ABS i dziwny d¼wiêk

Data: 2009-12-17 17:41:59
Autor: A5tu5
ABS i dziwny d¼wiêk
Witajcie,
autko mam od niedawna, do tej pory nie mia³em powodów do niepokoju, a¿ do dzisiaj.
Almera II 1.5 przed liftingiem, -7 stopni na dworze, ¶nieg, letnie opony.
Oczywi¶cie ABS mia³ co robiæ. Ale d¼wiêki jakimi mnie uracza³ przy ka¿dej próbie hamowania (ale tylko gdy w³±cza³ siê ABS) mnie zadziwi³y. Oprócz tradycyjnego chrobotania i odbijania peda³u hamulca, s³ychaæ wyra¼nie co¶ jakby metaliczny, wirnikowy d¼wiêk, trochê jakby silniczek jaki¶ tar³ wydaj±c dziwny d¼wiêk. Po puszczeniu hamulca d¼wiêk ten jeszcze przez 2-3 sekundy siê utrzymuje i znika. A¿ do nastêpnego w³±czenia siê ABSu. Dodam, ¿e gdy by³o cieplej nie by³o takich objawów. ABS mimo d¼wiêków dzia³a normalnie - znaczy siê samochód hamuje ;)

Co to mo¿e byæ?

A5tu5
Wroc³aw

Data: 2009-12-17 18:02:22
Autor: Artur Ma¶l±g
ABS i dziwny d¼wiêk
A5tu5 pisze:
[...]

Jak dla mnie to typowy efekt dzia³ania pompy ABS :)

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2009-12-17 20:45:24
Autor: Karolek
ABS i dziwny d¼wiêk
Artur Ma¶l±g pisze:

Co to mo¿e byæ?

Jak dla mnie to typowy efekt dzia³ania pompy ABS :)

Ta, szczegolnie ze ABS nie ma zadnej pompy.

--
Karolek

Data: 2009-12-17 21:04:30
Autor: Yogi\(n\)
ABS i dziwny d¼wiêk
U¿ytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hge1rp$mcj$1news.mm.pl...
Artur Ma¶l±g pisze:

Co to mo¿e byæ?

Jak dla mnie to typowy efekt dzia³ania pompy ABS :)

Ta, szczegolnie ze ABS nie ma zadnej pompy.

To co siê "t³ucze"? Jesli przymocowana do grodzi kabiny, to taki odg³os jest ca³kiem normaln± rzecz±.

--
Yogi(n)

Data: 2009-12-17 21:22:23
Autor: Karolek
ABS i dziwny d¼wiêk
Yogi(n) pisze:

Ta, szczegolnie ze ABS nie ma zadnej pompy.

To co siê "t³ucze"? Jesli przymocowana do grodzi kabiny, to taki odg³os jest ca³kiem normaln± rzecz±.

Bo tam sa zawory, ktore zmniejszaja cisnienie w ukladzie hamulcowym poszczegolnych kol, by je odblokowac.

--
Karolek

Data: 2009-12-17 21:34:08
Autor: Artur Ma¶l±g
ABS i dziwny d¼wiêk
Artur Ma¶l±g pisze:

[...]

Aaa, Karolek - on tak ma :) Niedouczony trochê :)

Ciekawe co utrzymuje ci¶nienie w "akumulatorze ci¶nienia".
Napisz mu, by chocia¿ na schematy ABS spojrza³.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2009-12-17 21:45:01
Autor: A5tu5
ABS i dziwny d¼wiêk

U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hge4k9$ip9$1@inews.gazeta.pl...
Artur Ma¶l±g pisze:

[...]

Czytam, czytam i szczerze mówi±c niespecjalnie Was rozumiem ;)
Wiêc uwa¿acie ¿e to normalna sprawa? Nawet fakt, ¿e te d¼wiêki nie pojawiaj± siê przy temperaturze na dworze powy¿ej 5 stopni Celsjusza?
Stwierdzam, ¿e d¼wiêk jest potworny, ostatnio taki s³ysza³em w kinie na "Wojnie ¦wiatów" jak te trójnogie maszyny wstawa³y z ziemii i tr±bi³y takim szczególnym wysokim tonem...  tak tylko mi sie przypomnia³o dla zobrazowania sytuacji ;)

--
A5tu5

Data: 2009-12-17 21:58:27
Autor: Artur Ma¶l±g
ABS i dziwny d¼wiêk
A5tu5 pisze:
(...)
Czytam, czytam i szczerze mówi±c niespecjalnie Was rozumiem ;)

Có¿, bywa :)

Wiêc uwa¿acie ¿e to normalna sprawa? Nawet fakt, ¿e te d¼wiêki nie pojawiaj± siê przy temperaturze na dworze powy¿ej 5 stopni Celsjusza?

A có¿ w tym dziwnego? Wiesz jak± robotê ma okazjê zrobiæ ten ABS teraz,
skoro masz takie opony? (opon siê nie czepiam :) )

[...]

Iii tam - ró¿nie s³ychaæ ró¿ne ABS-y. W jednym z samochodów pompa ABS-u
wy³a potêpieñczo z przodu, a z ty³u dochodzi³y d¼wiêki, jakbym ci±gn±³
³añcuch po asfalcie - efekt s³yszalny przy hamowaniu przed ¶wiat³ami na
wy¶lizganej Pu³awskiej (DC) :) Rodzicielka mi siê nawet wystraszy³a :)

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2009-12-17 22:42:57
Autor: A5tu5
ABS i dziwny d¼wiêk
U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hge61q$o2v$1@inews.gazeta.pl...
A5tu5 pisze:
(...)
A có¿ w tym dziwnego? Wiesz jak± robotê ma okazjê zrobiæ ten ABS teraz,
skoro masz takie opony? (opon siê nie czepiam :) )

Nie no, to zrozumia³e, ale zamówi³em ju¿ zimówki wiêc dam troche ABSowi odpocz±æ ;)

[...]

:)
To mój pierwszy samochód z ABSem wiêc dla mnie to nowo¶æ ;)

Dziêki i pozdrawiam!

--
A5tu5

Data: 2009-12-18 08:38:26
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g
ABS i dziwny d¼wiêk
A5tu5 pisze:
(...)
Nie no, to zrozumia³e, ale zamówi³em ju¿ zimówki wiêc dam troche ABSowi odpocz±æ ;)

Spoko, zwyczajnie ABS ma okazjê czêsto dzia³aæ aktywnie, a nie tylko
pasywnie. W sumie od tego jest by trochê podzia³a³. Pozwól mu, tylko
nie przesadzaj ;)

To mój pierwszy samochód z ABSem wiêc dla mnie to nowo¶æ ;)

Zawsze musi byæ ten pierwszy raz ;)

Dziêki i pozdrawiam!

Pozdrawiam :)

Data: 2009-12-18 01:03:15
Autor: Tomasz Pyra
ABS i dziwny d¼wiêk
A5tu5 pisze:

Czytam, czytam i szczerze mówi±c niespecjalnie Was rozumiem ;)
Wiêc uwa¿acie ¿e to normalna sprawa? Nawet fakt, ¿e te d¼wiêki nie pojawiaj± siê przy temperaturze na dworze powy¿ej 5 stopni Celsjusza?

S±dzê ¿e przy +5C po prostu nie mia³e¶ okazji przejechaæ siê po czym¶ mocno ¶liskim.

Odg³osy s± normalne - taki trochê jakby wyj±cy elektryczny silniczek który zmienia "obroty" w zale¿no¶ci od ¶lisko¶ci drogi.

Co je wydaje to nie wiem, ale co¶ tam takiego jest, bo we wszystkich samochodach z ABS którymi je¼dzi³em by³y takie d¼wiêki.

Data: 2009-12-18 08:02:36
Autor: Grzegorz
ABS i dziwny d¼wiêk
Hello A5tu5 !:

Artur Ma¶l±g pisze:

[...]

Kiedy ostatnio p³yn hamulcowy wymienia³e¶ ? Mo¿e byæ zawilgocony ....

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-12-18 08:01:47
Autor: Grzegorz
ABS i dziwny d¼wiêk
Hello Karolek !:
Artur Ma¶l±g pisze:

Co to mo¿e byæ?

Jak dla mnie to typowy efekt dzia³ania pompy ABS :)

Ta, szczegolnie ze ABS nie ma zadnej pompy.

Ma. Ka¿dy !!!! Inaczej nie dopompuje tego ci¶nienia, które upu¶ci³.

Ale jak piszczy - mo¿e co¶ przy niskich temperaturach jednak szwankuje ...

pzdrw.
--
Grzegorz

ABS i dziwny d¼wiêk