AHCI a windows7

Data: 2009-09-09 18:38:23
Autor: Bernard
AHCI a windows7
...Aldi.. wrote:
witam,
moje pytaniedotyczy zastosowania AHCI w systemie Win7 RC

postanowiłem sprawdzić czy toto będzie ze sobą
współpracować, wczoraj wyczytałem w necie, że
Win7 startuje bez problemu z takim skonfigurowaniem
kontrolera SATA.

Tymczasem instalowałem system korzystając z ustawienia
w BIOSie kontrolera jako IDE. Wszytko działa.

Przestawiłem wczoraj testowo kontroler na tryb AHCI
i co? i BSOD...
w Windows7 rzadko go widuję, ale się zdarzył...

czy konieczne jest ściągnięcie jakichś sterowników
z sieci (wiem, że w Win XP należy to zrobić ze strony Intela
ale nie doczytałem się tam wersji pod win7)

Nie trzeba. Wystarczy przestawić magiczną opcję w rejestrze. Działa w Vista i Win7

Jest jeszcze drugi sposób, działający również w XP, ale dostępny tylko na płytach, które mają > 4 porty SATA i po ustawieniu w BIOSie trybu AHCI umożliwiają przestawienie portów powyżej 4 w tryb IDE.

Oba sposoby są opisane w sieci - użyj mocy (ew. Google).

Używałem obu metod - obie działają.

czy bez przestawienia tego trybu dysk rzeczywiście nie korzysta
z dobrodziejstw SATA (NCQ, hot-plug) ???

Rzeczywiście nie korzysta.

Data: 2009-09-10 15:05:48
Autor: ..Aldi..
AHCI a windows7
wczoraj ściągnąłemdriver - guzik pomógł
potem przestawiłem właśnie tę magiczną opcję
i..działa

:)))

BTW: specjalnej różnicy w wydajności nie widzę..

Data: 2009-09-10 20:05:11
Autor: Latet
AHCI a windows7
BTW: specjalnej różnicy w wydajności nie widzę..

He, he, no pewnie że nie.

latet

Data: 2009-09-11 11:06:48
Autor: ..Aldi..