AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?

Data: 2016-10-04 11:01:47
Autor: atm
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
On 30.09.2016 17:35, Yerine Ictimai wrote:

Chcę kupić telefon, jaki lepszy wyświetlacz:
- IPS TFT obecny w przeważającej części smartfonów na obecnym
 rynku, czy
- Super AMOLED (chyba tylko w Samsung'ach?)?

Już wiem, że AMOLED ma takie przewagi:
wyraziste kolory,
jeżeli czarny kolor przeważa na ekranie wówczas oszczędza energię
 (zapalają się tylko te piksele co trzeba)

http://www.gsmmaniak.pl/597380/sony-xperia-m5-najtaniej-promocja/

Data: 2016-10-04 11:08:04
Autor: atm
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?

http://www.gsmmaniak.pl/597380/sony-xperia-m5-najtaniej-promocja/

Znana i ceniona wodoszczelnosc Sony: wpuszcza nie wypuszcza ;)
https://www.youtube.com/watch?v=4vYMCVtt-Ps

Data: 2016-10-04 12:15:22
Autor: radekp@konto.pl
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
Tue, 4 Oct 2016 11:08:04 +0200, w
<57f37175$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>, atm <_@vp.pl> napisał(-a):

> http://www.gsmmaniak.pl/597380/sony-xperia-m5-najtaniej-promocja/

Znana i ceniona wodoszczelnosc Sony: wpuszcza nie wypuszcza ;)
https://www.youtube.com/watch?v=4vYMCVtt-Ps

Ale odróżniasz water proof od water resistant?

Data: 2016-10-04 12:53:13
Autor: atm
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
On 04.10.2016 12:15, radekp@konto.pl wrote:
[...]

Odrozniam a dodatkowo wiem jeszcze co to jest IP68.
Jakie to ma zastosowanie w tym przypadku?

Data: 2016-10-05 11:29:18
Autor: radekp@konto.pl
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
Tue, 4 Oct 2016 12:53:13 +0200, w <57f38a1a$0$661$65785112@news.neostrada.pl>,
atm <_@vp.pl> napisał(-a):

On 04.10.2016 12:15, radekp@konto.pl wrote:

> Ale odróżniasz water proof od water resistant?

Odrozniam a dodatkowo wiem jeszcze co to jest IP68.
Jakie to ma zastosowanie w tym przypadku?

Ano faktycznie żadnego, M5 jest reklamowany jako water proof. Sądziłem, że to
water resistant :).

PS. Ale wiesz, że norma IP68 np. nie oznacza że telefon można myć pod kranem?

Data: 2016-10-05 11:53:04
Autor: atm
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?

[...]

Zgadza sie, daje to jednak jakies pojecie o tym co moze wytrzymac.
Poza tym, wiesz - wodoszczelny telefon, ktory moglbym zamoczyc scisle spelniajac laboratoryjne warunki normy IP68.....? ;)
Tak wyglada dobre zabezpieczenie telefonu:
https://www.youtube.com/watch?v=K05cTPeFfyM
Choc jak pokazuje życie, nie kazdy iPhone 7 tak dobrze trzyma, niektore maja zabazpieczenie a'la Sony:
https://www.youtube.com/watch?v=seFzmu7OAWI

Data: 2016-10-05 13:40:25
Autor: Yerine Ictimai
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
atm <_@vp.pl> Wrote in message:
Zgadza sie, daje to jednak jakies pojecie o tym co moze wytrzymac.
Poza tym, wiesz - wodoszczelny telefon, ktory moglbym zamoczyc scisle spelniajac laboratoryjne warunki normy IP68.....? ;)

Widać zależy od egzemplarza, wodoszczelność jest mało powtarzalną
 jakością, proponuję na zakupy wybierać się z... miską z wodą i
 PRZETESTOWAĆ PRZY SPRZEDAWCY - przed zapłaceniem oczywiście
 :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-10-06 09:54:15
Autor: radekp@konto.pl
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
Wed, 5 Oct 2016 13:40:25 +0200 (CEST), w <nt2oqt$i1o$2@dont-email.me>, Yerine
Ictimai <ictimai@yandex.ru> napisał(-a):

atm <_@vp.pl> Wrote in message:
> [...]

 jakością, proponuję na zakupy wybierać się z... miską z wodą i
 PRZETESTOWAĆ PRZY SPRZEDAWCY - przed zapłaceniem oczywiście

A potem okaże się, że telefon jest wodoszczelny tak ze 3 razy -
raz przy sprzedawcy i 2x nad wodą :)

Data: 2016-10-04 13:49:21
Autor: J.F.
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości
Tue, 4 Oct 2016 11:08:04 +0200, w
> http://www.gsmmaniak.pl/597380/sony-xperia-m5-najtaniej-promocja/

Znana i ceniona wodoszczelnosc Sony: wpuszcza nie wypuszcza ;)
https://www.youtube.com/watch?v=4vYMCVtt-Ps

Ale odróżniasz water proof od water resistant?

Ja tam nie odrozniam.
Ale to wina producentow, ktorzy i tu chca napisac jak najwiecej :)

J.

Data: 2016-10-05 11:29:58
Autor: radekp@konto.pl
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
Tue, 4 Oct 2016 13:49:21 +0200, w <57f3974b$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Użytkownik  radekp napisał w wiadomości
Tue, 4 Oct 2016 11:08:04 +0200, w

>Ale odróżniasz water proof od water resistant?

Ja tam nie odrozniam.

W uproszczeniu: resistant można ochlapać, proof -- zanurzać.

Data: 2016-10-05 12:02:49
Autor: J.F.
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
Użytkownik radekp napisał w wiadomości

>Ale odróżniasz water proof od water resistant?
Ja tam nie odrozniam.

W uproszczeniu: resistant można ochlapać, proof -- zanurzać.

Znaczy sie tabelki Casio i innych producentow nie znasz. WR 10m, WR 3bar/30m, WR 50m/5 bar ...
http://www.casio-intl.com/asia/en/wat/water_resistance/

http://shop.caprikronos.com/shop-online/page10

P.S. Sie kiedys usmialem "nasze zegarki sa wodoodporne ... z wyjatkiem paskow. Naturalna skora jest wrazliwa na wode i nie powinna byc moczona.
Szczegolnie dotyczy to skory z krokodyla"

:-)

Data: 2016-10-05 13:36:37
Autor: Yerine Ictimai
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Wrote in message:
P.S. Sie kiedys usmialem "nasze zegarki sa wodoodporne ... z wyjatkiem paskow.

Mniej więcej tak to brzmi jak wiązanie robienia root'a z awariami
 czysto sprzętowymi, przez serwisy gwarancyjne -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-10-05 13:45:18
Autor: Yerine Ictimai
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
atm <_@vp.pl> Wrote in message:

http://www.gsmmaniak.pl/597380/sony-xperia-m5-najtaniej-promocja/

Znana i ceniona wodoszczelnosc Sony: wpuszcza nie wypuszcza ;)
https://www.youtube.com/watch?v=4vYMCVtt-Ps

Po tych fajnych anegdotach powiedzcie poważnie: pakować się w
 wodoszczelność jeżeli za te same pieniądze mogę mieć ZNACZNIE
 lepszy sprzętowo telefon ALE bez wodoszczelności?

Właśnie chcę kupić.

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-10-05 13:53:59
Autor: atm
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
On 05.10.2016 13:45, Yerine Ictimai wrote:
atm <_@vp.pl> Wrote in message:

[...]

Zadaj sobie pytanie na ile ta wodoszczelnosc (nawet dzialajaca) jest dla Ciebie istotna. Dla mnie jest wazna, ze wzgledu na wypady w teren gdzie nie chcialbym bawic sie w woreczki foliowe, protektory itd.
Jednak pewnie dla 95% spoleczenstwa wodszczelnosc nie ma znaczenia.
Sam zreszta widzisz, ze ta wodoszczelnosc oparta jest na tradycyjnej technologii"na dwoje babka wrozyla" (pewnie po angielsku lepiej to brzmi ;)) I to, ze zplacisz za ten ficzer nie bedzie automatycznie oznaczalo, ze faktycznie telefon jest wodoszczelny.

Data: 2016-10-05 14:09:01
Autor: Yerine Ictimai
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
atm <_@vp.pl> Wrote in message:
Zadaj sobie pytanie na ile ta wodoszczelnosc (nawet dzialajaca) jest dla Ciebie istotna. Dla mnie jest wazna, ze wzgledu na wypady w teren gdzie nie chcialbym bawic sie w woreczki foliowe, protektory itd.

Właśnie też, z identycznego powodu tego potrzebuję, ale pod
 warunkiem że to w ogóle działa! :) (wodoszczelność)

[...]

I właśnie taka niepewność (czy wodoszczelność zadziała) jest
 najgorsza, jak wiem że telefon jest typowy bez wodoszczelności
 wówczas używam go z uwzględnieniem tego faktu oszczędzając sobie
 przykrych niespodzianek.

Jeżeli natomiast kupuję telefon WODOSZCZELNY i za to płace, wtedy
 chcę Z TEGO KORZYSTAĆ - a tu... CEGŁA, i jeszcze serwis
 gwarancyjny stroi fochy :/

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-10-05 14:21:11
Autor: atm
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?

[...]

Taka jest rzeczywistosc, mozesz wziac Iphonea 7 - tutaj producent nie stroi fochow, w przypadku zalania maja to w nosie.

Data: 2016-10-05 14:53:13
Autor: J.F.
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
Użytkownik "atm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57f4e9d9$0$654$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

99% spoleczenstwa sie pewnie zdarza, ze telefon wypadnie.

I pechowo moze wpasc do kaluzy, akwarium, umywalki czy kibelka ...

J.

Data: 2016-10-05 14:59:40
Autor: atm
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?
On 05.10.2016 14:53, J.F. wrote:
[...]

Byc moze, ale z tego powodu nie ma jednak kolejek za SGS5, SGS7, Moto G3 itp. Podobnie jak Moto X Force nie zrobil kariery pomimo nietlukacego sie wyswietlacza, ktory teoretycznie kazdy chcialby miec.

Jesli producenci beda nadal zgapiac ficzery z iPhone'a mozna miec nadzieje, ze w niedalekiej przyszlosci bedzie wiecej wodoszczelniakow (byle zprawdziwego zdarzenia, z objeciem gwarancja zalania).

Data: 2016-10-06 11:16:52
Autor: J.F.
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?

Użytkownik "atm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57f4f93e$0$662$65785112@news.neostrada.pl...
On 05.10.2016 14:53, J.F. wrote:
99% spoleczenstwa sie pewnie zdarza, ze telefon wypadnie.
I pechowo moze wpasc do kaluzy, akwarium, umywalki czy kibelka ...

Byc moze, ale z tego powodu nie ma jednak kolejek za SGS5, SGS7, Moto G3 itp.

Hm ... kolejek nie ma, ale sprzedaja sie dobrze. Mozliwe, ze nie z tego powodu.
Ale to tez drogie modele, to trudno kolejek w Polsce sie doszukiwac.

Jesli producenci beda nadal zgapiac ficzery z iPhone'a mozna miec nadzieje, ze w niedalekiej przyszlosci bedzie wiecej wodoszczelniakow (byle zprawdziwego zdarzenia, z objeciem gwarancja zalania).

Niestety - oprocz zalet ma to tez wady:
-nie da sie zrobic, jesli maja byc zlacza,
-jak sie reszte dobrze zaizoluje, to bateria jest niewymienna.

J.

Data: 2016-10-06 11:33:30
Autor: atm
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?

On 05.10.2016 14:53, J.F. wrote:
[...]

Moto G3 to niskobudzetowiec, SGS5 neo tez nie aspiruje do flagowca.

[...]

Ja juz sie pogodzilem z niewymiennoscia baterii. Jesli to ma byc cena dobrego uszczelnienia jak w SGS7, ok - niech bedzie.
Co do ilosci złącz, producenci sa na dobrej drodze do ich wyeliminowowania. Zobacz ostatnie ruchy Apple: zniknal minijack a przycisk Home stal sie plytka zamiast fizycznego guzika. Port USB nie potrzebuje juz klapki. Pozostalo juz naprawde niewiele elementow do zabezpieczenia. HTC zas kominuje w nowym modelu, zeby pozbyc sie wszystkich guzikow. Niech to teraz zrobia po prostu dobrze.

Data: 2016-10-06 11:44:06
Autor: atm
AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?

Niestety - oprocz zalet ma to tez wady:
-nie da sie zrobic, jesli maja byc zlacza,
-jak sie reszte dobrze zaizoluje, to bateria jest niewymienna.

Z zakupami wstrzymam sie do premiery nowych Nokii, moze pokaza cos ciekawego i wodoszczelnego: http://pclab.pl/news71527.html

AMOLED czy IPS TFT, co lepsze?