AKantor NIP

Data: 2020-03-27 23:00:52
Autor: PiteR
AKantor NIP
zeby dodać nową walute (nowy rachunek) formularz pyta
czy jestes rezydentem podatkowym USA nie
czy jestes rezydentem podatkowym innego kraju tak
podaj NIP

jaki NIP?

--
Piotrek

Grosz do grosza i bedzie kokosza

Data: 2020-03-28 08:07:54
Autor: cef
AKantor NIP
W dniu 2020-03-28 o 00:00, PiteR pisze:
zeby dodać nową walute (nowy rachunek) formularz pyta
czy jestes rezydentem podatkowym USA nie
czy jestes rezydentem podatkowym innego kraju tak
podaj NIP

jaki NIP?

Ha, ha - logika formularzy :-)
Ale jesteś w stanie stwierdzić czy pytają
o rezydencję w USA osobno czy nie?

Data: 2020-03-28 02:36:34
Autor: Dawid Rutkowski
AKantor NIP
W dniu sobota, 28 marca 2020 08:07:56 UTC+1 użytkownik cef napisał:
> [...]
> podaj NIP

Ha, ha - logika formularzy :-)
Ale jesteś w stanie stwierdzić czy pytają

Ale przecież pytają osobno o rezydencję podatkową w USA (no bo oni najświętsi ;)
Drugie pytanie jest o to, czy jesteś rezydentem podatkowym jakiegokolwiek innego kraju (w ONZ są bodajże 193) na tym łez padole.
A skoro PiteR odpowiedział, że jest, no to pytają o NIP - niekoniecznie musi być to "_polski_ Numer Identyfikacji Podatkowej", ale jakiś po prostu "Numer Identyfikacji Podatkowej" - ten, jakim posługujesz się przy płaceniu podatków w kraju rezydencji.
Hint - w PL możesz podać NIP, jeśli masz (starsi musieli występować, jak zaczynali robotę, młodsi nie muszą - a nawet wręcz podobno nie mogą, coś było na grupach, że żeby dostać teraz NIP to trzeba to uzasadnić) - a nawet jeśli masz, to i tak jako fizol możesz się posługiwać w tym celu PESELem.

Ale PiteR w UK siedzi, więc nie wiem, jak tam się to nazywa (w USA nazywa się TIN - i tam chyba też, żeby było trudniej zgadnąć, dostaje się i TIN i SSN ;)

Data: 2020-03-29 03:43:41
Autor: PiteR
AKantor NIP
Dawid Rutkowski pisze tak:

Ale PiteR w UK siedzi, więc nie wiem, jak tam się to nazywa (w USA
nazywa się TIN - i tam chyba też, żeby było trudniej zgadnąć,
dostaje się i TIN i SSN ;)

jest NIN i UTR

NIN to numer ubezpieczenia, wrażliwy, nie można ujawniać
UTR to Unique Taxpayer Reference dzialalność (mnie nie dotyczy)

czy jestes rezydentem podatkowym USA - nie
czy jestes rezydentem podatkowym innego kraju - tak
wybierz kraj z listy - Wielka Brytfanna
pojawia się wtedy nastepna rybryka - podaj NIP

poniżej zgody świadom odpowiedzialnosci karnej ...

acha no i nie jestem rezydentem podatkowym Polski