Data: 2013-11-18 15:54:27 | |
Autor: BUNIEK | |
ABS i "pralka" | |
Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie? Dość częsta przypadłość na takiej nawierzchni z ABS - taka wada zachowania sterowalności. A co do ABS - wyjmij bezpiecznik tego systemu będziesz miał bez ABS. Buniek |
|
Data: 2013-11-18 20:48:31 | |
Autor: Artur Maśląg | |
ABS i "pralka" | |
W dniu 2013-11-18 15:54, BUNIEK pisze:
Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie? Raczej niespecjalnie. Niektóre tak mają i to najczęściej uszkodzone. A co do ABS - wyjmij bezpiecznik tego systemu będziesz miał bez ABS. Świetna rada - daj link do danych, na podstawie których będziesz odpowiadał za skutki z niej skorzystania :> |
|
Data: 2013-11-18 23:42:53 | |
Autor: Adam | |
ABS i "pralka" | |
W dniu 2013-11-18 20:48, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2013-11-18 15:54, BUNIEK pisze: Jakie skutki? Czy¿by w Polsce nie by³o ¿adnego samochodu bez ABS? Zreszt± na tego typu nawierzchniach (tarka, miks asfalt/b³oto, piasek, trawa, itp) - czêsto auto bez ABS jest bardziej przewidywalne. Nie dotyczy oczywi¶cie hamowania w ciasnym zakrêcie. Chocia¿ to ja mo¿e siê nie znam ;) bo wychowywa³em siê na ksi±¿kach m.in. Witolda Rychtera, Sobies³awa Zasady, bo jestem po wy¿szej szkole techniki jazdy (tej "starej", klasycznej: zwrot Kampbela, czy jak mu tam by³o, przewrót Aaltonena, itp). W ka¿dym razie wyjmuj±c bezpiecznik (tylko na czas testów) z ABS, trzeba braæ poprawkê na inne zachowanie pojazdu. I przy okazji mo¿na siê zdziwiæ, jak mocno samochód hamuje np. w piasku. Powa¿nie. -- Pozdrawiam. Adam. |
|
Data: 2013-11-19 08:11:57 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
ABS i "pralka" | |
W dniu 2013-11-18 23:42, Adam pisze:
W dniu 2013-11-18 20:48, Artur Ma¶l±g pisze: Takie negatywne, czyli dla przyk³adu niepoprawny rozk³ad si³ hamowania. Czy¿by w Polsce nie by³o ¿adnego samochodu bez ABS? Odró¿niasz samochód bez ABS-u od samochodu z ABS z wyjêtym bezpiecznikiem? (...) W ka¿dym razie wyjmuj±c bezpiecznik (tylko na czas testów) z ABS, trzeba To testów czy cywilnej jazdy jak tu poprzednik zaproponowa³? |
|
Data: 2013-11-19 11:30:41 | |
Autor: Adam | |
ABS i "pralka" | |
W dniu 2013-11-19 08:11, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2013-11-18 23:42, Adam pisze: Po¶pieszy³em siê. Masz racjê - za szybko my¶la³em ;) Oczywi¶cie - do testów mo¿na. Do codziennej jazdy - tylko niektóre najstarsze ABS-y jednokana³owe mo¿na od³±czyæ, co zreszt± te¿ nie jest wskazane. Natomiast w nowszych autach, zw³aszcza tych z kontrol± trakcji - nie nale¿y od³±czaæ ABS. Sam zreszt± kiedy¶ mia³em problem, aby Land Roverem wyjechaæ z b³ota - krêci³ tylko dwoma ko³ami po przek±tnej. Problem znalaz³em dopiero jakie¶ 2 godziny pó¼niej - uszkodzone mocowanie czujnika peda³u sprzêg³a. Wci¶niêcie sprzêg³a roz³±cza w tym aucie uk³ady kontroli u¶lizgu kó³, wiêc nie dzia³a³y "blokady", realizowane przez hamowanie ¶lizgaj±cego siê ko³a. Ach, ta wszechobecna elektronika ;) -- Pozdrawiam. Adam. |
|
Data: 2013-11-19 14:41:09 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
ABS i "pralka" | |
W dniu 2013-11-19 11:30, Adam pisze:
W dniu 2013-11-19 08:11, Artur Ma¶l±g pisze: Do testów to siê zgadzam, tylko z tego niewielki sens w kontek¶cie jazdy w realnych warunkach. Je¿eli ju¿ to siê bawiæ samochodem bez ABS, b±d¼ takim który jest przystosowany do jazdy bez niego. Do codziennej jazdy - tylko niektóre najstarsze ABS-y jednokana³owe Nie zgadzam siê z jednokana³owo¶ci± - mo¿na wy³±czyæ nawet w wielokana³owych, je¿eli funkcja ABS jest tylko stricte antypo¶lizgowa i nie jest on wykorzystywany przez inne systemy jako jeden z elementów wykonawczych. Natomiast w nowszych autach, zw³aszcza tych z kontrol± trakcji - nie Tak jak i w wielu starszych, które maj± rozk³ad si³ hamowania kontrolowany przez ABS, a nie stricte fizycznie, przez regulatory hydrauliczne. (...) ¶lizgaj±cego siê ko³a. Ach, ta wszechobecna elektronika ;) Ano powszechna, aktywna i powala spokojnie i bezpiecznie je¼dziæ. |
|