AHCI a windows7

Data: 2009-09-10 12:40:46
Autor: Latet
AHCI a windows7
czy bez przestawienia tego trybu dysk rzeczywiście nie korzysta
z dobrodziejstw SATA (NCQ, hot-plug) ???

Tylko ile w praktyce daje takie NCQ? Chyba mało kto i mało kiedy zauważy różnicę...
Gra warta świeczki?

latet

Data: 2009-09-11 07:51:11
Autor: Sławek Maculewicz
AHCI a windows7
Dnia 10-09-2009 o 12:40:46 Latet <lat@xxxxx.pl> napisał(a):

[...]

Czy to jest tak jak z pamięcią w trybie dual channel dla procesorów AMD?  Brak widocznego wzrostu wydajności (nie w testach syntetycznych, ale w  typowych desktopowych aplikacjach)?

latet

Sławek

--
Brak sygnaturki.

Data: 2009-09-11 21:49:18
Autor: Wiktor S.
AHCI a windows7
Tylko ile w praktyce daje takie NCQ? Chyba mało kto i mało kiedy
zauważy różnicę...

NCQ oszczędza mechanikę dysku, ale to jeszcze trudniej zmierzyć niż parę procent w wydajności..

--
Azarien

Data: 2009-09-14 08:22:09
Autor: ..Aldi..
AHCI a windows7
Tylko ile w praktyce daje takie NCQ? Chyba mało kto i mało kiedy zauważy różnicę...
Gra warta świeczki?

w sumie jak już się wie jak, to ta świeczka nie była aż taka cenna ;-)
a odruchowo wychodzę z założenia, że jeśli mam coś w sprzęcie,
już zakupione, to warto z tego korzystać

inaczej mam wrażenie, jakbym jeździł pięciobiegowym autem
używając tylko 3 lub 4 biegów :-))

AHCI a windows7