Data: 2010-12-17 12:01:11 | |
Autor: Marcin N | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Czy s± jakie¶ różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed 4-5 lat? Czy technika w tym względzie mocno się rozwija?
Wszyscy piej± z zachwytu, jakiż to ¶wietny c-ABS wymy¶liła Honda. Czy rzeczywi¶cie jest taki fajny, czy to tylko marketing? Czy warto rozgl±dać się za motocyklem z ABSem sprzed 5 lat? |
|
Data: 2010-12-17 12:53:17 | |
Autor: Budyń | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iefftd$i7$1news.onet.pl...
Wszyscy piej± z zachwytu, jakiż to ¶wietny c-ABS wymy¶liła Honda. Czy rzeczywi¶cie jest taki fajny, czy to tylko marketing? w bmw f650gs z 2000roku (lub 2001, nie pamietam) abs działał wy¶mienicie. Nie bardzo sobie wyobrazam co mozna tam poprawić. Moze inne marki mialy jakies problemy. b. |
|
Data: 2010-12-17 14:51:04 | |
Autor: de Fresz | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
On 2010-12-17 12:53:17 +0100, Budyń <bud_yn@gazeta.pl> said:
Wszyscy piej± z zachwytu, jakiż to ¶wietny c-ABS wymy¶liła Honda. Czy rzeczywi¶cie jest taki fajny, czy to tylko marketing? Znajomy z RTkiem z okolic przełomu wieków (nie pamiętam dokładnie) zeznawał, że o ile na mokrym asfalcie było w sumie ok, to mokry bruk był kompletn± masakr± - hample w ogóle przestawały działać i można się było nieĽle wdupic zjeżdżaj±c np. z jakiej¶ starówki na wzgórzu. Ponoć parę lat póĽniej lepiej to dopracowali. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2010-12-17 13:55:51 | |
Autor: Piotr Klimek | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Dnia (Fri, 17 Dec 2010 14:51:04 +0100) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje: Wszyscy piej± z zachwytu, jakiż to ¶wietny c-ABS wymy¶liła Honda. Czy rzeczywi¶cie jest taki fajny, czy to tylko marketing? Gdybym mial zjechac z takiej mokrej gorki z kocimi lbami to raczej bym uzywal tylko tylu na granicy zablokowania kola (mi jest latwiej wyczuc blokade tylu). W sumie ABS robil co mial robic, czyli nie dopuszczal do zablokowania kola - a ze do skrzyzowania bylo coraz blizej to inna sprawa :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2010-12-17 17:29:05 | |
Autor: Budyń | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrn.pl.igmr25.nu1.usenetpiko.homelinux.net...
Znajomy z RTkiem z okolic przełomu wieków (nie pamiętam dokładnie) No to rzeczywiscie wtedy były te abs-y kiepskie. Tyle ze w moim był ok - żadne kocie łby itp nie robiły na nim wrażenia. A hample zaciskałem do oporu, abs trzeszczał az miło :-) b. |
|
Data: 2010-12-17 13:18:43 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Siemka
***"Marcin N" Czy s± jakie¶ różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed 4-5 lat? Czy technika w tym względzie mocno się rozwija? Wszyscy piej± z zachwytu, jakiż to ¶wietny c-ABS wymy¶liła Honda. Czy rzeczywi¶cie jest taki fajny, czy to tylko marketing? Jezdzilem DL-em ze "starym" ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak zahamujesz nieumiejetnie na sliskim czy luznym to i tak i tak glebiesz. Nie wiem jak z roznica w drodze hamowania na suchym. Oczywiscie ulatwia jazde - wyłaczajac potrzebe klasycznych umiejetnosci. No ale o tym to ja raczej nie powinieniem - po sliznieciu przodu na zamknieciu sezonu :) -- Pozdrawiam Tytus z fabryki |
|
Data: 2010-12-17 12:26:14 | |
Autor: Piotr Klimek | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Dnia (Fri, 17 Dec 2010 13:18:43 +0100) ktos podajacy sie za Tytus z fabryki
wyklawiaturowal co nastepuje: Jezdzilem DL-em ze "starym" ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak zahamujesz nieumiejetnie na sliskim czy luznym to i tak i tak glebiesz. W sensie, ze co musisz zrobic zeby sie wywrocic? Hebel do konca i skrecic na maksa kierownica? -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2010-12-17 12:47:31 | |
Autor: kakmar | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Dnia 17.12.2010 Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał/a:
Dnia (Fri, 17 Dec 2010 13:18:43 +0100) ktos podajacy sie za Tytus z fabrykiA czy taki nowoczesny ABS rozkłada kosę do parkowania? A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z życiem w klamkę. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2010-12-17 12:49:53 | |
Autor: AZ | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
On 2010-12-17, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:
Wez moto z salonu na jazde probna i sprobuj ;-) IMHO mozesz sie wywrocic. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-12-17 13:01:03 | |
Autor: kakmar | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Dnia 17.12.2010 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał/a:
On 2010-12-17, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:Tyż na to wpadłem, nie wiem tylko czy karzą płacić tą opłatę z umowy na jazdę testową? Czy przeproszą za niezgodność towaru z umową i zaproponują naprawienie moich ewentualnych strat ;) Miałem nadzieję na profesjonalny test, przeprowadzony przez branżowe media. Niestety jak na razie takowego jeszcze nie widziałem. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2010-12-18 04:08:32 | |
Autor: jeszua | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
On 17 Gru, 14:01, kakmar <kakmar...@gmail.com> wrote:
Miałem nadzieję na profesjonalny test, przeprowadzony przez branżowe slabo patrzysz. zajrzyj na strone motocykla, AFAIR sa chyba nwet 2 -- jeszua ck krakoff rs, xc, xtz |
|
Data: 2010-12-18 14:41:49 | |
Autor: Seba | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Fri, 17 Dec 2010 13:01:03 +0000 (UTC), *kakmar* napisał(a):
Miałem nadzieję na profesjonalny test, przeprowadzony przez branżowe media. Niestety jak na razie takowego jeszcze nie widziałem. Jaki¶ czas temu w jednym z naszych rodzimych pism o moto był dosyć rozbudowany test aktualnie stosowanych rozwi±zań w tym względzie. -- Pozdrawiam Sebastian S. FZS 600 |
|
Data: 2010-12-17 12:56:06 | |
Autor: Piotr Klimek | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Dnia (Fri, 17 Dec 2010 12:47:31 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za kakmar
wyklawiaturowal co nastepuje: A czy taki nowoczesny ABS rozkłada kosę do parkowania?Jezdzilem DL-em ze "starym" ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak zahamujesz nieumiejetnie na sliskim czy luznym to i tak i tak glebiesz. Na pewno nie zablokujesz kola :) Zakladajac, ze na manewr bedziesz mial nieskonczenie duzo miejsca to moim zdaniem nic sie nie stanie poza tym, ze przez moment prostujacy zjedziesz z toru jazdy. No i oczywiscie wytracisz predkosc. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2010-12-17 13:16:54 | |
Autor: kakmar | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Dnia 17.12.2010 Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał/a:
No niezmiernie mnie to cieszy. Tyle że nadal mam pewne wątpliwości. Czy aby na pewno? i czy to nieskończenie, dałoby się zamienić na jakąś mierzalną i stosowną do prędkości przestrzeń ;) poza tym, ze Ale co jeśli dany motocykl nie ma silnej tendencji to prostowania przy hamowaniu przodem w zakręcie? Co jeśli kierownik pojazdu ma zamiar, i potrafi jechać po zacieśniającym się łuku, wraz ze spadaniem prędkości? Ale może inny przykład. Dojazd do zakrętu, szybko, hamulec do końca (przecież jest ABS), i z terkoczącym przodem składam się w zakręt, szybko. No i? -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2010-12-17 13:22:54 | |
Autor: Piotr Klimek | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Dnia (Fri, 17 Dec 2010 13:16:54 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za kakmar
