Data: 2011-03-11 12:23:07 | |
Autor: Strachu S. | |
AKUMULATOR | |
Czy i jesli tak to jak
mozna samodzielnie sprawdzic stan akumulatora? Jezykiem obu biegunow nie obejme naraz, ale mam miernik elektryczny uniwersalny. Zobacze sam, czy jednak trzeba jechac do elektryka lub innego specjalistycznego punktu? Strachu S. -- |
|
Data: 2011-03-11 12:29:41 | |
Autor: Albercik | |
AKUMULATOR | |
W dniu 11.03.2011 12:23, Strachu S. pisze:
Czy i jesli tak to jak A jakie są objawy? Miernikiem dużo nie zmierzysz, elektryk coś więcej mógłby zdziałać. Miernikiem możesz zmierzyć napięcie ładowania, czyli podczas pracy silnika, najlepiej na obrotach około 2..3krpm. Po obserwacji objawów można z dość dużym prawdopodobieństwem stwierdzić co i jak... napisz więc coś więcej co się dzieje |
|
Data: 2011-03-11 12:42:29 | |
Autor: Strachu S. | |
AKUMULATOR | |
> Czy i jesli tak to jak A jakie są objawy? A/ Woz stoi w garażu, +8°C. Po nocy odpali _raz_. Po wylaczeniu silnika drugi raz juz nie poruszy rozrusznikiem/silnikiem. B/ Prad ladowania 14,2V na biegu jalowym. Swiatla nie przygasaja po zmniejszeniu obrotow. C/ Jesli to ma znaczenie samochod jezdzi dwa razy na dobe po 3~5km. Nie zdazy sie podladowac? D/ Ladownie przez noc 8h pradem 3 lub 5A poprawia sytuacje na 7-10dni. Strachu S. -- |
|
Data: 2011-03-11 12:52:40 | |
Autor: Albercik | |
AKUMULATOR | |
W dniu 11.03.2011 12:42, Strachu S. pisze:
Czy tak jest zawsze? czy po tym 8godzinnym ładowaniu można pokręcić dłużej? czy nawet po tym naładowaniu tylko jedna szansa na zapalenie?Czy i jesli tak to jak B/ Prad ladowania 14,2V na biegu jalowym.
W zależności czy po tych 8h ładowania można pokręcić silnikiem więcej niż kilka razy, czy prądu starcza tylko jedno..dwa kręcenia to wersje są dwie: 1/aku słaby, ale daje i da jeszcze radę bo sezon zimowy się kończy, lecz trzeba zadbać o doładowanie co jakiś czas(dłuższa trasa, prostownik) i odkładać kasę na nowy. 2/ aku padnięty, jeżeli masz kasę to kup nowy i po problemie. Jednak nawet nowy akumulator trzeba doładować do pełna raz za czas, z pewnością rzadziej niż już leciwy, ale się mu należy konkretniejsza trasa co jakiś czas.. |
|
Data: 2011-03-11 12:56:26 | |
Autor: J.F. | |
AKUMULATOR | |
On Fri, 11 Mar 2011 12:42:29 +0100, Strachu S. wrote:
A/ Woz stoi w garażu, +8°C. W ogole ? to bym najpierw poszukal gdzie indziej. Immobilizer, rozrusznik, o - klemy najpierw przeczyscic, choc to tylko w maluchach pomagalo. zazwyczaj silnik drugi raz zapalic latwiej - juz troche podgrzany, olej rozruszany. B/ Prad ladowania 14,2V na biegu jalowym. Wszystko razem wskazuje jakby na c). Ale tak dla pewnosci - podladuj, wlacz mu swiatla, po godzinie sprawdz czy sie jeszcze swieca. Byc moze te 7-10 dni to przypadek - zuzyty bardzo, ale co pare dni warunki ciezsze niz zwykle. J. |
|
Data: 2011-03-11 13:38:06 | |
Autor: JK | |
AKUMULATOR | |
W dniu 2011-03-11 12:42, Strachu S. pisze:
Czy i jesli tak to jak Witam, dokładnie takie same objawy miałem w Toyocie 2.0 D4D. Wyczaiłem nawet, że prąd jałowy (tzn. po wyłączeniu silnika, zamknięciu wszystkich drzwi, odłączeniu wszelkich światełek, itd.) wynosi ok. 0,3 A czyli dużo za dużo. Myślałem, że coś mi zżera akumulator podczas postoju. Sporo się napociłem żeby znaleźć winowajcę. W końcu okazało się, że to... normalne. Po 1,5 minuty prąd spada do jakichś 2 mA. Rozwiązaniem było kupno nowego akumulatora. -- Pozdrawiam JK |
|
Data: 2011-03-11 14:41:26 | |
Autor: szufla | |
AKUMULATOR | |
Masz stale niedoladowany akumulator, kup nowy.
sz. |
|
Data: 2011-03-11 14:52:45 | |
Autor: J_K_K | |
AKUMULATOR | |
Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:ild8ib$t4a$1inews.gazeta.pl...
Masz stale niedoladowany akumulator, kup nowy.I wg. powyższego nowy będzie doładowany ? Pzdr JKK |
|
Data: 2011-03-11 12:38:01 | |
Autor: J.F. | |
AKUMULATOR | |
On Fri, 11 Mar 2011 12:23:07 +0100, Strachu S. wrote:
Czy i jesli tak to jak Do spejalistycznego punktu. Tam maja miernik ktory obciazy akumulator duzym pradem i zmierzy wtedy napiecie. miernikiem uniwersalnym to mozna zmierzyc napiecie spoczynkowe, napiecie ladowania, spadek po wlaczeniu swiatel - zawsze to troche informacji. Ale jesli kreci rozrusznikiem to wydajnosc ma dobra, jesli swiatla zasila przez 2h to pojemnosc ma dobra - tylko uwaga, to zuzywa akumulator, moze sie ograniczyc do godziny i zaraz potem ladowac. Jak jeszcze wytrzymuje 2 tygodnie postoju to dobry jest :-) J. |
|
Data: 2011-03-11 14:51:37 | |
Autor: J_K_K | |
AKUMULATOR | |
Użytkownik "Strachu S." <satootWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:178f.00000093.4d7a061bnewsgate.onet.pl... Zobacze sam, czy jednak trzeba jechac do elektryka lub innegoPodjedź - najlepiej do takiego, co jednocześnie zajmie się ew. naprawą rozrusznika. Ew. jak ci nie chce odpalić za 2-gim razem (IMHO - dziwne) spróbuj "opukać" rozrusznik. Jak pomoże - masz odpowiedź. Napięcie na akumulatorze nie jest rewelacyjne, ale najniższe dopuszczalne to podobno nawet 13,9 V. Upływ prądu mogą też powodować wyłączniki drzwiowe (oświetlenie wew.) czy dokładane od alarmu - np. maska. Sprawdź też czystość klem, mocowanie ujemnego przewodu akumulatora do karoserii. W mojej okolicy jest hurtownia akumulatorów, gdzie przed zakupem / montażem akumulatora, mierzą parametry elektryki dedykowanym miernikiem firmowanym przez Exide (dla jasności sytuacji dla obu stron i braku problemów przy ew. reklamacji). Może masz podobny punkt u siebie ? Pzdr JKK |
|
Data: 2011-03-11 16:40:19 | |
Autor: kogutek | |
AKUMULATOR | |
Strachu S. <satootWYTNIJTO@op.pl> napisał(a):
Czy i jesli tak to jakJasne ze można. Przy objawach jakie opisujesz sprawdz ile ma lat. Oczywiście mozesz pojechać do elektryka zeby z obudowy przeczytał z którego jest roku. -- |
|
Data: 2011-03-11 18:18:10 | |
Autor: J_K_K | |
AKUMULATOR | |
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ildj9j$5fs$1inews.gazeta.pl...
mozesz pojechać do elektryka zeby z obudowy przeczytał z którego jest roku.Przejdź się do swojego auta, powiedz jakiej firmy masz akumulator i na podstawie czego wywnioskowałeś z którego jest roku ;-) Pzdr JKK |
|