AC - Czy musze wyrazic zgody na szkode calkowita ?

Data: 2009-12-17 20:57:23
Autor: Fantom
AC - Czy musze wyrazic zgody na szkode calkowita ?

Użytkownik "Fantom" <szczukot@poczta.onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości news:hgcrue$opd$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam
Mam taki problem :
Stuknalem autko. Mam AC na kwote 10 tys. Ubezpieczyciel wycenil naprawe na 3 tys. Autoryzowany serwis na 7200 zl. Wszytsko mialo isc bezgotowkowo - cesja na zaklad. No i teraz, ubezpieczyciel poweidzial, ze to szkoda calkowita bo przekracza 70 %. Po prostu super.
Pytanie :czy ja musze sie na to zgodzic czy mam jakis wybor ? Czy np moge doplacic z wlasnej kieszeni 300 zl i potraktowac, ze chce od ubezpieczyciela 6900 (ponizej 70 %) ?

Fantom

Krzyk rozpaczy :
a gdybym teraz zglosil, ze chce rozliczyc to na podstawie faktur a nie za pomoca kosztorysu (i cesji na ASO) ? W takim przypadku bede mial faktury np na 6900 i mam po problemie ?
Nie beda sie chyba mogli wtedy za bardzo wyprzec, ze wg nich ta naprawa to koszt np 2 tys zl i tyle mi beda chcieli wyplacici ? Mam "potwierdzenie" od nich w postaci emaila, ze szkoda bedzie calkowita, wiec ....
Co o tym sadzicie ?
Moge zmienic sposob rozliczenie i bedzie tak jak pisze ?

Fantom

Data: 2009-12-17 21:08:22
Autor: Pawel
[...]

Nie jesteś zobowiązany do zaakceptowania "szkody całkowitej" (w ich rozumieniu).
Możesz zdecydować się naprawić auto i wtedy TU powinno zwrócić Ci pieniądze do wartości auta. Jeżeli auto wyceniono na 10k a naprawa wyniesie np 12, to TU odda 10.
Fakt, że TU traktuje to jako szkodę całkowitą nie pozbawia Cię możliwości naprawy auta. Oddadzą jednak tylko tyle, na ile go wyceniają (przez szkodą).

Data: 2009-12-18 07:44:41
Autor: Fantom
[...]

Na podstawie czego tak mowisz ? Gdzie mam tego szukac ? W umowie nic takiego nie znalalzem, ze mam wybor

Fantom

Data: 2009-12-18 13:32:08
Autor: Jakub Witkowski
AC - Czy musze wyrazic zgody na szkode calkowita ?

Data: 2009-12-18 17:36:20
Autor: Pawel
AC - Czy musze wyrazic zgody na szkode calkowita ?
Obawiam się, że kolega Paweł nie przeczytał zbyt uważnie tytułu wątku.

Faktycznie, cały czas miałem na myśli OC .

AC - Czy musze wyrazic zgody na szkode calkowita ?