Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ABS,ESP,TC

ABS,ESP,TC

Data: 2011-09-21 13:05:53
Autor: MZ
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-20 23:23, Przemysław Czaja pisze:
TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na
temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i
przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba
z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...

ps. nie pisał bym tego, ale przypomniała mi się dyskusja w której
próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-)
Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP
itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca jest
skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi
wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP,
ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast
żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić
się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik
zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś
napisał, systemy wspomagające:
a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera
b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie
zastąpią myślenia i techniki jazdy

ATSD to mnie z kolei ciekawi skąd ostatnio takie parcie na wszelkiego
rodzaju asystentów pasa ruchu, wykrywania przeszkód, parkowania? Czyżby
niedługo mieli wprowadzić nową kategorię PJ "0" - na samochody z "*
Assist" gdzie jedyną potrzebną wiedzą będzie "tu wlewam paliwo" ?

--
MZ

Data: 2011-09-21 17:04:00
Autor: kamil
ABS,ESP,TC
On 21/09/2011 12:05, MZ wrote:
W dniu 2011-09-20 23:23, Przemysław Czaja pisze:
TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na
temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i
przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba
z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...

ps. nie pisał bym tego, ale przypomniała mi się dyskusja w której
próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-)
Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP
itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca jest
skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi
wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP,
ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast
żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić
się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik
zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś
napisał, systemy wspomagające:
a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera
b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie
zastąpią myślenia i techniki jazdy


Ty zaś zapominasz, że jesteś na PMS. Tutaj z 60km/h hamuje się na 4 metrach na śniegu na oponach zrobionych z ogrodowego węża, a wszelkie systemu jedynie przeszkadzają mistrzom kierownicy ratować podczas tego hamowania niemowlę z płonącego budynku.




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-09-21 17:58:09
Autor: szufla
ABS,ESP,TC
Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP
itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca jest
skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi
wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP,
ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast
żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić
się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik
zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś
napisał, systemy wspomagające:
a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera
b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie
zastąpią myślenia i techniki jazdy

I to jest rzeczowy post, a wiem cos o tym bo bylem w tak trudnej sytuacji i to na suchej drodze.
Po zbyt szybkim wyjsciu z lewego zakretu z dociazonym na maxa kufrze ( 3 flaszki do nurkowania i inny sprzet), zlapalem pobocze prawym tylnym kolem. Odruchowo skontrowalem kierownica w lewo i polatalem sobie po calej szerokosci drogi widzac na przemian drzewa raz po jednej raz po drugiej stronie a byly to ulamki sekund. Dzieki ABS mialem pelna kontrole podczas hamowania i skonczylo sie na strachu, inaczej moglo byc bardzo nieciekawie bo co powinienem zrobic w tamtej sytuacji bez ABS zaczalem sie zastanawiac godzine pozniej przy piwku, a i tak nie wiem czy bym z tego wyszedl.

sz.

Data: 2011-09-21 18:14:32
Autor: szufla
ABS,ESP,TC
Dodam jeszcze tylko, ze spora grupa kierowcow nie potrafi hamowac z ABSem dlatego wymyslono kolejny system to ulatwiajacy :)

sz.

Data: 2011-09-21 18:29:27
Autor: Przemysław Czaja
ABS,ESP,TC

Użytkownik "szufla"

Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP
itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca jest
skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi
wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP,
ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast
żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić
się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik
zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś
napisał, systemy wspomagające:
a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera
b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie
zastąpią myślenia i techniki jazdy

I to jest rzeczowy post, a wiem cos o tym bo bylem w tak trudnej sytuacji i to na suchej drodze.
Po zbyt szybkim wyjsciu z lewego zakretu z dociazonym na maxa kufrze ( 3 flaszki do nurkowania i inny sprzet), zlapalem pobocze prawym tylnym kolem. Odruchowo skontrowalem kierownica w lewo i polatalem sobie po calej szerokosci drogi widzac na przemian drzewa raz po jednej raz po drugiej stronie a byly to ulamki sekund. Dzieki ABS mialem pelna kontrole podczas hamowania i skonczylo sie na strachu, inaczej moglo byc bardzo nieciekawie bo co powinienem zrobic w tamtej sytuacji bez ABS zaczalem sie zastanawiac godzine pozniej przy piwku, a i tak nie wiem czy bym z tego wyszedl.

To teraz ja zapytam - co ma do opisanej przez ciebie sytuacji ABS?

Data: 2011-09-21 19:13:25
Autor: szufla
ABS,ESP,TC
Jest tam napisane, ale wyjasnie ci prosto:
Ma to, ze nie przywalilem bokiem  w drzewo po przeciwnej stronie.

sz.

Data: 2011-09-21 19:38:59
Autor: Przemysław Czaja
ABS,ESP,TC

Użytkownik "szufla"

Jest tam napisane, ale wyjasnie ci prosto:
Ma to, ze nie przywalilem bokiem  w drzewo po przeciwnej stronie.

Nie miesza Ci się ABS z ESP?

Data: 2011-09-21 20:17:48
Autor: scobowski
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 19:38, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "szufla"

Jest tam napisane, ale wyjasnie ci prosto:
Ma to, ze nie przywalilem bokiem w drzewo po przeciwnej stronie.

Nie miesza Ci się ABS z ESP?
A widziałeś w wyposazonym w nie jednocześnie samochodzie te systemy działające oddzielnie? ;)

Data: 2011-09-21 20:23:19
Autor: Kuba \(aka cita\)
ABS,ESP,TC

Użytkownik "scobowski" <scobniesp@amujmaupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:j5d9rc$9kj$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-09-21 19:38, Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "szufla"

Jest tam napisane, ale wyjasnie ci prosto:
Ma to, ze nie przywalilem bokiem w drzewo po przeciwnej stronie.

Nie miesza Ci się ABS z ESP?
A widziałeś w wyposazonym w nie jednocześnie samochodzie te systemy działające oddzielnie? ;)

ja tam nie wiem, ale pisał o ABS a nie ESP, wiec nie ma powodu sądzić, ze ma ESP w ogóle.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
http://allegro.pl/p307-1-6hdi-110km-klimatronik-komputer-cd-i1804906137.html
Fiat Uno 3d 1,7D - na części
http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i1804906436.html

Data: 2011-09-21 20:22:45
Autor: szufla
ABS,ESP,TC
Nie miesza Ci się ABS z ESP?

Nie, nie miesza. Nie czytasz tego co napisalem !
To bylo 10 lat temu i auto nie mialo ESP i watpie, zeby w tamtej sytuacji pomoglo. Co innego lagodny poslizg na asfaltowym zakrecie a co innego nagly spadek kola z wysokiego asfaltu na zwir (bo to waska mazurska droga byla), bledna kontra w lewo i auto od razu jedzie bokiem. Do tego noga do oporu na hamulec, kola zblokowane i juz nastepnej kontry w prawo nie bedzie, jesli nie bedziemy mieli ABSu.
Ja te sytuacje analizowalem ze 100x bo to walka o zycie byla wiec to dobrze pamietam :)

PS.
Znalazlem cos dla ciebie, moze lepiej to zrozumiesz bo sa to zdarzenia z ktorych cholernie trudno wyjsc, zwlaszcza gdy ma to miejsce na zakrecie:
Naprawde swietnie wszystko opisane:
http://www.auto-motor-i-sport.pl/magazyn/Skoda-szkola-auto-bezpieczenstwo-1784.html

Pozdro :)
sz

Data: 2011-09-21 20:39:59
Autor: scobowski
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-21 20:22, szufla pisze:

To bylo 10 lat temu i auto nie mialo ESP i watpie, zeby w tamtej sytuacji
(ciach)
no tego nie napisałeś ;)

ABS,ESP,TC

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona