ABS,ESP,TC

Data: 2011-09-21 13:10:15
Autor: J.F
ABS,ESP,TC
Użytkownik "Przemysław Czaja"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5b0b0$i7d$1@mx1.internetia.pl...
TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...

ps. nie pisał bym tego, ale przypomniała mi się dyskusja w której próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-)

Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ?

No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach, prowadzone przez trzech przypadkowych kierowcow - czego to ma dowodzic ?
Byc moze jeszcze na torze o roznym stopniu mokrosci.

J.

Data: 2011-09-21 13:22:38
Autor: Przemysław Czaja
ABS,ESP,TC

Użytkownik "J.F"

Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ?

Będę strzelał...przed zakrętem trzeba zahamować? Szkoda, że moje auto nie ma możliwości wyłączenia ABS i ESP - potestował bym osobiście

No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach, prowadzone przez trzech przypadkowych kierowcow - czego to ma dowodzic ?
Byc moze jeszcze na torze o roznym stopniu mokrosci.

Tor i miejsce toru to samo, nawadniane przez spryskiwacze - dla mnie przesłanie tego programu było jedno nie wolno nadmiernie ufać systemom wspomagającym, bo nie są aż tak skuteczne jak to widzimy na reklamach

Pozdrówki

Data: 2011-09-21 13:58:14
Autor: Karolek
ABS,ESP,TC

Użytkownik "J.F"

Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ?

Będę strzelał...przed zakrętem trzeba zahamować? Szkoda, że moje auto
nie ma możliwości wyłączenia ABS i ESP - potestował bym osobiście

Ma.
Wyciagnij bezpiecznik lub odlacz czujnik i bedzie wylaczone ;>

--
Karolek

Data: 2011-09-21 14:20:29
Autor: Jakub Witkowski
ABS,ESP,TC

Użytkownik "J.F"

Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ?

Będę strzelał...przed zakrętem trzeba zahamować? Szkoda, że moje auto nie ma możliwości wyłączenia ABS i ESP - potestował bym osobiście

Bezpieczników nie masz? Inna sprawa czy jest w ogóle tak zaprojektowany że po wyłączeniu
zachowuje się poprawnie (dawne pojazy występujące w wersjach np. z i bez ABS takie były,
nowsze niekoniecznie)

[...]

To jeszcze o wiele za mało na choćby próbę zbliżenia się do standardów naukowego obiektywizmu :)

Data: 2011-09-22 00:50:06
Autor: Tomasz Pyra
ABS,ESP,TC

Użytkownik "J.F"

Ale co ma ABS do pokonywania zakretow (?) na torze ?

Będę strzelał...przed zakrętem trzeba zahamować? Szkoda, że moje auto
nie ma możliwości wyłączenia ABS i ESP - potestował bym osobiście

Bezpieczników nie masz?

To się przestało udawać tak od początku XXI wieku.

Dziś komputer kontroluje też balans hamowania przód/tył, ale to działa w miarę prawidłowo tylko jeżeli ABS funkcjonuje.
Pozostawienie samej regulacji balansu z wyłączeniem funkcji antyblokujących też działało strasznie topornie - prawdopodobnie użyty algorytm nie potrafił działać dobrze jak koła się blokowały.

A wyłączenie zupełnie elektroniki z kolei przenosi balans hamowania zbyt mocno do tyłu i w ogóle jest beznadziejnie, bo tylne hamulce blokują się szybciej niż przednie.

Żeby odłączyć ABS i żeby miało to jakiś sens, trzeba zamontować regulowane (najlepiej z kabiny) reduktory siły tylnych hamulców.

Data: 2011-09-21 15:34:07
Autor: Arek
ABS,ESP,TC

[...]

A może po prostu nie mają co pokazywać, to wymyślają jakieś głupoty. Nie oglądałem tego programu więc opieram się tylko na tym co napisałeś. A z tego wynika, że ten test absolutnie nic nie wniósł. W ten sposób można udowodnić dowolną bzdurę.

A.

Data: 2011-09-23 18:02:59
Autor: DoQ
ABS,ESP,TC
W dniu 21-09-2011 15:34, Arek pisze:
[...]

No właśnie.Facet porównywał auta z ESP tj. Fiata500 (OIDP) i Grand Vitarę. Na koniec przejechał się Imprezą (prawdopodobnie jakąś GT) bez ESP i "udowodnił" że nią można najszybciej.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-09-26 11:12:36
Autor: Arek
ABS,ESP,TC
W dniu 2011-09-23 18:02, DoQ pisze:
[...]

Wcale mnie to nie dziwi, takie podejście do tematu, jest charakterystyczne dla tej stacji.

A.

Data: 2011-09-27 00:21:31
Autor: Tomasz Pyra
ABS,ESP,TC
[...]

Hehe... Pewnie w innej konfiguracji jakoś nie chciało wyjść to co było zaplanowane w scenariuszu :)

Data: 2011-09-22 15:36:37
Autor: J.F
ABS,ESP,TC
[...]

Hamowanie przed zakretami zawsze mi wychodzilo, a teraz ABS w tym nie przeszkadza.

[...]

OK, czyli to przynajmniej jest porownywalne.

przesłanie tego programu było jedno nie wolno nadmiernie ufać systemom wspomagającym, bo nie są aż tak skuteczne jak to widzimy na reklamach

Nie wiem co tam widzimy, ale zaden taki system fizyki nie przeskoczy, co najwyzej pozwoli ja wykorzystac.

Dopiero Batmobile mial dobre systemy :-)

J.

ABS,ESP,TC