[OT] ACTA

Data: 2012-01-20 19:06:37
Autor: z
[OT] ACTA
"ACTA, kontrowersyjne porozumienie międzynarodowe dotyczące m.in. walki z piractwem, zostanie podpisane 26 stycznia - podaje stowarzyszenie ISOC Polska. Tak więc za tydzień nasz kraj dołączy do ważnej inicjatywy, a rząd ciągle milczy."

Wiem że OT ale w mediach cisza ;-) a sprawa ważna i dobrze byłoby wiedzieć.

PS. http://www.dobreprogramy.pl/MegaUpload-zamkniety-kierownictwo-aresztowane,Aktualnosc,29892.html#komentarze

Data: 2012-01-20 19:42:27
Autor: qwerty
[OT] ACTA
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jfcafe$i6c$1@inews.gazeta.pl...
[...]

To nie jest winny rząd, tylko ludzie którzy ich wybrali.

Data: 2012-01-20 19:55:39
Autor: Marek Dyjor
[OT] ACTA
qwerty wrote:
[...]

niestety osoby wybrane nawet rozsądne ulegają szybkiemu odmóżdżeniu :)

Data: 2012-01-20 20:07:40
Autor: Andrzej Lawa
[OT] ACTA
W dniu 20.01.2012 19:42, qwerty pisze:

Wiem że OT ale w mediach cisza ;-) a sprawa ważna i dobrze byłoby
wiedzieć.

To nie jest winny rząd, tylko ludzie którzy ich wybrali.

A jaki masz wybór? Tyfus, cholera i Kononowicz...

Data: 2012-01-20 21:47:33
Autor: qwerty
[OT] ACTA
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f19bb7c$1@news.home.net.pl...
A jaki masz wybór? Tyfus, cholera i Kononowicz...

PO - oszuści i dupowłazy UE/USA
PIS - jak wyżej
SLD - złodzieje
PSL - bezpłciowa partia
RPP - PO v.2
PJN - zlepek wszystkich
KNP - JKM ośmieszany specjalnie w mediach, bo jest anty UE (czyżby nadzieja?)
PD - zlepek wszystkich
PK - jestem męski szownista (według wymysłu feministek)
PPP - szczerze mówiąc nie znam
PR - zlepek wszystkich
SRP - grupka ludzi, którzy do polityki dostali się "bokiem"
UPR - słabo kojarzę tą partię
UP - jak UPR
Zieloni - ekoterroryści

Tak ja widzę partie polityczne. Żeby nie było - w ostatnich wyborach nie głosowałem na KNP.

Data: 2012-01-20 22:01:16
Autor: marfi
[OT] ACTA
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jfcjs1$jn7$1inews.gazeta.pl...
[...]

  Powinni wymienić zasilacze bo czerpanie energii z marihuany, krzyża w sejmie, embrionów i tytanowych brzóz prowadzi do BSODa.

--
marfi

Data: 2012-01-20 22:06:32
Autor: Rafal Lukawski
[OT] ACTA

Tak ja widzę partie polityczne. Żeby nie było - w ostatnich wyborach nie
głosowałem na KNP.

Ja bym był skłonny stwierdzić iż w PL (zresztą nie tylko) jest jedna partia polityczna o nazwie politycy.. niektorym czasami odbija, niektorzy faktycznie realizuja sie w tym, to generalnie wyjatki.

IMHO jakolwiek dyskusja o polityce ma w malutkim kraju takim jakim jest PL ma raczej niewielkie znaczenie, co najwyzej wojna moglaby cos zmienic.

Data: 2012-01-20 23:14:25
Autor: Pan Piskorz
[OT] ACTA
W dniu 2012-01-20 22:06, Rafal Lukawski pisze:
Ja bym był skłonny stwierdzić iż w PL (zresztą nie tylko) jest jedna
partia polityczna o nazwie politycy..

Racja.
Im się wydaje, że są jakąś inną nacją.
Sarmaci v2. Kurwa.

P.

Data: 2012-01-21 01:35:57
Autor: z
[OT] ACTA
W dniu 2012-01-20 23:14, Pan Piskorz pisze:
W dniu 2012-01-20 22:06, Rafal Lukawski pisze:
Ja bym był skłonny stwierdzić iż w PL

Dajcie spokój :-) Trzeba szybko nagłaśniać sprawę bo się mleko rozleje. Może chociaż nowy minister cyfryzacji do czegoś się przyda. Podobno jest delikatnie przeciw.

Data: 2012-01-21 01:45:04
Autor: gadacz
[OT] ACTA
W dniu 2012-01-21 01:35, z pisze:
[...]

niby jest ostatnią szansą, ale co z tego wyjdzie to tylko
stwórca wie... :/

pozdrawiam
gadacz

Data: 2012-01-21 06:34:05
Autor: Tomaszek
[OT] ACTA
W dniu 2012-01-21 01:35, z pisze:
Może chociaż nowy minister cyfryzacji do czegoś się przyda. Podobno jest
delikatnie przeciw.

I tylko delikatnie może być przeciw:(

Data: 2012-01-21 07:50:37
Autor: qwerty
[OT] ACTA
Użytkownik "Tomaszek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jfdiv1$eel$1@node2.news.atman.pl...
I tylko delikatnie może być przeciw:(

Jak za bardzo będzie fikać to "cyfrowy" Donald przez ipada poinformuje, że wylatuje.

Data: 2012-01-21 18:07:52
Autor: Mr. D a.k.a Pos1o vel Beerbant n' Hoolaka co™
[OT] ACTA
W dniu 2012-01-21 01:35, z pisze:
[...]

To jeszcze musi byc ratyfikowane przez sejm, wiec jeszcze nie wszystko
'zalatwione'...

Data: 2012-01-21 18:35:52
Autor: z
[OT] ACTA
W dniu 2012-01-21 18:07, "Mr. D a.k.a Pos1o vel Beerbant n' Hoolaka
To jeszcze musi byc ratyfikowane przez sejm, wiec jeszcze nie wszystko
'zalatwione'...

Rząd i sejm  tradycyjnie to przegłosuje a potem się będzie wykręcać i zganiać na kogoś innego.
Ciekawe dlaczego mediom nie zależy na rozgłosie tego tematu ;-)

Data: 2012-01-21 20:10:08
Autor: gadacz
[OT] ACTA
W dniu 2012-01-21 18:35, z pisze:
[...]

nie wiem co czytasz, ale dość sporo piszą ;)

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,11006028,Rzad_ma_rozmawiac_o_umowie_ACTA___Zobaczymy__co_da.html

albo

http://tinyurl.com/7roqpsb

pozdrawiam
gadacz

Data: 2012-01-22 12:01:16
Autor: z
[OT] ACTA
W dniu 2012-01-21 20:10, gadacz pisze:

nie wiem co czytasz, ale dość sporo piszą ;)

Po protestach się ruszyło. I całe szczęście.

Data: 2012-01-21 20:17:21
Autor: qwerty
[OT] ACTA
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jfet1o$l85$1@inews.gazeta.pl...
Rząd i sejm  tradycyjnie to przegłosuje a potem się będzie wykręcać i zganiać na kogoś innego.

Będą mówić, że unia im karze.

Data: 2012-01-23 11:20:07
Autor: qwerty
[OT] ACTA
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f1c66df$1@news.home.net.pl...
Będą mówić, że unia im karze.

Kogo karze i za co?

każe*

Data: 2012-01-23 18:58:23
Autor: qwerty
[OT] ACTA
UĹźytkownik ""Mr. D a.k.a Pos1o vel Beerbant n' Hoolaka co™""  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jferfb$4e1$1@mx1.internetia.pl...
To jeszcze musi byc ratyfikowane przez sejm, wiec jeszcze nie wszystko
'zalatwione'...

Przed chwilą Minister Michał Boni potwierdził, że Polska podpisze ACTA. Tak to jest jak wybiera się ludzi, którzy wyprzedają Polskę.

Data: 2012-01-23 21:34:15
Autor: Animka
[OT] ACTA
W dniu 2012-01-23 18:58, qwerty pisze:
[...]

Ja dzisiaj przeczytałam jego wywód:

Na stronie MAC pojawiły się informacje dotyczące ACTA. Minister Boni zapowiada, że rząd nie ma zamiaru wprowadzać w Polsce rozwiązań które blokowałyby strony internetowe. Boleję nad tym, że nie było konsultacji w sprawie ACTA - powiedział dziś rano szef MAC Michał Boni w radiu Tok FM. Dziś spotkanie premiera z ministrami w sprawie ACTA.

"Z powodu braku konsultacji ludziom mylą się amerykańskie projekty - SOPA, która zawierała przepisy o blokowaniu stron - z bardzo ogólnym porozumieniem ACTA , które tylko tworzy ramy do walki z piractwem" - mówił Boni. I dodaje, że zdaniem prawników ACTA nie wymaga żadnych zmian w polskim prawie. Minister rozumie polski protest jako akt solidarności międzynarodowej przeciw trybowi procedowania nad ACTA.

Minister Administracji i Cyfryzacji zapowiada, że będzie prowadzony w tej sprawie dialog "Mieliśmy się spotykać z grupą Dialog regularnie. Zamieszanie wokół tworzenia rządu sprawiło, że tak się nie stało i bardzo za to przepraszam. Popełniono błąd i trzeba to odrobić. Obiecuję w ciągu dwóch tygodni spotkania z zainteresowanymi środowiskami, jawne, do śledzenia on line" - napisano na stronie internetowej MAC. Minister uważa też, że trzeba wyjaśniać środowiskom internetowym i twórcom jakie są dostępne rozwiązania. "Proste przeniesienie prawa własności intelektualnej ze świata analogowego, "papierowego", do internetu nie jest możliwe. Ale jest np. mechanizm Creative Commons, w którym wartością nadrzędną jest dostęp do utworu - na warunkach określonych przez twórcę (a nie przez ogólne przepisy). Ten dostęp może być np. darmowy - a płatne jest przetwarzanie utworu" - czytamy.

Istnieje możliwość, że ACTA zostanie podpisane przez Polskę i będzie uzupełnione o protokół dodatkowy w którym wyraźnie określimy, jak rozumiemy poszczególne przepisy lub Polska, tak jak Niemcy czy Austria może nie podpisać ACTA. Jest kilka możliwości. "W Polsce nikt nie zamierza ograniczania prawa internautów. Warto iść w stronę Creative Commons. Przecież internauci nie protestują przeciw temu, żeby respektować własność intelektualną. Chodzi o metody. Naprawdę, przyda nam się trochę uspokojenia. Jeśli ktoś w imię obrony wolności włamuje się na prywatny komputer wiceministra Igora Ostrowskiego, wielkiego zwolennika Creative Commons, i w imię tej wolności narusza czyjąś wolność - to jest to skandaliczne przekroczenie granic. To przestępstwo - i wczoraj zgłoszone ono zostało na policję" - powiedział Minister Boni.

http://www.computerworld.pl/news/379529/Boni.Nie.zamierzamy.ograniczac.wolnosci.internetu.w.Polsce.html?utm_source=mail&utm_campaign=newsletter%20-%20Computerworld&utm_medium=Wiadomosci%20Computerworld%20(html)#utm_source=mail&utm_campaign=newsletter - Computerworld&utm_medium=Wiadomosci Computerworld (html)

--
animka

Data: 2012-01-23 09:57:00
Autor: Rafal
[OT] ACTA

Andrzej Lawa wrote:

> To nie jest winny rząd, tylko ludzie którzy ich wybrali.

A jaki masz wybór? Tyfus, cholera i Kononowicz...

Dokładnie ten sam mechanizm propagandy funkcjonował w PRL.
Wszyscy wiedzieli, że ruscy są źli, ale dzięki skutecznej propagandzie
wierzyli, że gdyby nie oni, byłoby jeszcze gorzej.

Data: 2012-01-23 09:55:12
Autor: Rafal
[OT] ACTA

z wrote:

[...]

Wiekszość wyborców wybrała Chudego Ruja.
Także większość jest ZA

Data: 2012-01-23 09:55:09
Autor: kamil
[OT] ACTA
On 23/01/2012 08:55, Rafal wrote:

z wrote:

[...]

Strach lodówkę otworzyć, idźcie wylewać swoje żale na jakąś bardziej odpowiednią grupę z łaski swojej.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-23 12:44:33
Autor: z
[OT] ACTA
W dniu 2012-01-23 10:55, kamil pisze:
Strach lodówkę otworzyć, idźcie wylewać swoje żale na jakąś bardziej
odpowiednią grupę z łaski swojej.

Uważaj bo jak tak dalej pójdzie to Twoja lodówka zostanie pod jakimś pretekstem (może ukradła mp3) odcięta od netu i będziesz głodował :-)

PS. Ciekawe jak szybko zabiorą się za e-maile (w domyśle p2m) :-)

Data: 2012-01-23 11:46:35
Autor: kamil
[OT] ACTA
On 23/01/2012 11:44, z wrote:
[...]

A nie można o tym bez podtekstów o Chudych dyskutować? Zwłaszcza, że kilka lat temu cała policja była postawiona na nogi za hasło "spieprzaj dziadu". ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-23 13:25:05
Autor: z
[OT] ACTA
W dniu 2012-01-23 12:46, kamil pisze:
A nie można o tym bez podtekstów o Chudych dyskutować? Zwłaszcza, że
kilka lat temu cała policja była postawiona na nogi za hasło "spieprzaj
dziadu". ;)

Ale jesteś przewrażliwiony :-)

PS. Kabaret normalnie. :-)

Data: 2012-01-23 18:03:44
Autor: z
[OT] ACTA
No dobra. Ministrowie na konferencji powiedzieli co wiedzieli.
Jeśli Was przekonali to na drugą nóżkę.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=b0S2I06dhnk

Data: 2012-01-23 21:58:44
Autor: Rafal
[OT] ACTA
Kasia Tusk POdobno zgrała sobie cały internet na dyskietkę
i jest ustawiona :)
wiecj info na blogu

Data: 2012-01-23 23:25:05
Autor: WiesłaW
[OT] ACTA
Dnia 20-01-2012 o 19:06 z napisał na pl.comp.pecet:

Tak więc za tydzień nasz kraj dołączy do ważnej inicjatywy, a rząd  ciągle milczy."

Jedną ustawę już wprowadzili i była cisza. To z podpisaniem
porozumienia po cichu też mogło się udać.

http://www.deon.pl/wiadomosci/polska/art,9834,ustawa-o-informacji-publicznej-podpisana.html

Przepis ograniczający prawo do informacji publicznej jest niejasny,
zbyt szeroki i wprowadzony mimo braku realnej potrzeby - uważają
prawnicy, zajmujący się tą problematyką. Rząd natomiast przekonuje,
że ostatnie zmiany są w interesie państwa i obywateli.
http://niezalezna.pl/16467-spory-o-ustawe-o-informacji-publicznej

A kaganiec się zaciska...

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-01-25 14:27:33
Autor: z
[OT] ACTA
Właśnie słucham jak mądrzy ludzie (nie my miernoty tylko tacy co te całe ACTA przeczytali) nie pozostawiają suchej nitki przytaczając całą masę rzeczowych, merytorycznych argumentów. Przecież to się kłóci z całą masą polskich przepisów i jest niewspółmiernie nadmuchane w porównaniu z innymi uregulowaniami prawnymi.
Czy ten rząd, UE i cała zgraja lobbystów na prawdę myślała że takie zapisy da się bezczelnie wprowadzić tylnymi drzwiami???
ŻAŁOŚĆ

Data: 2012-01-25 14:31:22
Autor: qwerty
[OT] ACTA
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jfp007$4ks$1@inews.gazeta.pl...
Czy ten rząd, UE i cała zgraja lobbystów na prawdę myślała że takie zapisy da się bezczelnie wprowadzić tylnymi drzwiami???
ŻAŁOŚĆ

Oni to wprowadzą. Nic tylko będzie trzeba lecieć przez izraelskie serwery. :)

Data: 2012-01-25 18:29:24
Autor: Animka
[OT] ACTA
W dniu 2012-01-25 14:31, qwerty pisze:
UĹźytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
[...]

To sukces Buzka.
http://pclab.pl/news48509.html

--
animka

Data: 2012-01-30 08:58:53
Autor: z
[OT] ACTA
Rozbawił mnie właśnie pewien poplecznik ACTA który posunął się do tego że "dozwolony użytek osobisty" nie obejmuje plików cyfrowych gdyż one nie są "rzeczą" a tylko rzeczy dotyczy ten zapis.
Za to bez zająknięcia nazywa "kradzieżą" skopiowanie pliku cyfrowego a przecież dwudziestowieczne prawo autorskie właśnie było napisane pod "rzeczy" To wszystko źle wróży bo wszystko zmierza do przestarzałego rozumienia prawa które nijak się do sieci nie da zastosować.
Gdyby stosować je tak wprost rygorystycznie to biblioteki trzeba pozamykać a bibliotekarki... Jaką by tu karę wymyślić :-)

PS. I Ciągle mi tu przychodzi do głowy ten 1% ceny czystych nośników (CD, DVD, ksero) który musimy płacić w ramach wspomagania twórców.
Albo rybki albo akwarium. Musimy zdecydować się na jeden sposób dotowania. Wszak dotować trzeba tylko mądrze i skutecznie.

Data: 2012-02-03 17:44:25
Autor: z
[OT] ACTA
No to na koniec :-)
Nic teraz te głupie gadki premiera o zawieszeniu ratyfikacji nie pomogą.
Jeśli 6 stron tej umowy mieszanej je przyjmie to umowa wchodzi w życie. UE nakaże swoim członkom (w tej kwestii zrzekliśmy się decyzji na rzecz UE) wprowadzenia stosownych paragrafów i (najważniejsze) odpowiedniego ich interpretowania.
Tusku nie pogrążaj się. Posłuchaj prawników to dowiesz się jakie są rzeczywiste sukcesy prezydencji.
Mam nadzieję że aż taki niemądry nie jesteś tylko próbujesz słupki ratować. A może...

[OT] ACTA