wyklawiaturowal co nastepuje: Na pewno nie zablokujesz kola :) Zakladajac, ze na manewr bedziesz mial Nie wiem, nie mam ABS i nie probowalem tego nigdy. Po prostu napisalem jak mi sie wydaje, ze zadziala :)
Nie mam pojecia :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2010-12-17 14:33:25 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Siemka
***"kakmar" Ale może inny przykład. Dojazd do zakrętu, szybko, hamulec do końca (przecież jest ABS), i z terkocz±cym przodem składam się w zakręt, szybko. No i? ....chcialbym to zobaczyc...w ogole chcialbym zobaczyc takiego co na zahamowanym na maxa przodzie zlozy sie w winkiel no i potem w tym winklu zapnie naped... Ale po preclu mozna sie wiele spodziewac - lacznie z kaczuszkami na podnozkach :) Mam nadzieje ze to ironia...:))) choc kiedys sciagalem ze slupa kolesia ktory po pewnym czasie doszedl do wniosku ze ABS nie jest lekiem na brak umiejetnosci i wyobrazni... I nie dziala w bocznym poslizgu. IHMO Generalnie roznica w ABS-e samochodowym (bo taki byl wczesniej rownez w moto) a tym niby motocyklowym jest w szybkosci dzialania. Czestotliwosc pulsacji motocyklowego podobno jest znaczne wieksza, ale jednak przyblokowywalem kolo na szuterku. Na honda days robili pokazy niby na piasku ale chyba ktorys nie wyszedl i zaniechali :) Byc moze wiazalo sie to z tym ze testowe moto mialo luzy w przodzie. Ale ogolnie nie powalilo mnie to na kolana. Ale ja to skuters jestem i bardzo mi sie podobal SH300I. -- Pozdrawiam Tytus z fabryki |
|
Data: 2010-12-18 22:29:54 | |
Autor: Glub | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
"Tytus z fabryki" <tytus1@gazeta.pl> wrote:
Siemka.... Na honda days robili pokazy niby na piasku ale chyba ktorys nie wyszedl i zaniechali :) Byc moze wiazalo sie to z tym ze testowe moto mialo luzy w przodzie. Ale ogolnie nie powalilo mnie to na kolana. Jo tyz skuters, swt400 z cabsem. Test na piachu ok. Potem sie test sam wykonał: hamowalem na asfalcie posypanym piachem nie wiedzac o tym. Jak widac jeszcze zyje:) A tamten dzwon to z zupelnie innego powodu:) -- Glub |
|
Data: 2010-12-18 23:33:34 | |
Autor: kakmar | |
ABS - czym siê ró¿ni nowy od starego? | |
Dnia 17.12.2010 Tytus z fabryki <tytus1@gazeta.pl> napisał/a:
Siemka No ja też, z ABS, bo w TV to widziałem na relacji z MotoGP gdy pokazują z wyświetlaniem kawałka telemetrii. Tyle że oni bez ABS. Ale po preclu mozna sie wiele spodziewac - lacznie z kaczuszkami na podnozkach :) Ii?
Eeee no skąd, przecież _fachowcy_ tak właśnie polecają stosować ABS, hamulec do końca i skręcamy. Znaczy omijamy przeszkodę. Nie zdarzyło Ci się widzieć/być na takim szkoleniu? Auto co prawda, ale system ten sam ;) choc kiedys sciagalem ze slupa kolesia ktory po pewnym czasie doszedl do wniosku ze ABS nie jest lekiem na brak umiejetnosci i wyobrazni... No ba, nawet na 4kołach nie działa, co wielu dziwi, stąd moje wątpliwości. IHMO Generalnie roznica w ABS-e samochodowym (bo taki byl wczesniej rownez w moto) A nie wiedziałem tego, wszystkie znane mi testy/prezentacje są na prostej ze zmianą nawierzchni i wypadły zajebiście, tyle że jakoś odrobinę nienaturalnie. Ale ja to skuters jestem i bardzo mi sie podobal SH300I.Cóż, nie każdy jest doskonały ;) Ale nie przejmuj się, ostatni raz w tym roku wyjebałem się na Piaggio liberty 200, więc na Hondzie też by się pewnie udało. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2010-12-20 18:15:19 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | |
Siemka
*** "kakmar" No ja też, z ABS, bo w TV to widziałem na relacji z MotoGP gdy pokazuj± z wy¶wietlaniem kawałka telemetrii. Tyle że oni bez ABS. I co - tam w tym GP skladaja sie w winkle na zahamowanym przodzie??? Ale po preclu mozna sie wiele spodziewac - lacznie z kaczuszkami na podnozkach :) Ii? Podpytaj AZ'a :) on Ci wyjasni co to kaczuszki - ba byc moze udokumentuje to fotkami :) ***Eeee no sk±d, przecież _fachowcy_ tak wła¶nie polecaj± stosować ABS, hamulec do końca i skręcamy. Znaczy omijamy przeszkodę. Nie zdarzyło Ci się widzieć/być na takim szkoleniu? Bylem ale abs'u nie dowiezli...puszka to inna para kaloszy... *** A nie wiedziałem tego, wszystkie znane mi testy/prezentacje s± na prostej ze zmian± nawierzchni i wypadły zajebi¶cie, tyle że jako¶ odrobinę nienaturalnie. Bo zwykle sa to testy oplacane przez producenta :) Byla niedawno prezentacja tego C-ABS'u i rzeczywiscie na prostej mokrej drodze ladnie hamowal. *** Ale ja to skuters jestem i bardzo mi sie podobal SH300I. Cóż, nie każdy jest doskonały ;) Ale nie przejmuj się, ostatni raz w tym roku wyjebałem się na Piaggio liberty 200, więc na Hondzie też by się pewnie udało. Mi siem jeszcze nie udalo glebnac na Malagutku - ale pracuje nad tym :) n.p. objazd korka po odcinku robot drogowych - okazalo sie ze droga byla swiezo spryskana jakims dziadostwem typu lepik i juz po chwili zamiast opon mialem balony z kamyczkow i piasku :) Hamowanie i przyspieszanie na czym takim dopiero daje adrenaline :) -- Pozdrawiam Tytus z fabryki |
|
Data: 2010-12-20 07:17:32 | |
Autor: Michał V-R | |
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | |
W dniu 2010-12-20 21:45, Tytus z fabryki pisze:
Podpytaj AZ'a :) on Ci wyjasni co to kaczuszki - ba byc moze udokumentuje to AZ, to ci wyjasni, ze niepotrzebnie zmienil lozysko kosza sprzegla :-) -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2010-12-21 12:46:21 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | |
Siemka
***"Michał V-R" AZ, to ci wyjasni, ze niepotrzebnie zmienil lozysko kosza sprzegla :-) Ooo to siem mnie jeszcze nie pochwalil - cos innego sie rozpadlo??? -- Pozdrawiam Tytus z fabryki P.S. Ale kaczuszki tez ladnie robi... |
|
Data: 2010-12-21 11:48:48 | |
Autor: AZ | |
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego? | |
On 2010-12-21, Tytus z fabryki <tytus1@gazeta.pl> wrote:
O to chodzi ze nic, zostawie sobie je i wymienie po tych 250kkm. P.S. Ale kaczuszki tez ladnie robi...Wlasnie. Gdzie sa te Twoje fotki z ND to bym koledze pokazal, temu ktory nie wie co to kaczuszka. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-12-20 18:29:00 | |
Autor: Michał V-R | |
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego? | |
W dniu 2010-12-21 16:18, AZ pisze:
Ooo to siem mnie jeszcze nie pochwalil - cos innego sie rozpadlo??? on skromny jest i dlatego :-D O to chodzi ze nic, zostawie sobie je i wymienie po tych 250kkm.ja tez chce, ja tez -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ĹĽyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2010-12-22 12:58:55 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | |
Siemka
*** "Michał V-R" ja tez chce, ja tez Mojej fotki z kaczuszka to nie zobaczysz juz od 5 lat... za to kolega AZ sie specjalizowal dopoki mu nie wytlumaczylem co i jak... -- Pozdrawiam Tytus z fabryki |
|
Data: 2010-12-22 13:47:35 | |
Autor: Michał V-R | |
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | |
W dniu 2010-12-22 16:28, Tytus z fabryki pisze:
Mojej fotki z kaczuszka to nie zobaczysz juz od 5 lat... No tak, on do ptactwa ma szczegolny sentyment -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2010-12-21 11:21:44 | |
Autor: kakmar | |
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego? | |
Dnia 20.12.2010 Tytus z fabryki <tytus1@gazeta.pl> napisał/a:
