ABS i dziwny dźwięk

Data: 2009-12-17 18:02:22
Autor: Artur Maśląg
ABS i dziwny dźwięk
A5tu5 pisze:
Witajcie,
autko mam od niedawna, do tej pory nie miałem powodów do niepokoju, aż do dzisiaj.
Almera II 1.5 przed liftingiem, -7 stopni na dworze, śnieg, letnie opony.
Oczywiście ABS miał co robić. Ale dźwięki jakimi mnie uraczał przy każdej próbie hamowania (ale tylko gdy włączał się ABS) mnie zadziwiły. Oprócz tradycyjnego chrobotania i odbijania pedału hamulca, słychać wyraźnie coś jakby metaliczny, wirnikowy dźwięk, trochę jakby silniczek jakiś tarł wydając dziwny dźwięk. Po puszczeniu hamulca dźwięk ten jeszcze przez 2-3 sekundy się utrzymuje i znika. Aż do następnego włączenia się ABSu. Dodam, że gdy było cieplej nie było takich objawów. ABS mimo dźwięków działa normalnie - znaczy się samochód hamuje ;)

Co to może być?

Jak dla mnie to typowy efekt działania pompy ABS :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-12-17 20:45:24
Autor: Karolek
ABS i dziwny dźwięk
Artur Maśląg pisze:

Co to może być?

Jak dla mnie to typowy efekt działania pompy ABS :)

Ta, szczegolnie ze ABS nie ma zadnej pompy.

--
Karolek

Data: 2009-12-17 21:04:30
Autor: Yogi\(n\)
ABS i dziwny dźwięk
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hge1rp$mcj$1news.mm.pl...
Artur Maśląg pisze:

Co to może być?

Jak dla mnie to typowy efekt działania pompy ABS :)

Ta, szczegolnie ze ABS nie ma zadnej pompy.

To co się "tłucze"? Jesli przymocowana do grodzi kabiny, to taki odgłos jest całkiem normalną rzeczą.

--
Yogi(n)

Data: 2009-12-17 21:22:23
Autor: Karolek
ABS i dziwny dźwięk
Yogi(n) pisze:

Ta, szczegolnie ze ABS nie ma zadnej pompy.

To co się "tłucze"? Jesli przymocowana do grodzi kabiny, to taki odgłos jest całkiem normalną rzeczą.

Bo tam sa zawory, ktore zmniejszaja cisnienie w ukladzie hamulcowym poszczegolnych kol, by je odblokowac.

--
Karolek

Data: 2009-12-17 21:34:08
Autor: Artur Maśląg
ABS i dziwny dźwięk
Artur Maśląg pisze:

[...]

Aaa, Karolek - on tak ma :) Niedouczony trochę :)

Ciekawe co utrzymuje ciśnienie w "akumulatorze ciśnienia".
Napisz mu, by chociaż na schematy ABS spojrzał.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-12-17 21:45:01
Autor: A5tu5
ABS i dziwny dźwięk

Artur Maśląg pisze:

[...]

Czytam, czytam i szczerze mówiąc niespecjalnie Was rozumiem ;)
Więc uważacie że to normalna sprawa? Nawet fakt, że te dźwięki nie pojawiają się przy temperaturze na dworze powyżej 5 stopni Celsjusza?
Stwierdzam, że dźwięk jest potworny, ostatnio taki słyszałem w kinie na "Wojnie Światów" jak te trójnogie maszyny wstawały z ziemii i trąbiły takim szczególnym wysokim tonem...  tak tylko mi sie przypomniało dla zobrazowania sytuacji ;)

--
A5tu5

Data: 2009-12-17 21:58:27
Autor: Artur Maśląg
ABS i dziwny dźwięk
A5tu5 pisze:
(...)
Czytam, czytam i szczerze mówiąc niespecjalnie Was rozumiem ;)

Cóż, bywa :)

Więc uważacie że to normalna sprawa? Nawet fakt, że te dźwięki nie pojawiają się przy temperaturze na dworze powyżej 5 stopni Celsjusza?

A cóż w tym dziwnego? Wiesz jaką robotę ma okazję zrobić ten ABS teraz,
skoro masz takie opony? (opon się nie czepiam :) )

[...]

Iii tam - różnie słychać różne ABS-y. W jednym z samochodów pompa ABS-u
wyła potępieńczo z przodu, a z tyłu dochodziły dźwięki, jakbym ciągnął
łańcuch po asfalcie - efekt słyszalny przy hamowaniu przed światłami na
wyślizganej Puławskiej (DC) :) Rodzicielka mi się nawet wystraszyła :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-12-17 22:42:57
Autor: A5tu5
ABS i dziwny dźwięk
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hge61q$o2v$1@inews.gazeta.pl...
A5tu5 pisze:
(...)
A cóż w tym dziwnego? Wiesz jaką robotę ma okazję zrobić ten ABS teraz,
skoro masz takie opony? (opon się nie czepiam :) )

Nie no, to zrozumiałe, ale zamówiłem już zimówki więc dam troche ABSowi odpocząć ;)

[...]

:)
To mój pierwszy samochód z ABSem więc dla mnie to nowość ;)

Dzięki i pozdrawiam!

--
A5tu5

Data: 2009-12-18 08:38:26
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
ABS i dziwny dźwięk
A5tu5 pisze:
(...)
Nie no, to zrozumiałe, ale zamówiłem już zimówki więc dam troche ABSowi odpocząć ;)

Spoko, zwyczajnie ABS ma okazję często działać aktywnie, a nie tylko
pasywnie. W sumie od tego jest by trochę podziałał. Pozwól mu, tylko
nie przesadzaj ;)

To mój pierwszy samochód z ABSem więc dla mnie to nowość ;)

Zawsze musi być ten pierwszy raz ;)

Dzięki i pozdrawiam!

Pozdrawiam :)

Data: 2009-12-18 01:03:15
Autor: Tomasz Pyra
ABS i dziwny dźwięk
A5tu5 pisze:

Czytam, czytam i szczerze mówiąc niespecjalnie Was rozumiem ;)
Więc uważacie że to normalna sprawa? Nawet fakt, że te dźwięki nie pojawiają się przy temperaturze na dworze powyżej 5 stopni Celsjusza?

Sądzę że przy +5C po prostu nie miałeś okazji przejechać się po czymś mocno śliskim.

Odgłosy są normalne - taki trochę jakby wyjący elektryczny silniczek który zmienia "obroty" w zależności od śliskości drogi.

Co je wydaje to nie wiem, ale coś tam takiego jest, bo we wszystkich samochodach z ABS którymi jeździłem były takie dźwięki.

Data: 2009-12-18 08:02:36
Autor: Grzegorz
ABS i dziwny dźwięk
Hello A5tu5 !:

Artur Maśląg pisze:

[...]

Kiedy ostatnio płyn hamulcowy wymieniałeś ? Może być zawilgocony ....

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-12-18 08:01:47
Autor: Grzegorz
ABS i dziwny dźwięk
Hello Karolek !:
Artur Maśląg pisze:

Co to może być?

Jak dla mnie to typowy efekt działania pompy ABS :)

Ta, szczegolnie ze ABS nie ma zadnej pompy.

Ma. Każdy !!!! Inaczej nie dopompuje tego ciśnienia, które upuścił.

Ale jak piszczy - może coś przy niskich temperaturach jednak szwankuje ...

pzdrw.
--
Grzegorz

ABS i dziwny dźwięk