ACTA

Data: 2012-01-26 09:44:52
Autor: jr
ACTA
Nie dziwię się obecnym zadymom przeciw wprowadzeniu ACTA. I nie jest
tu nawet istotny spór na temat zakresu ochrony własności
intelektualnej i tak dalej. Problem w tym, że cały projekt powstał
potajemnie i teraz spadł na ludzi jak grom z jasnego nieba. Tymczasem
Internet jest rzeczywistością żywiołową i z gruntu nieprzewidywalną.
Wprowadzą przepisy ochrony praw autorskich, a wyjdą z tego personalne
rozgrywki, inwigilacja, nielegalny przechwyt danych osobowymi i Bóg
wie jeszcze co. Już widzę, jak zamykają nałogowego paściarza tylko za
to, że wkleił coś, co i tak jest ogólnodostępne, lecz opublikowane
nielegalnie. Albo ktoś wyśle maila ze zdjęciem z wakacji z jakimś
'chronionym' obiektem w tle i już można go za d... do sądu. Ilu
sędziów i prokuratorów będzie się przy tym uganiać? Nie ma
groźniejszych zjawisk w sieci? Ktoś poda linka do nielegalnej strony i
zostanie oskarżony o współudział w czymś, o czym wcześniej nie miał
zielonego pojęcia. Ale dlaczego akurat on, skoro takich 'nielegalnych'
linków krążą w sieci miliardy? Może ktoś komuś podpadł personalnie,
więc znaleźli kija?
Nie mam nic przeciw prawu, lecz nawet najsłuszniejsze prawo nie może
czynić wszystkich przestępcami. Zanim wprowadzi się jakieś przepisy,
trzeba wiedzieć, jak one w praktyce będą funkcjonowały. Tylko kto ma
to wiedzieć? Grupka mędrców z kościanej wieży, która wszystko 'wie'
najlepiej?

jb

Data: 2012-01-26 18:52:04
Autor: the_foe
ACTA
W dniu 2012-01-26 18:44, jr pisze:
Ilu
sędziów i prokuratorów będzie się przy tym uganiać?

Wielu, tak jak policja ktora sie wyspecjalizowala w wylapywaniu pijanych rowerzystow. Po prostu przyroda: najmniejsza linia oporu jest najczesciej wykorzystywana.

--
the_foe

Data: 2012-01-26 11:23:05
Autor: jr
ACTA
On 26 Sty, 18:52, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
> [...]

Wielu, tak jak policja ktora sie wyspecjalizowala w wylapywaniu pijanych
rowerzystow. Po prostu przyroda: najmniejsza linia oporu jest

Teoretycznie masz rację.
W praktyce internet nie sprowadza do pijanych rowerzystów. Skala
zjawisk na pograniczu wykroczeń jest nieporównywalnie większa.
jb

Data: 2012-01-26 21:56:01
Autor: the_foe
ACTA
W dniu 2012-01-26 20:23, jr pisze:
[...]

ale teraz trzeba sie narobic by zlapac malolata na sciagnieciu cracka do gierki, jak wejdzie ACTA to wszytko przesla z centrali FBI i wystarczy tylko po niego pojechac i zarekwirowac kompa...

--
the_foe

Data: 2012-01-26 15:40:23
Autor: jr
ACTA
On 26 Sty, 21:56, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:

> [...]

ale teraz trzeba sie narobic by zlapac malolata na sciagnieciu cracka do
gierki, jak wejdzie ACTA to wszytko przesla z centrali FBI

A jeśli ja coś takiego kupię z jakąś gazetka komputerową to co?
Gazetkę mogli przeoczyć, mnie zabiorą kompa?

 i wystarczy
tylko po niego pojechac i zarekwirowac kompa...

Bez procesu? Jakiś sąd musi o tym decydować. Ktoś czeka latami na
jakiś ważny proces odszkodowawczy, albo na jeszcze coś, a sądy bawią
się w odbieranie gówniarzom kompów, albo co gorsza osobom nieświadomym
czynu (przeciez dla nich to jest łatwiejsza praca). Czy głupia gra
jest tego warta? Niech zabiorą sie za bandytów i złodziei w realu, bo
stamtad przykład idzie. A producenci gier mogą trochę pogłówkać nad
zabezpieczeniami.

jb

jb

Data: 2012-01-26 23:53:25
Autor: Obserwator
ACTA
jr <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a):
> tylko po niego pojechac i zarekwirowac kompa...

Bez procesu? Jakis sad musi o tym decydowac.

ty w ogole czytasz te grupe, czy tylko *wybiorczo*?

Przeciez wlasnie ktos zamiescil informacje, ze w Wielkiej Brytani zlapano takiego rzekomego pirata (studenta) i zostanie deportowany.

Grozi mu wyrok za te domniemane *przestepstwa* 10 lat wiezienie.
 A wiesz ile kosztuje adwokat w USA?

To bedzie proces pokazowy w celu odstraszenia innych smialkow.

Data: 2012-01-26 19:18:51
Autor: Obserwator
ACTA
jr <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a): (...)

niezle *résumé*. ACTA maja rzekomo bronic przed .....(kazdy mozne sobie wpisac
przed czym), ale dlaczego nie byly konsultowane ze spoleczenstwem ani np. w
Japonii, ani USA, ani Kanadzie, ani Australii itp skoro tam pomysl sie zrodzil?
(konkretnie Japonia i USA wchodzi w gre).

Ba, ustalenia byly utajnione. Teraz sie pisze, ze durni ludzie snuja jakies teorie spiskowe, a to przeciez chodzi TYLKO o *przestrzeganie prawa*:)

Przeciez obecnie sa dostepne juz w tej chwili narzedzia, ktore sluza do
wywierania naciskow na tych ktorzy prawa nie przestrzegaja. Po co tworzy sie
narzedzia globalne??

(nota bene identyczna sytuacja jak z katastrofa smolenska; najpierw podaje sie
spoleczenstwu jakies nie sprawdzone i nieudowodnione wymysly i brednie do
wierzenia, a nastepnie wyzywa ich od oszolomow, idiotow i debili - byle je
podzielic i sklocic).

Moze znowu wyjde na oszoloma, ale przeciez kazdy totalitaryzm zaczynal sie
wlasnie od dezinformacji i cenzury. Dla przypomnienia historii, troche przerysowany film dokumentalny;

SOPA, PIPA i ACTA, globalnie skoordynowany atak na wolność słowa.

 http://www.youtube.com/watch?v=XdvfZn4pB7o&feature=player_embedded

Data: 2012-01-26 15:24:41
Autor: jr
ACTA
On 26 Sty, 20:18, " Obserwator" <fajny.d.arzbor.SKA...@gazeta.pl>
wrote:
jr <jacekbia...@tlen.pl> napisał(a):

(...)

[...]

Nie moja wina.
jb

Data: 2012-01-26 23:45:40
Autor: Obserwator
ACTA
jr <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a):
Nie moja wina.

a mozesz wyjasnic, o co wlasciwie ci chodzi? Bo ja cie nie rozumiem. --

Data: 2012-01-27 00:02:05
Autor: jr
ACTA
On 27 Sty, 00:45, " Obserwator" <fajny.d.arzbor.SKA...@gazeta.pl>
wrote:
jr <jacekbia...@tlen.pl> napisał(a):

> Nie moja wina.

a mozesz wyjasnic, o co wlasciwie ci chodzi? Bo ja cie nie rozumiem.

A o to chodzi, ze ACTA nie maja nic wspólnego ze Smoleńskiem
oszołomie.
Ludzie w cywilizowanym świecie nie maja takich problemów jak
postkomuna, więc rozwiązują własne.
jb

ACTA