Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ABS i "pralka"

ABS i "pralka"

Data: 2013-11-18 15:54:27
Autor: BUNIEK
ABS i "pralka"
Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie?
Hamowanie na nawierzchni, gdzie są wygniecione w gorącym (w lecie, nie teraz) asfalcie poprzeczne wgłębienia, a całość niezbyt czysta - trochę piachu. Auto jedzie, jak na lodzie, z tą różnicą, że trzęsie od nierówności i brzęczy ABS. Dla porównania chciałbym przejechać się innym autem bez ABS ale nie ma od kogo pożyczyć.

Dość częsta przypadłość na takiej nawierzchni z ABS - taka wada zachowania sterowalności.
A co do ABS - wyjmij bezpiecznik tego systemu będziesz miał bez ABS.

Buniek

Data: 2013-11-18 20:48:31
Autor: Artur Maśląg
ABS i "pralka"
W dniu 2013-11-18 15:54, BUNIEK pisze:
Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie?
Hamowanie na nawierzchni, gdzie sÄ… wygniecione w gorÄ…cym (w lecie, nie
teraz) asfalcie poprzeczne wgłębienia, a całość niezbyt czysta -
trochę piachu. Auto jedzie, jak na lodzie, z tą różnicą, że trzęsie od
nierówności i brzęczy ABS. Dla porównania chciałbym przejechać się
innym autem bez ABS ale nie ma od kogo pożyczyć.

Dość częsta przypadłość na takiej nawierzchni z ABS - taka wada
zachowania sterowalności.

Raczej niespecjalnie. Niektóre tak mają i to najczęściej uszkodzone.

A co do ABS - wyjmij bezpiecznik tego systemu będziesz miał bez ABS.

Świetna rada - daj link do danych, na podstawie których będziesz
odpowiadał za skutki z niej skorzystania :>

Data: 2013-11-18 23:42:53
Autor: Adam
ABS i "pralka"
W dniu 2013-11-18 20:48, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2013-11-18 15:54, BUNIEK pisze:
(...)
A co do ABS - wyjmij bezpiecznik tego systemu bêdziesz mia³ bez ABS.

¦wietna rada - daj link do danych, na podstawie których bêdziesz
odpowiada³ za skutki z niej skorzystania :>


Jakie skutki?

Czy¿by w Polsce nie by³o ¿adnego samochodu bez ABS?

Zreszt± na tego typu nawierzchniach (tarka, miks asfalt/b³oto, piasek, trawa, itp) - czêsto auto bez ABS jest bardziej przewidywalne.
Nie dotyczy oczywi¶cie hamowania w ciasnym zakrêcie.

Chocia¿ to ja mo¿e siê nie znam ;) bo wychowywa³em siê na ksi±¿kach m.in. Witolda Rychtera, Sobies³awa Zasady, bo jestem po wy¿szej szkole techniki jazdy (tej "starej", klasycznej: zwrot Kampbela, czy jak mu tam by³o, przewrót Aaltonena, itp).

W ka¿dym razie wyjmuj±c bezpiecznik (tylko na czas testów) z ABS, trzeba braæ poprawkê na inne zachowanie pojazdu. I przy okazji mo¿na siê zdziwiæ, jak mocno samochód hamuje np. w piasku. Powa¿nie.


--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2013-11-19 08:11:57
Autor: Artur Ma¶l±g
ABS i "pralka"
W dniu 2013-11-18 23:42, Adam pisze:
W dniu 2013-11-18 20:48, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2013-11-18 15:54, BUNIEK pisze:
(...)
A co do ABS - wyjmij bezpiecznik tego systemu bêdziesz mia³ bez ABS.

¦wietna rada - daj link do danych, na podstawie których bêdziesz
odpowiada³ za skutki z niej skorzystania :>

Jakie skutki?

Takie negatywne, czyli dla przyk³adu niepoprawny rozk³ad si³ hamowania.

Czy¿by w Polsce nie by³o ¿adnego samochodu bez ABS?

Odró¿niasz samochód bez ABS-u od samochodu z ABS z wyjêtym
bezpiecznikiem?

(...)
W ka¿dym razie wyjmuj±c bezpiecznik (tylko na czas testów) z ABS, trzeba

To testów czy cywilnej jazdy jak tu poprzednik zaproponowa³?

Data: 2013-11-19 11:30:41
Autor: Adam
ABS i "pralka"
W dniu 2013-11-19 08:11, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2013-11-18 23:42, Adam pisze:
W dniu 2013-11-18 20:48, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2013-11-18 15:54, BUNIEK pisze:
(...)
A co do ABS - wyjmij bezpiecznik tego systemu bêdziesz mia³ bez ABS.

¦wietna rada - daj link do danych, na podstawie których bêdziesz
odpowiada³ za skutki z niej skorzystania :>

Jakie skutki?

Takie negatywne, czyli dla przyk³adu niepoprawny rozk³ad si³ hamowania.

Czy¿by w Polsce nie by³o ¿adnego samochodu bez ABS?

Odró¿niasz samochód bez ABS-u od samochodu z ABS z wyjêtym
bezpiecznikiem?

(...)
W ka¿dym razie wyjmuj±c bezpiecznik (tylko na czas testów) z ABS, trzeba

To testów czy cywilnej jazdy jak tu poprzednik zaproponowa³?



Po¶pieszy³em siê.
Masz racjê - za szybko my¶la³em ;)

Oczywi¶cie - do testów mo¿na.
Do codziennej jazdy - tylko niektóre najstarsze ABS-y jednokana³owe mo¿na od³±czyæ, co zreszt± te¿ nie jest wskazane.
Natomiast w nowszych autach, zw³aszcza tych z kontrol± trakcji - nie nale¿y od³±czaæ ABS.

Sam zreszt± kiedy¶ mia³em problem, aby Land Roverem wyjechaæ z b³ota - krêci³ tylko dwoma ko³ami po przek±tnej. Problem znalaz³em dopiero jakie¶ 2 godziny pó¼niej - uszkodzone mocowanie czujnika peda³u sprzêg³a. Wci¶niêcie sprzêg³a roz³±cza w tym aucie uk³ady kontroli u¶lizgu kó³, wiêc nie dzia³a³y "blokady", realizowane przez hamowanie ¶lizgaj±cego siê ko³a. Ach, ta wszechobecna elektronika ;)


--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2013-11-19 14:41:09
Autor: Artur Ma¶l±g
ABS i "pralka"
W dniu 2013-11-19 11:30, Adam pisze:
W dniu 2013-11-19 08:11, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2013-11-18 23:42, Adam pisze:
W dniu 2013-11-18 20:48, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2013-11-18 15:54, BUNIEK pisze:
(...)
A co do ABS - wyjmij bezpiecznik tego systemu bêdziesz mia³ bez ABS.

¦wietna rada - daj link do danych, na podstawie których bêdziesz
odpowiada³ za skutki z niej skorzystania :>

Jakie skutki?

Takie negatywne, czyli dla przyk³adu niepoprawny rozk³ad si³ hamowania.

Czy¿by w Polsce nie by³o ¿adnego samochodu bez ABS?

Odró¿niasz samochód bez ABS-u od samochodu z ABS z wyjêtym
bezpiecznikiem?

(...)
W ka¿dym razie wyjmuj±c bezpiecznik (tylko na czas testów) z ABS, trzeba

To testów czy cywilnej jazdy jak tu poprzednik zaproponowa³?


Po¶pieszy³em siê.
Masz racjê - za szybko my¶la³em ;)

Oczywi¶cie - do testów mo¿na.

Do testów to siê zgadzam, tylko z tego niewielki sens w kontek¶cie
jazdy w realnych warunkach. Je¿eli ju¿ to siê bawiæ samochodem
bez ABS, b±d¼ takim który jest przystosowany do jazdy bez niego.

Do codziennej jazdy - tylko niektóre najstarsze ABS-y jednokana³owe
mo¿na od³±czyæ, co zreszt± te¿ nie jest wskazane.

Nie zgadzam siê z jednokana³owo¶ci± - mo¿na wy³±czyæ nawet w
wielokana³owych, je¿eli funkcja ABS jest tylko stricte
antypo¶lizgowa i nie jest on wykorzystywany przez inne systemy
jako jeden z elementów wykonawczych.

Natomiast w nowszych autach, zw³aszcza tych z kontrol± trakcji - nie
nale¿y od³±czaæ ABS.

Tak jak i w wielu starszych, które maj± rozk³ad si³ hamowania
kontrolowany przez ABS, a nie stricte fizycznie, przez regulatory
hydrauliczne.

(...)
¶lizgaj±cego siê ko³a. Ach, ta wszechobecna elektronika ;)

Ano powszechna, aktywna i powala spokojnie i bezpiecznie
je¼dziæ.

ABS i "pralka"

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona