś go użyłem (zaspa) i po przekroczeniu prędkości znowu się
włączył

ABS,ESP,TC

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona