ABS trochę nie działa ?

Data: 2009-12-15 16:47:17
Autor: Stefan Szczygielski
ABS trochę nie działa ?
 Michał wrote:
Jak nasciskam na hamulec i się ślizga to czuje abs - on nawet działa
(raczej zawsze i poprawnie), tylko jesetem w stanie mocniejszym nasiśnięciem zdusić silnik.

Wciskaj hamulec i sprzęgło jednocześnie. Ja ma być skuteczne hamowanie z
ABSem to hamulec wciskasz pełną parą zapierając się o fotel.

S.

Data: 2009-12-15 20:04:44
Autor: 'Tom N'
ABS trochę nie działa ?
Stefan Szczygielski w <news:hg8b25$srb$1news.onet.pl>:

Ja ma być skuteczne hamowanie z
ABSem to hamulec wciskasz pełną parą zapierając się o fotel.

W celu połamania fotela, czy wgniecenia pedału _pod_ podłogę?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-12-15 21:11:47
Autor: Tomasz Pyra
ABS trochę nie działa ?
'Tom N' pisze:
Stefan Szczygielski w <news:hg8b25$srb$1news.onet.pl>:

Ja ma być skuteczne hamowanie z
ABSem to hamulec wciskasz pełną parą zapierając się o fotel.

W celu połamania fotela, czy wgniecenia pedału _pod_ podłogę?

Ale on ma racje - z ABS należy naciskać pedał z całej siły.
I nie ma obaw - niczego nie połamiesz.

Data: 2009-12-15 21:44:03
Autor: Karolek
ABS trochę nie działa ?
Tomasz Pyra pisze:
'Tom N' pisze:
[...]

To renault, wiec jest ryzyko, ze cos sie polamie ;P

--
Karolek

Data: 2009-12-17 01:41:51
Autor: Michał
ABS trochę nie działa ?
> Ale on ma racje - z ABS należy naciskać pedał z całej siły.
> I nie ma obaw - niczego nie połamiesz.

To renault, wiec jest ryzyko, ze cos sie polamie ;P

pomimo że to wersja po faceliftinu (dużo gorsza i częściami volvo)
to wciąż bardzo zdecydowanie nie jest laguna :)

a tak serio to problem jest taki że ja jestem mocniejszy niż
ten mechanizm co odpycha w drugą stronę - i tu jest problem.
i to jest nawet naciskając słabo poprostu blokuje koła.

a co do hamowania ABSem nie wydaje mi sie ze trzeba z całej siły takie 20kg to już blokuje koła przy dowolnej prędkości
(jak abs nie działa), auto nie ma awaryjnego dociskania, ale
chyba ma dystrybucje coś tam.
na mokrym, na suchym z dużych prędkości już źle hamuje
ale to wina kolejnych oszczędności i małych tarcz.

pozdrawiam.

Data: 2009-12-15 21:14:35
Autor: Tomasz Pyra
ABS trochę nie działa ?
Stefan Szczygielski pisze:
 Michał wrote:
Jak nasciskam na hamulec i się ślizga to czuje abs - on nawet działa
(raczej zawsze i poprawnie), tylko jesetem w stanie mocniejszym nasiśnięciem zdusić silnik.

Wciskaj hamulec i sprzęgło jednocześnie.

Jeżeli blokuje koła pomimo posiadania ABS, to ma coś popsute w hamulcach i sprzęgło mu nie pomoże.

Co do sprzęgła to nie ma sensu próbować wcisnąć go razem z hamulcem, bo zawsze zaowocuje to spóźnieniem naciśnięcia hamulca i wciśnięciem go na początku z mniejszą siłą.

Natomiast potem jak już hamulec jest wciśnięty z całej siły można wcisnąć sprzęgło - jakieś symboliczne zyski w drodze hamowania to może dać, no i silnik nie zgaśnie jak samochód się zatrzyma.

ABS trochę nie działa ?