Data: 2011-09-21 13:05:53 | |
Autor: MZ | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-20 23:23, Przemysław Czaja pisze:
TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity naOpinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca jest skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP, ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś napisał, systemy wspomagające: a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie zastąpią myślenia i techniki jazdy ATSD to mnie z kolei ciekawi skąd ostatnio takie parcie na wszelkiego rodzaju asystentów pasa ruchu, wykrywania przeszkód, parkowania? Czyżby niedługo mieli wprowadzić nową kategorię PJ "0" - na samochody z "* Assist" gdzie jedyną potrzebną wiedzą będzie "tu wlewam paliwo" ? -- MZ |
|
Data: 2011-09-21 17:04:00 | |
Autor: kamil | |
ABS,ESP,TC | |
On 21/09/2011 12:05, MZ wrote:
W dniu 2011-09-20 23:23, Przemysław Czaja pisze: Ty zaś zapominasz, że jesteś na PMS. Tutaj z 60km/h hamuje się na 4 metrach na śniegu na oponach zrobionych z ogrodowego węża, a wszelkie systemu jedynie przeszkadzają mistrzom kierownicy ratować podczas tego hamowania niemowlę z płonącego budynku. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-09-21 17:58:09 | |
Autor: szufla | |
ABS,ESP,TC | |
Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP I to jest rzeczowy post, a wiem cos o tym bo bylem w tak trudnej sytuacji i to na suchej drodze. Po zbyt szybkim wyjsciu z lewego zakretu z dociazonym na maxa kufrze ( 3 flaszki do nurkowania i inny sprzet), zlapalem pobocze prawym tylnym kolem. Odruchowo skontrowalem kierownica w lewo i polatalem sobie po calej szerokosci drogi widzac na przemian drzewa raz po jednej raz po drugiej stronie a byly to ulamki sekund. Dzieki ABS mialem pelna kontrole podczas hamowania i skonczylo sie na strachu, inaczej moglo byc bardzo nieciekawie bo co powinienem zrobic w tamtej sytuacji bez ABS zaczalem sie zastanawiac godzine pozniej przy piwku, a i tak nie wiem czy bym z tego wyszedl. sz. |
|
Data: 2011-09-21 18:14:32 | |
Autor: szufla | |
ABS,ESP,TC | |
Dodam jeszcze tylko, ze spora grupa kierowcow nie potrafi hamowac z ABSem dlatego wymyslono kolejny system to ulatwiajacy :)
sz. |
|
Data: 2011-09-21 18:29:27 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
ABS,ESP,TC | |
Użytkownik "szufla" Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP To teraz ja zapytam - co ma do opisanej przez ciebie sytuacji ABS? |
|
Data: 2011-09-21 19:13:25 | |
Autor: szufla | |
ABS,ESP,TC | |
Jest tam napisane, ale wyjasnie ci prosto:
Ma to, ze nie przywalilem bokiem w drzewo po przeciwnej stronie. sz. |
|
Data: 2011-09-21 19:38:59 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
ABS,ESP,TC | |
Użytkownik "szufla" Jest tam napisane, ale wyjasnie ci prosto: Nie miesza Ci się ABS z ESP? |
|
Data: 2011-09-21 20:17:48 | |
Autor: scobowski | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 19:38, Przemysław Czaja pisze:
A widziałeś w wyposazonym w nie jednocześnie samochodzie te systemy działające oddzielnie? ;) |
|
Data: 2011-09-21 20:23:19 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
ABS,ESP,TC | |
Użytkownik "scobowski" <scobniesp@amujmaupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:j5d9rc$9kj$1mx1.internetia.pl... W dniu 2011-09-21 19:38, Przemysław Czaja pisze: ja tam nie wiem, ale pisał o ABS a nie ESP, wiec nie ma powodu sądzić, ze ma ESP w ogóle. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM http://allegro.pl/p307-1-6hdi-110km-klimatronik-komputer-cd-i1804906137.html Fiat Uno 3d 1,7D - na części http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i1804906436.html |
|
Data: 2011-09-21 20:22:45 | |
Autor: szufla | |
ABS,ESP,TC | |
Nie miesza Ci się ABS z ESP? Nie, nie miesza. Nie czytasz tego co napisalem ! To bylo 10 lat temu i auto nie mialo ESP i watpie, zeby w tamtej sytuacji pomoglo. Co innego lagodny poslizg na asfaltowym zakrecie a co innego nagly spadek kola z wysokiego asfaltu na zwir (bo to waska mazurska droga byla), bledna kontra w lewo i auto od razu jedzie bokiem. Do tego noga do oporu na hamulec, kola zblokowane i juz nastepnej kontry w prawo nie bedzie, jesli nie bedziemy mieli ABSu. Ja te sytuacje analizowalem ze 100x bo to walka o zycie byla wiec to dobrze pamietam :) PS. Znalazlem cos dla ciebie, moze lepiej to zrozumiesz bo sa to zdarzenia z ktorych cholernie trudno wyjsc, zwlaszcza gdy ma to miejsce na zakrecie: Naprawde swietnie wszystko opisane: http://www.auto-motor-i-sport.pl/magazyn/Skoda-szkola-auto-bezpieczenstwo-1784.html Pozdro :) sz |
|
Data: 2011-09-21 20:39:59 | |
Autor: scobowski | |
ABS,ESP,TC | |
W dniu 2011-09-21 20:22, szufla pisze:
To bylo 10 lat temu i auto nie mialo ESP i watpie, zeby w tamtej sytuacji(ciach) no tego nie napisaĹeĹ ;) |
|