AHCI a windows7

Data: 2009-09-09 10:49:52
Autor: ..Aldi..
AHCI a windows7
witam,
moje pytaniedotyczy zastosowania AHCI w systemie Win7 RC

postanowiłem sprawdzić czy toto będzie ze sobą
współpracować, wczoraj wyczytałem w necie, że
Win7 startuje bez problemu z takim skonfigurowaniem
kontrolera SATA.

Tymczasem instalowałem system korzystając z ustawienia
w BIOSie kontrolera jako IDE. Wszytko działa.

Przestawiłem wczoraj testowo kontroler na tryb AHCI
i co? i BSOD...
w Windows7 rzadko go widuję, ale się zdarzył...

czy konieczne jest ściągnięcie jakichś sterowników
z sieci (wiem, że w Win XP należy to zrobić ze strony Intela
ale nie doczytałem się tam wersji pod win7)

czy bez przestawienia tego trybu dysk rzeczywiście nie korzysta
z dobrodziejstw SATA (NCQ, hot-plug) ???

Data: 2009-09-09 11:17:44
Autor: Heraklit
AHCI a windows7
Był 9 wrzesień (środa), gdy o godzinie 10:49 *..Aldi..* w pocie czoła
naskrobał(a):

witam,
moje pytaniedotyczy zastosowania AHCI w systemie Win7 RC
a zainstalowałeś sterownik AHCI?

czy bez przestawienia tego trybu dysk rzeczywiście nie korzysta
z dobrodziejstw SATA (NCQ, hot-plug) ???
tak

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-09-09 11:09:43

Data: 2009-09-09 14:53:51
Autor: ..Aldi..
AHCI a windows7
a zainstalowałeś sterownik AHCI?

właśnie o to czy trzeba pytałem grupę
na stronach Intela znalazłem stery do XP
poszukam jeszcze do Win7...

Data: 2009-09-09 11:18:04
Autor: Leszek K.
AHCI a windows7
Dnia Wed, 9 Sep 2009 10:49:52 +0200, ..Aldi.. napisał(a):

[...]

  Trzeba było przestawić przed instalacją.

czy konieczne jest ściągnięcie jakichś sterowników
z sieci (wiem, że w Win XP należy to zrobić ze strony Intela
ale nie doczytałem się tam wersji pod win7)

Nie. Nic nie trzeba.

czy bez przestawienia tego trybu dysk rzeczywiście nie korzysta
z dobrodziejstw SATA (NCQ, hot-plug) ???

Nie korzysta

Data: 2009-09-09 14:50:40
Autor: ..Aldi..
AHCI a windows7
Przestawiłem wczoraj testowo kontroler na tryb AHCI
i co? i BSOD...
w Windows7 rzadko go widuję, ale się zdarzył...
Trzeba było przestawić przed instalacją.

przed instalacją tego nei wiedziałem, a poza tym nie miałem stosownego
sterownika, a wcześniejsze podejścia w XP mnie zniechęcały...

czy konieczne jest ściągnięcie jakichś sterowników
Nie. Nic nie trzeba.

hmmm... czyli co, teraz już nic nie zdziałam????
w XP jest możliwość późniejszego odpalenia AHCI, a w Win7 nie?

Data: 2009-09-09 17:21:57
Autor: Leszek K.
AHCI a windows7
Dnia Wed, 9 Sep 2009 14:50:40 +0200, ..Aldi.. napisał(a):

[...]

W XP też nie za bardzo.

Data: 2009-09-09 11:54:17
Autor: Wiktor S.
AHCI a windows7
i co? i BSOD...
w Windows7 rzadko go widuję, ale się zdarzył...

Jeszcze nigdy nie widziałem BSODa na Viście, a za to na jednym komputerze Windows 7 sypał BSODem przy każdym zamykaniu :-)

--
Azarien

Data: 2009-09-09 12:26:09
Autor: qwerty
AHCI a windows7
Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h87u0v$sp8$1@news.onet.pl...
i co? i BSOD...
w Windows7 rzadko go widuję, ale się zdarzył...

Jeszcze nigdy nie widziałem BSODa na Viście, a za to na jednym komputerze Windows 7 sypał BSODem przy każdym zamykaniu :-)

Jaka karta graficzna? U mnie wywalał BSOD, ale przez kretynów, którzy nie potrafią napisać sterowników (nvidia). Na ati ani razu nie wywalił.

Data: 2009-09-09 14:23:17
Autor: Arek Wołowicz
AHCI a windows7
Wiktor S. pisze:
i co? i BSOD...
w Windows7 rzadko go widuję, ale się zdarzył...

Jeszcze nigdy nie widziałem BSODa na Viście, a za to na jednym komputerze Windows 7 sypał BSODem przy każdym zamykaniu :-)

Odkopali starą dziurę w obsłudze SMB v2 i można mieć bsoda na zawołanie, ze zdalnej maszyny:
http://it.slashdot.org/story/09/09/08/1345247/Windows-7-Reintroduces-Remote-BSoD

Pozdrawiam,
Arek.

--
[ Arkadiusz Wołowicz      ]
[ wolek [at] epf [dot] pl ]

Data: 2009-09-09 15:07:58
Autor: BQB
AHCI a windows7
Arek Wołowicz pisze:
Wiktor S. pisze:
[...]

Przepisali na nowo :P
CTRL + C
CTRL + V
+ ręczne modyfikacje dopasowania do 7 ;-)

Data: 2009-09-09 14:51:47
Autor: ..Aldi..
AHCI a windows7
jak zmieniłem karte grafiki, to BSOD od ręki...
namęczyłem się jak kto głupi, żeby go ustawić
na nowo do normalnego działania...

Data: 2009-09-09 18:38:23
Autor: Bernard
AHCI a windows7
...Aldi.. wrote:
[...]

Nie trzeba. Wystarczy przestawić magiczną opcję w rejestrze. Działa w Vista i Win7

Jest jeszcze drugi sposób, działający również w XP, ale dostępny tylko na płytach, które mają > 4 porty SATA i po ustawieniu w BIOSie trybu AHCI umożliwiają przestawienie portów powyżej 4 w tryb IDE.

Oba sposoby są opisane w sieci - użyj mocy (ew. Google).

Używałem obu metod - obie działają.

czy bez przestawienia tego trybu dysk rzeczywiście nie korzysta
z dobrodziejstw SATA (NCQ, hot-plug) ???

Rzeczywiście nie korzysta.

Data: 2009-09-10 15:05:48
Autor: ..Aldi..
AHCI a windows7
wczoraj ściągnąłemdriver - guzik pomógł
potem przestawiłem właśnie tę magiczną opcję
i..działa

:)))

BTW: specjalnej różnicy w wydajności nie widzę..

Data: 2009-09-10 20:05:11
Autor: Latet
AHCI a windows7
BTW: specjalnej różnicy w wydajności nie widzę..

He, he, no pewnie że nie.

latet

Data: 2009-09-11 11:06:48
Autor: ..Aldi..
AHCI a windows7
no kurczę.. nie ma się co śmiać ;)
NCQ to sprawa wyglądająca na ważną...
a tu - psińco
:)

Data: 2009-09-09 21:46:49
Autor: Michal Kawecki
AHCI a windows7
[...]

Podczas prĂłby uruchomienia komputera z systemem operacyjnym Windows
Vista, w którym zmieniono tryb SATA dysku rozruchowego, jest wyświetlany
komunikat o błędzie: „STOP 0x0000007B INACCESSABLE_BOOT_DEVICE”
http://support.microsoft.com/kb/922976
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2009-09-10 12:40:46
Autor: Latet
AHCI a windows7
czy bez przestawienia tego trybu dysk rzeczywiście nie korzysta
z dobrodziejstw SATA (NCQ, hot-plug) ???

Tylko ile w praktyce daje takie NCQ? Chyba mało kto i mało kiedy zauważy różnicę...
Gra warta świeczki?

latet

Data: 2009-09-11 07:51:11
Autor: Sławek Maculewicz
AHCI a windows7
Dnia 10-09-2009 o 12:40:46 Latet <lat@xxxxx.pl> napisał(a):

[...]

Czy to jest tak jak z pamięcią w trybie dual channel dla procesorów AMD?  Brak widocznego wzrostu wydajności (nie w testach syntetycznych, ale w  typowych desktopowych aplikacjach)?

latet

Sławek

--
Brak sygnaturki.

Data: 2009-09-11 21:49:18
Autor: Wiktor S.
AHCI a windows7
Tylko ile w praktyce daje takie NCQ? Chyba mało kto i mało kiedy
zauważy różnicę...

NCQ oszczędza mechanikę dysku, ale to jeszcze trudniej zmierzyć niż parę procent w wydajności..

--
Azarien

Data: 2009-09-14 08:22:09
Autor: ..Aldi..
AHCI a windows7
Tylko ile w praktyce daje takie NCQ? Chyba mało kto i mało kiedy zauważy różnicę...
Gra warta świeczki?

w sumie jak już się wie jak, to ta świeczka nie była aż taka cenna ;-)
a odruchowo wychodzę z założenia, że jeśli mam coś w sprzęcie,
już zakupione, to warto z tego korzystać

inaczej mam wrażenie, jakbym jeździł pięciobiegowym autem
używając tylko 3 lub 4 biegów :-))

AHCI a windows7