AMOLED a s³oñce

Data: 2012-03-08 12:16:00
Autor: Latet
AMOLED a s³oñce
Witam,

Czy wy¶wietlacze AMOLED s± lepsze w mocny s³oñcu, czy raczej to nie ma zwi±zku z typem wy¶wietlacza, a raczej z rodzajem warstwy powierzchownej?

Dziêki.

latet

Data: 2012-03-08 11:18:18
Autor: Waldek Godel
AMOLED a s³oñce
Dnia Thu, 8 Mar 2012 12:16:00 +0100, Latet napisa³(a):

Witam,

Czy wy¶wietlacze AMOLED s± lepsze w mocny s³oñcu, czy raczej to nie ma zwi±zku z typem wy¶wietlacza, a raczej z rodzajem warstwy powierzchownej?

s± trochê lepsze, ale ¿aden ¶wiec±cy typ wy¶wietlacza nie bêdzie dobry w
s³oñcu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Zrozum ze brandzlowanie sie "pseduo funkcjami multitaskingu" dla

Data: 2012-03-08 12:37:33
Autor: atm
AMOLED a s³oñce
On 2012-03-08 12:18, Waldek Godel wrote:
[...]

Wygooglasz w 5 sek duzo tego typu porownan:
http://www.engadget.com/2010/06/21/super-amoled-vs-amoled-vs-lcd-in-direct-sunlight-fight/

Data: 2012-03-08 14:02:51
Autor: ToMasz
AMOLED a s³oñce
W dniu 08.03.2012 12:37, atm pisze:
On 2012-03-08 12:18, Waldek Godel wrote:
[...]

czy ja dobrze widzê ¿e xperia ze zwyk³ym LCD tft radzi sobie ze s³oñcem najlepiej?
ToMasz

Data: 2012-03-08 20:12:10
Autor: Mateusz
AMOLED a s³oñce
U¿ytkownik ToMasz napisa³:
On 2012-03-08 12:18, Waldek Godel wrote:
[...]

no prosze, a w nokiach to chyba daja z tylu lustro bo na sloncu widac wysmienicie :) chyba bym sie pocial jakbym mial uzywac czegokolwiek z prezentowanych :)

Data: 2012-03-08 20:23:27
Autor: ToMasz
AMOLED a s³oñce
[...]

w jakich nokiach? W siemensie sxg75 te¿ by³o wszystko widaæ bez pod¶wietlenia, tak jak w wielu nawigacjach turystycznych, ale to juz chyba nie ta epoka w ekranach LCD
ToMasz

Data: 2012-03-08 20:24:14
Autor: atm
AMOLED a s³oñce

[...]

Nie wiem ktora Nokie masz, N8 w kazdym razie znaczaco nie odstaje od stawki: http://techprolonged.com/index.php/2011/03/21/display-comparison-samsung-galaxy-s-vs-nokia-n8/

Wczoraj sprawdzilem SGS2 w sloncu, bylo ok - nie ma problemu z czytaniem itp jednak z pewnoscia w tych warunkach nie czytalbym dluzszych tekstow.

Data: 2012-03-08 21:28:05
Autor: Mateusz
AMOLED a s³oñce
U¿ytkownik atm napisa³:

[...]

e50, 51, 52... :)

Data: 2012-03-10 01:07:20
Autor: ALdroid
AMOLED a słońce
Dnia Thu, 08 Mar 2012 21:28:05 +0100, Mateusz <mateusznospam@vp.pl> naskrobał przy słoiku:
> Nie wiem ktora Nokie masz

e50, 51, 52... :)

bo to troche inna technologia wykonania ekranu  - no i tam masz warstwe odbijajala swiato i da sie czytac bez podswietlenia.
Zobacz jakas nokie nowszej generacji np N8

--
AL

Data: 2012-03-10 01:12:25
Autor: Mateusz
AMOLED a słońce
Użytkownik ALdroid napisał:

bo to troche inna technologia wykonania ekranu  - no i tam masz warstwe odbijajala swiato i da sie czytac bez podswietlenia.
Zobacz jakas nokie nowszej generacji np N8

No wlasnie - czemu nowsze generacje nie korzystaja z dorobku sprawdzonych skutecznych rozwiazan?

jakis problem dodac warstwe odbijajaca swiatlo, skoro taki dobry efekt daje?

Mnie tylko kolejne generacje amoledowychdotykowcow przekonuja, ze sprzedaje sie coraz wieksze gowno i tandete a co najgorsze... uzytkownicy wybieraja to coraz gorsze bo jest "modne".

Data: 2012-03-10 00:30:35
Autor: to
AMOLED a s³oñce
begin Mateusz
Mnie tylko kolejne generacje amoledowychdotykowcow przekonuja, ze
sprzedaje sie coraz wieksze gowno i tandete a co najgorsze...
uzytkownicy wybieraja to coraz gorsze bo jest "modne".

Co za bzdury. Miałem E72, mam E7 i jakość wyświetlaczy (pomijając różnicę wielkości i rozdzielczości) nie ma żadnego porównania -- czy po ciemku, czy w słońcu. Na korzyść E7 i amoled oczywiście. Czarny wreszcie jest czarny, a nie szary, wyświetlacz jest na tyle wyraźny, że nawet nawigacji w aucie używam na ok. 50% jasności.

Data: 2012-03-10 08:17:11
Autor: J.F.
AMOLED a słońce
Dnia Sat, 10 Mar 2012 01:12:25 +0100, Mateusz napisa³(a):
U¿ytkownik ALdroid napisa³:
[...]

widac trudno, skoro tak malo wyswietlaczy LCD to robi obecnie.
nie wiem jak E52, ale mam jakas starsza nokie - wyswietlacz jasny, ale
kolory to jednak sa na niej mdle.
Fakt ze telefon nie telewizor - wolalbym kiepskie kolory niz brak obrazu w
sloncu. Dodatkowo rozne folie na wyswietlaczach pogarszaja sytuacje, a w
dotykowcach ich nie brakuje.

Mnie tylko kolejne generacje amoledowychdotykowcow przekonuja, ze sprzedaje sie coraz wieksze gowno i tandete a co najgorsze... uzytkownicy wybieraja to coraz gorsze bo jest "modne".

byc moze jeszcze producenci daza do oszczednych ekranow, ktore dadza
uzytkownikom dlugi czas pracy na bateriach.
a nie - najpierw swiecic, a potem 95% tego swiatla tlumic.

J.

Data: 2012-03-10 10:39:56
Autor: Mateusz
AMOLED a s³oñce
U¿ytkownik J.F. napisa³:

byc moze jeszcze producenci daza do oszczednych ekranow, ktore dadza
uzytkownikom dlugi czas pracy na bateriach.
a nie - najpierw swiecic, a potem 95% tego swiatla tlumic.

ale jakby przeciez dali "lustro" z tylu, to na sloncu wlasciwie nawet podswietlenia nie potrzeba :)

Data: 2012-03-10 11:05:19
Autor: ToMasz
AMOLED a s³oñce
W dniu 10.03.2012 10:39, Mateusz pisze:
U¿ytkownik J.F. napisa³:

[...]

kolory siê strac±, ale ja jestem "za"
ToMasz

Data: 2012-03-11 11:22:15
Autor: Waldek Godel
AMOLED a s³oñce
Dnia Sat, 10 Mar 2012 10:39:56 +0100, Mateusz napisa³(a):

ale jakby przeciez dali "lustro" z tylu, to na sloncu wlasciwie nawet podswietlenia nie potrzeba :)

Dlatego, ¿e wtedy wychodz± przypadkowe barwy na ekranie, a wszyscy chc±
przecudne, ostre kolory - a¿ sony zaczê³o wmawiaæ ludziom, przez "bravia
engine", ¿e obraz bêdzie taki sam, jak na telewizorze za 5 tysiêcy z³otych.
Ludzie chc± - ludzie maj±.
Zobacz sobie dowolny outdoorowy odbiornik garmna - ich ekrany s± doskonale
czytelne w s³oñcu. Ale jako¶æ tego obrazu jest... wystarczaj±ca do
pokazywania map.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Pawe³ "robbo" Kamiñski aka Jan

Data: 2012-03-11 12:44:03
Autor: Marek Dyjor
AMOLED a s³oñce
Waldek Godel wrote:
[...]

w sumie to ja te¿ wolê mieæ smartfona z ekranem który w normalnym o¶wietleniu jest nie tylko czytelny ale i kolory wygl±dja normalnie :)

Zobacz sobie dowolny outdoorowy odbiornik garmna - ich ekrany s±
doskonale czytelne w s³oñcu. Ale jako¶æ tego obrazu jest...
wystarczaj±ca do pokazywania map.

no w³±¶nie...  GPSy turystyczne jednak z natury maj± byæ odporne na czynniki atmosferyczne i d³ugo trzymaæ na komplecie baterii a nie s³u¿± do ³±dnego wy¶wietlania zdjêæ.

Data: 2012-03-11 12:58:57
Autor: Skrypëk
AMOLED a s³oñce
Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote:
Waldek Godel wrote:
[...]

Przecie¿ E7 to nie smartfon, bo nie ma androida.
A skoro wybra³e¶ ekran ClearBlack, bo ci zale¿y na kolorkach, to znaczy ¿e jeste¶ gówniarz i nie ogarniasz. Dojrza³y smarfoniarz kupi³by brzydkie badziewie z ekranem TFT i odblaskami, by wymieniaæ siê w ciemnej piwnicy plikami przez bluetooth z innymi nerdami.

Data: 2012-03-11 13:08:44
Autor: Marek Dyjor
AMOLED a s³oñce
Waldek Godel wrote:
[...]

:)

Przecie¿ E7 to nie smartfon, bo nie ma androida.

nie masz smartfona nad szpiegofona

[...]

przesadzasz mo¿an przecie¿ sobie uszyæ albo kupiæ burkê i problem z g³owy.

Data: 2012-03-11 13:14:16
Autor: J.F.
AMOLED a s³oñce
Dnia Sun, 11 Mar 2012 12:58:57 +0100, Skrypëk napisa³(a):
[...]

A masz jakis wybor ? Garmina kupic czy Kindle z e-paper ? Bo sa jakies ambitniejsze telefony z jasnym wyswietlaczem transflective ? J.

Data: 2012-03-11 14:23:02
Autor: Skrypëk
AMOLED a s³oñce
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A masz jakis wybor?

No mam. I wybra³em opcjê pierwsz± z ww.

Garmina kupic czy Kindle z e-paper?

A dlaczego "czy"? Jak bêdê bardzo potrzebowa³, to kupiê jedno i drugie.

Tymczasem zawsze mogê skorzystaæ z Nokia Maps lub Nokia Drive, a gdybym pragn±³ siê mêczyæ czytaj±c ksia¿ki z ekranu 3,7'' to i do tego aplikacjê bym znalaz³.

Z czym masz problem, J.F.Sebastianie?

Data: 2012-03-11 14:40:22
Autor: J.F.
AMOLED a s³oñce
Dnia Sun, 11 Mar 2012 14:23:02 +0100, Skrypëk napisa³(a):
[...]

A jakbym chcial wybrac druga, to co moge kupic ?
Garmina kupic czy Kindle z e-paper?
A dlaczego "czy"? Jak bêdê bardzo potrzebowa³, to kupiê jedno i drugie.

Bo nie mam ochoty nosic plecaka z elektonika, skoro to moze sie w jednym
urzadzeniu zmiescic.

Tymczasem zawsze mogê skorzystaæ z Nokia Maps lub Nokia Drive, a gdybym pragn±³ siê mêczyæ czytaj±c ksia¿ki z ekranu 3,7'' to i do tego aplikacjê bym znalaz³.
Z czym masz problem, J.F.Sebastianie?

Z tym ze nie moge skorzystac, jak ostre slonce swieci :-)

J.

Data: 2012-03-11 15:23:24
Autor: Skrypëk
AMOLED a s³oñce
[...]

Byleco. Im brzydsze tym lepiej. W piwnicy i tak nie bêdzie widaæ.

Garmina kupic czy Kindle z e-paper?
A dlaczego "czy"? Jak bêdê bardzo potrzebowa³, to kupiê jedno i
drugie.

Bo nie mam ochoty nosic plecaka z elektonika,

A z kanapkami i ksi±¿k±? Czy tak wypada ju¿ tylko starym dziadom?

skoro to moze sie w
jednym urzadzeniu zmiescic.

Nawigacji samochodowej nie zabiera siê do autobusu ani kibla, a ksi±¿ki czytaæ nie wypada prowadz±c auto. Po co tak uparcie ³±czyæ urz±dzenia, których nigdy razem siê nie u¿ywa, a wymagaj± zupe³nie innych parametrów?

[...]

Na tanim TFT bez antyrefleksów tym bardziej.

Ale to ca³e narzekanie siê kupy nie trzyma. Gdyby¶ by³ taki mol ksi±¿kowy jakiego udajesz, to czytaniem z telefonu by¶ gardzi³.

Data: 2012-03-11 12:15:28
Autor: J.F.
AMOLED a s³oñce
[...]

Niestety - nie lustro, tylko warstwa odbijajaco-rozpraszajaca (i taka daja
w wyswietlaczach cz-b, np zegarkow), ale - polayzator wycina polowe
swiatla, kolory dodatkowe 2/3, a naprawde wiecej, i wychodzi czarne na
czarnym.

J.

Data: 2012-03-14 23:18:28
Autor: Pszemol
AMOLED a słońce
"Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> wrote in message news:jje69a$bna$1node2.news.atman.pl...
[...]

Też mi się tak wydawało niedawno gdy porównałem swojego
półtorarocznego iPhone4 z nowymi Samsungami i Motorolą
w sklepie już z AMOLED... Mój iPhone4 był wyraźnie lepszy.

Data: 2012-03-23 13:38:40
Autor: atm
AMOLED a słońce
On 2012-03-15 05:18, Pszemol wrote:
[...]

To "wyraznie" to troche na wysrost, SGS i iP4 na dworze wypadaja podobnie czyli nieszczegolnie: http://www.youtube.com/watch?v=E_vPxDDpMWg
Motorola jeszcze gorzej.

Data: 2012-03-09 18:50:18
Autor: TGor
AMOLED a s³oñce
On 2012-03-08 20:24, atm wrote:

Wczoraj sprawdzilem SGS2 w sloncu, bylo ok - nie ma problemu z czytaniem
itp jednak z pewnoscia w tych warunkach nie czytalbym dluzszych tekstow.

Co to za "s³oñce" teraz...

--
Pozdr., TG
"Ty sam jeste¶ pomnikiem g³upi szczylu."

AMOLED a s³oñce