AERO 2

Data: 2013-05-17 16:58:33
Autor: ALEX Alpha MR
AERO 2
Witam
Czy Sim Aero2 można odebrać bezpośrednio w Wawie? Strona podaje tylko drogę
pocztową.

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

Data: 2013-05-17 17:05:02
Autor: dizel
AERO 2
On Fri, 17 May 2013 16:58:33 +0200, ALEX Alpha MR <kill@spamers.us>
wrote:

Witam
Czy Sim Aero2 można odebrać bezpośrednio w Wawie? Strona podaje tylko drogę
pocztową.

Na dzień dzisiejszy tylko pocztą możesz to załatwić. Do niedawna
działał jeden punkt stacjonarny ale już tam nie odbierzesz karty aero.
Jedyna droga to wysyłka.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-17 17:06:20
Autor: Czarek
AERO 2
W dniu 2013-05-17 16:58, ALEX Alpha MR napisał/a:
Witam
Czy Sim Aero2 można odebrać bezpośrednio w Wawie?

http://jdtech.pl/2013/01/aero2-zmiany-w-procedurze-zamawiania-nie-ma-juz-odbiorow-w-siedzibie-firmy.html

Strona podaje tylko drogę pocztową.

Skoro takie informacje są na stronie to dlaczego nie wierzysz?

--
Czarek

Data: 2013-05-17 17:14:17
Autor: dizel
AERO 2
On Fri, 17 May 2013 17:06:20 +0200, Czarek <czarek1@nospampoczta.fm>
wrote:

[...]

Najpierw były 3 punkty odbioru w Warszawie, później ostał się tylko
jeden, a później już tylko poczta została :)
Ale jeśli to się potwierdzi co piszą tu:
http://www.telepolis.pl/wiadomosci/bedzie-captcha-w-bdi,2,3,28156.html
to będzie spore utrudnienie dla użytkowników.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-17 18:56:59
Autor: Czarek
AERO 2

W dniu 2013-05-17 17:42, ALEX Alpha MR napisał/a:
[...]

To po co tam zaglądasz?

--
Czarek

Data: 2013-05-17 20:15:02
Autor: Diabełson®
AERO 2
W dniu 2013-05-17 16:58, ALEX Alpha MR pisze:
Witam
Czy Sim Aero2 można odebrać bezpośrednio w Wawie? Strona podaje tylko drogę
pocztową.

BTW, Aero2 to kupa

--
http://tnij.org/sympatyczne

Data: 2013-05-17 20:52:02
Autor: ALEX Alpha MR
AERO 2
Dnia Fri, 17 May 2013 20:15:02 +0200, Diabełson® napisał(a):

Witam
Czy Sim Aero2 można odebrać bezpośrednio w Wawie? Strona podaje tylko drogę
pocztową.

BTW, Aero2 to kupa

Ale jako ostatnia deska ratunku może się przydać.

Data: 2013-05-17 21:10:14
Autor: Czarek
AERO 2

W dniu 2013-05-17 20:15, Diabełson® napisał/a:
[...]

Wpadłeś na to jak spojrzałeś w lustro i zobaczyłeś podobieństwo?

--
Czarek

Data: 2013-05-17 22:57:31
Autor: Diabełson®
AERO 2
W dniu 2013-05-17 21:10, Czarek pisze:

[...]

Czarek, Czarek zjada z dupy skwarek

--
http://tnij.org/sympatyczne

Data: 2013-05-17 22:59:26
Autor: Alfons Cipa
AERO 2
[...]

Czyrak szpigel godo co tfoja muti jest najśwarniejszo na ganc cołym pigalaku

Data: 2013-05-17 23:01:32
Autor: Diabełson®
AERO 2
W dniu 2013-05-17 22:59, Alfons Cipa pisze:

Czyrak szpigel godo co tfoja muti jest najśwarniejszo na ganc cołym
pigalaku

Hehe, CZyrak :D

--
http://tnij.org/sympatyczne

Data: 2013-05-17 23:02:30
Autor: Diabełson®
AERO 2
W dniu 2013-05-17 23:01, Diabełson® pisze:
W dniu 2013-05-17 22:59, Alfons Cipa pisze:

Czyrak szpigel godo co tfoja muti jest najśwarniejszo na ganc cołym
pigalaku

Hehe, CZyrak :D

Czyrak leć no migiem na pigalak tfoja stara ma coś ciepłego dla ciebie na kolacje. W dupie

--
http://tnij.org/sympatyczne

Data: 2013-05-18 07:28:48
Autor: Ktos
AERO 2
Jak się potwierdzą informacje z telepolis o planach wprowadzenia captcha, to używanie AERO2,szczególnie w urządzeniach przenośnych straci wszelki sens :-(
Nie nacieszyliśmy się długo mobilnym, bezpłatnym internetem.....

http://www.telepolis.pl/wiadomosci/bedzie-captcha-w-bdi,2,3,28156.html

Data: 2013-05-18 09:48:18
Autor: J.F.
AERO 2
Dnia Sat, 18 May 2013 07:28:48 +0200, Ktos napisał(a):
[...]

No coz, jak myslicie - po co plus reklamuje internet LTE ? :-)

Ale urzadzeniach przenosnych to nadal ma sens.

J.

Data: 2013-05-18 10:48:15
Autor: Trybun
AERO 2
W dniu 2013-05-18 07:28, Ktos pisze:
Jak się potwierdzą informacje z telepolis o planach wprowadzenia captcha, to
używanie AERO2,szczególnie w urządzeniach przenośnych straci wszelki sens
:-(
Nie nacieszyliśmy się długo mobilnym, bezpłatnym internetem.....

http://www.telepolis.pl/wiadomosci/bedzie-captcha-w-bdi,2,3,28156.html

Wydaje się że ten rygor uderzy w użytkowników urządzeń przenośnych najmniej. Praktycznie  może jedynie utrudniać życie użytkownikom korzystającym z nawigacji GPS on line. Znacznie wiekszy problem będą mieli ci co korzystają z BDI na sprzecie stacjonarnym. Już router sam nie wznowi połączenia. Z drugiej strony możne takie utrudnienia sprawią że w AERO2 będzie lepszy transfer. Torrentowcy poszukają czegoś innego do swoich celów. A ja będę mógł spokojnie przejrzeć pocztę. Bo w ostatnim czasie nawet to mam mocno utrudnione.

Data: 2013-05-18 09:31:53
Autor: Maciej Bebenek
AERO 2
Trybun <Ylih@yachu.com> wrote:

Wydaje się że ten rygor uderzy w użytkowników urządzeń przenośnych
najmniej. Praktycznie  moĹźe jedynie utrudniać Ĺźycie uĹźytkownikom
korzystającym z nawigacji GPS on line.

Akurat dla nawigacji onlinowych są oferty, gdzie za kwotę rzędu 2 zł
miesięcznie jest transfer np. 100 MB. Nawigacji wystarczy.

[...]

Rouer połączenie radiowe wznowi, ale z zerowym transferem. Kod służy do
odblokowania transferu.
Jednym słowem wracamy do normalności - BDI miało być socjalnym internetem.

Data: 2013-05-18 11:27:25
Autor: Waldek Godel
AERO 2
Dnia 18 May 2013 09:31:53 GMT, Maciej Bebenek napisał(a):

Akurat dla nawigacji onlinowych są oferty, gdzie za kwotę rzędu 2 zł
miesięcznie jest transfer np. 100 MB. Nawigacji wystarczy.

Wyobrażasz sobie jechać autem i co kilkanaście minut wpisywać captcha?

Rouer połączenie radiowe wznowi, ale z zerowym transferem. Kod służy do
odblokowania transferu.
Jednym słowem wracamy do normalności - BDI miało być socjalnym internetem.

po raz kolejny przez garstkę debili będą cierpieli wszyscy normalni userzy.
Polak potrafi, jego mać.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2013-05-18 10:33:29
Autor: Maciej Bebenek
AERO 2
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
[...]

Waldek - umiesz czytać?

Data: 2013-05-18 11:50:07
Autor: Waldek Godel
AERO 2
Dnia 18 May 2013 10:33:29 GMT, Maciej Bebenek napisał(a):

Waldek - umiesz czytać?

W sumie, to nie wiem :-)
Wciąż mam na myśli uzywanie Aero

Data: 2013-05-18 12:35:27
Autor: J.F.
AERO 2
Dnia Sat, 18 May 2013 11:27:25 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

Jak rozumiem to oferta bez captcha. A nawet ta nowa aero2 to co godzina ... no, troche za czesto, ale moze
niektorym starczy :-)
A aero w ogole ma zasieg wystarczajacy do nawigacji ?
[...]

Ale normalny user ma placic za internet. Z VAT :-)

Znasz jakis kraj, gdzie internet "daja za darmo" ? J.

Data: 2013-05-18 11:52:09
Autor: Waldek Godel
AERO 2
Dnia Sat, 18 May 2013 12:35:27 +0200, J.F. napisał(a):

A nawet ta nowa aero2 to co godzina ... no, troche za czesto, ale moze
niektorym starczy :-)
A aero w ogole ma zasieg wystarczajacy do nawigacji ?

Ma zasięg wystarczający. Ale idę o zakład, że nie jest wystarczający, żeby
captcha wpisywać co godzine, więc pewnie będzie sporo częściej

Data: 2013-05-20 00:37:43
Autor: the_foe
AERO 2
W dniu 2013-05-18 12:35, J.F. pisze:
A aero w ogole ma zasieg wystarczajacy do nawigacji ?

mam spore watpliwosci, u mnie na domowym urządzeniu zadarzają się na wet kiludniowe przerwy w nadawaniu, i tu nie chodzi o problem z połączeniem, po prostu aero potrafi zniknac z eteru....

--
@foe_pl

Data: 2013-05-20 10:43:34
Autor: J.F
AERO 2
Użytkownik "the_foe"  napisał w wiadomości
[...]

No tak, ale w samochodzie za chwile wjedziesz w inna strefe i problem zniknie :-)

Pytanie wiec raczej brzmi jakie pokrycie ma Aero2, przynajmniej na drogach krajowych, wojewodzkich i powiatowych.

J.

Data: 2013-05-21 00:09:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
AERO 2

"J.F" 5199e236$0$1217$65785112@news.neostrada.pl

No tak, ale w samochodzie za chwile wjedziesz w inna strefe i problem zniknie :-)

A w mieszkaniu staniesz przy innym oknie. ;)
Ale ogólnie z Aero2 w mieszkaniach/budynkach
nie jest słodko -- zwłaszcza na parterze.

W Auchan szukałem wyjaśnienia, z czego uszyto ,,kapotę'' -- ale
Aero2 odmówiło posłuszeństwa i w trakcie szukania informacji
łaczność utraciłem... Skórzana kurtka damska za 30 pln, męskie
spodnie (właśnie sprawdzałem, z czego są ,,skonsytruowane'')
z niewiadopmego tworzywa )lniano-jakieś) za niecałe 15 pln,
a fajne krótkie spodenki z bawełny za 53 pln... Za 50 par
takich spdenek trzeba by zapłacic ile? -- 2650 pln, jak
za tablet z nieba rodem...

750 pln (15^50) też słabo wygląda -- za 750 to niezły tablet można mieć...

Pytanie wiec raczej brzmi jakie pokrycie ma Aero2, przynajmniej na drogach krajowych, wojewodzkich i powiatowych.

W Białymstoku nie jest źle, ale nie na peryferiach -- tam bywa głucho.

Ogólnie -- jako łącze zapasowe i ,,mobilne'' może
być, ale raczej nie jako jedyne.

Data: 2013-05-18 16:39:57
Autor: dizel
AERO 2
On Sat, 18 May 2013 11:27:25 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

po raz kolejny przez garstkę debili będą cierpieli wszyscy normalni userzy.
Polak potrafi, jego mać.

Zawsze tak piszą że przez jakiś naciągaczy czy kombinatorów. Sam
używam aero i dużo moich znajomych również i jakoś nikt nie ściąga na
potęgę. Zresztą jakie to ściąganie? Po pierwsze prędkość do 512
kilobitów to max 64 kilobajty ale żeby to osiągnąć to musi być mało
nadajnik przeciążony a raczej rzadko się to zdarza. Po drugie
rozłączanie co godzinę skutecznie odstrasza od ściągania, pewnie
torent jak się puści to leci a po rozłączeniu ponownie się łączy, ale
w dobie plików w hd czy blue ray nie wierzę że takich osób jest dużo.
Myślę że to raczej pojedyńcze przypadki. Zresztą prąd też kosztuje.
Wiadomo zawsze trzeba jakoś usprawiedliwić swoje działania. Myślę że
aero stało się zagrożeniem dla usług mobilnych i dlatego utrudniają
użytkownikom korzystanie z tego. Bardziej chodzi o to że te 10gb co mi
na miesiąc wychodzi to lepiej by było żebym za to zapłacił , proste.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-18 19:46:39
Autor: Waldek Godel
AERO 2
Dnia Sat, 18 May 2013 16:39:57 +0200, dizel napisał(a):

[...]

"Rekordziści ssali ponad 100 GB"

Data: 2013-05-20 00:47:53
Autor: the_foe
AERO 2
W dniu 2013-05-18 20:46, Waldek Godel pisze:
[...]

sporo, wychodzi 3 GB na dzien. Na moim "kablowym" łączu 10MB w tym miesiacu pobrałem 14,6 GB a wydawało mi się, że zasysam duzo (ach te seriale!)

--
@foe_pl

Data: 2013-05-23 07:36:27
Autor: dizel
AERO 2
On Sat, 18 May 2013 19:46:39 +0100, Waldek Godel
[...]

W takim wypadku wystarczyło by wyłączenie użytkownika z sieci przez
dezaktywację karty i tyle, jakoś tą sięc monitorują skoro wiedzą że
niektórzy tyle ściągają. Wystarczyło by takim użytkownikom wyłączenie
karty i tyle z uzasadnieniem że przeciąża sieć czy używają niezgodnie
z regulaminem. Ale tu raczej nie o to chodzi, chcą utrudnić i
zniechęcić do korzystania jak najwięcej osób i tylko o to chodzi.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-24 00:58:00
Autor: Waldek Godel
AERO 2
Dnia Thu, 23 May 2013 07:36:27 +0200, dizel napisał(a):

[...]

Aha..
A co w takim razie wystarczyłoby, żeby ukrócić praktykę ciągłego połączenia w routerach, przez co ci, którzy chcieli się połączyć na chwilę w centrach miast, mieli z tym olbrzymie problemy?

Data: 2013-05-24 15:16:02
Autor: the_foe
AERO 2
W dniu 2013-05-24 01:58, Waldek Godel pisze:
[...]

po to jest cogodzinne rozłączanie.

--
@foe_pl

Data: 2013-05-24 20:05:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
AERO 2

"the_foe" knnp6h$gvr$1@news.dialog.net.pl

po to jest cogodzinne rozłączanie.

Po którym następuje samoczynne łączenie.
Do tej pory to nie zawodziło.

Nawet VoIP dobrze pracował na Aero2.
Nie tak dobrze, jak na WiFi, ale nadal dobrze, o ile Aero2 było w zasięgu.

Mój telefon po włączeniu nie ma HSUPA. Ma HSDPA, ale nie ma HSUPA -- trzeba
to ręcznie włączyć. Bez HSUPA zapewne moi rozmówcy gorzej mnie słyszą niż
przy włączonym HSUPA. HSPA+ byłoby jeszcze lepsze a najlepsze jest LTE...
Ale i drogie na razie.

Data: 2013-05-27 01:38:30
Autor: the_foe
AERO 2
po to jest cogodzinne rozłączanie.

Po którym następuje samoczynne łączenie.
Do tej pory to nie zawodziło.

wskazany problem dotyczył braku "ajpeków" które trzymaja routery podłaczone do aero2. Skoro ponowne łaczenie następuje natychmiast to takiego problemu w tym momencie nie ma. Cogodzinne rozlaczanie ma własnie spowodowac, ze co godzinę kazdy uzytkownik musi ustawic sie w kolejce.
Podejrzewam, ze stosowane jest pewne kolejkowanie, niekiedy w godzinach szczytu mimo zalogowania do sieci (migajaca dioda 3g) nie chce sie długo polaczyc. Restart routera (albo po prostu wyciagniecie i wlozenie modemu) powoduje natychmiastowe polaczenie, tak jakby w tym momencie "system" po zalogowaniu sie na nowo modemu do sieci uznal go za swiezego usera i dawał mu wyzszy priorytet.

--
@foe_pl

Data: 2013-05-25 00:59:02
Autor: Waldek Godel
AERO 2
Dnia Fri, 24 May 2013 15:16:02 +0200, the_foe napisał(a):

po to jest cogodzinne rozłączanie.

routery sobie z tym świetnie radzą i zestawiają połączenie, zajmując pasmo, czy tego trzeba, czy nie.

Data: 2013-05-25 13:08:42
Autor: J.F.
AERO 2
Dnia Sat, 25 May 2013 00:59:02 +0100, Waldek Godel napisał(a):
po to jest cogodzinne rozłączanie.
routery sobie z tym świetnie radzą i zestawiają połączenie, zajmując pasmo, czy tego trzeba, czy nie.

Ja tam nie wiem, ale zasada w internecie jest taka, ze jak sie nie ma
nic do wyslania, to sie nie wysyla.
Szczegolnie w urzadzeniach bateryjnych, gdzie baterie trzeba
oszczedzac.

Oczywiscie gdzies tam musi byc jakis "keep alive", ale to raczej nie
jest duzy narzut. Oraz mechanizm unikania kolizji przy nadawaniu, czy
chocby ograniczona ilosc odbieranych sekwencji DSS.
Chetnie bym poznal szczegoly, jak to jest zorganizowane w roznych
technologiach.

Tak czy inaczej - Aero2 ma zniechecac do korzystania z bezplatnego
internetu, a nie zachecac :-)

J.

Data: 2013-05-18 23:40:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
AERO 2

"dizel" es3fp8d9198ccgkv5imctl6jh36u92a7bo@4ax.com

Zawsze tak piszą że przez jakiś naciągaczy czy kombinatorów. Sam
używam aero i dużo moich znajomych również i jakoś nikt nie ściąga na
potęgę.

Ja mam dwie SIMki -- jedna dziewicza.

Zresztą jakie to ściąganie?

I zazwyczaj po co? W domu/mieszkaniu zwykle coś już jest a poza
domem raczej przydaje się to tylko do radia czy do map.

Po pierwsze prędkość do 512
kilobitów to max 64 kilobajty ale żeby to osiągnąć to musi być mało
nadajnik przeciążony

U mnie prawie zawsze jest niemal 512 kb/s.

a raczej rzadko się to zdarza. Po drugie
rozłączanie co godzinę skutecznie odstrasza od ściągania,

IMO stabilniejsze to jest niż niejedno WiFi. :)

pewnie
torent jak się puści to leci a po rozłączeniu ponownie się łączy, ale
w dobie plików w hd czy blue ray nie wierzę że takich osób jest dużo.

Dla sportu czemu nie, ale nie stale. :)

Myślę że to raczej pojedyńcze przypadki. Zresztą prąd też kosztuje.
Wiadomo zawsze trzeba jakoś usprawiedliwić swoje działania. Myślę że
aero stało się zagrożeniem dla usług mobilnych

I tak, i nie -- ściąga masy klientów. :) Co więcej -- do tej
pory budzi ufność. IMO te obrazki mogą wiele popsuć w tym
wizerunku, bo to nie da żadnych skutków poza utrudnieniem.
Znajdą się zaraz cwaniacy ,,OCeRujący''. ;) Czytanie pisma
z obrazków raczej dobrze idzie z Androidowymi aplikacjami,
dlatego można spodziewać się podrasowania tych aplikacji...

A jeśli obrazki będą tak nieczytelne, że trudno będzie je
rozpoznać -- staną się przekleństwem dla reputacji Aero2...

i dlatego utrudniają użytkownikom korzystanie z tego.
Bardziej chodzi o to że te 10gb co mi na miesiąc
wychodzi to lepiej by było żebym za to zapłacił , proste.

Proste -- im więcej klientów, tym tańsza obsługa każdego z nich,
dlatego warto nazbierać masy, zanim zacznie się dla nich dostarczać
dostęp. (banki płacą klientom za rozruch bankowych usług) Co
więcej -- - w fazie testowania (aero2) ludzie nie są skorzy do
narzekania tak zaciekle, jak później, gdy będą płacili, być
może tylko kilka plnów miesięcznie...

No i najciekawsze -- czy warunki przetargu wymagają 512 kb/s a nie
połowy tej szybkości? IMO aero2 jest (wbrew pozorom) dobrą konkurencją
dla przewodowych ISP, gdyż powoli przygotowują ludzi na rozstanie
z drutami -- ethrnetami czy xDSLami, WiFi itp... A na pewno ktoś,
kto nie wie, do czego mu potrzebny ów dostęp, chętniej zainwestuje
w Aero2 niż w tradycję....

Data: 2013-05-19 00:33:06
Autor: B.G
AERO 2
Dnia 18-05-2013 o 12:27:25 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):

Jednym słowem wracamy do normalności - BDI miało być socjalnym  internetem.

po raz kolejny przez garstkę debili

Pytanie czy tylko przez "debili" :)
Może ssacze i p2p to część problemu (mniej istotna) oraz chwytliwe
hasło, którym łatwo uzasadnić wprowadzenie obrazków?
Może zauważyli, że BDI daje możliwość zorganizowania sobie _za_darmo_
stałych(prawie stałych) łączy do trudno dostępnych po kablu miejsc.
Często takie przerywające co godzinę łącze starcza do wielu zastosowań.
Po stronie lasu, BDI + klient VPN  i darmowe łącze gotowe. (choćby do
kamerek w leśnym domku)
Z obrazkami będzie qpa ;(
Kto obecnie  potrzebuje dostępnej z zewnątrz leśnej sieci i korzysta z  BDI,  to przerzuci się na płatne usługi - z tego powodu W3 sprzeda nieco  więcej aktywacji płatnego internetu bez druta...
No i wszystko sprowadza się do kasy - jak zwykle ;(
BDI - tylko do awaryjnego opłacenia rachunkĂłw za zablokowany za  niepłacenie normalny Internet  :)

--
B.G

Data: 2013-05-18 12:01:58
Autor: Trybun
AERO 2
W dniu 2013-05-18 11:31, Maciej Bebenek pisze:
Trybun <Ylih@yachu.com> wrote:

[...]

Ale chyba tylko dla abonamentowcĂłw.?

[...]

Tzn. miałem na myśli wznowienie transferu, a nie samego połączenia.;-)
  I myślę Ĺźe dla większości był netem socjalnym. Jednak jak to zwykle bywa, zaraz zjawiają się chętni na wyciągnięcie więcej niĹź ktoś daje.

Data: 2013-05-18 10:11:04
Autor: Maciej Bebenek
AERO 2
Trybun <Ylih@yachu.com> wrote:

[...]

Odpowiednio uĹźywana karta Virgin Mobile :-)

http://blog.bebenek.org/2013/05/samochodowe-m2m.html

Data: 2013-05-18 13:10:31
Autor: Trybun
AERO 2
W dniu 2013-05-18 12:11, Maciej Bebenek pisze:

Odpowiednio uĹźywana karta Virgin Mobile :-)

http://blog.bebenek.org/2013/05/samochodowe-m2m.html

No, ciekawe..A na czyich nadajnikach chodzi Virgin?

Data: 2013-05-18 11:19:14
Autor: Maciej Bebenek
AERO 2
Trybun <Ylih@yachu.com> wrote:
W dniu 2013-05-18 12:11, Maciej Bebenek pisze:

Odpowiednio uĹźywana karta Virgin Mobile :-)

http://blog.bebenek.org/2013/05/samochodowe-m2m.html

No, ciekawe..A na czyich nadajnikach chodzi Virgin?

a nie ma tam tego napisanego? :-P

Data: 2013-05-19 10:09:57
Autor: Trybun
AERO 2
W dniu 2013-05-18 13:19, Maciej Bebenek pisze:
Trybun <Ylih@yachu.com> wrote:
[...]

Człowiek kulturalny nie odpowiada pytaniem na pytanie:-P

Data: 2013-05-19 11:02:48
Autor: zgred
AERO 2
Trybun <Ylih@yachu.com> wrote:
[...]

A dlaczego?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-05-19 18:06:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
AERO 2

"zgred" 51989535$0$1253$65785112@news.neostrada.pl

No, ciekawe..A na czyich nadajnikach chodzi Virgin?
a nie ma tam tego napisanego? :-P

Człowiek kulturalny nie odpowiada pytaniem na pytanie:-P

A dlaczego?

A pytaniem na odpowiedź?

IMO pytanie na pytanie daje nierzadko nie tylko odpowiedź,
ale i dodatkowy efekt wychowawczy, gdyż zachęca pytającego
do samodzielnego myślenia. IMO dobra odpowiedź to taka, która
wyczerpuje temat, nie zaś taka, która ogranicza się do zadanego
pytania, być może nawet zadanego nieumiejętnie.

 -- Jakiego programu użyć do tych obliczeń?
 -- Komputerowego programu. ;)

Data: 2013-05-28 09:00:22
Autor: Trybun
AERO 2
W dniu 2013-05-19 11:02, zgred pisze:

Człowiek kulturalny nie odpowiada pytaniem na pytanie:-P
A dlaczego?

Takie miano do czegoś zobowiązuje.

Data: 2013-05-20 00:33:49
Autor: the_foe
AERO 2
[...]

z tego co obiło mi się o ekran, to transfer nie spadnie do 0, bo to byłoby nie zgodne z koncesja, ale do jakiegos zenująco niskiego transferu....

--
@foe_pl

Data: 2013-05-20 13:19:40
Autor: Piotrek
AERO 2
On 2013-05-20 00:33, the_foe wrote:
z tego co obiło mi się o ekran, to transfer nie spadnie do 0, bo to
byłoby nie zgodne z koncesja, ale do jakiegos zenująco niskiego
transferu....

To jak znam życie zaraz pojawią się rozwiązania używające różnych rozwikływaczy captcha, co to za 1000 *celnych* strzałów biorą w okolicach 1USD.

Piotrek

Data: 2013-05-18 11:43:25
Autor: PlaMa
AERO 2
W dniu 2013-05-18 10:48, Trybun pisze:

Z drugiej strony możne takie utrudnienia sprawią
że w AERO2 będzie lepszy transfer. Torrentowcy poszukają czegoś innego
do swoich celów.

nie wyobrażam sobię, że ktoś mógłby bawić się w p2p na aero :/

Data: 2013-05-18 09:50:40
Autor: Maciej Bebenek
AERO 2
PlaMa <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> wrote:
W dniu 2013-05-18 10:48, Trybun pisze:

Z drugiej strony możne takie utrudnienia sprawią
że w AERO2 będzie lepszy transfer. Torrentowcy poszukają czegoś innego
do swoich celĂłw.

nie wyobrażam sobię, że ktoś mógłby bawić się w p2p na aero :/

Masz bardzo ograniczoną wyobraźnię :-P Rekordziści ssali ponad 100 GB
miesięcznie.

Data: 2013-05-18 11:54:39
Autor: Waldek Godel
AERO 2
Dnia 18 May 2013 09:50:40 GMT, Maciej Bebenek napisał(a):

Masz bardzo ograniczoną wyobraźnię :-P Rekordziści ssali ponad 100 GB
miesięcznie.

co nie znaczy, że nie da się tego przyciąć inaczej. Traffic shaping plus limit połączeń do powiedzmy 20-30 plus nie więcej niż
jedno nowe połączenie na sekundę. W normalnym używaniu niezauważalne, p2p
na tym się wykłada albo działa bardzo wolno. Implementacja tego będzie prostsza niż captcha, ale w końcu p2p jest
wygodnym pretekstem, żeby zmniejszyć atrakcyjność darmowego netu bez
narażania się na oberwanie po łapach od UKE

Data: 2013-05-21 00:13:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
AERO 2

"Ghost" 5199be10$0$1250$65785112@news.neostrada.pl

Bezedura.

Czy WGodel pisze tylko bzdury? Pytam, bo jak dotąd
nie znalazłem niczego ciekawego jego autorstwa. :)

Data: 2013-05-18 13:10:22
Autor: Trybun
AERO 2
W dniu 2013-05-18 11:43, PlaMa pisze:
[...]

Sam kiedyś pobralem OpenSuse, a`la 4.7GB. Tak więc można pobierać, trzeba cierpliwości Eskimosa polującego na fokę, ale da się.

Data: 2013-05-25 16:13:18
Autor: John Kołalsky
AERO 2

Użytkownik "PlaMa" <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl>

Z drugiej strony możne takie utrudnienia sprawią
że w AERO2 będzie lepszy transfer. Torrentowcy poszukają czegoś innego
do swoich celów.

nie wyobrażam sobię, że ktoś mógłby bawić się w p2p na aero :/

A w internecie może ?

Data: 2013-05-18 13:40:52
Autor: Jacek
AERO 2
W dniu 2013-05-18 07:28, Ktos pisze:
Nie nacieszyli�my si� d�ugo mobilnym, bezp�atnym internetem.....

http://www.telepolis.pl/wiadomosci/bedzie-captcha-w-bdi,2,3,28156.html
Dla mnie to niewielki ból, bo Aero2 używam, jako awaryjnego dostępu, jak moja sieć osiedlowa nie działa, albo na wyjazdach.
Szybkość 512 wystarcza, żeby wyszukać coś w Google, odebrać pocztę, albo zrobić przelew. Do oglądania filmów, albo ich ściągania się to absolutnie nie nadaje. Podobno ktoś ściągał 100 GB miesięcznie, ale to jakiś hardcore.
Jacek

Data: 2013-05-18 13:50:33
Autor: PlaMa
AERO 2
W dniu 2013-05-18 13:40, Jacek pisze:

[...]

mnie yt i inne radia działały... ba odpaliłem nawet voip

Data: 2013-05-18 21:07:09
Autor: Ktos
AERO 2
W ramach ułatwień, captcha będzie trywialnie proste do wpisania, szczególnie w czasie jazdy. Coś jak poniżej :-)
http://demotywatory.pl/4132163/Captcha

Data: 2013-05-18 23:57:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
AERO 2

"Ktos" 5197d178$0$1224$65785112@news.neostrada.pl

http://demotywatory.pl/4132163/Captcha

Ciśnienie zależy tylko od h -- po co więc pozostałe dane?
I należy wpisać wynik? Dobry pomysł, bo żadna aplikacja
nie przewidzi każdego rodzaju pytania.

Na przystanku wsiadły 2 osoby i wysiadła jedna, na następnym
2 wysiadły i wsiadły 3, na kolejnym tak samo, a później aż
4 wsiadły i wysiadły tylko 2... Teraz treść pytania:

 Czy autobus jechał

  [a] z przedmieść do centrum, czy
  [b] z centrum na przedmieścia?...

Oczywiście (dla ułatwienia wpisywania) należy wpisać tylko
'a' albo 'b'. ;) Wpisanie niewłaściwej litery blokuje dostęp
na 30 minut, kolejna zła odpowiedź blokuje dostęp na 60 minut,
późniejsza na 120 itd... ;)

Data: 2013-05-27 14:45:05
Autor: astro
AERO 2
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
http://demotywatory.pl/4132163/Captcha
Ciśnienie zależy tylko od h -- po co więc pozostałe dane?

Zgadza sie.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Paradoks_hydrostatyczny

A'propos zasiegu: w samym Krakowie w wielu miejscach nie ma dostepu do Aero2 (z poziomu Motoroli Milestone). Np w znacznej czesci ul Kamienskiego czy Wielickiej (od przystanku Biezanowska do bodajze Powstancow Wielkopolskich). Chyba nawet gdzies w centrum sa klopoty.

Trasa kolejowa Rabka-Zdroj - Krakow rowniez jest bardzo slabo pokryta. Internet dziala tylko w okolicach Rabki, Suchej Bezkidzkiej i uruchamia tuz przed samym Krakowem. Do nawigacji samochodowej lepsze bylyby chyba jednak rozwiazania offline oparte na OpenStreetMap.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-05-28 02:36:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
AERO 2

"astro" knvrhh$ctl$1@portraits.wsisiz.edu.pl

Do nawigacji samochodowej lepsze bylyby chyba jednak rozwiazania offline oparte na OpenStreetMap.

Polecam RMaps i MapDroyd.

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.osa.android.mapdroyd&feature=search_result
  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.robert.maps&feature=search_result

Od biedy i Googlaste Mapy są offlajnowe.

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.maps&feature=search_result

Data: 2013-05-28 23:31:53
Autor: astro
AERO 2
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Od biedy i Googlaste Mapy są offlajnowe.

Maverick rowniez ma dosc ciekawa opcje pobierania map na karte pamieci, niestety nie obsluguje Google Maps. Kiedys swietnie wspolpracowal z OVI Maps, teraz oprocz OpenStreet korzystac moze chyba tylko z Binga.
http://play.google.com/store/apps/details?id=com.codesector.maverick.lite
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-05-29 03:34:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
AERO 2

"astro" ko3ep9$8r5$1@portraits.wsisiz.edu.pl

[...]

Ja akurat lubię to -- UMP-pcPL.

  http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/

I mogę to mieć (obok całej masy innych map, w tym i OSM) na
malutkiej aplikacji (około 3/4 MB na ,,dysku'' i przykładowo
23 MB w RAMce podczas ściągania map -- ilość w RAMce nie jest
stała w czasie) o nazwie RMaps.

Data: 2013-05-19 06:37:09
Autor: zgred
AERO 2
W dniu 2013-05-18 21:07, Ktos pisze:
W ramach u�atwie�, captcha b�dzie trywialnie proste do wpisania, szczeg�lnie
w czasie jazdy. Co� jak poni�ej :-)
http://demotywatory.pl/4132163/Captcha

Najtrudniej będzie w pamięci przeliczyć kilogramy na paskale (niutony), bo nie wiadomo do ilu miejsc po przecinku liczyć. :)
A choćby i ten zbiornik miał kształt pękatej wenus z paleolitu, to ciśnienie będzie zależało tylko od głębokości. Prawo Pascala.

Ciekawszym zadaniem będzie "jaką część pełnej pojemności kieliszka nalano"?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-05-19 16:57:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
AERO 2

"zgred" 519856f3$0$1217$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Od głębokości, na której mierzymy to ciśnienie, bo przeca
wcale nie musimy znać ciśnienia na samym dnie naczynia.

Do tego potrzeba dodać ciśnienie panujące nad cieczą -- przykładowo
atmosferyczne... Tu będziemy potrzebowali ,,znajomości meteorologicznych''. ;)

Ale czy to wystarczy? Przecież woda nie musi być destylowana a ciążenie
zależy nie tylko od mas (Ziemi i wody) ale także od innych sił (w tym
także pozornej siły odśrodkowej związanej z obracaniem się Ziemi względem
osi Ziemi i sił lepkości -- wody do naczynia, bo na małej wysokości (przy
małej objętości wody -- przy małej kropli) woda w ogóle nie spłynie na dno
(kapilary i naczynia włosowate kłaniaja się) naczynia, gdyż (w odróżnieniu
do rtęci) woda klei się do ,,takich'' naczyń) i odległości mas (Ziemi i wody)
zależnej od wysokości/szerokości geograficznej...

W naczyniu może być nie woda, ale inna ciecz, w tym i taka, która nie
jest jednorodna -- na dnie może być cięższa, na górze -- lżejsza...

Aero2 to lekkości do kwadratu? Teraz chyba warto słowo 'aero'
zamienić na cięższe (może ołów, aby nawiązać także do Pisma
Świętego) a 2 zamienić na wyższy numer?... ;)

Ciekawszym zadaniem będzie "jaką część pełnej pojemności kieliszka nalano"?

Data: 2013-05-19 17:18:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
AERO 2

"Eneuel Leszek Ciszewski" knap97$vt6$1@speranza.aioe.org

[...]

BTW tych ciśnień -- powszechnie uważamy, że wszyscy dorośli ludzie
znają beczkowe doświadczenie Pascala. Czy jednak wiadoma beczka musi
być szczelnie zakryta czy może być otwarta? Ciśnienie rozchodzi się
z szybkością dźwięku (a ta jest większa w wodzie niż machająca
w powietrzu) zaś woda w beczce podnosi się powoli.

Pierwszy lepszy link:

 http://zadane.pl/zadanie/385085

 Beczka była tak szczelna, że nie przepuszczała ani kropli wody.
 Do wieka beczki przymocował długą, wąską rurkę, sięgającą aż do
 drugiego piętra budynku. Rurka była tak wąska, że mogła pomieścić
 zaledwie około 2 litrów wody.

Otóż ten, kto strzelał (z broni palnej) do akwarium z wodą, wie
o tym, że przykrywka nie jest potrzebna. Podobnie ze strzelaniem
do ludzi -- ale może nie warto o tym wspominać. ;)

-=-

Gdy byłem małym dzieckiem, lubiłem tłuc rękami w powierzchnie wody,
czego zabraniał mi ojciec, mówiąc, iż wówczas na ścianki wanny
przenoszone są ogromne siły. Jako paroletnie dziecko nie mogłem
pojąć, skąd biorą się ,,we mnie'' te ogromne siły. Ojciec wyjaśniał
mi, że wprawdzie żeliwna )bo ja swoje lata mam) wanna nie pęknie,
ale zły nawyk (tłuczenia rękami w powierzchnię wody) może doprowadzić
do rozsadzenia delikatniejszego naczynia.

-=-

Otóż ja twierdzę, że beczka nie musi być zamknięta a nawet nie musi
być makabrycznie szczelna. Może przeciekać, a jednak pęknie. Najlepiej
nie lać wodę do rury, ale wstawić rurę (zatkaną ręką) z wodą do beczki
i zatyczkę (rękę) zdjąć... Im cieńsza rura, tym stosunkowo większe siły
lepkości przeszkadzające w rozwaleniu beczki. W wyjątkowej scenerii
(kapilara) beczka nie zostanie rozwalona.

Na 2 piętrze mamy wysokość około 10 metrów (trudno zgadnąć, gdzie to piętro
skończy się -- na podłodze, parapecie okna, czy na suficie lub dachu...)
a to oznacza, że w rurze panuje ciśnienie podobne do atmosferycznego, czyli
chyba około 1 kG na cm kwadratowy. Jeśli rura ma średnicę 10 cm, ma pole
powierzchni niemal 80 cm kwadratowych, czyli ostatecznie rękami jakiegoś
basiorka zdołamy to zatkać. pi*25=78,5398163397448

Pozostaje pytanie, co wówczas, gdy wstawimy tam pręt metalowy -- imo
ciśnienie rozchodzi się we wszystkich kierunkach tylko w cieczach
i w gazach, nie w ciałach stałych. (i dlatego ciała stałe są stałe,
czyli mają swoje własne kształty)

Data: 2013-05-19 17:38:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
AERO 2

"Eneuel Leszek Ciszewski" knaqfh$50q$1@speranza.aioe.org

Otóż ten, kto strzelał (z broni palnej) do akwarium z wodą, wie
o tym, że przykrywka nie jest potrzebna. Podobnie ze strzelaniem

A jeśli i to nie przemawia -- okręty podwodne niszczono bombami
głębinowymi. Wprawdzie powstawał ogromny słup wody nad powierzchnią
wody, ale zanim powstawał, okręt był gnieciony, o ile bomba wybuchała
blisko kadłuba -- woda także ma swoją ściśliwość.

Walnięcie ręką o powierzchnię wody w otwartym akwarium niemal na
pewno doprowadzi do rozwalenia tegoż akwarium -- o ile szyby nie
będą nadmiarowo mocne, bo przecież  mogą być mocniejsze nie tylko
od żeliwnej wanny, ale i od czegokolwiek pancernego. A strzelanie
do wody nie musi oznaczać przestrzelenia szyb -- można strzelać
z góry tak, że żadna szyba nie zostanie nawet draśnięta kulą.

Stosunkowo malutka kula tak szybko wchodzi w wodę, że nie ma
mowy o podniesieniu poziomu wody -- zwiększa się ciśnienie
wody, które w cieczy rozprowadzi się z szybkością dźwięku
w tejże cieczy i wywrze ogromne parcie na ścianki.

-=-

Zamiast 'darmowy' proponuję 'Pb4'. ;) Na stałe, nie co 60 minut. ;)
Niby są i cięższe pierwiastki, ale PŚ wspomina o ołowiu. ;)

Data: 2013-05-19 18:01:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
AERO 2

"Ktos" 51971199$0$1214$65785112@news.neostrada.pl

Nie nacieszyliśmy się długo mobilnym, bezpłatnym internetem.....

http://www.telepolis.pl/wiadomosci/bedzie-captcha-w-bdi,2,3,28156.html

Widziałem routerki WiFi łamiące WEPy, choć zysk z tego mały.
(niektóre i łamały WEPy, i miały zabójcze zyski anten oraz
zabójcze moce)

Równie dobrze mogą powstać aplikacje łamiące captchowatość.
Aplikacje mogą być nawet płatne -- wówczas zarobi nie Aero2,
ale ,,pirat''. Warto takie coś robić? OCeRacja posunęła się
IMO bardzo daleko i jeśli napis zostanie odczytany przez
człowieka, także robot sobie z nim poradzi, o ile nie będą
to cwane zadania quasimatematyczne czy quasifizyczne i im podobne...

Aplikacje być może będą na stałe wgrywane do routareków z 3G...
A jeśli nie -- będą szczegółowe instrukcje... Linuks jest wszechobecny...

Pozostaną wówczas modlitwy typu -- ach, Panie, spraw, aby nikt
takich aplikacji nie pisał i aby nikt takich aplikacji nie stosował...

-=-

IMO przeciętny człowiek nie ciąga po Aero2 100 GB miesięcznie
zaś wyczynowcy bez trudu poradzą sobie z pismem obrazkowym.

  3.6*24*30.5/2=1317,6  [Gb]

IMO 100 GB to efekt niemożliwy do osiągnięcia w ciągu
miesiąca liczącego sobie 31 dni na jednej karcie Aero2.

IMO maksymalna średnia to 10 GB, a i to tylko dla wyczynowców.

Data: 2013-05-20 00:34:50
Autor: the_foe
AERO 2
[...]

chyba to będzie tak wygądało: