ALIOR psuje przelewy

Data: 2011-01-09 15:52:25
Autor: animka
ALIOR psuje przelewy
Od jakiegoś już czasu nie mogę normalnie wpisać tekstu w tytule przelewu.
Trzeba wpisywać wszystko jednym ciÄ…giem, a nie w nastÄ™pnej linii jak jest taka potrzeba. Niby jest jeszcze jako tako, ale potem, po wysĹ‚aniu okazuje siÄ™, ĹĽe taki przelew jest sknocony, litery "porozstrzeliwane". Np taki wyraz "Alior" moĹĽe wyjść jak "Ali  or". Potem wstyd czĹ‚owiekowi po wysĹ‚aniu takiego przelewu.
Na dodatek często nie można wysłać, bo Alior pokazuje komunikat, że tytul przelewu jest źle wypełniony, nic się Aliorowi nie podoba, tzn to co jest poprawnie wpisane i jak powinno być i trzeba mieć sporo cierpliwości, zeby wreszcie Alior zechciał zaakceptować przelew z wpisem czego i za co dotyczy przelew.

--
animka

Data: 2011-01-09 16:45:26
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
ALIOR psuje przelewy

Od jakiegoś już czasu nie mogę normalnie wpisać tekstu w tytule przelewu.
Trzeba wpisywać wszystko jednym ciągiem, a nie w następnej linii jak
jest taka potrzeba. Niby jest jeszcze jako tako, ale potem, po wysłaniu
okazuje siÄ™, ĹĽe taki przelew jest sknocony, litery "porozstrzeliwane".
Np taki wyraz "Alior" może wyjść jak "Ali or". Potem wstyd człowiekowi
po wysłaniu takiego przelewu.

A Twoja przeglÄ…darka to...

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2011-01-09 18:42:22
Autor: animka
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-09 16:45, Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Opera, od wielu lat (IE też mam na dysku). Przedtem problemów z Aliorem nie było.

--
animka

Data: 2011-01-09 22:01:09
Autor: kashmiri
ALIOR psuje przelewy
Zygmunt M. Zarzecki
<zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> dared to write:

[...]

Pewnie Firefox. Problem raczej polega na tym, że IMHO system Elixir ma na opis 4 wiersze po bodaj 64 znaki i tekst jest normalnie rozbity na wiersze. Współczesne systemy banków powinny połączyć te wiersze, jednak błąd programisty czasem skutkuje spacją w miejscu końca wiersza.

Tak samo było kiedyś w mBanku.

k.

Data: 2011-01-09 17:23:43
Autor: Miernik
ALIOR psuje przelewy
On Sun, 09 Jan 2011 22:01:09 +0500, kashmiri wrote:
Pewnie Firefox. Problem raczej polega na tym, że IMHO system Elixir ma
na opis 4 wiersze po bodaj 64 znaki

4 wiersze po 35 znaków.

Data: 2011-01-09 18:46:52
Autor: animka
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-09 18:23, Miernik pisze:
On Sun, 09 Jan 2011 22:01:09 +0500, kashmiri wrote:
Pewnie Firefox. Problem raczej polega na tym, ĹĽe IMHO system Elixir ma
na opis 4 wiersze po bodaj 64 znaki

4 wiersze po 35 znakĂłw.

Alior ostatnio pozwala teraz pisać w wierszach tylko jak leci. Na dodatek psuje tekst.
Czy napisanie: F-ra Nr taki a taki z dnia takiego a takiego za m-c/rok i za co konkretnie to tak wiele?

--
animka

Data: 2011-01-10 01:05:18
Autor: kashmiri
ALIOR psuje przelewy
animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> dared to write:
[...]

Czy kiedykolwiek nauczysz się rozumieć język polski?

Przecież nikt nie przeczy, że na stronie www w Aliorze czy innym banku można wpisywać wszystko jednym ciągiem.

To system przelewów Eliksir rozbija na wiersze 4x35, i tego nie przeskoczysz. Jeśli jakiś bank to potem źle poskłada, robią się spacje.

Więc już powinnaś wiedzieć i proszę nie odpisuj, pytając co jest wiele, a co nie.

k.

Data: 2011-01-09 21:17:49
Autor: animka
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-09 21:05, kashmiri pisze:

Czy kiedykolwiek nauczysz się rozumieć język polski?

To moĹĽe nie Polak jest tam informatykiem. Ja jestem PolkÄ….

Przecież nikt nie przeczy, że na stronie www w Aliorze czy innym banku można wpisywać wszystko jednym ciągiem.

Ja nie chcę pisać jednym ciągiem. To Alior coś sknocił i mi tak ustawia przy tworzeniu przelewu. Jeszcze niedawno było ok.

To system przelewów Eliksir rozbija na wiersze 4x35, i tego nie przeskoczysz. Jeśli jakiś bank to potem źle poskłada, robią się spacje.

No właśnie. Czyli knoci. A w następnym wierszu nie można nic napisać.

Więc już powinnaś wiedzieć i proszę nie odpisuj, pytając co jest wiele, a co nie.

Już Ci nie odpiszę. Dziękuję.

--
animka

Data: 2011-01-09 12:48:59
Autor: Tomek z Wawy
ALIOR psuje przelewy
On 9 Sty, 21:17, animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:

> To system przelewów Eliksir rozbija na wiersze 4x35, i tego nie przeskoczysz. Je¶li jaki¶ bank to potem Ľle poskłada, robi± się spacje.

No wła¶nie. Czyli knoci. A w następnym wierszu nie można nic napisać.

Spróbuj zrozumieć, załóżmy, że eliksir przyjmuje 4 linie po 5 znaków.
Teraz Ty w banku napiszesz:

12345678901

To do systemu elixir bank musi to wysłać jako:

12345
67890
1

A bank ODBIORCY może to pokazać jako:

12345678901

lub

12345 67890 1

lub

12345
67890
1

Je¶li w miejscu "cięcia" trafi się numer faktury lub jakie¶ słowo to
może u odbiorcy pokazać się co¶ dziwnego.

Niektóre banki robi± sztuczki i licz±, że wyraz się w danej linijce
nie zmie¶ci i przenosz± go do kolejnej linii co Tobie się wydaje, że
bank zrobił poprawnie, ale widocznie mieli zgłoszenia od osób (pewnie
od firm), że sobie nie życz± tego.

Data: 2011-01-09 22:31:38
Autor: f
ALIOR psuje przelewy

Użytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:a53a5bc9-637c-4d21-b4c8-5382d5eb9c6bs9g2000vby.googlegroups.com...
Je¶li w miejscu "cięcia" trafi się numer faktury lub jakie¶ słowo to
może u odbiorcy pokazać się co¶ dziwnego.

Jest sporo firm, wielkich koncernów, ktore w tre¶ci wpisuj± swoje kody i doszukanie się numerow własnej faktury w tytule przelewu stanowi wyczyn.
Cięcie elixirem i spacje. to przy tym pryszcz.

Data: 2011-01-10 00:31:37
Autor: animka
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-09 21:48, Tomek z Wawy pisze:
[...]

Jeśli w miejscu "cięcia" trafi się numer faktury lub jakieś słowo to
może u odbiorcy pokazać się coś dziwnego.

NiektĂłre banki robiÄ… sztuczki i liczÄ…, ĹĽe wyraz siÄ™ w danej linijce
nie zmieści i przenoszą go do kolejnej linii co Tobie się wydaje, że
bank zrobił poprawnie, ale widocznie mieli zgłoszenia od osób (pewnie
od firm), ĹĽe sobie nie ĹĽyczÄ… tego.

Masz oczywiście rację, ale niedawno takie "rzeczy" się nie działy. Rubryka jest spora.
Dopiero od niedawna to siÄ™ dzieje.
PrzecieĹĽ to jest w tej samej linii, nie niĹĽej.

--
animka

Data: 2011-01-10 00:33:50
Autor: Tomek z Wawy
ALIOR psuje przelewy
On 10 Sty, 00:31, animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:

A co by¶ pomy¶lał jakby¶ w jednej lini miał przerobiony wyraz Tomek na
To   mek?
Przecież to jest w tej samej linii, nie niżej.

Czyli nie zrozumiała¶, trudno :)

Data: 2011-01-10 09:52:47
Autor: witrak()
ALIOR psuje przelewy
Tomek z Wawy wrote:
[...]

Raczej Ty nie zrozumiałe¶ :-)

Animce idzie o to, że - ni
ezależnie od tego, jaka jest pr
zyczyna, wygl±da to fatalnie...

witrak()

Data: 2011-01-10 09:58:44
Autor: mvoicem
ALIOR psuje przelewy
(10.01.2011 09:52), witrak() wrote:
Tomek z Wawy wrote:
[...]

Ale to już było jasne na samym pocz±tku :).

p. m.

Data: 2011-01-10 10:07:43
Autor: witrak()
ALIOR psuje przelewy
mvoicem wrote:
(10.01.2011 09:52), witrak() wrote:
Tomek z Wawy wrote:
[...]

Pewnie. Tym bardziej widać, że to on nie zrozumiał :-))

witrak()

Data: 2011-01-10 23:26:08
Autor: animka
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-10 09:58, mvoicem pisze:
(10.01.2011 09:52), witrak() wrote:
Tomek z Wawy wrote:
On 10 Sty, 00:31, animka<ani...@to.nie.ja.wp.pl>  wrote:

A co byś pomyślał jakbyś w jednej lini miał przerobiony wyraz Tomek na
To   mek?
PrzecieĹĽ to jest w tej samej linii, nie niĹĽej.

Czyli nie zrozumiałaś, trudno :)

Raczej Ty nie zrozumiałeś :-)

Animce idzie o to, ĹĽe - ni
ezaleĹĽnie od tego, jaka jest pr
zyczyna, wyglÄ…da to fatalnie...

Ale to już było jasne na samym początku :).

Co z tego, ĹĽe jasne jak strasznie niechlujne?

--
animka

Data: 2011-01-12 22:06:05
Autor: animka
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-10 09:52, witrak() pisze:
Tomek z Wawy wrote:
[...]

W ogóle to pierwszy raz się z czymę takim, tzn z takim niechlujstwem informatyka spotykam. Przelewów się już w swoim życiu narobiłam, bo i w pracy musiałam to robić.
Nigdy takie knoty się nie pokazywały.

Wczoraj z Aliora otrzymałam przelew z takim wpisem (tytułem):
"Nadawca: Alior Bank
Odbiorca: XXXX XXXXXXX (oczywiście swoje dane zmieniłam na krzyżyki)
Zwr sk? za niewyk okr ochr ubezp
Przelew w ramach banku na rach obcy"

--
animka

Data: 2011-01-10 23:21:39
Autor: animka
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-10 09:33, Tomek z Wawy pisze:
[...]

Ależ zrozumiałam. Tylko zobacz jak to wygląda. Wstyd mi za Aliora po prostu. To wygląda tak jakbym po jakimś pijaku przelewy robiła.
Dlaczego teraz zmienili sposób wpisywania treści w tytule przelewu na nie korzystny i byle jaki?

--
animka

Data: 2011-01-12 22:26:29
Autor: scream
ALIOR psuje przelewy
Dnia Sun, 09 Jan 2011 16:45:26 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

A Twoja przegl±darka to...

Bez znaczenia. W Firefoksie jest tak samo, w Operze zamiast
"rozstrzelanego" tytułu przelewu pojawia się często pro¶ba o uzupełnienie
tytułu bo dziwnym trafem mimo wpisania, okienko na nast. stronie pozostaje
puste. Często korzystam z terminala w banku, tam jest przerobiony MSIE i...
to samo :)

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2011-01-14 15:46:58
Autor: animka
ALIOR psuje przelewy
Tak Alior psuje przelewy w tytule płatności:
Transakcja Nr.22871.Komplet tuszy L C980 do drukarki MFC 250C.
A było wpisane: Transakcja Nr.22871.Komplet tuszy LC980 do drukarki MFC 250C.

--
animka

Data: 2011-01-14 16:00:32
Autor: mvoicem
ALIOR psuje przelewy
(14.01.2011 15:46), animka wrote:
Tak Alior psuje przelewy w tytule płatności:
Transakcja Nr.22871.Komplet tuszy L C980 do drukarki MFC 250C.
A było wpisane: Transakcja Nr.22871.Komplet tuszy LC980 do drukarki MFC
250C.

To już wiemy, zostało to poparte przykładami, został wyjaśniony
mechanizm tego zjawiska ...

Na co liczysz ciągnąc ten temat? Że ktoś z Aliora ci odpisze kiedy
poprawiÄ… czy co?

p. m.

Data: 2011-01-14 17:45:45
Autor: animka
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-14 16:00, mvoicem pisze:
(14.01.2011 15:46), animka wrote:
[...]

Myślę, że czyta to jakiś informatyk z Aliora i naprawi ten problem.

--
animka

Data: 2011-01-14 20:04:29
Autor: Aicha
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-14 17:45, animka pisze:

Na co liczysz ci±gn±c ten temat? Że kto¶ z Aliora ci odpisze kiedy
poprawi± czy co?

My¶lę, że czyta to jaki¶ informatyk z Aliora i naprawi ten problem.

W czynie społecznym bez polecenia przełożonego? Ha ha ha. A co, je¶li akurat zajmuje się czym innym niż "naprawianie okienek do przelewów"? Nie mówi±c o tym, że skoro to nie bug, a ficzer, to nikt niczego nie naprawi.

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2011-01-14 20:24:27
Autor: Robert Kois
ALIOR psuje przelewy
Dnia Fri, 14 Jan 2011 20:04:29 +0100, Aicha napisał(a):

[...]

Wy na serio my¶licie, że jaki¶ "informatyk" w banku może sobie ot tak co¶
poprawić i wrzucić na serwer produkcyjny? --
Kojer

Data: 2011-01-14 20:27:14
Autor: Wojciech Nawara
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-14 20:24, Robert Kois pisze:

Wy na serio my¶licie, że jaki¶ "informatyk" w banku może sobie ot tak co¶
poprawić i wrzucić na serwer produkcyjny?

Nie żebym bronił aminki, ale czepiacie się tego "informatyka" jak nie wiem co. A jakby pbb czytał przełożony tego samego informatyka? Albo sam szef działu aplikacji?

Data: 2011-01-14 20:29:35
Autor: Robert Kois
ALIOR psuje przelewy
Dnia Fri, 14 Jan 2011 20:27:14 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):

[...]

No nadal raczej sobie tego ot tak nie poprawi i nie wrzuci na produkcję. No
dobra, poprawić może, ale wrzucenie bez testów i ochnastu podpisów raczej
nie przejdzie :)

--
Kojer

Data: 2011-01-14 20:53:58
Autor: Wojciech Nawara
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-14 20:29, Robert Kois pisze:

[...]

No to jeszcze inaczej - a macie pewno¶ć, że osoba maj±ca możliwo¶ć zlecenia takowej poprawki ma jaki¶ zakaz czytania pbb? Albo inna osoba, maj±ca wpływ na osobę maj±c± możliwo¶ć? Albo kilka jeszcze innych osób maj±cych wpływ na osobę maj±c± wpływ na osobę maj±c± możliwo¶ć. ;-)

No
dobra, poprawić może, ale wrzucenie bez testów i ochnastu podpisów raczej
nie przejdzie :)

Sugerujesz jakoby kto¶ sugerował :-) wrzucenie poprawki "ot tak". Ja się tego nie dopatrzyłem, mimo całej mojej sympatii do kol. animki. :-)

Reasumuj±c: pisanie na pbb o błędach, problemach i uci±żliwo¶ciach MA SENS, do wielu osób dociera, o czym wielokrotnie sam się przekonałem. Więc nie musicie po niej jechać jak po łysej animce :-) tylko dlatego, że to ona wła¶nie. :-)

Data: 2011-01-14 22:04:52
Autor: Robert Kois
ALIOR psuje przelewy
Dnia Fri, 14 Jan 2011 20:53:58 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):

Sugerujesz jakoby kto¶ sugerował :-) wrzucenie poprawki "ot tak". Ja się tego nie dopatrzyłem, mimo całej mojej sympatii do kol. animki. :-)

Aicha czę¶ciowo.

Reasumuj±c: pisanie na pbb o błędach, problemach i uci±żliwo¶ciach MA SENS, do wielu osób dociera, o czym wielokrotnie sam się przekonałem.

Ma, ale większy ma zgłaszanie we wła¶ciwym miejscu.

Więc nie musicie po niej jechać jak po łysej animce :-) tylko dlatego, że to ona wła¶nie. :-)

Hmm, serio uważasz, że moja wypowiedĽ miała taki wydĽwięk? Jak tak to
przepraszam. Ogólnie to do¶ć często trafiaj± tu się opinie, że poprawienie czego¶ to
moment i pretensje czemu to jeszcze nie jest zrobione. Spora czę¶ć ludzi
nie zdaje sobie sprawy, że wprowadzenie poprawki do dużego systemu (nie
tylko bankowego) wi±że się z wieloma różnymi testami, procedurami itp.

--
Kojer

Data: 2011-01-14 23:01:27
Autor: animka
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-14 22:04, Robert Kois pisze:
Dnia Fri, 14 Jan 2011 20:53:58 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):

Sugerujesz jakoby ktoś sugerował :-) wrzucenie poprawki "ot tak". Ja się
tego nie dopatrzyłem, mimo całej mojej sympatii do kol. animki. :-)

Aicha częściowo.

Reasumując: pisanie na pbb o błędach, problemach i uciążliwościach MA
SENS, do wielu osób dociera, o czym wielokrotnie sam się przekonałem.

Ma, ale większy ma zgłaszanie we właściwym miejscu.

Więc nie musicie po niej jechać jak po łysej animce :-) tylko dlatego,
że to ona właśnie. :-)

Hmm, serio uważasz, że moja wypowiedź miała taki wydźwięk? Jak tak to
przepraszam.

Ogólnie to dość często trafiają tu się opinie, że poprawienie czegoś to
moment i pretensje czemu to jeszcze nie jest zrobione. Spora część ludzi
nie zdaje sobie sprawy, ĹĽe wprowadzenie poprawki do duĹĽego systemu (nie
tylko bankowego) wiąże się z wieloma różnymi testami, procedurami itp.

Naprawiali system kiedyĹ› w nocy, a przy okazji spsuli to o czym piszemy.

--
animka

Data: 2011-01-14 22:17:15
Autor: mvoicem
ALIOR psuje przelewy
(14.01.2011 20:53), Wojciech Nawara wrote:
[...]

Ależ oczywi¶cie że ma sens. Tyle że temat został rozpoczęty (przez
animkę), rozwinięty, zakończony. Jak sobie kto¶ z Aliora miał przeczytać
to sobie przeczytał. Pisanie drugi, trzeci i czwarty raz tego samego
jest .... takie animistyczne :).

p. m.

Data: 2011-01-14 22:59:48
Autor: animka
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-14 20:53, Wojciech Nawara pisze:
[...]

No nadal raczej sobie tego ot tak nie poprawi i nie wrzuci na produkcjÄ™.

No to jeszcze inaczej - a macie pewność, że osoba mająca możliwość
zlecenia takowej poprawki ma jakiĹ› zakaz czytania pbb? Albo inna osoba,
mająca wpływ na osobę mającą możliwość? Albo kilka jeszcze innych osób
mających wpływ na osobę mającą wpływ na osobę mającą możliwość. ;-)

[...]

Och jak dobrze, że sobie takiego nicka wybrałam. Jestem szczęśliwa. Możecie sobie jeździć po animkach i nawet animować się ;-)

--
animka

Data: 2011-01-15 05:28:34
Autor: Aicha
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-14 20:27, Wojciech Nawara pisze:

[...]

Spytać, czy nie ksi±dz :)

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2011-01-14 22:56:25
Autor: animka
ALIOR psuje przelewy
[...]

W czynie społecznym bez polecenia przełożonego? Ha ha ha. A co, jeśli
akurat zajmuje siÄ™ czym innym niĹĽ "naprawianie okienek do przelewĂłw"?
Nie mĂłwiÄ…c o tym, ĹĽe skoro to nie bug, a ficzer, to nikt niczego nie
naprawi.

Wy na serio myślicie, że jakiś "informatyk" w banku może sobie ot tak coś
poprawić i wrzucić na serwer produkcyjny?

Nie, ale mógłby przedtawić swojemu szefowi ten knot. Ktoś się powinien tym zająć w Alejach Jerozolimskich (Centrali).

--
animka

Data: 2011-01-15 05:38:47
Autor: Aicha
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-14 20:24, Robert Kois pisze:

Wy na serio my¶licie, że jaki¶ "informatyk" w banku może sobie ot tak co¶
poprawić i wrzucić na serwer produkcyjny?

My nie. Czekałam jakie¶ 2 m-ce od zgłoszenia - przez formularz kontaktowy (info dla animki) niezgodno¶ci lokalizacji placówki z adresem na Aliorowej googlemapie, zanim została poprawiona. A zgłosiłam ot tak, bezinteresownie, jako niedoszły klient.

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2011-01-14 22:54:18
Autor: animka
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-14 20:04, Aicha pisze:
[...]

Ktoś to spsuł, bo niedawno tego nie było.

--
animka

Data: 2011-01-15 00:17:53
Autor: Piotr
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-14 17:45, animka pisze:

Myślę, że czyta to jakiś informatyk z Aliora i naprawi ten problem.

Nawet jeśli by czytał, to przyjmujecie optymistyczne założenie że nie ma tego głęboko w d... A w praktyce praca w korporacjach szybko uczy takiego algorytmu rozwiązywania problemów:
http://img293.imageshack.us/img293/9413/0468891522hi9.jpg ;-)

pozdrawiam

Data: 2011-01-15 00:31:04
Autor: animka
ALIOR psuje przelewy
W dniu 2011-01-15 00:17, Piotr pisze:
[...]

takiego algorytmu rozwiÄ…zywania problemĂłw:
http://img293.imageshack.us/img293/9413/0468891522hi9.jpg ;-)

Jak dostanie polecenie na piśmie od swojego szefa to wykonać prace powinien. A ktoś "z góry" powinien mieć bardziej lotny umysł nie tylko na grubą premię, ale i nie narażać Banku na pośmiewisko.

--
animka

ALIOR psuje przelewy