AID przy wypłacie z "własnego" oraz "obcego" bankomatu.

Data: 2018-03-16 02:59:13
Autor: Dawid Rutkowski
AID przy wypłacie z "własnego" oraz "obcego" bankomatu.
Przyglądał się ktoś może, czy wartość AID na potwierdzeniu różni się dla wypłaty debetówką (czyli kartą chipową, z logo visa lub mc, którą można wypłacać z bankomatów oraz płacić w sklepach) przy wypłacie z "własnego" (czyli należącego do danego banku - wg karty.pl posiadają je pko, pekao, wbk, ing, milek, krakowski bank spółdzielczy, citi i eurobank - oraz "ugrupowania" bps, sgb i skok) oraz "obcego" (należącego do innego banku lub sieci - gdzie wypłata odbywa się przez sieć cirrus - dla mc - lub plus - dla visa) bankomatu?

Ja póki co zrobiłem test w bankomacie wbk - dla debetówki mc z oranżady jest AID:41010, dla visy z mBąka AID:31010 - czyli takie jak przy płaceniu w sklepie. Ale dla karty bankomatowej wbk (karta EMV, z chipem) jest AID:2371010.
Debetówki wbk nie mam, a ciekawy jestem, czy w bankomacie wbk użyty byłby AID:41010, czyli wypłata poszłaby przez sieć cirrus, czy też inny, np. właśnie AID:2371010.

Data: 2018-03-16 11:47:10
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3ac19b42-8044-486f-969b-95c536691863@googlegroups.com...
[...]

A w ogole przewiduje sie dwa numery na jednej karcie ?

Bo przykladam do telefonu -visa pokazuje 32010.
Ale moze to aplikacje sa ograniczone i nie pokazuja nic wiecej.

Czy podejrzewasz, ze to bankomat moze wewnetrznie inaczej traktowac i co innego wypisac ?

J.

Data: 2018-03-17 09:55:32
Autor: J.F.
Dnia Fri, 16 Mar 2018 11:47:10 +0100, J.F. napisał(a):
[...]

No i bankomat drukuje tyle samo.
Karta z BZ, bankomat BZ ...

J.

Data: 2018-03-17 02:43:00
Autor: Dawid Rutkowski
AID przy wypłacie z "własnego" oraz "obcego" bankomatu.
Ciekawostka, AID visy electron - co to za debetówka?

Data: 2018-03-17 11:29:40
Autor: J.F.
AID przy wypłacie z "własnego" oraz "obcego" bankomatu.
Dnia Sat, 17 Mar 2018 02:43:00 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
napisał(a):
Ciekawostka, AID visy electron - co to za debetówka?

Visa Sol z BZ. napisu "Electron" nie ma, ale jest taki maly "electronic use only".

Niedawno wycofana z oferty.

https://www.bzwbk.pl/karty-platnicze/niedostepne-w-ofercie/karty-niedostepne-w-ofercie.html

J.

Data: 2018-03-19 03:20:34
Autor: Dawid Rutkowski
AID przy wypłacie z "własnego" oraz "obcego" bankomatu.
To starzywo - najprawdopodobniej wydana - i to nie tylko pierwsza, ale zapewne i ostatnia instancja samego plastiku - jeszcze przed wprowadzeniem do oferty karty bankomatowej.
Ma ktoś może jakąś świeższą z żaby, np. "dopasowaną"?
Albo jakąś z innego banku, mającego własne bankomaty?
Dziwne by było, żeby bank miał swoje bankomaty, a korzystał do wypłat własnymi kartami z sieci visy/mc - ale w sumie wiele dziwniejszych dziwności już się widziało.
Tym dziwniejsze, że żaba swoje karty rozpoznaje i daje rozszerzone menu - np. z możliwością aktywacji (co jest dość fajne, bo choć pozwala np. na aktywację przy pierwszych zakupach, to jeśli ktoś chce np. używać tej karty tylko do IO, to przy dodatkowej miałby problem - nie ma możliwości aktywacji karty dodatkowej w ST).

Data: 2018-03-19 11:42:47
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f424951d-1566-4505-a88c-6fa21e4e324e@googlegroups.com...
[...]

A musi korzystac "z sieci" ?
Wsadzasz karte, odczytuje dane, ustala ze to wlasna visa, drukuje AID z karty, ale obsluguje po swojemu.
Nawet Visy nie informujac. No chyba, ze ... w umowie jakas tam prowizja umowiona jest :-)

Wrocilbym raczej do pytania, czy na chipie moze byc wiecej niz jeden AID ...

J.

Data: 2018-03-21 09:15:08
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3lgembnwc.fsf@pm.waw.pl...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:
Wrocilbym raczej do pytania, czy na chipie moze byc wiecej niz jeden
AID ...
W sensie, czy może być tam więcej niż jedna "aplikacja"?

Az tak to sie nie znam.

Ale przykladam do telefonu, NFC ladnie czyta dane z karty, podaje troche informacji, m.in AID ... no i czy protokół przewiduje zwracanie wiekszej ilości tych AID ?

J.

AID przy wypłacie z "własnego" oraz "obcego" bankomatu.