AERO2

Data: 2012-04-26 11:00:06
Autor: Budzik
AERO2
O co chodzi z tym Aero2?
Trafiłem ostatnio przez przypadek i nie wiem czy dobrze rozumiem.
Czy to jest darmowy internet dla każdego, któy załatwiło nam państwo?

Rozumiem, że predko¶c jest kiepska (256 a od maja 512kb) ale do przegladania stron czy sciagniecia poczty jakos sie nada.
Czy to jest predkosc maksymalna, czy minimalna?

Jak wygl±da kwestia zasięgu - czy to jest zasięg jakiego¶ konkretnego operatora GSM?

No i ogólnie - jak działa? Bezproblemowo? Chętnie wymieniłbym radiowe ł±cze na któym rodzinka męczy się od dawien dawna.

--
Pozdrawia... Budzik
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,

Data: 2012-04-26 16:10:47
Autor: Krystek
AERO2
W dniu 2012-04-26 13:00, Budzik pisze:
O co chodzi z tym Aero2?
Trafiłem ostatnio przez przypadek i nie wiem czy dobrze rozumiem.
Czy to jest darmowy internet dla każdego, któy załatwiło nam państwo?

Tu poczytaj ->
<http://wyborcza.biz/Gieldy/1,122116,11608044,Darmowy_internet_Aero2__Tylko_dla_wytrwalych.html>

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-04-26 16:07:17
Autor: Andrzej
AERO2
Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> wrote:

Tu poczytaj ->
<http://wyborcza.biz/Gieldy/1,122116,11608044,Darmowy_internet_Aero2__Tylko_dla_wytrwalych.html>

"Czy modem mozna u was dostac za darmo?".

Taa, i jeszcze frytki do tego. Jak sie komus chce na sile dokopac w
artykule, zawsze sie da.

AK

Data: 2012-04-26 17:02:34
Autor: Amir
AERO2
> Tu poczytaj ->
<http://wyborcza.biz/Gieldy/1,122116,11608044,Darmowy_internet_Aero2__Tylko_dla_wytrwalych.html>

Dlaczego dla wytrwałych?
Wypełniłem formularz, po ok 2 miesi±cach karta przyszła,
wkładam do telefonu z Windows Phone 7.5 udostępniam po wifi
i działa tak jak nalezy, szybkosc 230kbps/230kbps na speedtescie pokazało.

niedlugo zrobię testy wydajnosci non stop bede pchał max upload i max download
streaming z kamer :) zobaczymy jak się sprawdzi, rozłaczenia oczywiscie s± co godzinę.

router tplinka 3g juz czeka teraz jeszcze na modem usb czekam i zacznę zabawę

pozdrawiam
AT

Data: 2012-04-26 17:40:43
Autor: JoteR
AERO2
"Amir" napisał:

Dlaczego dla wytrwałych?

"W całym kraju s± cztery punkty, gdzie można od ręki odebrać kartę SIM. Wszystkie w Warszawie"

Wypełniłem formularz, po ok 2 miesi±cach karta przyszła,

Wpadłem dzi¶ przy okazji zakupów w Osz± do salonu Sferii, po 5 minutach miałem kartę w łapce. Zaraz będę j± wyłamywał. Jakby co, poproszę o pomoc Animkę ;->

JoteR

Data: 2012-04-26 18:03:25
Autor: KiloSierra
AERO2
W dniu 12/04/26 17:40, JoteR pisze:

Wpadłem dziś przy okazji zakupów w Oszą do salonu Sferii, po 5 minutach
miałem kartę w łapce. Zaraz będę ją wyłamywał. Jakby co, poproszę o pomoc
AnimkÄ™ ;->

na ktĂłrym pietrze mieszkasz??
moze prosciej po prostu bedzie wyskoczyc przez okno ??
;>

Data: 2012-04-26 18:18:08
Autor: JoteR
AERO2
"KiloSierra" napisał:

[...]

Dlaczego? Ona przynajmniej ma wiedzę, jak jej NIE wyłamywać, a w razie czego jak ją wydłubać z wnętrza modemu/telefonu i czym ją skleić z powrotem. Grzechem byłoby nie skorzystać z takiej eksperiencji.

JoteR

Data: 2012-04-29 02:40:55
Autor: Animka
AERO2
W dniu 2012-04-26 18:18, JoteR pisze:
"KiloSierra" napisał:

[...]

Zepsułam wyskrobywaniem tej karty świetny telefon W 580i, który robi pieknie zdjęcia i pięknie muzykę odtwarza. A przedtem wywaliłam pieniądze na zdjęcie simlocka.
Potem kupiłam nowy rzekomo wyświetlacz. Przysłali mi porysowany ( to mój stary błyszczy nowością i nieporysowany) no i chyba zepsuty ten szmelc był. Pieniądze mi zwrócili, tylko musiałam iść na pocztę i odesłać. Teraz nie wiem czy to mój wyświetlacz zepsuty czy może taśmę trzeba wymienić. Na Sadybie w punkcie GSM jeden palant zażyczyl sobie za tę usługę 80 zł i miałabym mu zostawić swój telefon , bo powiedział cwaniak, ze przy mnie tego nie będzie robił. A ja powiedziałam, że musze widziec co on tam będzie majstrował przy moim telefonie i bedę obok stała, bo nie mam zaufania. Nie zgodził się. No i dobrze. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Wyświetlacz umiem wymienić, ale ewentualnie taśmy to już nie umiem.

--
animka

Data: 2012-04-29 02:25:04
Autor: Animka
AERO2
W dniu 2012-04-26 18:03, KiloSierra pisze:
[...]

O to to. Trafna podpowiedĹş :-)

--
animka

Data: 2012-04-26 18:07:52
Autor: berloo
AERO2
26.04.2012 17:40 JoteR <joter@pf.pl> w wiadomo¶ci
<news:jnbqaa$690$1inews.gazeta.pl> napisał(a):

"Amir" napisał:

Dlaczego dla wytrwałych?

"W całym kraju s± cztery punkty, gdzie można od ręki odebrać kartę SIM. Wszystkie w Warszawie"

Można zamówić poczt± i poczekać 4 tygodnie. Rzeczywi¶cie trzeba być
wyj±tkowo wytrwałym...

--
Mateusz Berlik - berloo
kontakt: http://www.berloo.ovh.org/

Data: 2012-04-26 18:45:39
Autor: Krystek
AERO2
W dniu 2012-04-26 18:07, berloo pisze:
26.04.2012 17:40 JoteR<joter@pf.pl>  w wiadomoĹ›ci
<news:jnbqaa$690$1inews.gazeta.pl>  napisaĹ‚(a):

"Amir" napisał:

Dlaczego dla wytrwałych?

"W całym kraju są cztery punkty, gdzie można od ręki odebrać kartę SIM.
Wszystkie w Warszawie"

Można zamówić pocztą i poczekać 4 tygodnie.

Żeby tylko 4 tygodnie. Bo przecież wszyscy mieszkają w Warszawie...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-04-26 18:58:25
Autor: berloo
AERO2
26.04.2012 18:45 Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> w wiadomo¶ci
<news:jnbu3j$5rs$1node2.news.atman.pl> napisał(a):

Żeby tylko 4 tygodnie. Bo przecież wszyscy mieszkaj± w Warszawie...

Ja czekałem 4 tygodnie, jestem z Wrocławia. Internet działa tak, jak ma
działać. Czego Wy oczekujecie od darmowej usługi, która jest jak wrzód
dla operatora?

Data: 2012-04-26 21:55:54
Autor: Krystek
AERO2
W dniu 2012-04-26 18:58, berloo pisze:
[...]

Ale ja niczego nie oczekuję. To znaczy nie oczekuję tego, że ten darmowy Internet z Aero2 nada się do tego, by "chętnie wymienić radiowe ł±cze, na którym rodzinka męczy się od dawien dawna" na co chyba liczy autor tego w±tku. Już to pisałem w innym w±tku, że potem ludzie narzekaj±, że to YouTube się rwie, że to nie działa, tamto, siamto, owamto. Jedyne na co czekam to karta SIM. Będzie więcej jak 4 tygodnie. Już miesi±c mija. Jak dobrze pójdzie to przed 15 maja powinienem j± otrzymać.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-04-26 21:00:04
Autor: Budzik
AERO2
Osobnik posiadaj±cy mail spamtrap@krystek.art.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

tak, i wiem, ze predkosc która bedzie od połowy maja starczy az nadto.

Ale chwile poczytałem jak to wygl±da i wydaje się, ze Solorz zadał sobie jednak sporo trudu, zeby utrudnic dostep.
I czego bym oczekiwał? Ano tego, ze ci, którzy pisali specyfikację przetargu, jednak ubezpiecz± się na wypadek takich wybryków.
Rozumiem, że wysyłkowo, chociaz mozna było zastrzec np. obowiazek posiadania conajniej jendego salonu w miastach powyzej 500.000 mieszkańców.
Ale wydaje się, że miesi±c powinien wystarczyć na wysłanie karty i taki termin powinien być wpisany jako maks do umowy.
No i te 2 przelewy... Jakis zart? I jeszcze konieczno¶ć doł±czenia potwierdzenia przelewu do wniosku - hmmm, księgować nie potrafi±?

Ale potestujemy, zobaczymy.
i tak jestem pełen podziwu że kto¶ o tym pomy¶lał, i że jest darmowy internet "dla ludu".

--
Pozdrawia... Budzik
"Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widz± tak, jak jest, tylko

Data: 2012-04-26 23:57:47
Autor: ToMasz
AERO2
Ale potestujemy, zobaczymy.
i tak jestem pełen podziwu że kto¶ o tym pomy¶lał, i że jest darmowy
internet "dla ludu".
nic nie chciałem pisać, ale widzę że tu sami teoretycy. WejdĽ na stronę btsearch.org i sprawdĽ nadajniki w Twojej okolicy.
nie licz na telefon, jak Animka która chciała wepchn±ć microsima do jakiego¶ zabytkowego eryka. Będziesz musiał kupić modem, conajmniej od playa -huawei 173 s2. jak masz bardzo dobry zasięg- wystarczy. jak nie - jeszcze 100zł na antene. (w±tek z 24-04) wła¶nie przed wczoraj tak± zamontowałem. wcze¶niej miałem w testach oczywi¶cie 0.25 Mbit, i ping 110 - 250ms
teraz mam taki sam testowy transfer, ale ping 80-120. Strony się wiele lepiej otwieraj±. tzn widać że to jest wolno, ale _teraz_ "kroczki" s± płynne, widać że transfer jest stabilny. Na Youtuba nie licz. za wolno, tak ze 2 razy za wolno. musiałby¶ buforować filmik, potem go dopiero ogl±dać.
co ciekawe Voip jako¶ tam działa!
Czy warto? ja uważam że tak. Mój dostawca netu często leci w kulki, więc teraz spokojnie mogę się na niego wypi±ć. kto¶ inny będzie go nękał telefonami, ja net mam z Aero2.
ToMasz

Data: 2012-04-29 03:16:07
Autor: Animka
AERO2
W dniu 2012-04-26 23:00, Budzik pisze:
[...]

No i jeszcze kserokopie dowodu osobistego oraz skanu zamówienia z podpisem.

Data: 2012-04-29 02:45:34
Autor: Animka
AERO2
W dniu 2012-04-26 21:55, Krystek pisze:
[...]

Zadzwoń i się przypomnij.

--
animka

Data: 2012-04-29 03:05:12
Autor: Krystek
AERO2
W dniu 2012-04-29 02:45, Animka pisze:
W dniu 2012-04-26 21:55, Krystek pisze:

Jak dobrze pójdzie to przed 15 maja powinienem j± otrzymać.

Zadzwoń i się przypomnij.

Przypomnę się jak nie zrealizuj± wysyłki w wyznaczonym przez siebie terminie.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-04-29 02:43:55
Autor: Animka
AERO2

"Amir" napisał:

[...]

Mnie się nie spieszyło to czekałam 4 tygodnie, ale odebrałam na Lwowskiej osobiście.
I tak wszystko o d.potłuc. Nikt mnie nie poinformował, żeby mikro nie wyłamywać.

--
animka

Data: 2012-04-29 03:00:12
Autor: Krystek
AERO2
W dniu 2012-04-29 02:43, Animka pisze:
I tak wszystko o d.potłuc. Nikt mnie nie poinformował, żeby mikro nie
wyłamywać.

Czytałem ;)

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-04-29 02:24:01
Autor: Animka
AERO2
W dniu 2012-04-26 17:40, JoteR pisze:
"Amir" napisał:

[...]

Pewnie tej malutkiej czę¶ci nie wyłamiesz. Nie nabijaj się ze mnie. Doradzić to nie potrafiłe¶, tylko dokuczasz.

Ja już mam od jakiego¶ czasu adapter do tej mikro karty. Oczywi¶cie kto¶ mi to polecił kupić na Allegro. Z drugiej strony nakleiłam doł±czon± samoprzylepn± naklejkę, więc mini się adaptera trzyma. Nie mam tylko z czym tej karty używać, bo jeden dobry do internetu telefon ma simloka. Drugi jest bez simloka, ale jest skonfigurowany do konkretnych dwóch kart SIM i nie chce mi się nawet w tym telefonie karty Aero2 sprawdzać.

--
animka

Data: 2012-04-29 08:42:02
Autor: JoteR
AERO2
"Animka" napisała:

[...]

Jeden zaczep wyłamałem. Dwa jeszcze trzymaj± ;-)
Gdybym nie czytał Twoich postów, to pewnie wyłamałbym i drugi. Strasznie delikatna konstrukcja jak na moje chamskie łapy.

Doradzić to nie potrafiłe¶, tylko dokuczasz.

No nie potrafiłem, bo nie widziałem corpus delictus.

Ja już mam od jakiego¶ czasu adapter do tej mikro karty. Oczywi¶cie kto¶ mi to polecił kupić na Allegro. Z drugiej strony nakleiłam doł±czon± samoprzylepn± naklejkę, więc mini się adaptera trzyma.

Czyli dobrze napisałem, że by¶ skutecznie pomogła. Jakby co.

JoteR

Data: 2012-04-27 19:44:24
Autor: TGor
AERO2
On 2012-04-26 17:02, Amir wrote:

streaming z kamer :) zobaczymy jak się sprawdzi, rozłaczenia oczywiscie s±
co godzinę.

Mi nie rozł±cza. Co¶ skrzaczyłe¶.

--
Pozdr., TG
"Ty sam jeste¶ pomnikiem głupi szczylu."

Data: 2012-04-27 20:31:54
Autor: berloo
AERO2
27.04.2012 19:44 TGor <tgor@gazeta.peel> w wiadomo¶ci

On 2012-04-26 17:02, Amir wrote:

streaming z kamer :) zobaczymy jak się sprawdzi, rozłaczenia oczywiscie s±
co godzinę.

Mi nie rozł±cza. Co¶ skrzaczyłe¶.

Poł±czenia z darmowym internetem Aero s± rozł±czane po godzinie - to
jedno z ograniczeń tej usługi. Je¶li tego nie zauważasz, to być może
masz tak skonfigurowany modem, aby ł±czył się ponownie.

Data: 2012-04-29 02:52:13
Autor: Animka
AERO2

On 2012-04-26 17:02, Amir wrote:

[...]

Oj to żaden problem. Ł±czysz się ponownie. To nic nie kosztuje.

--
animka

Data: 2012-04-28 01:20:55
Autor: Maciej Bebenek
AERO2
On 2012-04-26 17:02, Amir wrote:

streaming z kamer :) zobaczymy jak się sprawdzi, rozłaczenia oczywiscie są
co godzinÄ™.

Mi nie rozłącza. Coś skrzaczyłeś.

Jeśli nie rozłącza, to masz popsutą kartę. Reklamuj :-)

Data: 2012-04-28 11:02:54
Autor: Jakub Danecki
AERO2
Maciej Bebenek wrote:
> Mi nie rozłącza. Coś skrzaczyłeś.
Jeśli nie rozłącza, to masz popsutą kartę. Reklamuj :-)

Dokładnie, mogą na tej podstawie nawet odebrac im koncesję :)

Jakub

Data: 2012-04-26 16:35:05
Autor: cpt. Nemo
AERO2

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:26042012.17877D43budzik61.poznan.pl...
O co chodzi z tym Aero2?

O nic, wszystko dziala OK.
Najlepsze zrodlo wiedzy o Aero2 :
http://aero2forum.pl/index.php

Data: 2012-04-26 20:34:38
Autor: SDD
AERO2
Budzik pisze:

Jak wygl±da kwestia zasięgu - czy to jest zasięg jakiego¶ konkretnego
operatora GSM?

No jest to po prostu zasięg operatora Aero2. Sprawdz, czy w Twojej okolicy maja jakis nadajnik.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2012-04-26 21:00:03
Autor: Budzik
AERO2
Osobnik posiadaj±cy mail sddwytnij@towszechwiedza.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Budzik pisze:

Jak wygl±da kwestia zasięgu - czy to jest zasięg jakiego¶ konkretnego
operatora GSM?

No jest to po prostu zasięg operatora Aero2. Sprawdz, czy w Twojej okolicy maja jakis nadajnik.

ok. S±dziłem, że działaj± na zasięgu któego¶ z operatorów GSM, tak jak to było np. z PLAY na pocz±tku.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

Data: 2012-04-27 07:19:23
Autor: Jakub Danecki
AERO2
Budzik wrote:
ok. S±dziłem, że działaj± na zasięgu któego¶ z operatorów GSM, tak jak
to było np. z PLAY na pocz±tku.

LOL, a to dobre, a kto by miał za to zapłacić - w przypadku Play byli to
inni operatorzy, a tutaj to tylko zniżka (i to w kontek¶cie kosztów
budowy sieci) niewielka, 100-200 mln PLN, zniżka na koncesję.

Jakub

Data: 2012-04-27 17:26:48
Autor: berloo
AERO2
27.04.2012 9:19 Jakub Danecki <jak_wytnijto@danecki.net> w wiadomo¶ci
<news:jndh9q$46$1inews.gazeta.pl> napisał(a):

ok. S±dziłem, że działaj± na zasięgu któego¶ z operatorów GSM, tak jak
to było np. z PLAY na pocz±tku.

LOL, a to dobre, a kto by miał za to zapłacić - w przypadku Play byli to
inni operatorzy,

Przede wszystkim model biznesowy jest inny. Aero2 ma oferować hurtowo
usługi transmisji danych innym podmiotom (w tym operatorom). GSM ich nie
interesuje z definicji i nie ma tutaj problemu "kto miałby za to
płacić".

Data: 2012-04-28 11:04:33
Autor: Jakub Danecki
AERO2
berloo wrote:
> [...]
Przede wszystkim model biznesowy jest inny. Aero2 ma oferować hurtowo
usługi transmisji danych innym podmiotom (w tym operatorom).

Nie tylko transmisji danych - usługi głosowe także ¶wiadcz±.

GSM ich nie
interesuje z definicji i nie ma tutaj problemu "kto miałby za to
płacić".

Dokładnie tak jest. UBDI ¶wiadcz± dlatego, że to był jeden z warunków
koncesji na LTE 2,6GHz i dzięki temu zapłacili od 100 do 200 mln. PLN
mniej za koncesję.

Jakub

Data: 2012-04-28 12:27:03
Autor: Maciej Bebenek
AERO2
"Jakub Danecki" <jak_wytnijto@danecki.net> wrote:
berloo wrote:

Przede wszystkim model biznesowy jest inny. Aero2 ma oferować hurtowo
usługi transmisji danych innym podmiotom (w tym operatorom).

Nie tylko transmisji danych - usługi głosowe także świadczą.

Na swojej sieci? IMO nie, tak brzmi oficjalna wersja  prezesa A2.

Data: 2012-04-29 18:32:27
Autor: darnok
AERO2
berloo wrote:

[...]

A myslisz ze prezes wie co w jego sieci dziala ;p
Nie raz rozmawialem glosowo z tej sieci.
Mam karte z CS+PS nieograniczonym i dziala dobrze.
Wez pod uwage ze Plusowcy moga do niej roamingowac i bez problemu sobie gadaja.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2012-04-30 00:06:55
Autor: Maciej Bebenek
AERO2
On 2012-04-28 14:27, Maciej Bebenek wrote:

[...]

Akurat TEN prezes wie ;-) Być może jako jedyny w historii polskiej
telekomunikacji.
A co do Plusa - sprawdĹş, jak to jest. Mnie na kaĹĽdej karcie, ab czy pp,
przy próbie inicjacji rozmowy głosowej wyrzuca do natywnego Plusa.

Data: 2012-05-01 17:59:50
Autor: Jakub Danecki
AERO2
Maciej Bebenek wrote:
> A myslisz ze prezes wie co w jego sieci dziala ;p
[...]
Akurat TEN prezes wie ;-) Być może jako jedyny w historii polskiej
telekomunikacji.

Faktycznie jest to człowiek, który zajmował się w Sferii sprawami
technicznymi na prawdę dokładnie (jest w dziedzinie wykształcony
dogłębnie) i w Aero2 pewnie osobiście wybrał metodę z "blokadą TS11" dla
SIMĂłw darmowego internetu.

A co do Plusa - sprawdĹş, jak to jest. Mnie na kaĹĽdej karcie, ab czy pp,
przy próbie inicjacji rozmowy głosowej wyrzuca do natywnego Plusa.

Na samym początku, zanim oficjalnie ogłoszono udostępnienie wzajemne
sieci Plus i Aero2 dzwoniłem ze swojego telefonu w zasięgu Aero2 i nie
wyrzucało mnie do Plusa. Natomiast od jakiegoś czasu Aero2 wyrzuca od
razu, jeżeli tylko Plus może zapewnić zasięg 3G na danym obszarze
(ciekawe, czy to ręcznie czy jakoś bardziej automatycznie zrobili).

Jakub

Data: 2012-04-28 13:32:35
Autor: berloo
AERO2
28.04.2012 13:04 Jakub Danecki <jak_wytnijto@danecki.net> w wiadomo¶ci
<news:jngis1$4gt$2inews.gazeta.pl> napisał(a):

berloo wrote:
[...]

Być może. Komu?

[...]

Sk±d te wyliczenia? Z tego, co pamiętam, ¶wiadczenie bezpłatnej usługi
było od razu zapisane w przetargu na rezerwację. Trudno więc powiedzieć
o ile mniej z tego tytułu zapłacili.

Powtórzę: Aero2 nie korzysta z roamingu krajowego, tak jak P4, bo przy
ich modelu biznesowym byłoby to ¶rednio opłacalne. Asymetryczne MTR maj±
tu niewiele do rzeczy.

Data: 2012-04-27 12:46:10
Autor: Amir
AERO2

No jest to po prostu zasięg operatora Aero2. Sprawdz, czy w Twojej
okolicy maja jakis nadajnik.

Przeciez plus polsat i areo2 ma jednego wlasciciela gdyby nie to, to nie bylby w stanie wybudowac sieci,
daltego Solorz dobrze to sobie wymyslil kupil plusa, i korzysta z miejscowek, ktore tak naprawde sa jego, oczywiscie firmy osobne ale dogadac sie samemu z sob± to nie problem, wybuduje siec licencja zostanie za free a plusa pewnie sprzedac będzie chciał,
zycze mu powodzenia bo kredyty nie małe s± zaci±gnięte.

Data: 2012-04-27 11:57:13
Autor: Waldek Godel
AERO2
Dnia Fri, 27 Apr 2012 12:46:10 +0200, Amir napisał(a):

[...]

To nie jest dokładnie tak - Aero2 i inne firmy Solorza już miały spory
kawałek (a nawet więcej niż kawałek) sieci przed przejęciem Plusa. A nawet po przejęciu to nie jest tylko branie miejscówek za free, bo
przecież Plus dostaje za to LTE (przecież nie ma jeszcze swojego)

I wła¶nie LTE jest tym, co buduje główne Aero2 - 3G dla nich to tylko
dodatek. A ponieważ do tej pory nie było LTE, więc i tak musz± zbudować, i
tak. Dostęp do lokacji i wież BTS to jest znaczne ułatwienie (głównie papierkowe
i czasowe) ale nie demonizowałbym. Tak czy owak by się dogadali z jak±¶
firm±, to jest obecnie powszechne.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"i zrozumiesz iz BT to takie chodzenie pieszo na drugi koniec miasta po

Data: 2012-04-27 12:43:09
Autor: Maciej Bebenek
AERO2
Waldek Godel <nospam@youreholdingitwrong.org> wrote:

I właśnie LTE jest tym, co buduje główne Aero2 - 3G dla nich to tylko
dodatek. A ponieważ do tej pory nie było LTE, więc i tak muszą zbudować, i
tak.

Polimeryzowałbym. LTE, z racji pasma 1800 musi mieć ograniczony zasięg,
więc stanowi warstwę umożliwiającą łączność w zasięgu paru (dosłownie)
kilometrów. Cała reszta ruchu będzie obsługiwana przez UMTS900.
W tej chwili siedzę se w lesie i mam szczątkowy zasięg UMTS900 z odległości
15,5 km, bez anteny zewnętrznej. Czyli z anteną, nawet prętową miałbym
sygnał pozwalający na jako-takie korzystanie z sieci. A sprzętu obsługującego UMTS900 jest coraz więcej, w zasadzie wszystkie
smartfony, tablety i craz więcej modemów. Jeżeli doprowadzimy do znacznego
pokrycia Polski sieciÄ… transmisji danych, to nie poprzez LTE1800, a UMTS900
i LTE800.

Dostęp do lokacji i wież BTS to jest znaczne ułatwienie (głównie papierkowe
i czasowe) ale nie demonizowałbym. Tak czy owak by się dogadali z jakąś
firmÄ…, to jest obecnie powszechne.

Do tej pory mieli deal z Orange.

Data: 2012-04-27 07:20:10
Autor: Jakub Danecki
AERO2
Budzik wrote:
O co chodzi z tym Aero2?

Ale mówiesz, że dzisiaj Google wył±czyli? Wstałem dopiero, to nie wiem,
tak się pytam :)

Jakub

Data: 2012-04-27 11:44:59
Autor: Tomek O
AERO2
On 26 Kwi, 13:00, Budzik <budzi...@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
wrote:
[...]

Prędko¶ć jest wystarczaj±ca ale dla materiałów w wersji dla urz±dzeń
mobilnych. Można wsadzić kartę do smartfona z UMTS900 i działa jak dla
mnie ok - youtube, ipla eco, opera mini ¶miga. Przy ¶ci±ganiu dużych
plików uruchamiamy downloadera potrafi±cego wznowić pobieranie na
smartfonie i przez noc się sporo ¶ci±gnie. Zasięg sieci Aero2 do
sprawdzenia na mapa.btsearch.pl/ . U mnie działa bezproblemowo.
Rozł±cza co 1h ale pod windowsem można ustawić żeby po rozł±czeniu
automatycznie się logował. Czasami jak chce co¶ ¶ci±gn±ć posiłkuję się
Getright w którym też można ustawić ponowne ł±czenie, pobieranie itp.

Data: 2012-04-29 07:35:14
Autor: Zephyr
AERO2
Data: 2012-05-04 11:32:06
Autor: _±ćęłń󶼿.
AERO2
No ma parę mankamentów, przykładowo co godzinę się rozł±cza, więc jak akurat co¶ robisz i Ci przerwie to bywa kłopot.
I z niektórymi modemami się gryzie, głupie komunikaty się wy¶wietlaj± (a to że nie ma SIM, a to że nie ma sieci i podobne bzdury, a za chwile już leci).
Najważniejsza zaleta to mobilno¶ć (choć zapewne nie o to chodziło UKE w tej usłudze powszechnej dla ubogich ;) ale w małych miasteczkach sygnału Aero2 nie łapałem, bida była (a sygnał innych opów tam był i przykładowo Kindlem 3G internet tam łapałem).

-- -- -
Bezproblemowo?

Data: 2012-05-05 20:15:48
Autor: Voltaire
AERO2
Problem rozł±czania faktycznie upierdliwy, wybrane routery gsm sobie z tym radz±. Gorzej jak sie ma modem usb. Generalnie pół dnia surfowania po necie i zasięgania informacji na różnych forach kosztowało mnie dostosowanie mojego Huawei 173-2 z playa, ale dałem radę. Korzystam od dzi¶ popołudnia. Prędko¶ć nie powala, miało być 512, jest max 256 ... ale darowanemu koniowi ....

Data: 2012-05-06 09:35:20
Autor: Maciej Bebenek
AERO2
"Voltaire" <voltaire@france.com> wrote:
Problem rozłączania faktycznie upierdliwy, wybrane routery gsm sobie z
tym radzą. Gorzej jak sie ma modem usb. Generalnie pół dnia surfowania po
necie i zasięgania informacji na różnych forach kosztowało mnie
dostosowanie mojego Huawei 173-2 z playa, ale dałem radę. Korzystam od
dziś popołudnia. Prędkość nie powala, miało być 512, jest max 256 ... ale
darowanemu koniowi ...

512 dopiero od 10 maja - poczekaj te parÄ™ dni :-P

AERO2