ACTA - już na serio -- prawnicy dali przedsmak

Data: 2012-02-13 23:56:40
Autor: Aleksander
ACTA - już na serio -- prawnicy dali przedsmak
A tak naprawdę, to z poniższego  wynika, że pisząc cokolwiek, np. w internecie, bez zgody właściciela, nie wolno nam użyć nazwy:  Siemens, Panasonic , Opel i  tysiąca innych, bo wszystko to znaki towarowe.   Jak zatem zdaniem mądrych prawników komunikować się ?   Jak szukać np. pomocy przy naprawie swojego samochodu , gdy nie wolno podac jego marki?
Czy rzeczywiście wszędzie wystarczy dodać znak  R.  Może za każdym razem trzeba wystąpić o zgodę właściciela ?
Czy aby ten znakR   nie jest zastrzeżony?
Czy wpisując w Google słowo Nokia , nie stajemy się kandydatami do ukarania za używanie znaku zastrzezonego bez zgody?
Zwariować można!

Alx.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Prawdziwą burzę w internecie wywołał list kancelarii prawnej Wedla, w
którym prawnicy domagają się, aby autorka kulinarnego blogu do nazwy
"Ptasie mleczko" koniecznie dodała znak R.

"Oznaczenie słowne Ptasie Mleczko R stanowi zarejestrowany znak towarowy
chroniony na rzecz Lotte Wedel sp. z o.o." - podkreśla kancelaria dbająca o
ochronę praw Wedla. O sprawie pisze na swoim blogu Olgierd Rudak.

Poszło o przepis na "Piankowe ptasie mleczko z polewą" blogerki "Iwusi". Po
liście od Wedla autorka musiała umieścić znak i wyjaśnienie, że ptasie
mleczko to znak towarowy i nie można tej nazwy bezkarnie używać w
internecie.

Data: 2012-02-14 00:01:19
Autor: zdumiony
W dniu 2012-02-13 23:56, Aleksander pisze:
[...]

Kontrolex coraz bliżej

Data: 2012-02-13 15:08:15
Autor: brat_olin
On 14 Feb, 00:01, zdumiony <zdumi...@jestem.pl> wrote:
> [...]

> liście od Wedla autorka musiała umieścić znak i wyjaśnienie, że ptasie
> mleczko to znak towarowy i nie można tej nazwy bezkarnie używać w

Kontrolex coraz bliżej

Nie cierpie ptasiego mleczka.  Kojarzy mi sie z
niezaspokojonym cietrzewiem w fazie godowej.
Mozna tak napisac?

--
Smart questions to stupid answers

ACTA - już na serio -- prawnicy dali przedsmak