[przyjmę] ALU główka ramy, mufa suportu ew. uszk. rama

Data: 2012-01-13 21:57:45
Autor: Michał Kalida
[przyjmę] ALU główka ramy, mufa suportu ew. uszk. rama
Może być rama, połamana, pocięta, jakakolwiek, może też być sama mufa suportu albo główka ramy na 1 1/8 cala
Gwint suportu musi być cały!
Przyjmę za darmo albo za przysłowiowe piwo, kontakt na gadu 716559 albo mail mhrok[at]mhroczny.eu

Data: 2012-01-14 09:30:14
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Michał Kalida" <michal.kalida@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jeq9cp$icq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jedno i drugie to proste elementy, które każdy tokarz Ci wytoczy a serwis przegwintuje za 20 zeta.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-01-14 09:46:49
Autor: Bartosz Suchecki
W dniu 2012-01-14 09:30, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

Po pierwsze Michał chce za darmo/piwo.

Po drugie ślusarz faktycznie wytoczy odpowiednie "tuleje", ale oczywiście trzeba kupić materiał i zapłacić za toczenie.

A przegwintowanie suportu, no panie! Niektóre serwisy mają gwintowniki do poprawiania istniejącego w suporcie gwintu.

A wykonanie gwintu od zera. To nie takie łatwe. Znam Pana który bardzo długo szukał wykonawcy, sklepy, serwisy, producenci i się nie doszukał.

Na pewno się da te detale wykonać, ale prościej i taniej jest dostać połamaną ramę. A te bywają w serwisach, na allegro itd.

Seco

Data: 2012-01-14 10:39:04
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Bartosz Suchecki" <pisz_na@bartosz.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:jerfdp$jd7

Po pierwsze Michał chce za darmo/piwo.

Czyli taniej niż za złom? :)

Po drugie ślusarz faktycznie wytoczy odpowiednie "tuleje", ale oczywiście trzeba kupić materiał i zapłacić za toczenie.

Bez przesady, ile tego materiału tam potrzeba.

[...]

Da się. Bez problemu. Jak się wie jaki gwintownik jest potrzebny.

Na pewno się da te detale wykonać, ale prościej i taniej jest dostać połamaną ramę. A te bywają w serwisach, na allegro itd.

A potem trzeba odpowiednio wyciąć elementy, które chce się dalej użytkować.

Data: 2012-01-14 11:17:48
Autor: Bartosz Suchecki
W dniu 2012-01-14 10:39, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

Ze dwa walce, jeden jakoś 45x73 mm, drugi pewnie 40x150 mm.
Wyjdzie drożej niż kluczowe w pytaniu "darmo" lub piwo :-)

Dodatkowo robocizna ślusarza. A ten raczej za darmo lub piwo nie pracuje.

[...]

Oczywiście, że się rozchodzi o odpowiedni gwintownik. Tyle, że o taki gwintownik nie jest sprawa bardzo powszechną w serwisach

Ale jeśli masz, to miałbym prośbę o namiary na tegoż magika, który to bez problemu wykona tanio. I posiada odpowiedni gwintownik. Tak abym mógł kiedyś komuś doradzić, pytanie o gwintowanie suportu od zera co jakiś czas się pojawia.

Poprawienie istniejącego gwintu to nie problem, sam wielokrotnie robiłem. A swoją drogą samo poprawianie istniejącego gwintu kosztuje zazwyczaj od 20 zł. Gwintowanie od zera będzie droższe. I znów wracamy do wspomnianego darmo lub piwo. :-)

Na pewno się da te detale wykonać, ale prościej i taniej jest dostać
połamaną ramę. A te bywają w serwisach, na allegro itd.

A potem trzeba odpowiednio wyciąć elementy, które chce się dalej użytkować.

Trzeba wyciąć. Lecz w odróżnieniu od toczenia detali i gwintowania suportu to wycięcia z ramy tych elementów potrzeba piły i pilnika. Ewentualnie diaksa dla niecierpliwych.
Można to bez problemu zrobić samemu. I nie trzeba tokarki, gwintownika.

Stąd też, uzaadnione się wydaje, że Michał poszukuje ramy za darmo lub piwo.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2012-01-14 11:26:43
Autor: kamil/Endurorider.pl
[...]

Racja, za 3 PLN tego się nie załatwi.

[...]

Zapytam przy okazji o namiar bo to było jakiś czas temu, ale podtrzymuje że gwintowanie elementu od zera jest wykonalne.

[...]

Tia... główne kryterium przetargu to najniższa cena :P

[...]

Mozna ino trzeba umić a to nie zawsze jest takie oczywiste. Do zestawu narzędzi dodałbym pilniki i papiery o odpowiednij gradacji.

Stąd też, uzaadnione się wydaje, że Michał poszukuje ramy za darmo lub piwo.

"Przyjmę za darmo albo za przysłowiowe piwo" czy to trzeba uzasadniać? :)

Data: 2012-01-14 10:40:09
Autor: Michał Kalida
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
> [...]

Tia... główne kryterium przetargu to najniższa cena :P

Po prostu uznałem, że prostsze od robienia samemu będzie poczekanie aż ktoś będzie miał zepsutą i nieużyteczną ramę na zbyciu. :)

> [...]

Mozna ino trzeba umić a to nie zawsze jest takie oczywiste. Do zestawu narzędzi dodałbym pilniki i papiery o odpowiednij gradacji.

O proces się nie martwcie, cała rama będzie samoróbką, także o dokładność i narzędziownie do "transplantacji" się nie obawiajcie :)

> Stąd też, uzaadnione się wydaje, że Michał poszukuje ramy za darmo lub > piwo.

"Przyjmę za darmo albo za przysłowiowe piwo" czy to trzeba uzasadniać? :)

Mogę też zapłacić, widzę teraz na alle ramy, za 89zł z Mielca. Takie dobre, leżaki. Tylko, że gdzieś są te zdezelowane ramy za darmo i ktoś się musi nimi zająć, nie? :D

Data: 2012-01-14 12:00:33
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Michał Kalida" <michal.kalida.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jerm29

Mogę też zapłacić, widzę teraz na alle ramy, za 89zł z Mielca. Takie dobre,
leżaki. Tylko, że gdzieś są te zdezelowane ramy za darmo i ktoś się musi nimi
zająć, nie? :D

 Cała rama za 89 zeta? Nieźle! Z tego można pozyskać jeszcze rury :)

Data: 2012-01-14 11:17:00
Autor: Michał Kalida
> [...]

> zająć, nie? :D

 Cała rama za 89 zeta? Nieźle! Z tego można pozyskać jeszcze rury :)

Cała, oferta 2009466019 na alledrogo. Chyba faktycznie kupię i będę miał też haki na tył... a zrobienie nowych i tak by wyszło pewnie kilkadziesiąt złotych ;)

Data: 2012-01-14 12:47:38
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Michał Kalida" <michal.kalida.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jero7c$gr4$1inews.gazeta.pl...

[...]

;)

Za tę kwotę i przy własnym projekcie weź dwie :) Mało tego, może napisz do Bikepolu czy by Ci jakiś części nie sprzedali :)

Data: 2012-01-14 12:16:40
Autor: Michał Kalida
[przyjmę] ALU główka ramy, mufa suportu ew. uszk. rama
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

Gwint włoski...

Ha, czyli ma oba "prawe" gwinty? Czyli nie do użycia... napiszę do bikepolu, czy nie mają czegoś i obdzwonie okoliczne serwisy...

Data: 2012-01-14 13:33:12
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Michał Kalida" <michal.kalida.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jerrn8

Gwint włoski...

Ha, czyli ma oba "prawe" gwinty? Czyli nie do użycia... napiszę do bikepolu, czy
nie mają czegoś i obdzwonie okoliczne serwisy...

Nie wiem czy da się ten gwint "przerobić" na BSA bo OIDP to tego nie robiłem, ALE dobrze by było gdyby jakiś praktyk się wypowiedział - może nie będzie tak źle ;)

Data: 2012-01-14 12:38:06
Autor: Michał Kalida
> [...]

Nie wiem czy da się ten gwint "przerobić" na BSA bo OIDP to tego nie robiłem, ALE dobrze by było gdyby jakiś praktyk się wypowiedział - może nie będzie tak źle ;)

"gwint włoski (większa średnica mufy niż w przypadku BSA i prawy gwint z obu stron)"
Jak dla mnie już wszystko wiadomo... szukam dalej.

Data: 2012-01-14 14:00:03
Autor: kamil/Endurorider.pl
[...]

Napisz do bikepolu, Kondeja etc. oni powinni mieć tego typu części na kilogramy :)

Data: 2012-01-14 14:05:40
Autor: Michał Kalida
> [...]

> Jak dla mnie już wszystko wiadomo... szukam dalej.

Napisz do bikepolu, Kondeja etc. oni powinni mieć tego typu części na kilogramy :)

Napisałem, pewnie w poniedziałek otrzymam jakieś odpowiedzi.
:)

Data: 2012-01-14 21:59:46
Autor: kamil/Endurorider.pl
[...]

Daj znać co i jak :) Jestem ciekaw jak oni się teraz cenią. Od razu możesz ich poprosić o przegwintowanie suportu to będziesz miał problem z głowy :)

Data: 2012-01-16 17:05:29
Autor: Michał Kalida
> [...]

Daj znać co i jak :) Jestem ciekaw jak oni się teraz cenią. Od razu możesz ich poprosić o przegwintowanie suportu to będziesz miał problem z głowy :)

"Witam
Nie prowadzimy sprzedaży tych detali.
pozdrawiam"

Tyle w temacie z Mielca. --

Data: 2012-01-21 09:55:44
Autor: Michał Kalida
[przyjmę] ALU główka ramy, mufa suportu ew. uszk. rama
> [...]

:/

W takiej sytuacji zrobiłem szybki zwrot o 180 stopni. Pierwszą ramę zrobię ze stali, gdyż posiadam wszystkie potrzebne części, mam dwie ramy stalowe na "dawców". Tylko w takiej sytuacji będę potrzebował 20" widelca na 1", najlepiej sztywnego z pivotami do V-B. Nie chce mi się sprawdzać, ale nie wiem czy pisałem, że to poziomy rower będzie ;) SWB 20" i 26".

Data: 2012-01-21 14:42:16
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Michał Kalida" <michal.kalida.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jfe230$2a7

[...]

Stal będzie dużo łatwiejsza w spawaniu więc decyzja słuszna :) Jak będziesz robić docelową ramę to wtedy można myśleć o aluminium ;)

Data: 2012-01-21 16:52:41
Autor: Michał Kalida
> [...]

Stal będzie dużo łatwiejsza w spawaniu więc decyzja słuszna :) Jak będziesz robić docelową ramę to wtedy można myśleć o aluminium ;)

Trafił do mnie argument, że dopiero trzecia rama będzie używalna... A poza tym, nie mam kasy na alu i spawanie ;)

Data: 2012-01-22 10:00:43
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Michał Kalida" <michal.kalida.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jfeqgp$fct$1inews.gazeta.pl...

Trafił do mnie argument, że dopiero trzecia rama będzie używalna... A poza
tym, nie mam kasy na alu i spawanie ;)

Naprawdę tak jest. Sporadycznie prototyp jest docelowy :) Materiał to jedno, ale znalezienie DOBREGO spawacza to drugie i to jest dopiero cholernie trudne :/

Data: 2012-01-22 17:29:26
Autor: Michał Kalida
> [...]

Naprawdę tak jest. Sporadycznie prototyp jest docelowy :) Materiał to jedno, ale znalezienie DOBREGO spawacza to drugie i to jest dopiero cholernie trudne :/

Jesteś może z okolic Warszawy i znasz jakiegoś dobrego spawacza? :)

Data: 2012-01-22 21:50:45
Autor: kamil/Endurorider.pl
[przyjmę] ALU główka ramy, mufa suportu ew. uszk. rama
Użytkownik "Michał Kalida" <michal.kalida.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Jesteś może z okolic Warszawy i znasz jakiegoś dobrego spawacza? :)

Jestem z wAw, ale niestety nie znam i nie mam nikogo sprawdzonego kogo można polecić z czystym sumieniem. Postaram się podpytać, ale z góry uprzedzam, że nie wiem z jakim skutkiem. To naprawdę jest ciężki temat :/

Data: 2012-01-14 11:39:24
Autor: Bartosz Suchecki
W dniu 2012-01-14 11:26, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

Oczywiście masz rację, że jest wykonalne. Ale nie tak hop siup bez problemu.

[...]

Potem wcisną kawałek puszki alu z gwintem zarysowanym gwoździem. No ale tanio ;->

[...]

Oczywiście. Trzeba przedstawić pity na 5 lat wstecz, aby udowodnić, czy delikwent jest uprawniony do otrzymywania za darmo lub piwo ;-)

Pozdrawiam

Seco

Data: 2012-01-16 21:33:26
Autor: biodarek
W dniu 2012-01-13 22:57, Michał Kalida pisze:
[...]

A odbierzesz sobie sam w Toruniu? Bo może mam to co potrzebujesz - uszkodzoną ramę. Za darmo. Tylko, że jak pomyślę o pakowaniu i wysyłaniu... nie mam tyle nadmiarowego czasu.

--
biodarek

Data: 2012-01-21 10:03:41
Autor: Michał Kalida
biodarek <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

A odbierzesz sobie sam w Toruniu? Bo może mam to co potrzebujesz - uszkodzoną ramę. Za darmo. Tylko, że jak pomyślę o pakowaniu i wysyłaniu... nie mam tyle nadmiarowego czasu.

Dopiero teraz zauważyłem wiadomość. Szukam jakiejś możliwości transportu, napiszę jeszcze :)

Data: 2012-01-21 11:27:00
Autor: Michał Kalida
[przyjmę] ALU główka ramy, mufa suportu ew. uszk. rama
Jak widzę, nie mam szybkiego sposobu na transport do Warszawy. Jak nie możesz zapakować to chyba nie mam jak jej odebrać. :/

Data: 2012-01-21 14:24:54
Autor: biodarek
W dniu 2012-01-21 12:27, Michał Kalida pisze:
Jak widzę, nie mam szybkiego sposobu na transport do Warszawy. Jak nie możesz
zapakować to chyba nie mam jak jej odebrać. :/

Gdybym wiedział, że to do Warszawy, to dzisiaj byś ją miał. Ale kolega już wyjechał...
Zobaczę, może napatoczy mi się jakiś karton.

--
biodarek

Data: 2012-01-21 16:51:48
Autor: Michał Kalida
> [...]

Gdybym wiedział, że to do Warszawy, to dzisiaj byś ją miał. Ale kolega już wyjechał...
Zobaczę, może napatoczy mi się jakiś karton.

Huh, wybacz, że nie sprawdziłem czytnika. W ogóle to gazetowe coś to jakiś... nie podoba mi się :/
Nic, w każdym razie nie spieszy mi się :)

Data: 2012-01-25 00:36:03
Autor: Michał \"Mhrok\" Kalida
W dniu 2012-01-21 17:51, Michał Kalida pisze:
[...]

Prawdopodobnie znalazłem w Waw ramę za kilka piw. Także propozycja raczej nieaktualna już. Ale jakby coś się okazało to jeszcze napiszę :)

Data: 2012-01-26 14:31:25
Autor: Michał \"Mhrok\" Kalida
W dniu 2012-01-25 00:36, "Michał \"Mhrok\" Kalida" pisze:
Prawdopodobnie znalazłem w Waw ramę za kilka piw. Także propozycja
raczej nieaktualna już. Ale jakby coś się okazało to jeszcze napiszę :)
Mam już ramę, ma pękniętą rurę podsiodłową w górnej części.
Dziękuję za zainteresowanie, "temat zamykam" :D

Pozdrawiam

[przyjmę] ALU główka ramy, mufa suportu ew. uszk. rama