SiemkaTak ciągle hamując składają się w zakręty, a to coś dziwnego jest? Nie podejmuję się rozwijać dyskusji o semantyce "zahamowanego przodu". Ale jeśli chodzi Ci o to, czy dopiero po puszczeniu klamki zaczynają się składać, czy składają się nadal hamując. To zdecydowanie to drugie. Stąd też 2 przykład. Oczekuję że taki zajebisty ABS, przejmie od kierownika problem dozowania hamulca w czasie składania się w zakręt. I oczywiście zrobi to lepiej, niż marnie wyćwiczony amator po ~500h na palcu/lotnisku/torze kartingowym. Będzie też odporny na błędy które zdarzają się nawet zawodnikom. Jak np. składanie na białej linii z wciśniętym hamulcem. Tak samo w sytuacji z 1 przykładu, jedzie amator po zakręcie, a tu nagle pielgrzymka/ssak leśny/pożar na środku drogi. W tak niezwykle zaskakującej sytuacji, kierownik wciska panicznie hamulec i zamiast się zwyczajnie wyjebać, spokojnie hamuje. Dzięki najnowszemu zajebistemu ABS. Może to dziwne, ale właśnie tego oczekuję od motocyklowego ABS. A jeśli nie zadziała, no cóż za parę lat pojawi się kolejna wersja. Pokaz hamowania na prostej nie robi na mnie niestety żadnego wrażenia. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2010-12-21 11:25:26 | |
Autor: AZ | |
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego? | |
On 2010-12-21, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:
Ty, no ale wez zauwaz jak porusza sie zlozone kolo, kazda zmiana sily hamujacej moze spowodowac poslizg i nie poslizg na ktory moze zareagowac ABS odpuszczeniem hamowania co przy jezdzie na wprost da skutek tylko poslizg boczny ktory jak wystapi to ABS juz nie ma na niego wiekszego wplywu. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-12-21 11:53:26 | |
Autor: kakmar | |
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego? | |
Dnia 21.12.2010 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał/a:
Ty, no ale wez zauwaz jak porusza sie zlozone kolo, kazda zmiana sily hamujacejTyle że na motocyklach z ABS, którymi miałem okazję się przejechać nie widziałem nalepki z napisem: Uwaga nie nie używać hamulca na zakręcie, w razie potrzeby zatrzymania/zmniejszenia prędkości, przejedź na najbliższy prosty odcinek i tam zahamuj. Niedopatrzenie? Bo są nawet takie o tym w co się ubrać. Nie neguję zalet ABS, tyle że motocykle jeżdżą nie tylko prosto. Wiem że "szkolenie bezpieczne" zakłada hamowanie przed zakrętem do odpowiedniej prędkości, tyle to takie życzeniowe bajanie, nie zadziała jeśli wydarzy się coś zaskakującego. Znane mi szkolenia z używania ABS (niestety z auta) zakładają dociśnięcie do końca, i zdanie się na system, bo wtedy działa najlepiej. Należy też w razie potrzeby omijać przeszkodę, ciągle hamując. Można hamować skręcając. To jak jest w wypadku motocykla, zadziała czy nie? -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2010-12-21 13:07:43 | |
Autor: de Fresz | |
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | |
On 2010-12-21 12:53:26 +0100, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> said:
Znane mi szkolenia z używania ABS (niestety z auta) zakładaj± doci¶nięcie do Większo¶ć i instruktorów i do¶wiadczonych motocyklistów ma jedno zdanie na ten temat: nie hamować ostro w złożeniu, kropka. Opony maj± limit przyczepno¶ci i już złożenie moze doj¶ć blisko jego granic. Zalecana technika to wyprost-hebel-ponowne złożenie. I obecno¶ć b±dĽ brak ABSu zupełnie NIC tu nie zmienia. Owszem, s± opracowywane systemu przeciwdziałania u¶lizgowi bocznemu (BMW już to zdaje się montuje), ale dopóki się nie upowszechni± i nie będzie jasnych przesłanek (czytaj: życiowych testów) na dowód że to naprawdę działa, lepiej jest się stosować do starych, sprawdzonych metod. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2010-12-21 12:13:25 | |
Autor: AZ | |
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego? | |
On 2010-12-21, de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> wrote:
Ja bym jeszcze dodal ze czesto hamowanie w zakretach to jest reakcja psychiki na zblizanie sie do krawedzi jezdni co automatycznie probujemy zmienic hamujac co powoduje jeszcze wieksze "wynoszenie" bo hamowanie w zakrecie prostuje motocykl. Bardzo czesto zamiast hamowac wystarczy sie mocniej zlozyc. Moje walki z ta blokada na torze skonczyly sie tym, ze ani zlozyc sie juz bardziej nie dalo ani nie bylo miejsca na hamowanie i zostala jazda 120km/h po trawie ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-12-21 19:52:22 | |
Autor: kakmar | |
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego? | |
Dnia 21.12.2010 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał/a:
On 2010-12-21, de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> wrote: Ale to jest oczywiste, tyle że chodzi mi o nowy hyperduper motocyklowy ABS, i nie jakiś ekstremalne złożenie. Zakręt w lesie, jadę sobie po łuku. Aż tu nagle 12 krasnali przenosi śpiącą królewnę w poprzek drogi. I obecność bądź brak ABSu zupełnie NIC tu nie zmienia. No to fatalnie. Owszem, są opracowywane systemu przeciwdziałania uślizgowi bocznemu (BMW już to zdaje się montuje), Ech, znów ci Niemcy z ich wspaniałym wunderwaffe, jak zobaczę to uwierzę. ale dopóki się nie upowszechnią i nie będzie jasnych przesłanek (czytaj: życiowych testów) na dowód że to naprawdę działa, lepiej jest się stosować do starych, sprawdzonych metod. To smutne, czyli taki ABS zadziała poprawnie tylko w pewnych warunkach. Ja bym jeszcze dodal ze czesto hamowanie w zakretach to jest reakcjaNo proszę, naprawdę nie da się zacieśnić zakrętu hamując przodem w łuku? Wydaje mi się że można. Jeszcze z drugiego zadania, dojeżdżam do zakrętu, hamuję, składam się w zakręt odpuszczając w trakcie klamkę. Źle robię? No i wracając do ABS. Skoro też nie da rady, to powinien mieć jednak tę nalepkę, że tylko na prostej. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2010-12-22 09:46:37 | |
Autor: duddits | |
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego? | |
W dniu 2010-12-21 20:52, kakmar pisze:
No proszę, naprawdę nie da się zacieśnić zakrętu hamując przodem w łuku? Przodem? Nie. Kontrolowanym uślizgiem tylnego koła - tak. Przykłady możesz obejrzeć na YT czy oglądając choćby MotoGP. -- duddits FZ8N.pl |
|
Data: 2010-12-22 13:26:31 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | |
Siemka
*** "duddits" Przodem? Nie. Kontrolowanym u¶lizgiem tylnego koła - tak. Przykłady możesz .... ogl±daj±c choćby MotoGP. A co na to kontrola trakcji??? -- Pozdrawiam Tytus z fabryki |
|
Data: 2010-12-22 10:44:19 | |
Autor: de Fresz | |
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | |
On 2010-12-21 20:52:22 +0100, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> said:
ale Ale to dokładnie jak w puszkach - ABS tam też nie przeciwdziała u¶lizgowi bocznemu w zakręcie, od tego jest ESP (często sprzężone z ABSem). -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2010-12-22 10:25:00 | |
Autor: kakmar | |
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego? | |
Dnia 22.12.2010 de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał/a:
On 2010-12-21 20:52:22 +0100, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> said:Ale nie chodzi o sytuację kiedy dużo za szybko jedziesz w zakręcie i bez względu na ilość trzyliterowców i tak wylecisz. Jest sobie droga z zakrętem w prawo. Z przeciwka jadą walce jeden za drugim, bardzo szybko, Po prawej jest przepaść. Jadę sobie po tym łuku, nagle widzę przeszkodę, nie panikuję, umiem hamować. I wersja bez ABS. Nie mam ABS, hamuję starając się wyczuć przyczepność przedniego koła, prowadząc dalej motocykl po łuku i zatrzymuję się przed przeszkodą. Trochę się zrobiło cieplej ale bez nadmiernej ekscytacji. Wersja z ABS Mam ABS, byłem na szkoleniu z ABS, wciskam więc hamulec do końca. I co teraz? -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2010-12-22 12:22:51 | |
Autor: Budyń | |
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego? | |
Użytkownik "kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> napisał w wiadomości news:iesjls$nup$1news.onet.pl...
I wersja bez ABS. jechałes ty w życiu na motongu z absem? Bo tak jakbys nie jechał. To ja ci opowiam -jak hamujesz na granicy uślizgu to abs strzela tak raz na sekunde - czuc to na klamce i wiesz ze na tej granicy jestes. Ale cały czas masz pełna przyczepnosc. Masz problem jakis to weź i sie przejedz z absem a nie wymyślaj tu jakis bajek. b. |
|
Data: 2010-12-21 13:01:25 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego? | |
Siemka
*** "kakmar" Tak ci±gle hamuj±c składaj± się w zakręty, a to co¶ dziwnego jest? Popatrz dobrze na moment zmiany hamowania na naped. Hamowanie w zakrecie konczy sie wyprostowaniem moto i zakretu. A tzw przepalowanie zakretu to wlasnie nie wyczucie przejscia z hamowania na naped moze tez skutkowac slizgiem przodu :). Moto torowe maja tak minimalne skoki zawiechy ze to przejscie jest bardzo trudne do wylapania ale tylko amatorzy (albo mistrze nad mistrze) zapinaja naped juz w zakrecie. A jazda z napedem i wcisnietym hamulcem zwykle sie zle konczy :). ***Może to dziwne, ale wła¶nie tego oczekuję od motocyklowego ABS. A je¶li nie zadziała, no cóż za parę lat pojawi się kolejna wersja. Pokaz hamowania na prostej nie robi na mnie niestety żadnego wrażenia. Zadziala i w wielu przypadkach pomoze zwlaszcza niedoswiadczonym kierowcom. Na pewno ten C-ABS zrobi to lepiej niz ten stary. Ale nie zwolni kierowcy z myslenia, a tak czesto kierowcy go odbieraja -- Pozdrawiam Tytus z fabryki |
|
Data: 2010-12-21 20:19:43 | |
Autor: kakmar | |
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego? | |
Dnia 21.12.2010 Tytus z fabryki <tytus1@gazeta.pl> napisał/a:
Siemka Ale ja chciałem się czegoś dowiedzieć o nowym ABS, ale OK. Niestety, sam nie ogarniam tego żeby tak w odpowiednim miejscu i czasie odpuścić klamkę i dać w palnik na wyjściu. Ale coś spróbuję napisać. Hamowanie w zakrecie konczy sie wyprostowaniem moto i zakretu. No nie wydaje mi się żeby można było tak jednoznacznie to ująć. Może się tak skończyć, ale nie musi, wszystko zależy od sprzętu i kierownika. A tzw przepalowanie zakretu to wlasnie nie wyczucie przejscia z hamowania na naped moze tez skutkowac slizgiem przodu :). Może, zbyt szybkie puszczenie klamki powoduje uciekanie (no bardziej chwilową niestabilność) przodu. Moto torowe maja tak minimalne skoki zawiechy ze to przejscie jest bardzo trudne do wylapania ale tylko amatorzy (albo mistrze nad mistrze) zapinaja naped juz w zakrecie. Ale o co chodzi z tym zapinaniem napędu? O pracę sprzęgłem? Jeździ ktoś na wciśniętym sprzęgle po zakrętach? A jazda z napedem i wcisnietym hamulcem zwykle sie zle konczy :). Ale naprawdę chyba nie rozumiem. Czy masz na myśli hamowanie tylnego koła w zakręcie przez silnik po redukcji? Czy uślizg po daniu w palnik na wyjściu? Obie sytuacje są bardzo wymagające dla kierownika, chcesz szybko, ryzykujesz. Niektóre sprzęty mają też odpowiednie techniczne wspomagacze dla kierownika jak sprzęgła antyhoppingowe i TC. Zadziala i w wielu przypadkach pomoze zwlaszcza niedoswiadczonym kierowcom. Na pewno ten C-ABS zrobi to lepiej niz ten stary. Ale nie zwolni kierowcy z myslenia, a tak czesto kierowcy go odbierajaAle czy to znaczy że ten stary był po prostu bardzo słaby, a ten nowy jest tylko trochę lepszy? -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2010-12-17 22:51:13 | |
Autor: Alex D. B. | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Użytkownik "kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:iefm53$3mn$1news.onet.pl... A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jad±c wobstawialbym, ze tradycyjnie wyk....wisz az milo. nie mam doswiadczenia z abs w mutongu - nie posiadam z abs. posiadam super-duper-last-generation w karawanie, i wlasnie mocno dojrzewam do wylacznika. hamowanie na sniegu/lodzie z abs=totalna masakra - heblujac w totalnym poslizgu mam lepsza skutecznosc. co mi z (ograniczonej) sterownosci, jak z 30km/h na lodzie hamuje ponad 50m? Alex. |
|
Data: 2010-12-17 22:56:03 | |
Autor: Michał V-R | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
W dniu 2010-12-17 22:51, Alex D. B. pisze:
nie mam doswiadczenia z abs w mutongu - nie posiadam z abs. ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel trzeba odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania -- -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2010-12-17 23:29:34 | |
Autor: RadoslawF | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Dnia 2010-12-17 22:56, Użytkownik Michał V-R napisał:
nie mam doswiadczenia z abs w mutongu - nie posiadam z abs. Marketingowcy i sprzedawcy puszek wmawiaj± ludziom co¶ innego. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-12-17 23:37:27 | |
Autor: Michał V-R | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
W dniu 2010-12-17 23:29, RadoslawF pisze:
ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia sa testy, ktore to udowadniaja, nie podam teraz dokladnie zrodla, bo nie pamietam, ale duzo na ten temat czytalem i ogladalem takie testy nagrane. Nie dam glowy, ale z tego co kojarze, to nawet w programie jazda polska, zrobili taki test z abs i bez niego, ale jak mowie, glowy nie dam. Ale wystarczy poszukac, abs nie ma za zadania skrocic drogi hamowania -- -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2010-12-18 01:04:11 | |
Autor: RadoslawF | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Dnia 2010-12-17 23:37, Użytkownik Michał V-R napisał:
ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia Bo s± przypadki że ABS faktycznie skraca, taki przypadek to wpadnięcie w po¶lizg niekontrolowany przy sporej prędko¶ci w czasie ostrego hamowania. :-) W 99% sytuacji kiedy naciskasz hamulec wydłuża. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-12-17 23:50:08 | |
Autor: Alex D. B. | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Użytkownik "Michał V-R" <michalvet@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iegm9i$g1l$1inews.gazeta.pl...
alez wszelkie zrodla wskazuja, ze mial. problem jest taki, ze jak jedzesz bez abs i masz praktyke i zelazne jaja. to jak zaczynasz plynac odpuszczasz. niestety (mam abs z 2007) praktyka jest taka, za zanim zaczne plynac, abs robi mi masaz stopy z niemal zerowa skutecznoscia. za chwile oddaje fure na warsztat, i zrobie to co z czujnikiem pasow - kaze zrobic obejscie. jeszcze przecwicze sprawe, ale na 90% to dobry pomysl - abs jest generalnie ok, ale w okreslonych sytuacjach jest bardzo nie-ok. Alex. |
|
Data: 2010-12-18 00:11:00 | |
Autor: Marcin N | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Użytkownik "Alex D. B." <agiees@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iegpf5$12e$1@news.onet.pl...
Uratuję Was. Nie umiecie używać ABSu i st±d wasze nerwy. Typowy kierowca czuj±c, że ABS mu dygocze pod stop± - odpuszcza lekko i hamuje na granicy terkotania. Bł±d! Wci¶nijcie hamulec na maksa i zobaczycie, że hamuje lepiej niż Wy. No chyba, że jeste¶cie kierowcami rajdowymi. 99% ludzi nie jest i nie umie hamować tak skutecznie jak ABS. ABS więc nie tylko poprawia sterowno¶ć w czasie hamowania, ale skraca też drogę hamowania w 99% przypadków. |
|
Data: 2010-12-17 15:40:48 | |
Autor: AZ | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
On 18 Gru, 00:11, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Żeby Cię kiedy¶ to zaufanie do ABS na motocyklu nie zgubiło (w samochodzie mniejsze szanse), bo jeszcze pomy¶li¶z, że zawsze, w każdym złożenie i wszędzie na każdej nawierzchni możesz sobie wciskać klamkę do woli... Powiedz, jak ma ABS skrócić drogę hamowania na lodzie czy ¶niegu? Jak szybciej wyhamujesz? Z zablokowanymi kołami czy kręc±cymi się i nie hamuj±cymi (bo to zrobi ABS). Ot taki system dla tych co nie umiej± jeĽdzić i ma im zapewnić sterowno¶ć gdzie bez niego jechali by na zablokowanych kołach prosto). Nie miałem jeszcze sytuacji na moto gdzie ABS mógłby mi się przydać (jako¶ zawsze zd±rzam zluzować lekko klamkę gdy tylko pojawia się u¶lizg) a tymbardziej w samochodzie... -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-12-18 09:53:47 | |
Autor: Marcin N | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:aeb594ff-f2b5-49f3-bf12-1674266882d1@q18g2000vbm.googlegroups.com... On 18 Gru, 00:11, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote: Nie mam żadnego zaufania do ABS w motocyklu, bo mój motocykl ABSu nie posiada. St±d w ogóle ten w±tek. Pitałem a ABS samochodowym. Też jaki¶ czas temu narzekałem, że ABS do grobu mnie wpędzie. Kto¶ m±dry wytłumaczył mi mój bł±d, spróbowałem jeĽdzić wg jego zaleceń - i było ZNACZNIE lepiej. Dlatego wczoraj podzieliłem się t± wiedz± z Wami. Możecie dalej sobie gadać, jaki to ABS jest dziadowski (w samochodach). Być może jednak kilka osób posłucha porady i doceni jego zalety. Czy ABS skraca drogę hamowania? JASNE, ŻE TAK! Dlaczego? Bo prawie żaden kierowca nie potrafi ot tak zahamować na granicy przyczepno¶ci. Każda nawierzchnia, każde warunki pogodowe - zmieniaj± tę granicę. Do tego dochodzi stres - bo hamowania awaryjnego nie robi się bez powodu. Co więcej - ABS kontroluje każde koło niezależnie - a tego nie da się zrobić "ręcznie". W ostateczno¶ci - 99% kierowców zahamuje gorzej od ABSu. Pod jednym warunkiem - że umiej± tego ABSu używać. Jak? -Cisn±ć pedał na maksa. No i te nieszczęsne wyj±tki: lód i ¶nieg. W kopnym ¶niegu lepsze jest hamowanie przez płużenie. Ale i tu polecam spróbować hamowania z ABSem przez ci¶nięcie pedału hamulca do podłogi - zobaczycie, że wcale nie będzie tak tragicznie. |
|
Data: 2010-12-18 20:45:46 | |
Autor: FanTomas | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Czy ABS skraca drogę hamowania? JASNE, ŻE TAK! Dlaczego? Bo prawie żaden kierowca nie potrafi ot tak zahamować na granicy przyczepno¶ci. Każda nawierzchnia, każde warunki pogodowe - zmieniaj± tę granicę. Do tego dochodzi stres - bo hamowania awaryjnego nie robi się bez powodu. Co więcej - ABS kontroluje każde koło niezależnie - a tego nie da się zrobić "ręcznie". W ostateczno¶ci - 99% kierowców zahamuje gorzej od ABSu. Pod jednym warunkiem - że umiej± tego ABSu używać. Jak? -Cisn±ć pedał na maksa. nie wiem jaki ty masz abs ale jak pracowałem 2 lata temu w oplu to abs działa w ten sposob ze owszem-kontrola wszystkich kól ale jak ktores wpada w zablokowanie to abs odpuszcza cisnienie w całym układzie. pozostałe koła na chwilkę równiez NIE chamuja. ABS zawsze wydłuza droge hamowania. Dla majsterkowiczów chcacych sobie wyłaczac ABS: panowie wystarczy zrobic odejscie z jednego czujnika do kabiny i tam zwyczajny wyłacznik. to działa. komputer absu kiedy widzi jeden czujnik zepsuty od razu wyłacza działanie całego układu i auto jezdzi z klasycznym układem bez abs-u.to taka symulacja awarii jednego czujnika. pozdro |
|
Data: 2010-12-18 22:02:46 | |
Autor: Ivam | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Użytkownik "FanTomas" <fantomas126@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iej30n$uos$1@news.onet.pl...
nie wiem jaki ty masz abs ale jak pracowałem 2 lata temu w oplu to abs działa w ten sposob ze owszem-kontrola wszystkich kól ale jak ktores wpada w zablokowanie to abs odpuszcza cisnienie w całym układzie. pozostałe koła na chwilkę równiez NIE chamuja. Jak ktos ma sam ABS, to faktycznie - odpuszczane sa wszystkie, ale w przypadku rozdzialu sily hamowania na kazde kola z osobna (co jest konieczne przy ESP, ASR czy CBC) ABS dziala na dane kolo. Czesto w puszkach wystepuje jeszcze ABS z EBD, czyli rozdzielacz sily hamowania na kazde kolo, bez zadnej kontroli trakcji, czy buksowania kol. Nie wiem czy tak jest w kazdym aucie (akurat z oplami nie mialem za duzo stycznosci i sie nie wypowiem), ale: - Renault - Peugeot - Toyota - Mitsubishi Na 99% kazdy model tych producentow, jesli ma kontrole trakcji, to ABS dziala na kazde kolo z osobna. AFAIK ABS z EBD i BAS ma byc wymagany we wszystkich nowych puszkach produkowanych po 2011 roku (daty nie jestem pewny, moze rok pozniej) -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-12-18 20:16:20 | |
Autor: jeDrASS | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
On 2010-12-18 00:40, AZ wrote:
Żeby Cię kiedy¶ to zaufanie do ABS na motocyklu nie zgubiło (w ABS nie zast±pi my¶lenia.. trzeba też być ¶wiadomym jego działania.. ale zapewniam Cię, że z ABSem zdecydowanie zdrowiej.. Miałem moto bez i mam z.. TO działa :-) klasyczny przypadek lekko za szybko leciałem i delikatnie skręcony przód wyjazd go¶cia z boku i pomimo tego że widziałem go lekko dotkn±łem klami i gleba bo parę centymetrów wcze¶niej asfalt suchy jak pieprz,a tu odrobina szlamu na drodze, w podobnej sytuacji z ABSem spokojnie hamowałem to tylko lekko dupa pojechała do góry jak ponownie wpadłem na dobr± nawierzchnię.. cóż aprilk± można zrobić stoppie z ABSem :-D -- jeDrASS |
|
Data: 2010-12-18 10:36:56 | |
Autor: Alex D. B. | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iegqlq$4nv$1news.onet.pl... bardzo mozliwe, ze masz racje w 99% przypadkow, moze w 90. tu konkretnie, wiem jak uzywac auta, choc kierowca rajdowym nie jestem. w sytuacji hamowania na bardzo sliskim (np lod) oraz zwir/piasek abs znaczaco wydluza droge hamowania. Alex. |
|
Data: 2010-12-18 12:36:21 | |
Autor: Ivam | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Użytkownik "Alex D. B." <agiees@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iegpf5$12e$1@news.onet.pl...
niestety (mam abs z 2007) praktyka jest taka, za zanim zaczne plynac, abs robi mi masaz stopy z niemal zerowa skutecznoscia. W puszce rozumiem? za chwile oddaje fure na warsztat, i zrobie to co z czujnikiem pasow - kaze zrobic obejscie. Ja mam zrobiony pzelacznik pociagniety ze skrzynki bezpiecznikow. Nie w kazdym aucie sie da (komputer czuwa), ale u mnie dziala ok. Mam problem kolo domu - piach, zwir etc. +wertepy i komputer sie kompletnie gubi. Drugie miejsce to kostka brukowa pod robota - wertepy i jak popada deszcz to tez ABS calkowicie odpuszcza hamowanie. Natomiast na oblodzonej drodze nie wylaczam, bo nie dawno nie spotkalem drogi, ktora by byla calkowicie oblodzona bez chociazby placka piasku, czy kawalka zmrozonego sniegu. Wciskam na maxa i staram sie zjechac kolami na gorke (miedzy koleinami oraz kawalek na pobocze) i mam mozliwosc skrecania z jednoczesnym wytracaniem predkosci. Bez ABSu musialbym odpuscic hamowanie, zjechac w bok i hamowac ponownie. W 99% przypadkow mi by to zajelo wiecej miejsca niz z ABSem. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-12-18 15:17:14 | |
Autor: Alex D. B. | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:4d0c9cb4$0$27034$65785112news.neostrada.pl... tajest.niestety (mam abs z 2007) praktyka jest taka, za zanim zaczne plynac, abs robi mi masaz stopy z niemal zerowa skutecznoscia. no wlasnie nie wiem, jak bedzie u mnie.za chwile oddaje fure na warsztat, i zrobie to co z czujnikiem pasow - kaze zrobic obejscie. Mam problem kolo domu - piach, zwir etc. +wertepy i komputer sie kompletnie gubi. Drugie miejsce to kostka brukowa pod robota - wertepy i jak popada deszcz to tez ABS calkowicie odpuszcza hamowanie.u mnie w takich warunkach daje rade. tragedia jest jak jest totalnie slisko zima - heblujac na pluga stane ze 2 razy szybciej. Alex. |
|
Data: 2010-12-17 16:39:25 | |
Autor: Vir | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
W dniu 2010-12-17 12:01, Marcin N pisze:
Czy s± jakie¶ różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed 4-5 lat? Nowsze system s± mniejsze i przez to lżejsze. Powoli wchodz± też czujniki żyroskopowe, które zapobiegaj± wykonaniu stoppie i dopasowuj± sposób działania ABS-u do przechyłu moto. Co nie zmienia faktu, że moja pełnoletnia cegła ma BAS, który działa i wolę go mieć, niż nie ;-) -- Vir Duża czarna bawarka, ¶rednia srebrna cebulka i mała czarna japonka |
|
Data: 2010-12-17 23:35:20 | |
Autor: Ivam | |
ABS - czym się różni nowy od starego? | |
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iefftd$i7$1@news.onet.pl...
Wszyscy piej± z zachwytu, jakiż to ¶wietny c-ABS wymy¶liła Honda. Czy rzeczywi¶cie jest taki fajny, czy to tylko marketing? Technika sie rozwija, ale warto poguglac jak to bylo w konkretnym motocyklu. Widzialem duzego bandziora w ktorym ABS dzialal ok, ale potem jak sie zepsul to kompletnie blokowal hamulce. Nie mialbym zaufania do takiego urzadzenia, nawet po naprawie. Guglnij sobie moj temat byl jakis czas temu z dokladnym opisem objawow. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-12-18 07:57:40 | |
Autor: []v[]artec | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
W dniu 2010-12-17 12:01, Marcin N pisze:
Czy s± jakie¶ różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed 4-5 lat? Chciałem ostatnio założyć nowy w±tek, ale tutaj idealnie się podpinam: http://moto.onet.pl/1633364,1,ue-kolejny-element-obowiazkowego-wyposazenia,artykul.html?node=2 "(...)Teraz Unia Europejska przymierza się do wprowadzenia przepisu nakazuj±cego wyposażanie w ABS motocykli z silnikami o pojemno¶ci przekraczaj±cej 125 ccm.(...)" -- Martec - Jelenia Góra ..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does ! ..:: http://img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg ..:: http://img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg |
|
Data: 2010-12-18 09:57:52 | |
Autor: Marcin N | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
Użytkownik "[]v[]artec" <mb2@WYTNIJo2.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iehm17$4bf$1@news.dialog.net.pl... Chciałem ostatnio założyć nowy w±tek, ale tutaj idealnie się podpinam: O! jest lepiej, niż się spodziewałem. Termin wstępnie to 2017 rok, a cross i enduro będ± potraktowane specjalnie. To do¶ć dobre wie¶ci. No i je¶li to prawda, że ABS zwiększa szanse uniknięcia wypadku na motocyklu prawie dwukrotnie - to czemu nie - niech wprowadzaj±. |
|
Data: 2010-12-18 12:06:12 | |
Autor: Kuczu | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy AB S w motocyklach | |
W dniu 2010-12-18 09:57, Marcin N pisze:
No i jeśli to prawda, że ABS zwiększa szanse uniknięcia wypadku na Oczywiscie za prawda ! A moj kumpel widzial wczoraj w knajpie Yeti. Siedzial i chlal wina z Elvisem. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-12-18 15:51:35 | |
Autor: alex | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach | |
Kuczu <qczu666@gmail.com> writes:
W dniu 2010-12-18 09:57, Marcin N pisze: niemożliwe! przecież Elvis wrócił na swoją planetę! -- =alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm |
|
Data: 2010-12-18 18:03:00 | |
Autor: Marcin N | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach | |
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iei4j9$kpk$1@news.onet.pl... W dniu 2010-12-18 09:57, Marcin N pisze: Rozumiem, że się nie zgadzasz z badaniami urzędników. Masz jakieś wsparcie? |
|
Data: 2010-12-18 14:32:39 | |
Autor: AZ | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
On 18 Gru, 18:03, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Się u¶miałem... Czy Ty naprawdę uważasz, że urzędnicy co¶ badaj±? Nie wspominaj±c o tym czy w ogóle my¶l±... -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-12-18 23:09:41 | |
Autor: kakmar | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach | |
Dnia 18.12.2010 Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał/a:
<usenet mode on> Ja bym się zgodził na badania urzędników, wszystkich, najlepiej psychiatryczne. Tyle że obawiam się że poszła by na to góra pieniędzy z podatków i nic dobrego by z tego nie wynikło. Co najwyżej nowa lepsza definicja tego co jest normą. <usenet mode off> Jak przeprowadzić takie badanie? Laboratorium;) Statystyka zdarzeń? A co jeśli ci którzy wydali już dodatkową kasę na ABS są bardziej ostrożni i po prostu bardziej uważają? Motocykl (zwykle) ma 2 osobne hamulce, każdy na 1 koło, da się tego używać. Oczywiście taki zajebisty ABS, który dałby radę _zawsze_ lepiej od operatora byłby OK. Tylko pozostaje pytanie, czy taki ABS już istnieje. I o tym zdaje się był ten wątek. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2010-12-20 11:36:07 | |
Autor: de Fresz | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach | |
On 2010-12-19 00:09:41 +0100, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> said:
Oczywi¶cie taki zajebisty ABS, który dałby radę _zawsze_ lepiej od operatora Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu s± lepsi wymiatacze. Co więcej, dupowaci kierownicy na mokrym z tym ABSem mieli lepsze wyniki niż Kędzior bez. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2010-12-20 07:05:10 | |
Autor: Michał V-R | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
W dniu 2010-12-20 15:06, de Fresz pisze:
Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu Tomek, odezwij sie, jak to bylo, wiem ze grupe czytasz, czy waga moto byla podobna i kapcie takie same? -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- |
|
Data: 2010-12-21 13:42:01 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
Siemka
***de Fresz pisze: Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu s± lepsi wymiatacze. ***"Michał V-R" Tomek, odezwij sie, jak to bylo, wiem ze grupe czytasz, czy waga moto byla podobna i kapcie takie same? Bo o to kto zaplacil za wyniki jako ze jestesmy dzentelmenami nie bedziemy pytac... -- Pozdrawiam Tytus z fabryki |
|
Data: 2010-12-21 12:45:48 | |
Autor: AZ | |
UNIA ma zamiar wprowadziæ obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
On 2010-12-21, Tytus z fabryki <tytus1@gazeta.pl> wrote:
Ty sie nie kloc, tylko wyciagaj z tego watku elementarna wiedze o hamowaniu motocyklem - przyda sie na wiosne. BTW. Hamowanie prawym bokiem motocykla nie jest zbyt efektywne. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-12-21 14:01:23 | |
Autor: de Fresz | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach | |
On 2010-12-21 13:45:48 +0100, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:
BTW. Hamowanie prawym bokiem motocykla nie jest zbyt efektywne. Ale za to jakie efektowne! ;-) -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2010-12-21 13:05:49 | |
Autor: AZ | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach | |
On 2010-12-21, de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> wrote:
On 2010-12-21 13:45:48 +0100, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:Byl dzien, to nawet iskier nie bylo widac. Ale byl kurz, duzo kurzu... Na co kolega Tytus podniesiwszy motocykl powiedzial "ze fajnie jest sie tak porzadniej wyjebac". -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-12-21 14:10:08 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
UNIA ma zamiar wprowadziÄ? obowiÄ?zkowy ABS w motocyklach | |
Siemka
*** "AZ" Na co kolega Tytus podniesiwszy motocykl powiedzial "ze fajnie jest sie tak porzadniej wyjebac". Oczywiscie ze to niesamowite przezycie... a kolega to nawet siem wyjebac solidnie nie potrafi...tylko zanudza grupe szczegolami technicznymi - co to dzis siem zepsulo w KHI i jak to naprawic :)... -- Pozdrawiam Tytus z fabryki |
|
Data: 2010-12-21 14:11:08 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
W dniu 2010-12-21 14:05, AZ pisze:
kurz, duzo Tytus, a jaka jest roznica miedzy pulsowaniem organicznym a wyjebaniem w glebe? Bo mam wrazenie ze jest tylko cienka czerwona kreska miedzy jednym a drugim. KJ |
|
Data: 2010-12-21 14:56:21 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
Siemka
*** "KJ Siła Słów" Tytus, a jaka jest roznica miedzy pulsowaniem organicznym a wyjebaniem w glebe? Bo mam wrazenie ze jest tylko cienka czerwona kreska miedzy jednym a drugim. nie widzialem zadnej kreski - Amila pytaj -- Pozdrawiam Tytus z fabryki |
|
Data: 2010-12-21 15:18:17 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
Tytus z fabryki napisał(a):
nie widzialem zadnej kreski - Amila pytaj ja to tylko swiatelko w tunelu widze -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf |
|
Data: 2010-12-23 00:43:18 | |
Autor: marider | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
W dniu 2010-12-21 14:01, de Fresz pisze:
On 2010-12-21 13:45:48 +0100, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said: O ile nie szlifujesz albo nie walisz w cos prawym kolanem czy calym soba. Boli dlugo, albo wcale... Pzdr -- marider Wsciekla Rn22 + dodatki |
|
Data: 2010-12-22 16:03:50 | |
Autor: AZ | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
On 23 Gru, 00:43, marider <marider_WYT...@go2.pl> wrote:
Oj tam, oj tam. Na szczescie to byl tor w Lublinie i koledze nic sie nie stalo, oprocz malego szoku. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-12-23 09:35:20 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
Siemka
*** "marider" O ile nie szlifujesz albo nie walisz w cos prawym kolanem czy calym soba. Boli dlugo, albo wcale... Eeee szlifowania to moglby sie ode mnie uczyc nawet sam guru z wiadomego portalu. W sumie robilem to drugi raz w zyciu ale pierwszy raz calkowicie swiadomie :)... slizgalem sie z 15 m w stylu saneczkowym a jazde zakonczylem trzema pieknymi obrotami juz na mientkim... Kombi, rekawice i buty przytarte tak ze nawet pod maka mozna skoczyc, kask nietkniety. No i nauka na przyszlosc - na torze zawsze wszystko pozapinane na maxa, mialem rozpiety suwak w nogawkach i automat lekko porysowal mnie lydke. -- Pozdrawiam Tytus z fabryki |
|
Data: 2010-12-20 12:57:01 | |
Autor: Seba | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
Dnia Mon, 20 Dec 2010 11:36:07 +0100, de Fresz napisał(a):
Oczywi¶cie taki zajebisty ABS, który dałby radę _zawsze_ lepiej od operatora Ból jest tym większy, z tego co pamiętam, iż wszycy uczestnicy testu mieli dosyć podobne wyniki (metrażowe) używaj±c tego wynalazku. I weĽ tu w takiej sytuacji odsiej plewy (lajkoników) od ziaren (hamowaczy/wymiataczy). -- Pozdrawiam, Sebastian S. FZS 600 |
|
Data: 2010-12-20 14:49:02 | |
Autor: Marcin N | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:8gcbz4wxxa9u$.1kdgfo612x9ci$.dlg@40tude.net... Dnia Mon, 20 Dec 2010 11:36:07 +0100, de Fresz napisał(a): Proponuję zebrać odpowiedni± grupę hamulcowych wymiataczy i zrobić jak±¶ pikietę pod siedzib± władz UE. Nie może być tak, że lajkonik wyjdzie z opresji równie łatwo co Prawdziwy Asior. |
|
Data: 2010-12-20 18:05:56 | |
Autor: Kuczu | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy AB S w motocyklach | |
W dniu 2010-12-20 11:36, de Fresz pisze:
On 2010-12-19 00:09:41 +0100, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> said: Problemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie z ABS. Malo tego ! Ja nawet EFI nie trawie. Icomipanzrobi ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-12-20 17:17:03 | |
Autor: masti | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 18:05:56 +0100 osobnik zwany Kuczu
wystukał: W dniu 2010-12-20 11:36, de Fresz pisze: harleja ;) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-20 19:30:19 | |
Autor: Seba | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
Dnia Mon, 20 Dec 2010 17:17:03 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na precluProblemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie z I wykupimy Ci rundę po Nurburgringu: http://alanmeasles.posterous.com/?page=3 ;) -- Pozdrawiam, Sebastian S. FZS 600 |
|
Data: 2010-12-21 11:30:10 | |
Autor: de Fresz | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach | |
On 2010-12-20 18:05:56 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:
Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu Jaaa? Nic. Ale to oznacza, że nowszego Harleja od tego, co masz, to już raczej nie kupisz. Bo EFI, bo zaraz ABS w standardzie. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2010-12-21 17:50:33 | |
Autor: Kuczu | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy AB S w motocyklach | |
W dniu 2010-12-21 11:30, de Fresz pisze:
On 2010-12-20 18:05:56 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> said: A po co mi nowszy skoro ten jest calkiem dobry ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-12-22 10:47:43 | |
Autor: de Fresz | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach | |
On 2010-12-21 17:50:33 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:
Problemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie A to nie do mnie to pytanie ;-) Je¶li jeste¶ pewien, że wystarczy Ci do końca życia i nigdy się nie znudzi, to luzik. Bo z kupnem dużo nowszego, bez nielubianych przez Ciebie ficzersów, może być zaraz problem, tylko tyle. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2010-12-22 20:53:43 | |
Autor: Kuczu | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy AB S w motocyklach | |
W dniu 2010-12-22 10:47, de Fresz pisze:
Jaaa? Nic. Ale to oznacza, ĹĽe nowszego Harleja od tego, co masz, to juĹĽ Juz mi sie znudzil, kilka razy. Ale go poprawilem i mi sie znow podobal. Bo z kupnem duĹĽo nowszego, Ale co to znaczy nowszy ? Bo gaznikowce byly w USA az do 2006 roku a i przerobienie nowszego na gaznik to kwestia jednego popoludnia i kilkuset $. O ABS nie wspomne bo bardzo latwo sie go pozbyc. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-12-23 11:53:01 | |
Autor: de Fresz | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach | |
On 2010-12-22 20:53:43 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:
Bo z kupnem dużo nowszego, To doczytaj o pomy¶le Junijnych urzędasów o montowaniu w motocyklach elektroniki kontroluj±cej przeróbki. Duża czę¶ć rynku Harlejowego i akcesoriów sportowych może po tym pa¶ć na ryj. Ale mamy jeszcze parę lat względnego spokoju i można kupować sprzęty na zapas, to to miałoby wej¶ć w okolicach 2018 r., póĽniej "stare dobre sprzęty" będ± już miały ceny astronomiczne. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2010-12-23 12:46:47 | |
Autor: Marcin N | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
Użytkownik "de Fresz" <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iev9md$9iu$1@inews.gazeta.pl... On 2010-12-22 20:53:43 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> said: My¶lę, że lobby motocyklowe jest na tyle silne, że nie pozwoli na wej¶cie przepisów, które by ich uderzyły po kieszeni. Przypuszczam więc, że przeróbki będ± dozwolone - ale ukróci się możliwo¶ć przeróbek garażowych. Oczywi¶cie dla naszego dobra. |
|
Data: 2010-12-23 17:34:09 | |
Autor: Kuczu | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy AB S w motocyklach | |
W dniu 2010-12-23 11:53, de Fresz pisze:
On 2010-12-22 20:53:43 +0100, Kuczu <qczu666@gmail.com> said: To poczytaj sobie dokladnie projekt. Tam stoi ze od obowiazku beda zwolnieni drobni producenci produkujacy ilestam max. motocykli rocznie. Czyli uklon w strone customizerow. Zreszta wystarczyc bedzie kupic zarejestrowana wczesniej rame z papierami i na jej bazie zbudowac dowolnego customa. Tak jak odbywa sie to dzisiaj w Niemczech. Zreszta czlowiek tworzy elektronike to i czlowiek ja oszuka. Tak jak odbywa sie to dzisiaj. A gdy to nie pomoze to wystarczy dac 1000$ gosciowi z Ukrainy czy Bialorusi i tam zarejestrowac motocykl. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-12-27 21:00:08 | |
Autor: Tomek Wozniakowski | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
Czesc :)
W dniu 2010-12-23 11:53, de Fresz pisze:
hmmm... ciekawe, czy uodpornia rowniez na tjuning w postaci spalonego bezpiecznika ABS? ;) Moze bedzie taki bezpieczny motocykl, co w tym momencie bedzie od razu gasl ;) A swoja droga ABS ABS'sowi nierowny. Mialem okazje paroma takimi sprzetami jezdzic i o ile w FJR sprzed 2 lat byla to IMHO porazka (uruchamial sie przy kazdej okazji nawet na suchym asfalcie), to w nowym PanEuro czy GSXF1250 sprawowal sie naprawde przyzwoicie. ....ale i tak wole moto bez ABS ;) -- Pozdrawiam :) Tomek (ETZ150, czerwone STringi - Rozowa Pantera na baku i 3 balwanki na blasze; CCCP...l, kaem "Pluszaki" - oooczywiscie ofiszjal ;), PGR; Nowa Iwiczna, okol. Pulaw) ICQ 112695673 |
|
Data: 2010-12-24 04:40:33 | |
Autor: Glub | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowi±zkowy ABS w motocyklach | |
On 2010-12-21 17:50:33 +0100, Kuczu said:
W dniu 2010-12-21 11:30, de Fresz pisze:Jaaa? Nic. Ale to oznacza, że nowszego Harleja od tego, co masz, to już przyjdzie unia i zabierze bo nie spełnisz norm:P -- Glub |
|
Data: 2010-12-24 13:36:13 | |
Autor: Kuczu | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy AB S w motocyklach | |
W dniu 2010-12-24 04:40, Glub pisze:
On 2010-12-21 17:50:33 +0100, Kuczu said: Zabierze tez Twojego PF126 i czym bedziesz jezdzil na disko wyrywac lachony ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-12-22 08:28:11 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy AB S w motocyklach | |
Kuczu napisał(a):
Problemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie z ABS. Malo tego ! Ja nawet EFI nie trawie. Icomipanzrobi ? Unia Ci zrobi! Eutanazja i te sprawy. -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf |
|
Data: 2010-12-19 12:25:11 | |
Autor: Kuczu | |
UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy AB S w motocyklach | |
W dniu 2010-12-18 18:03, Marcin N pisze:
Zadaniem urzednika nie jest badanie. A wspiera mnie rodzina i przyjaciele. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |