Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   ABS - czym się różni nowy od starego?

ABS - czym się różni nowy od starego?

Data: 2010-12-17 13:18:43
Autor: Tytus z fabryki
ABS - czym się różni nowy od starego?
Siemka

***"Marcin N" Czy s± jakie¶ różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed 4-5 lat? Czy technika w tym względzie mocno się rozwija? Wszyscy piej± z zachwytu, jakiż to ¶wietny c-ABS wymy¶liła Honda. Czy rzeczywi¶cie jest taki fajny, czy to tylko marketing?

Jezdzilem DL-em ze "starym" ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak zahamujesz nieumiejetnie na sliskim czy luznym to i tak i tak glebiesz.
Nie wiem jak z roznica w drodze hamowania na suchym. Oczywiscie ulatwia jazde - wyłaczajac potrzebe klasycznych umiejetnosci. No ale o tym to ja raczej nie powinieniem - po sliznieciu przodu na zamknieciu sezonu :)

--
  Pozdrawiam
Tytus z fabryki

Data: 2010-12-17 12:26:14
Autor: Piotr Klimek
ABS - czym się różni nowy od starego?
Dnia (Fri, 17 Dec 2010 13:18:43 +0100) ktos podajacy sie za Tytus z fabryki
wyklawiaturowal co nastepuje:


Jezdzilem DL-em ze "starym" ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak zahamujesz nieumiejetnie na sliskim czy luznym to i tak i tak glebiesz.

W sensie, ze co musisz zrobic zeby sie wywrocic? Hebel do konca i skrecic
na maksa kierownica? --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2010-12-17 12:47:31
Autor: kakmar
ABS - czym się różni nowy od starego?
Dnia 17.12.2010 Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał/a:
Dnia (Fri, 17 Dec 2010 13:18:43 +0100) ktos podajacy sie za Tytus z fabryki
wyklawiaturowal co nastepuje:


Jezdzilem DL-em ze "starym" ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak zahamujesz nieumiejetnie na sliskim czy luznym to i tak i tak glebiesz.

W sensie, ze co musisz zrobic zeby sie wywrocic? Hebel do konca i skrecic
na maksa kierownica?
A czy taki nowoczesny ABS rozkłada kosę do parkowania?

A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z życiem w klamkę. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-12-17 12:49:53
Autor: AZ
ABS - czym się różni nowy od starego?
On 2010-12-17, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:

A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z życiem w klamkę.
Wez moto z salonu na jazde probna i sprobuj ;-) IMHO mozesz sie wywrocic.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-12-17 13:01:03
Autor: kakmar
ABS - czym się różni nowy od starego?
Dnia 17.12.2010 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał/a:
On 2010-12-17, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:

A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z życiem w klamkę.
Wez moto z salonu na jazde probna i sprobuj ;-) IMHO mozesz sie wywrocic.

Tyż na to wpadłem, nie wiem tylko czy karzą płacić tą opłatę z umowy na jazdę testową? Czy przeproszą za niezgodność towaru z umową i zaproponują naprawienie moich ewentualnych strat ;)

Miałem nadzieję na profesjonalny test, przeprowadzony przez branżowe media. Niestety jak na razie takowego jeszcze nie widziałem. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-12-18 04:08:32
Autor: jeszua
ABS - czym się różni nowy od starego?
On 17 Gru, 14:01, kakmar <kakmar...@gmail.com> wrote:
Miałem nadzieję na profesjonalny test, przeprowadzony przez branżowe
media. Niestety jak na razie takowego jeszcze nie widziałem.

slabo patrzysz. zajrzyj na strone motocykla, AFAIR sa chyba nwet 2

--
jeszua
ck krakoff
rs, xc, xtz

Data: 2010-12-18 14:41:49
Autor: Seba
ABS - czym się różni nowy od starego?
Fri, 17 Dec 2010 13:01:03 +0000 (UTC), *kakmar* napisał(a):

Miałem nadzieję na profesjonalny test, przeprowadzony przez branżowe media. Niestety jak na razie takowego jeszcze nie widziałem.

Jaki¶ czas temu w jednym z naszych rodzimych pism o moto był dosyć
rozbudowany test aktualnie stosowanych rozwi±zań w tym względzie.


--
Pozdrawiam
Sebastian S.
FZS 600

Data: 2010-12-17 12:56:06
Autor: Piotr Klimek
ABS - czym się różni nowy od starego?
Dnia (Fri, 17 Dec 2010 12:47:31 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za kakmar
wyklawiaturowal co nastepuje:

Jezdzilem DL-em ze "starym" ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak zahamujesz nieumiejetnie na sliskim czy luznym to i tak i tak glebiesz.

W sensie, ze co musisz zrobic zeby sie wywrocic? Hebel do konca i skrecic
na maksa kierownica?
A czy taki nowoczesny ABS rozkłada kosę do parkowania?

A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jad±c w jakim¶ tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z życiem w klamkę.

Na pewno nie zablokujesz kola :) Zakladajac, ze na manewr bedziesz mial
nieskonczenie duzo miejsca to moim zdaniem nic sie nie stanie poza tym, ze
przez moment prostujacy zjedziesz z toru jazdy. No i oczywiscie wytracisz
predkosc.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2010-12-17 13:16:54
Autor: kakmar
ABS - czym się różni nowy od starego?
Dnia 17.12.2010 Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał/a:

Na pewno nie zablokujesz kola :) Zakladajac, ze na manewr bedziesz mial
nieskonczenie duzo miejsca to moim zdaniem nic sie nie stanie

No niezmiernie mnie to cieszy. Tyle że nadal mam pewne wątpliwości. Czy aby na pewno? i czy to nieskończenie, dałoby się zamienić na jakąś mierzalną i stosowną do prędkości przestrzeń ;)

poza tym, ze
przez moment prostujacy zjedziesz z toru jazdy. No i oczywiscie wytracisz
predkosc.

Ale co jeśli dany motocykl nie ma silnej tendencji to prostowania przy hamowaniu przodem w zakręcie? Co jeśli kierownik pojazdu ma zamiar, i potrafi jechać po zacieśniającym się łuku, wraz ze spadaniem prędkości?

Ale może inny przykład. Dojazd do zakrętu, szybko, hamulec do końca (przecież jest ABS), i z terkoczącym przodem składam się w zakręt, szybko. No i?

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-12-17 13:22:54
Autor: Piotr Klimek
ABS - czym się różni nowy od starego?
Dnia (Fri, 17 Dec 2010 13:16:54 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za kakmar
wyklawiaturowal co nastepuje:

Na pewno nie zablokujesz kola :) Zakladajac, ze na manewr bedziesz mial
nieskonczenie duzo miejsca to moim zdaniem nic sie nie stanie

No niezmiernie mnie to cieszy. Tyle że nadal mam pewne w±tpliwo¶ci. Czy aby na pewno? i czy to nieskończenie, dałoby się zamienić na jak±¶ mierzaln± i stosown± do prędko¶ci przestrzeń ;)

Nie wiem, nie mam ABS i nie probowalem tego nigdy. Po prostu napisalem jak
mi sie wydaje, ze zadziala :)


poza tym, ze
przez moment prostujacy zjedziesz z toru jazdy. No i oczywiscie wytracisz
predkosc.

Ale co je¶li dany motocykl nie ma silnej tendencji to prostowania przy hamowaniu przodem w zakręcie? Co je¶li kierownik pojazdu ma zamiar, i potrafi jechać po zacie¶niaj±cym się łuku, wraz ze spadaniem prędko¶ci?

Ale może inny przykład. Dojazd do zakrętu, szybko, hamulec do końca (przecież jest ABS), i z terkocz±cym przodem składam się w zakręt, szybko. No i?

Nie mam pojecia :)


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2010-12-17 14:33:25
Autor: Tytus z fabryki
ABS - czym się różni nowy od starego?
Siemka

***"kakmar"
Ale może inny przykład. Dojazd do zakrętu, szybko, hamulec do końca (przecież jest ABS), i z terkocz±cym przodem składam się w zakręt, szybko.
No i?


....chcialbym to zobaczyc...w ogole chcialbym zobaczyc takiego co na zahamowanym na maxa przodzie zlozy sie w winkiel no i potem w tym winklu zapnie naped...
Ale po preclu mozna sie wiele spodziewac - lacznie z kaczuszkami na podnozkach :)

Mam nadzieje ze to ironia...:)))
choc kiedys sciagalem ze slupa kolesia ktory po pewnym czasie doszedl do wniosku ze ABS nie jest lekiem na brak umiejetnosci i wyobrazni...
I nie dziala w bocznym poslizgu.
IHMO Generalnie roznica w ABS-e samochodowym (bo taki byl wczesniej rownez w moto)
a tym niby motocyklowym jest w szybkosci dzialania. Czestotliwosc pulsacji motocyklowego podobno jest znaczne wieksza, ale jednak przyblokowywalem kolo na szuterku.
Na honda days robili pokazy niby na piasku ale chyba ktorys nie wyszedl i zaniechali :) Byc moze wiazalo sie to z tym ze testowe moto mialo luzy w przodzie. Ale ogolnie nie powalilo mnie to na kolana.
Ale ja to skuters jestem i bardzo mi sie podobal SH300I.

--
  Pozdrawiam
Tytus z fabryki

Data: 2010-12-18 22:29:54
Autor: Glub
ABS - czym się różni nowy od starego?
"Tytus z fabryki" <tytus1@gazeta.pl> wrote:
Siemka
....
Na honda days robili pokazy niby na piasku ale chyba ktorys nie wyszedl i zaniechali :) Byc moze wiazalo sie to z tym ze testowe moto mialo luzy w przodzie. Ale ogolnie nie powalilo mnie to na kolana.
Ale ja to skuters jestem i bardzo mi sie podobal SH300I.


Jo tyz skuters, swt400 z cabsem.
Test na piachu ok.
Potem sie test sam wykonał: hamowalem na asfalcie posypanym piachem nie
wiedzac o tym.
Jak widac jeszcze zyje:)

A tamten dzwon to z zupelnie innego powodu:)
--
Glub

Data: 2010-12-18 23:33:34
Autor: kakmar
ABS - czym siê ró¿ni nowy od starego?
Dnia 17.12.2010 Tytus z fabryki <tytus1@gazeta.pl> napisał/a:
Siemka

***"kakmar"
Ale mo¿e inny przyk³ad. Dojazd do zakrêtu, szybko, hamulec do koñca (przecie¿ jest ABS), i z terkocz±cym przodem sk³adam siê w zakrêt, szybko.
No i?


...chcialbym to zobaczyc...w ogole chcialbym zobaczyc takiego co na zahamowanym na maxa przodzie zlozy sie w winkiel no i potem w tym winklu zapnie naped...

No ja też, z ABS, bo w TV to widziałem na relacji z MotoGP gdy pokazują z wyświetlaniem kawałka telemetrii. Tyle że oni bez ABS.

Ale po preclu mozna sie wiele spodziewac - lacznie z kaczuszkami na podnozkach :)

Ii?

Mam nadzieje ze to ironia...:)))

Eeee no skąd, przecież _fachowcy_ tak właśnie polecają stosować ABS, hamulec do końca i skręcamy. Znaczy omijamy przeszkodę. Nie zdarzyło Ci się widzieć/być na takim szkoleniu? Auto co prawda, ale system ten sam ;)

choc kiedys sciagalem ze slupa kolesia ktory po pewnym czasie doszedl do wniosku ze ABS nie jest lekiem na brak umiejetnosci i wyobrazni...
I nie dziala w bocznym poslizgu.

No ba, nawet na 4kołach nie działa, co wielu dziwi, stąd moje wątpliwości.

IHMO Generalnie roznica w ABS-e samochodowym (bo taki byl wczesniej rownez w moto)
a tym niby motocyklowym jest w szybkosci dzialania. Czestotliwosc pulsacji motocyklowego podobno jest znaczne wieksza, ale jednak przyblokowywalem kolo na szuterku.
Na honda days robili pokazy niby na piasku ale chyba ktorys nie wyszedl i zaniechali :) Byc moze wiazalo sie to z tym ze testowe moto mialo luzy w przodzie. Ale ogolnie nie powalilo mnie to na kolana.

A nie wiedziałem tego, wszystkie znane mi testy/prezentacje są na prostej ze zmianą nawierzchni i wypadły zajebiście, tyle że jakoś odrobinę nienaturalnie.

Ale ja to skuters jestem i bardzo mi sie podobal SH300I.

Cóż, nie każdy jest doskonały ;)
Ale nie przejmuj się, ostatni raz w tym roku wyjebałem się na Piaggio liberty 200, więc na Hondzie też by się pewnie udało.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-12-20 18:15:19
Autor: Tytus z fabryki
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
Siemka
*** "kakmar"
No ja też, z ABS, bo w TV to widziałem na relacji z MotoGP gdy pokazuj± z wy¶wietlaniem kawałka telemetrii. Tyle że oni bez ABS.

I co - tam w tym GP skladaja sie w winkle na zahamowanym przodzie???

 Ale po preclu mozna sie wiele spodziewac - lacznie z kaczuszkami na podnozkach :)
 Ii?

Podpytaj AZ'a :) on Ci wyjasni co to kaczuszki - ba byc moze udokumentuje to fotkami :)


***Eeee no sk±d, przecież _fachowcy_ tak wła¶nie polecaj± stosować ABS, hamulec do końca i skręcamy. Znaczy omijamy przeszkodę. Nie zdarzyło Ci  się widzieć/być na takim szkoleniu?

Bylem ale abs'u nie dowiezli...puszka to inna para kaloszy...

*** A nie wiedziałem tego, wszystkie znane mi testy/prezentacje s± na prostej ze zmian± nawierzchni i wypadły zajebi¶cie, tyle że jako¶ odrobinę nienaturalnie.

Bo zwykle sa to testy oplacane przez producenta :)
Byla niedawno prezentacja tego C-ABS'u i rzeczywiscie na prostej mokrej drodze ladnie hamowal.

*** Ale ja to skuters jestem i bardzo mi sie podobal SH300I. Cóż, nie każdy jest doskonały ;) Ale nie przejmuj się, ostatni raz w tym roku wyjebałem się na Piaggio liberty 200, więc na Hondzie też by się pewnie udało.

Mi siem jeszcze nie udalo glebnac na Malagutku - ale pracuje nad tym :) n.p. objazd korka po odcinku robot drogowych - okazalo sie ze droga byla swiezo spryskana jakims dziadostwem typu lepik i juz po chwili zamiast opon mialem balony z kamyczkow i piasku :) Hamowanie i przyspieszanie na czym takim dopiero daje adrenaline :)

--
  Pozdrawiam
Tytus z fabryki

Data: 2010-12-20 07:17:32
Autor: Michał V-R
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
W dniu 2010-12-20 21:45, Tytus z fabryki pisze:

Podpytaj AZ'a :) on Ci wyjasni co to kaczuszki - ba byc moze udokumentuje to
fotkami :)

AZ, to ci wyjasni, ze niepotrzebnie zmienil lozysko kosza sprzegla :-)
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-12-21 12:46:21
Autor: Tytus z fabryki
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
Siemka

***"Michał V-R" AZ, to ci wyjasni, ze niepotrzebnie zmienil lozysko kosza sprzegla :-)

Ooo to siem mnie jeszcze nie pochwalil - cos innego sie rozpadlo???

--
  Pozdrawiam
Tytus z fabryki
P.S. Ale kaczuszki tez ladnie robi...

Data: 2010-12-21 11:48:48
Autor: AZ
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego?
On 2010-12-21, Tytus z fabryki <tytus1@gazeta.pl> wrote:

***"MichaÂł V-R" AZ, to ci wyjasni, ze niepotrzebnie zmienil lozysko kosza sprzegla :-)

Ooo to siem mnie jeszcze nie pochwalil - cos innego sie rozpadlo???

O to chodzi ze nic, zostawie sobie je i wymienie po tych 250kkm.
P.S. Ale kaczuszki tez ladnie robi...
Wlasnie. Gdzie sa te Twoje fotki z ND to bym koledze pokazal, temu ktory
nie wie co to kaczuszka.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-12-20 18:29:00
Autor: Michał V-R
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego?
W dniu 2010-12-21 16:18, AZ pisze:

Ooo to siem mnie jeszcze nie pochwalil - cos innego sie rozpadlo???

on skromny jest i dlatego :-D


O to chodzi ze nic, zostawie sobie je i wymienie po tych 250kkm.
P.S. Ale kaczuszki tez ladnie robi...
Wlasnie. Gdzie sa te Twoje fotki z ND to bym koledze pokazal, temu ktory
nie wie co to kaczuszka.

ja tez chce, ja tez

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
ĹĽyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-12-22 12:58:55
Autor: Tytus z fabryki
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
Siemka

*** "Michał V-R"
ja tez chce, ja tez

Mojej fotki z kaczuszka to nie zobaczysz juz od 5 lat...
za to kolega AZ sie specjalizowal dopoki mu nie wytlumaczylem co i jak...

--
  Pozdrawiam
Tytus z fabryki

Data: 2010-12-22 13:47:35
Autor: Michał V-R
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
W dniu 2010-12-22 16:28, Tytus z fabryki pisze:

Mojej fotki z kaczuszka to nie zobaczysz juz od 5 lat...
za to kolega AZ sie specjalizowal dopoki mu nie wytlumaczylem co i jak...

No tak, on do ptactwa ma szczegolny sentyment
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-12-21 11:21:44
Autor: kakmar
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego?
Dnia 20.12.2010 Tytus z fabryki <tytus1@gazeta.pl> napisał/a:
Siemka
*** "kakmar"
No ja te¿, z ABS, bo w TV to widzia³em na relacji z MotoGP gdy pokazuj± z wy¶wietlaniem kawa³ka telemetrii. Tyle ¿e oni bez ABS.

I co - tam w tym GP skladaja sie w winkle na zahamowanym przodzie???

Tak ciągle hamując składają się w zakręty, a to coś dziwnego jest?
Nie podejmuję się rozwijać dyskusji o semantyce "zahamowanego przodu".
Ale jeśli chodzi Ci o to, czy dopiero po puszczeniu klamki zaczynają się składać, czy składają się nadal hamując. To zdecydowanie to drugie. Stąd też 2 przykład. Oczekuję że taki zajebisty ABS, przejmie od kierownika problem dozowania hamulca w czasie składania się w zakręt. I oczywiście zrobi to lepiej, niż marnie wyćwiczony amator po ~500h na palcu/lotnisku/torze kartingowym. Będzie też odporny na błędy które zdarzają się nawet zawodnikom.
Jak np. składanie na białej linii z wciśniętym hamulcem.
Tak samo w sytuacji z 1 przykładu, jedzie amator po zakręcie, a tu nagle pielgrzymka/ssak leśny/pożar na środku drogi. W tak niezwykle zaskakującej sytuacji, kierownik wciska panicznie hamulec i zamiast się zwyczajnie wyjebać, spokojnie hamuje. Dzięki najnowszemu zajebistemu ABS.

Może to dziwne, ale właśnie tego oczekuję od motocyklowego ABS. A jeśli nie zadziała, no cóż za parę lat pojawi się kolejna wersja. Pokaz hamowania na prostej nie robi na mnie niestety żadnego wrażenia. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-12-21 11:25:26
Autor: AZ
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego?
On 2010-12-21, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:

Stąd też 2 przykład. Oczekuję że taki zajebisty ABS, przejmie od kierownika problem dozowania hamulca w czasie składania się w zakręt. I oczywiście zrobi to lepiej, niż marnie wyćwiczony amator po ~500h na palcu/lotnisku/torze kartingowym. Będzie też odporny na błędy które zdarzają się nawet zawodnikom.
Jak np. składanie na białej linii z wciśniętym hamulcem.
Tak samo w sytuacji z 1 przykładu, jedzie amator po zakręcie, a tu nagle pielgrzymka/ssak leśny/pożar na środku drogi. W tak niezwykle zaskakującej sytuacji, kierownik wciska panicznie hamulec i zamiast się zwyczajnie wyjebać, spokojnie hamuje. Dzięki najnowszemu zajebistemu ABS.

Ty, no ale wez zauwaz jak porusza sie zlozone kolo, kazda zmiana sily hamujacej
moze spowodowac poslizg i nie poslizg na ktory moze zareagowac ABS odpuszczeniem
hamowania co przy jezdzie na wprost da skutek tylko poslizg boczny ktory jak
wystapi to ABS juz nie ma na niego wiekszego wplywu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-12-21 11:53:26
Autor: kakmar
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego?
Dnia 21.12.2010 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał/a:

Ty, no ale wez zauwaz jak porusza sie zlozone kolo, kazda zmiana sily hamujacej
moze spowodowac poslizg i nie poslizg na ktory moze zareagowac ABS odpuszczeniem
hamowania co przy jezdzie na wprost da skutek tylko poslizg boczny ktory jak
wystapi to ABS juz nie ma na niego wiekszego wplywu.

Tyle że na motocyklach z ABS, którymi miałem okazję się przejechać nie widziałem nalepki z napisem: Uwaga nie nie używać hamulca na zakręcie, w razie potrzeby zatrzymania/zmniejszenia prędkości, przejedź na najbliższy prosty odcinek i tam zahamuj.

Niedopatrzenie? Bo są nawet takie o tym w co się ubrać. Nie neguję zalet ABS, tyle że motocykle jeżdżą nie tylko prosto.

Wiem że "szkolenie bezpieczne" zakłada hamowanie przed zakrętem do odpowiedniej prędkości, tyle to takie życzeniowe bajanie, nie zadziała jeśli wydarzy się coś zaskakującego. Znane mi szkolenia z używania ABS (niestety z auta) zakładają dociśnięcie do końca, i zdanie się na system, bo wtedy działa najlepiej. Należy też w razie potrzeby omijać przeszkodę, ciągle hamując. Można hamować skręcając.

To jak jest w wypadku motocykla, zadziała czy nie?

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-12-21 13:07:43
Autor: de Fresz
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
On 2010-12-21 12:53:26 +0100, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> said:

Znane mi szkolenia z używania ABS (niestety z auta) zakładaj± doci¶nięcie do
końca, i zdanie się na system, bo wtedy działa najlepiej. Należy też w razie
potrzeby omijać przeszkodę, ci±gle hamuj±c. Można hamować skręcaj±c.

To jak jest w wypadku motocykla, zadziała czy nie?

Większo¶ć i instruktorów i do¶wiadczonych motocyklistów ma jedno zdanie na ten temat: nie hamować ostro w złożeniu, kropka. Opony maj± limit przyczepno¶ci i już złożenie moze doj¶ć blisko jego granic. Zalecana technika to wyprost-hebel-ponowne złożenie. I obecno¶ć b±dĽ brak ABSu zupełnie NIC tu nie zmienia. Owszem, s± opracowywane systemu przeciwdziałania u¶lizgowi bocznemu (BMW już to zdaje się montuje), ale dopóki się nie upowszechni± i nie będzie jasnych przesłanek (czytaj: życiowych testów) na dowód że to naprawdę działa, lepiej jest się stosować do starych, sprawdzonych metod.

--

Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2010-12-21 12:13:25
Autor: AZ
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego?
On 2010-12-21, de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> wrote:

Większość i instruktorów i doświadczonych motocyklistów ma jedno zdanie na ten temat: nie hamować ostro w złożeniu, kropka. Opony mają limit przyczepności i już złożenie moze dojść blisko jego granic. Zalecana technika to wyprost-hebel-ponowne złożenie. I obecność bądź brak ABSu zupełnie NIC tu nie zmienia. Owszem, są opracowywane systemu przeciwdziałania uślizgowi bocznemu (BMW już to zdaje się montuje), ale dopóki się nie upowszechnią i nie będzie jasnych przesłanek (czytaj: życiowych testów) na dowód że to naprawdę działa, lepiej jest się stosować do starych, sprawdzonych metod.

Ja bym jeszcze dodal ze czesto hamowanie w zakretach to jest reakcja
psychiki na zblizanie sie do krawedzi jezdni co automatycznie probujemy
zmienic hamujac co powoduje jeszcze wieksze "wynoszenie" bo hamowanie
w zakrecie prostuje motocykl. Bardzo czesto zamiast hamowac wystarczy sie
mocniej zlozyc. Moje walki z ta blokada na torze skonczyly sie tym, ze
ani zlozyc sie juz bardziej nie dalo ani nie bylo miejsca na hamowanie
i zostala jazda 120km/h po trawie ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-12-21 19:52:22
Autor: kakmar
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego?
Dnia 21.12.2010 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał/a:
On 2010-12-21, de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> wrote:

Większość i instruktorów i doświadczonych motocyklistów ma jedno zdanie na ten temat: nie hamować ostro w złożeniu, kropka. Opony mają limit przyczepności i już złożenie moze dojść blisko jego granic. Zalecana technika to wyprost-hebel-ponowne złożenie.

Ale to jest oczywiste, tyle że chodzi mi o nowy hyperduper motocyklowy ABS, i nie jakiś ekstremalne złożenie. Zakręt w lesie, jadę sobie po łuku.
Aż tu nagle 12 krasnali przenosi śpiącą królewnę w poprzek drogi.
I obecność bądź brak ABSu zupełnie NIC tu nie zmienia.

No to fatalnie.

Owszem, są opracowywane systemu przeciwdziałania uślizgowi bocznemu (BMW już to zdaje się montuje),

Ech, znów ci Niemcy z ich wspaniałym wunderwaffe, jak zobaczę to uwierzę.

ale dopóki się nie upowszechnią i nie będzie jasnych przesłanek (czytaj: życiowych testów) na dowód że to naprawdę działa, lepiej jest się stosować do starych, sprawdzonych metod.

To smutne, czyli taki ABS zadziała poprawnie tylko w pewnych warunkach.

Ja bym jeszcze dodal ze czesto hamowanie w zakretach to jest reakcja
psychiki na zblizanie sie do krawedzi jezdni co automatycznie probujemy
zmienic hamujac co powoduje jeszcze wieksze "wynoszenie" bo hamowanie
w zakrecie prostuje motocykl. Bardzo czesto zamiast hamowac wystarczy sie
mocniej zlozyc. Moje walki z ta blokada na torze skonczyly sie tym, ze
ani zlozyc sie juz bardziej nie dalo ani nie bylo miejsca na hamowanie
i zostala jazda 120km/h po trawie ;-)

No proszę, naprawdę nie da się zacieśnić zakrętu hamując przodem w łuku?
Wydaje mi siÄ™ ĹĽe moĹĽna.
Jeszcze z drugiego zadania, dojeżdżam do zakrętu, hamuję, składam się w zakręt odpuszczając w trakcie klamkę. Źle robię? No i wracając do ABS.
Skoro też nie da rady, to powinien mieć jednak tę nalepkę, że tylko na prostej.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-12-22 09:46:37
Autor: duddits
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego?
W dniu 2010-12-21 20:52, kakmar pisze:
No proszę, naprawdę nie da się zacieśnić zakrętu hamując przodem w łuku?
Wydaje mi siÄ™ ĹĽe moĹĽna.

Przodem? Nie. Kontrolowanym uślizgiem tylnego koła - tak.
Przykłady możesz obejrzeć na YT czy oglądając choćby MotoGP.

--
duddits
FZ8N.pl

Data: 2010-12-22 13:26:31
Autor: Tytus z fabryki
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
Siemka

*** "duddits" Przodem? Nie. Kontrolowanym u¶lizgiem tylnego koła - tak. Przykłady możesz .... ogl±daj±c choćby MotoGP.

A co na to kontrola trakcji???

--
  Pozdrawiam
Tytus z fabryki

Data: 2010-12-22 10:44:19
Autor: de Fresz
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
On 2010-12-21 20:52:22 +0100, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> said:

ale
dopóki się nie upowszechni± i nie będzie jasnych przesłanek (czytaj:
życiowych testów) na dowód że to naprawdę działa, lepiej jest
się stosować do starych, sprawdzonych metod.

To smutne, czyli taki ABS zadziała poprawnie tylko w pewnych warunkach.

Ale to dokładnie jak w puszkach - ABS tam też nie przeciwdziała u¶lizgowi bocznemu w zakręcie, od tego jest ESP (często sprzężone z ABSem).

--

Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2010-12-22 10:25:00
Autor: kakmar
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego?
Dnia 22.12.2010 de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał/a:
On 2010-12-21 20:52:22 +0100, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> said:

To smutne, czyli taki ABS zadziała poprawnie tylko w pewnych warunkach.

Ale to dokładnie jak w puszkach - ABS tam też nie przeciwdziała uślizgowi bocznemu w zakręcie, od tego jest ESP (często sprzężone z ABSem).

Ale nie chodzi o sytuację kiedy dużo za szybko jedziesz w zakręcie i bez względu na ilość trzyliterowców i tak wylecisz.

Jest sobie droga z zakrętem w prawo. Z przeciwka jadą walce jeden za drugim,
bardzo szybko, Po prawej jest przepaść. Jadę sobie po tym łuku, nagle widzę przeszkodę, nie panikuję, umiem hamować.

I wersja bez ABS.
Nie mam ABS, hamuję starając się wyczuć przyczepność przedniego koła, prowadząc dalej motocykl po łuku i zatrzymuję się przed przeszkodą.
Trochę się zrobiło cieplej ale bez nadmiernej ekscytacji.

Wersja z ABS
Mam ABS, byłem na szkoleniu z ABS, wciskam więc hamulec do końca. I co teraz?

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-12-22 12:22:51
Autor: Budyń
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego?
Użytkownik "kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> napisał w wiadomości news:iesjls$nup$1news.onet.pl...
I wersja bez ABS.
Nie mam ABS, hamuję starając się wyczuć przyczepność przedniego koła,
prowadzÄ…c dalej motocykl po Ĺ‚uku i zatrzymujÄ™ siÄ™ przed przeszkodÄ….
Trochę się zrobiło cieplej ale bez nadmiernej ekscytacji.

Wersja z ABS
Mam ABS, byłem na szkoleniu z ABS, wciskam więc hamulec do końca.

I co teraz?


jechałes ty w życiu na motongu z absem? Bo tak jakbys nie jechał. To ja ci opowiam -jak hamujesz na granicy uślizgu to abs strzela tak raz na sekunde - czuc to na klamce i wiesz ze na tej granicy jestes. Ale cały czas masz pełna przyczepnosc.
Masz problem jakis to weź i sie przejedz z absem a nie wymyślaj tu jakis bajek.



b.

Data: 2010-12-21 13:01:25
Autor: Tytus z fabryki
ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
Siemka

*** "kakmar"
Tak ci±gle hamuj±c składaj± się w zakręty, a to co¶ dziwnego jest?

Popatrz dobrze na moment zmiany hamowania na naped.
Hamowanie w zakrecie konczy sie wyprostowaniem moto i zakretu. A tzw przepalowanie zakretu to wlasnie nie wyczucie przejscia z hamowania na naped moze tez skutkowac slizgiem przodu :).
Moto torowe maja tak minimalne skoki zawiechy ze to przejscie jest bardzo trudne do wylapania ale tylko amatorzy (albo mistrze nad mistrze) zapinaja naped juz w zakrecie. A jazda z napedem i wcisnietym hamulcem zwykle sie zle konczy :).

***Może to dziwne, ale wła¶nie tego oczekuję od motocyklowego ABS. A je¶li nie zadziała, no cóż za parę lat pojawi się kolejna wersja. Pokaz hamowania na
 prostej nie robi na mnie niestety żadnego wrażenia.

Zadziala i w wielu przypadkach pomoze zwlaszcza niedoswiadczonym kierowcom. Na pewno ten C-ABS zrobi to lepiej niz ten stary. Ale nie zwolni kierowcy z myslenia, a tak czesto kierowcy go odbieraja

--
  Pozdrawiam
Tytus z fabryki

Data: 2010-12-21 20:19:43
Autor: kakmar
ABS - czym sie rĂł?ni nowy od starego?
Dnia 21.12.2010 Tytus z fabryki <tytus1@gazeta.pl> napisał/a:
Siemka

*** "kakmar"
Tak ci±gle hamuj±c sk³adaj± siê w zakrêty, a to co¶ dziwnego jest?

Popatrz dobrze na moment zmiany hamowania na naped.

Ale ja chciałem się czegoś dowiedzieć o nowym ABS, ale OK.
Niestety, sam nie ogarniam tego żeby tak w odpowiednim miejscu i czasie odpuścić klamkę i dać w palnik na wyjściu. Ale coś spróbuję napisać.

Hamowanie w zakrecie konczy sie wyprostowaniem moto i zakretu.

No nie wydaje mi się żeby można było tak jednoznacznie to ująć. Może się tak skończyć, ale nie musi, wszystko zależy od sprzętu i kierownika.

A tzw przepalowanie zakretu to wlasnie nie wyczucie przejscia z hamowania na naped moze tez skutkowac slizgiem przodu :).

Może, zbyt szybkie puszczenie klamki powoduje uciekanie (no bardziej chwilową niestabilność) przodu.

Moto torowe maja tak minimalne skoki zawiechy ze to przejscie jest bardzo trudne do wylapania ale tylko amatorzy (albo mistrze nad mistrze) zapinaja naped juz w zakrecie.

Ale o co chodzi z tym zapinaniem napędu? O pracę sprzęgłem? Jeździ ktoś na wciśniętym sprzęgle po zakrętach?
A jazda z napedem i wcisnietym hamulcem zwykle sie zle konczy :).

Ale naprawdę chyba nie rozumiem. Czy masz na myśli hamowanie tylnego koła w zakręcie przez silnik po redukcji? Czy uślizg po daniu w palnik na wyjściu? Obie sytuacje są bardzo wymagające dla kierownika, chcesz szybko, ryzykujesz. Niektóre sprzęty mają też odpowiednie techniczne wspomagacze dla kierownika
jak sprzęgła antyhoppingowe i TC.

Zadziala i w wielu przypadkach pomoze zwlaszcza niedoswiadczonym kierowcom. Na pewno ten C-ABS zrobi to lepiej niz ten stary. Ale nie zwolni kierowcy z myslenia, a tak czesto kierowcy go odbieraja

Ale czy to znaczy że ten stary był po prostu bardzo słaby, a ten nowy jest tylko trochę lepszy?

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-12-17 22:51:13
Autor: Alex D. B.
ABS - czym się różni nowy od starego?

Użytkownik "kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:iefm53$3mn$1news.onet.pl...

A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jad±c w
jakim¶ tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z
życiem w klamkę.

obstawialbym, ze tradycyjnie wyk....wisz az milo.

nie mam doswiadczenia z abs w mutongu - nie posiadam z abs.
posiadam super-duper-last-generation w karawanie, i wlasnie mocno dojrzewam do wylacznika. hamowanie na sniegu/lodzie z abs=totalna masakra - heblujac w totalnym poslizgu mam lepsza skutecznosc.
co mi z (ograniczonej) sterownosci, jak z 30km/h na lodzie hamuje ponad 50m?


Alex.

Data: 2010-12-17 22:56:03
Autor: Michał V-R
ABS - czym się różni nowy od starego?
W dniu 2010-12-17 22:51, Alex D. B. pisze:

nie mam doswiadczenia z abs w mutongu - nie posiadam z abs.
posiadam super-duper-last-generation w karawanie, i wlasnie mocno dojrzewam
do wylacznika. hamowanie na sniegu/lodzie z abs=totalna masakra - heblujac w
totalnym poslizgu mam lepsza skutecznosc.
co mi z (ograniczonej) sterownosci, jak z 30km/h na lodzie hamuje ponad 50m?

ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel trzeba odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania

--
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-12-17 23:29:34
Autor: RadoslawF
ABS - czym się różni nowy od starego?
Dnia 2010-12-17 22:56, Użytkownik Michał V-R napisał:

nie mam doswiadczenia z abs w mutongu - nie posiadam z abs.
posiadam super-duper-last-generation w karawanie, i wlasnie mocno dojrzewam
do wylacznika. hamowanie na sniegu/lodzie z abs=totalna masakra - heblujac w
totalnym poslizgu mam lepsza skutecznosc.
co mi z (ograniczonej) sterownosci, jak z 30km/h na lodzie hamuje ponad 50m?

ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel trzeba odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania

Marketingowcy i sprzedawcy puszek wmawiaj± ludziom co¶ innego.


Pozdrawiam

Data: 2010-12-17 23:37:27
Autor: Michał V-R
ABS - czym się różni nowy od starego?
W dniu 2010-12-17 23:29, RadoslawF pisze:

ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia
drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni
wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel
trzeba odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania

Marketingowcy i sprzedawcy puszek wmawiaj± ludziom co¶ innego.

sa testy, ktore to udowadniaja, nie podam teraz dokladnie zrodla, bo nie pamietam, ale duzo na ten temat czytalem i ogladalem takie testy nagrane. Nie dam glowy, ale z tego co kojarze, to nawet  w programie jazda polska, zrobili taki test z abs i bez niego, ale jak mowie, glowy nie dam. Ale wystarczy poszukac, abs nie ma za zadania skrocic drogi hamowania


--
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-12-18 01:04:11
Autor: RadoslawF
ABS - czym się różni nowy od starego?
Dnia 2010-12-17 23:37, Użytkownik Michał V-R napisał:

ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia
drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni
wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel
trzeba odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania

Marketingowcy i sprzedawcy puszek wmawiaj± ludziom co¶ innego.

sa testy, ktore to udowadniaja, nie podam teraz dokladnie zrodla, bo nie pamietam, ale duzo na ten temat czytalem i ogladalem takie testy nagrane. Nie dam glowy, ale z tego co kojarze, to nawet  w programie jazda polska, zrobili taki test z abs i bez niego, ale jak mowie, glowy nie dam. Ale wystarczy poszukac, abs nie ma za zadania skrocic drogi hamowania

Bo s± przypadki że ABS faktycznie skraca, taki przypadek to
wpadnięcie w po¶lizg niekontrolowany przy sporej prędko¶ci
w czasie ostrego hamowania.  :-)
W 99% sytuacji kiedy naciskasz hamulec wydłuża.


Pozdrawiam

Data: 2010-12-17 23:50:08
Autor: Alex D. B.
ABS - czym się różni nowy od starego?

Użytkownik "Michał V-R" <michalvet@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iegm9i$g1l$1inews.gazeta.pl...

ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel trzeba odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania


alez wszelkie zrodla wskazuja, ze mial.
problem jest taki, ze jak jedzesz bez abs i masz praktyke i zelazne jaja. to jak zaczynasz plynac odpuszczasz.
niestety (mam  abs z 2007) praktyka jest taka, za zanim zaczne plynac, abs robi mi masaz stopy z niemal zerowa skutecznoscia.
za chwile oddaje fure na warsztat, i zrobie to co z czujnikiem pasow - kaze zrobic obejscie.
jeszcze przecwicze sprawe, ale na 90% to dobry pomysl - abs jest generalnie ok, ale w okreslonych sytuacjach jest bardzo nie-ok.


Alex.

Data: 2010-12-18 00:11:00
Autor: Marcin N
ABS - czym się różni nowy od starego?

Użytkownik "Alex D. B." <agiees@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iegpf5$12e$1@news.onet.pl...

Użytkownik "Michał V-R" <michalvet@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iegm9i$g1l$1inews.gazeta.pl...

ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel trzeba odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania


alez wszelkie zrodla wskazuja, ze mial.
problem jest taki, ze jak jedzesz bez abs i masz praktyke i zelazne jaja. to jak zaczynasz plynac odpuszczasz.
niestety (mam  abs z 2007) praktyka jest taka, za zanim zaczne plynac, abs robi mi masaz stopy z niemal zerowa skutecznoscia.
za chwile oddaje fure na warsztat, i zrobie to co z czujnikiem pasow - kaze zrobic obejscie.
jeszcze przecwicze sprawe, ale na 90% to dobry pomysl - abs jest generalnie ok, ale w okreslonych sytuacjach jest bardzo nie-ok.

Uratuję Was. Nie umiecie używać ABSu i st±d wasze nerwy. Typowy kierowca czuj±c, że ABS mu dygocze pod stop± - odpuszcza lekko i hamuje na granicy terkotania.
Bł±d! Wci¶nijcie hamulec na maksa i zobaczycie, że hamuje lepiej niż Wy. No chyba, że jeste¶cie kierowcami rajdowymi. 99% ludzi nie jest i nie umie hamować tak skutecznie jak ABS. ABS więc nie tylko poprawia sterowno¶ć w czasie hamowania, ale skraca też drogę hamowania w 99% przypadków.

Data: 2010-12-17 15:40:48
Autor: AZ
ABS - czym się różni nowy od starego?
On 18 Gru, 00:11, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

Uratuję Was. Nie umiecie używać ABSu i st±d wasze nerwy. Typowy kierowca
czuj±c, że ABS mu dygocze pod stop± - odpuszcza lekko i hamuje na granicy
terkotania.
Bł±d! Wci¶nijcie hamulec na maksa i zobaczycie, że hamuje lepiej niż Wy. No
chyba, że jeste¶cie kierowcami rajdowymi. 99% ludzi nie jest i nie umie
hamować tak skutecznie jak ABS. ABS więc nie tylko poprawia sterowno¶ć w
czasie hamowania, ale skraca też drogę hamowania w 99% przypadków.

Żeby Cię kiedy¶ to zaufanie do ABS na motocyklu nie zgubiło (w
samochodzie mniejsze szanse), bo jeszcze pomy¶li¶z, że zawsze, w
każdym złożenie i wszędzie na każdej nawierzchni możesz sobie wciskać
klamkę do woli...

Powiedz, jak ma ABS skrócić drogę hamowania na lodzie czy ¶niegu? Jak
szybciej wyhamujesz? Z zablokowanymi kołami czy kręc±cymi się i nie
hamuj±cymi (bo to zrobi ABS). Ot taki system dla tych co nie umiej±
jeĽdzić i ma im zapewnić sterowno¶ć gdzie bez niego jechali by na
zablokowanych kołach prosto). Nie miałem jeszcze sytuacji na moto
gdzie ABS mógłby mi się przydać (jako¶ zawsze zd±rzam zluzować lekko
klamkę gdy tylko pojawia się u¶lizg) a tymbardziej w samochodzie...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-12-18 09:53:47
Autor: Marcin N
ABS - czym się różni nowy od starego?

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:aeb594ff-f2b5-49f3-bf12-1674266882d1@q18g2000vbm.googlegroups.com...
On 18 Gru, 00:11, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

Uratuję Was. Nie umiecie używać ABSu i st±d wasze nerwy. Typowy kierowca
czuj±c, że ABS mu dygocze pod stop± - odpuszcza lekko i hamuje na granicy
terkotania.
Bł±d! Wci¶nijcie hamulec na maksa i zobaczycie, że hamuje lepiej niż Wy. No
chyba, że jeste¶cie kierowcami rajdowymi. 99% ludzi nie jest i nie umie
hamować tak skutecznie jak ABS. ABS więc nie tylko poprawia sterowno¶ć w
czasie hamowania, ale skraca też drogę hamowania w 99% przypadków.

Żeby Cię kiedy¶ to zaufanie do ABS na motocyklu nie zgubiło (w
samochodzie mniejsze szanse), bo jeszcze pomy¶li¶z, że zawsze, w
każdym złożenie i wszędzie na każdej nawierzchni możesz sobie wciskać
klamkę do woli...

Powiedz, jak ma ABS skrócić drogę hamowania na lodzie czy ¶niegu? Jak
szybciej wyhamujesz? Z zablokowanymi kołami czy kręc±cymi się i nie
hamuj±cymi (bo to zrobi ABS). Ot taki system dla tych co nie umiej±
jeĽdzić i ma im zapewnić sterowno¶ć gdzie bez niego jechali by na
zablokowanych kołach prosto). Nie miałem jeszcze sytuacji na moto
gdzie ABS mógłby mi się przydać (jako¶ zawsze zd±rzam zluzować lekko
klamkę gdy tylko pojawia się u¶lizg) a tymbardziej w samochodzie...

Nie mam żadnego zaufania do ABS w motocyklu, bo mój motocykl ABSu nie posiada. St±d w ogóle ten w±tek.
Pitałem a ABS samochodowym. Też jaki¶ czas temu narzekałem, że ABS do grobu mnie wpędzie. Kto¶ m±dry wytłumaczył mi mój bł±d, spróbowałem jeĽdzić wg jego zaleceń - i było ZNACZNIE lepiej. Dlatego wczoraj podzieliłem się t± wiedz± z Wami. Możecie dalej sobie gadać, jaki to ABS jest dziadowski (w samochodach). Być może jednak kilka osób posłucha porady i doceni jego zalety.

Czy ABS skraca drogę hamowania? JASNE, ŻE TAK! Dlaczego? Bo prawie żaden kierowca nie potrafi ot tak zahamować na granicy przyczepno¶ci. Każda nawierzchnia, każde warunki pogodowe - zmieniaj± tę granicę. Do tego dochodzi stres - bo hamowania awaryjnego nie robi się bez powodu. Co więcej - ABS kontroluje każde koło niezależnie - a tego nie da się zrobić "ręcznie". W ostateczno¶ci - 99% kierowców zahamuje gorzej od ABSu. Pod jednym warunkiem - że umiej± tego ABSu używać. Jak? -Cisn±ć pedał na maksa.

No i te nieszczęsne wyj±tki: lód i ¶nieg. W kopnym ¶niegu lepsze jest hamowanie przez płużenie. Ale i tu polecam spróbować hamowania z ABSem przez ci¶nięcie pedału hamulca do podłogi - zobaczycie, że wcale nie będzie tak tragicznie.

Data: 2010-12-18 20:45:46
Autor: FanTomas
ABS - czym się różni nowy od starego?
Czy ABS skraca drogę hamowania? JASNE, ŻE TAK! Dlaczego? Bo prawie żaden kierowca nie potrafi ot tak zahamować na granicy przyczepno¶ci. Każda nawierzchnia, każde warunki pogodowe - zmieniaj± tę granicę. Do tego dochodzi stres - bo hamowania awaryjnego nie robi się bez powodu. Co więcej - ABS kontroluje każde koło niezależnie - a tego nie da się zrobić "ręcznie". W ostateczno¶ci - 99% kierowców zahamuje gorzej od ABSu. Pod jednym warunkiem - że umiej± tego ABSu używać. Jak? -Cisn±ć pedał na maksa.


nie wiem jaki ty masz abs ale jak pracowałem 2 lata temu w oplu to abs działa w ten sposob ze owszem-kontrola wszystkich kól ale jak ktores wpada w zablokowanie to abs odpuszcza cisnienie w całym układzie. pozostałe koła na chwilkę równiez NIE chamuja.
ABS zawsze wydłuza droge hamowania. Dla majsterkowiczów chcacych sobie wyłaczac ABS: panowie wystarczy zrobic odejscie z jednego czujnika do kabiny i tam zwyczajny wyłacznik. to działa. komputer absu kiedy widzi jeden czujnik zepsuty od razu wyłacza działanie całego układu i  auto jezdzi z klasycznym układem bez abs-u.to taka symulacja awarii jednego czujnika.
pozdro

Data: 2010-12-18 22:02:46
Autor: Ivam
ABS - czym się różni nowy od starego?
Użytkownik "FanTomas" <fantomas126@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iej30n$uos$1@news.onet.pl...
nie wiem jaki ty masz abs ale jak pracowałem 2 lata temu w oplu to abs działa w ten sposob ze owszem-kontrola wszystkich kól ale jak ktores wpada w zablokowanie to abs odpuszcza cisnienie w całym układzie. pozostałe koła na chwilkę równiez NIE chamuja.

Jak ktos ma sam ABS, to faktycznie - odpuszczane sa wszystkie, ale w przypadku rozdzialu sily hamowania na kazde kola z osobna (co jest konieczne przy ESP, ASR czy CBC) ABS dziala na dane kolo.  Czesto w puszkach wystepuje jeszcze ABS z EBD, czyli rozdzielacz sily hamowania na kazde kolo, bez zadnej kontroli trakcji, czy buksowania kol.

Nie wiem czy tak jest w kazdym aucie (akurat z oplami nie mialem za duzo stycznosci i sie nie wypowiem), ale:
- Renault
- Peugeot
- Toyota
- Mitsubishi

Na 99% kazdy model tych producentow, jesli ma kontrole trakcji, to ABS dziala na kazde kolo z osobna.

AFAIK ABS z EBD i BAS ma byc wymagany we wszystkich nowych puszkach produkowanych po 2011 roku (daty nie jestem pewny, moze rok pozniej)


--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-12-18 20:16:20
Autor: jeDrASS
ABS - czym się różni nowy od starego?
On 2010-12-18 00:40, AZ wrote:

Żeby Cię kiedy¶ to zaufanie do ABS na motocyklu nie zgubiło (w
samochodzie mniejsze szanse), bo jeszcze pomy¶li¶z, że zawsze, w
każdym złożenie i wszędzie na każdej nawierzchni możesz sobie wciskać
klamkę do woli...

ABS nie zast±pi my¶lenia.. trzeba też być ¶wiadomym jego działania.. ale zapewniam Cię, że z ABSem zdecydowanie zdrowiej..
Miałem moto bez i mam z.. TO działa :-)
klasyczny przypadek lekko za szybko leciałem i delikatnie skręcony przód wyjazd go¶cia z boku i pomimo tego że widziałem go lekko dotkn±łem klami i gleba bo parę centymetrów wcze¶niej asfalt suchy jak pieprz,a tu odrobina szlamu na drodze, w podobnej sytuacji z ABSem spokojnie hamowałem to tylko lekko dupa pojechała do góry jak ponownie wpadłem na dobr± nawierzchnię.. cóż aprilk± można zrobić stoppie z ABSem :-D


--
jeDrASS

Data: 2010-12-18 10:36:56
Autor: Alex D. B.
ABS - czym się różni nowy od starego?

Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iegqlq$4nv$1news.onet.pl...


Uratuję Was. Nie umiecie używać ABSu i st±d wasze nerwy. Typowy kierowca czuj±c, że ABS mu dygocze pod stop± - odpuszcza lekko i hamuje na granicy terkotania.
Bł±d! Wci¶nijcie hamulec na maksa i zobaczycie, że hamuje lepiej niż Wy. No chyba, że jeste¶cie kierowcami rajdowymi. 99% ludzi nie jest i nie umie hamować tak skutecznie jak ABS. ABS więc nie tylko poprawia sterowno¶ć w czasie hamowania, ale skraca też drogę hamowania w 99% przypadków.

bardzo mozliwe, ze masz racje w 99% przypadkow, moze w 90.
tu konkretnie, wiem jak uzywac auta, choc kierowca rajdowym nie jestem.
w sytuacji hamowania na bardzo sliskim (np lod) oraz zwir/piasek abs znaczaco wydluza droge hamowania.


Alex.

Data: 2010-12-18 12:36:21
Autor: Ivam
ABS - czym się różni nowy od starego?
Użytkownik "Alex D. B." <agiees@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iegpf5$12e$1@news.onet.pl...
niestety (mam  abs z 2007) praktyka jest taka, za zanim zaczne plynac, abs robi mi masaz stopy z niemal zerowa skutecznoscia.

W puszce rozumiem?

za chwile oddaje fure na warsztat, i zrobie to co z czujnikiem pasow - kaze zrobic obejscie.
jeszcze przecwicze sprawe, ale na 90% to dobry pomysl - abs jest generalnie ok, ale w okreslonych sytuacjach jest bardzo nie-ok.

Ja mam zrobiony pzelacznik pociagniety ze skrzynki bezpiecznikow. Nie w kazdym aucie sie da (komputer czuwa), ale u mnie dziala ok.

Mam problem kolo domu - piach, zwir etc. +wertepy i komputer sie kompletnie gubi. Drugie miejsce to kostka brukowa pod robota - wertepy i jak popada deszcz to tez ABS calkowicie odpuszcza hamowanie.

Natomiast na oblodzonej drodze nie wylaczam, bo nie dawno nie spotkalem drogi, ktora by byla calkowicie oblodzona bez chociazby placka piasku, czy kawalka zmrozonego sniegu. Wciskam na maxa i staram sie zjechac kolami na gorke (miedzy koleinami oraz kawalek na pobocze) i mam mozliwosc skrecania z jednoczesnym wytracaniem predkosci. Bez ABSu musialbym odpuscic hamowanie, zjechac w bok i hamowac ponownie. W 99% przypadkow mi by to zajelo wiecej miejsca niz z ABSem.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-12-18 15:17:14
Autor: Alex D. B.
ABS - czym się różni nowy od starego?

Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:4d0c9cb4$0$27034$65785112news.neostrada.pl...
niestety (mam  abs z 2007) praktyka jest taka, za zanim zaczne plynac, abs robi mi masaz stopy z niemal zerowa skutecznoscia.

W puszce rozumiem?

tajest.

za chwile oddaje fure na warsztat, i zrobie to co z czujnikiem pasow - kaze zrobic obejscie.
jeszcze przecwicze sprawe, ale na 90% to dobry pomysl - abs jest generalnie ok, ale w okreslonych sytuacjach jest bardzo nie-ok.

Ja mam zrobiony pzelacznik pociagniety ze skrzynki bezpiecznikow. Nie w kazdym aucie sie da (komputer czuwa), ale u mnie dziala ok.

no wlasnie nie wiem, jak bedzie u mnie.

Mam problem kolo domu - piach, zwir etc. +wertepy i komputer sie kompletnie gubi. Drugie miejsce to kostka brukowa pod robota - wertepy i jak popada deszcz to tez ABS calkowicie odpuszcza hamowanie.

u mnie w takich warunkach daje rade. tragedia jest jak jest totalnie slisko zima - heblujac na pluga stane ze 2 razy szybciej.


Alex.

ABS - czym się różni nowy od starego?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona