AMOLED i oszczędność prądu na czarno?

Data: 2017-01-05 16:17:12
Autor: J.F.
AMOLED i oszczędność prądu na czarno?
Użytkownik "Yerine Ictimai"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o4lmpo$n9f$1@dont-email.me...
AMOLED przy czarnych pikselach powinien brać zero, biorą prąd
tylko te piksele które zapaliły się, a ponieważ lubię tematy
oszczędne graficznie, eleganckie, to spodziewam się po AMOLED'zie
pewnego przełomu i już zapalam się na j7  obecnie  :)

Ale czy słusznie, jak wielka jest moja naiwność? ;)

Wielka jest, ale to na podstawie S4.

Zre bateria jak glupi, a wcale nie wiadomo na co ...

J.

Data: 2017-01-05 18:01:42
Autor: AL
On 2017-01-05 16:17, J.F. wrote:
[...]

dla własnej wiedzy polecam "GSam Battery Monitor" :)

Data: 2017-01-05 18:09:14
Autor: Yerine Ictimai
On 2017-01-05 16:17, J.F. wrote:
Zre bateria jak glupi, a wcale nie wiadomo na co ...

dla własnej wiedzy polecam "GSam Battery Monitor" :)

Ale to możesz polecić komuś kto już ma telefon z AMOLED, a ja
 dopiero rozważam kupienie takiego ;)
Proszę o dalsze podzielenia się własnymi obserwacjami :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-01-05 18:46:14
Autor: J.F.
On 2017-01-05 16:17, J.F. wrote:
Ale czy słusznie, jak wielka jest moja naiwność? ;)

Wielka jest, ale to na podstawie S4.
Zre bateria jak glupi, a wcale nie wiadomo na co ...

dla własnej wiedzy polecam "GSam Battery Monitor" :)

G* daje, sie dowiaduje ze "uslugi google play" zezarly 34%, "System Android" 18%, "Kernel" 7%, "zegar" 2.5%, a inne to ponizej 1%.

w innej tabelce - telefon 13%, ekran 8%, GSM Radio 1%, wifi 6%, a aplikacje 70%.

Przydatny to wykres z nalozonym CPU - widac, ze procesor byl obciazony. O ile to prawda.

Przywiesil sie jakis proces, ale ktory i dlaczego ...

Po wylaczeniu i wlaczeniu jest lepiej, ale wkrotce sie psuje ... mam i drugi, tam zrobilem reset fabryczny i zaczalem jeszcze raz, na razie jest dobrze ... ale malo aplikacji.

J.

Data: 2017-01-05 19:00:38
Autor: Yerine Ictimai
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Wrote in message:
w innej tabelce - telefon 13%, ekran 8%, GSM Radio 1%, wifi 6%, a aplikacje 70%.

Ekran 8% to bardzo ładny wynik, przydałby się taki w mojej Xperii :)

Ale jeszcze powódź jak często był włączany ekran?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-01-05 19:03:54
Autor: Yerine Ictimai
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
Ale jeszcze powódź jak często był włączany ekran?

"Powiedz" zamiast powodzi (Swype) :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-01-05 19:55:31
Autor: J.F.
Użytkownik "Yerine Ictimai"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o4m1ha$vt0$1@dont-email.me...
[...]

Taa, ladny wynik, w 5h zzarlo baterie, a na dobra sprawe to w 2h zzarlo jej 70%.

Ale jeszcze powódź jak często był włączany ekran?

W zasadzie wcale nie byl :-)
moment na uruchomienie janosika, potem ktos zadzwonil ... no to numer pokazal.

O, Gsam sie przydaje - drugi telefon - 12% baterii zuzyte w 11h.

5% energii poszlo na ekran, ktory byl wlaczony ... 4 minuty.
Tzn 0.05 z tych 12%, nie prawie polowa, czyli jesli dobrze licze, to sam ekran wydoilby baterie po 11h swiecenia.

Moze to i dobry wynik, ale ekranowi zazwyczaj towarzyszy jeszcze cos .... no i bateria zaraz zniknie.

J.

Data: 2017-01-05 20:18:05
Autor: AL
On 2017-01-05 19:55, J.F. wrote:
[...]

na 20godz. od ostatniego naładowania, wciąż mam baterie 76%, przy czym:
- transmisja danych lub WiFi ciągle włączone,
- BT ciągle włączone - podłączone non stop ze smart bandem + przy wejściu do auta i wykryciu BT z radia automatycznie podłącza się do systemu głośnomówiącego + w tle telefonu załącza się yanosik (system Xperia Smart Connect)

Od ostatniego naładowania:
- ekran włączony przez 5h 11min
- rozmowy suma: 13min

Najwięcej zeżarło baterię GooglePlay (36%), system Android 20%, telefon (8%),  Ekran 7%, stan gotowości (5%), Launcher (4%), Yanosik 2% NewsGroup 2%,

Wg przewidywań, bateria wystarczy jeszcze przez 37h 17min  (Stamina) lub 244h 15min (Ultra Stamina)

Xperia Z3 compact

Data: 2017-01-05 20:41:24
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Ale może to dlatego że compact na mały ekran?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-01-05 20:58:04
Autor: Yerine Ictimai
AMOLED i oszczędność prądu na czarno?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Wrote in message:
O, Gsam sie przydaje - drugi telefon - 12% baterii zuzyte w 11h.

Jak rozumiem, z AMOLED także?

[...]

A weź zROOTuj, zainstaluj Xposed i Geenify, Wakelocks (żeby
 zdiagnozować co bo budzi z deepSleep), TitaniumBackup żeby
 zdefiniować "labels" z listą aplikacji które zamrozisz/odmrozisz
 jednym kliknięciem widżeta w dowolnej chwili (wszelkie Google, w
 tym Services i inne), zdebloat'uj system, i zobaczymy wtedy jak żre!!! :)

Ponieważ Samsung chyba słynie z zapychania Androidów w swych
 telefonach różnym badziewiem jak mało kto, które i żre baterię, i
 szpieguje, i inne uprawia rzeczy których ludź  nie lubi
 raczej

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-01-09 17:33:43
Autor: J.F.
Użytkownik "Yerine Ictimai"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o4m8dh$qlt$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Wrote in message:
O, Gsam sie przydaje - drugi telefon - 12% baterii zuzyte w 11h.
Jak rozumiem, z AMOLED także?

tak, Samsung Ace3

Ponieważ Samsung chyba słynie z zapychania Androidów w swych
telefonach różnym badziewiem jak mało kto, które i żre baterię, i
szpieguje, i inne uprawia rzeczy których ludź  nie lubi
raczej

Raczej nie. Po przywroceniu stanu fabrycznego jest znacznie lepiej.
Ale ile pracy wymaga potem przywrocenie ...

Poza tym widziales - uslugi Google Play 30% ...

J.

Data: 2017-01-08 01:24:53
Autor: Marek
On Thu, 5 Jan 2017 18:46:14 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
G* daje, sie dowiaduje ze "uslugi google play" zezarly 34%, "System Android" 18%, "Kernel" 7%, "zegar" 2.5%, a inne to ponizej 1%.

Zrjada bo nie jest usypiany, coś trzyma wakelocka. Co mowi cat /proc/uptime?

--
Marek

Data: 2017-01-08 21:51:10
Autor: J.F.
Dnia Sun, 08 Jan 2017 01:24:53 +0100, Marek napisał(a):
[...]

A co ma mowic, 45 tys i 24 tys. Nadal nie wiem co zzera.

to drugie to czas idle ?
Na drugim telefonie 367 i 92 tys ... a to oszczedny telefon.

J.

Data: 2017-01-05 18:06:53
Autor: Chris
W dniu 05.01.2017 o 16:17, J.F. pisze:
[...]

S2 - S3 - S4 te same objawy, zmiana na Xpieria Z2 i zapomniałem co to ładowarka :) stamina to jednak potęga.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2017-01-05 18:31:46
Autor: Yerine Ictimai
Chris <xxx@xxx.xxx> Wrote in message:
S2 - S3 - S4 te same objawy, zmiana na Xpieria Z2 i zapomniałem co to ładowarka :) stamina to jednak potęga.

Ale właśnie o Xperii AquaM4 powyżej mówię, Stamina jest dobra ale
 ona działa głównie przy wyłączonym wyświetlaczu (dba o
 wakelock'i,
 ale przecież np moduł Xposed pt Geenify może robić to na każdym
 telefonie z ROOT'em),
 a sam wyświetlacz żre energię na potęgę!

Przy AMOLED jakby mieć połowę pikseli wyłączonych w każdej
 sytuacji (raz te raz inne) to spodziewam się że ekran by żarł o
 połowę mniej prądu. Ale w praktyce?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-01-05 19:31:55
Autor: ToMasz
W dniu 05.01.2017 o 18:31, Yerine Ictimai pisze:
[...]

niema różnicy. gdyby była istotna, to producent tego ekranu byłby super bogaty, albo opanował rynek. ja się obawiam, że nawet gadżety typu godzina na zablokowanym amoledzie mocno zjadają baterie.
ToMasz

Data: 2017-01-06 05:42:57
Autor: Yerine Ictimai
AMOLED i oszczędność prądu na czar n o?
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> >> Przy AMOLED jakby mieć połowę
 pikseli wyłączonych w każdej
  sytuacji (raz te raz inne) to spodziewam się że ekran by żarł o
  połowę mniej prądu. Ale w praktyce?
niema różnicy. gdyby była istotna, to producent tego ekranu byłby super bogaty,

A Samsung biedny???
albo opanował rynek.

Firma ta ma mocną pozycję na rynku, przecież trudnym i o ostrej
 konkurencji między licznymi producentami

ja się obawiam, że nawet gadżety typu godzina na zablokowanym amoledzie mocno zjadają baterie.

A możecie to jakoś sprawdzić, zmierzyć właściwymi apkami? (Prośba
 do posiadaczy Samsung'ów)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-01-08 22:59:17
Autor: ToMasz
AMOLED i oszczędność prądu na czar n o?

A możecie to jakoś sprawdzić, zmierzyć właściwymi apkami? (Prośba
  do posiadaczy Samsung'ów)

apkami nie zmierzysz. te typy tak mają. ale ja się kiedys poświęce i przylutuje kabelki, zeby dokonać prawdziwych pomiarów. jak jakiś porządek na warsztacie zrobie...
ToMasz

Data: 2017-01-08 23:16:12
Autor: Yerine Ictimai
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> Wrote in message:

[...]

Wow, to byłby jakiś rzeczywisty krok w tych wirtualnych dyskusjach! Pozdrawiam serdecznie i trzymamy kciuki! :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-01-09 13:20:18
Autor: J.F.
Użytkownik "Yerine Ictimai"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o4udkg$obv$1@dont-email.me...
[...]

Zalezy gdzie te kabelki. na USB to akumulator troche przeszkadza, na baterii ... dawno temu jak probowalem, to strasznie wymagajace te telefony byly, miernik im przeszkadzal.

Ale jeszcze powiedz jakie aplikacje chcesz przetestowac - wszak ekran to nie wszystko.

J.

Data: 2017-01-10 13:20:04
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Jasne, fajnie, ale jak zrobisz to powiesz,  jednak teraz powiem, że właśnie testuję wczoraj kupiony Galaxy A5
 (2016), i  po wybraniu (pobraniu z ThemeStore) czarnego tematu "Simple Black",
 powyłączaniu zbędnych apek (za pomocą stock'owego Application
 Manager, bez ROOTa),  po zainstalowaniu Ampere obserwuję wskazania w status bar tego
 programiku,
 otóż przy małej jasności ekranu cały telefon
   pobiera 80mA z WŁĄCZONYM EKRANEM!!!

Wybaczcie ale taki wynik pierwszy raz widzę,  w ANALOGICZNYCH WARUNKACH Xperia AquaM4, po debloat i z
 zamrożonym Google wskazuje 200-300 mA.

Pierwszy raz widzę że można np sobie czytać tekst parę godzin i
 telefon ciągnie <80mA! I o to chodziło właśnie! :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-01-10 15:47:12
Autor: J.F.
Użytkownik "Yerine Ictimai"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o52jeo$fqr$1@dont-email.me...
[...]

Tylko potestuj jeszcze troche i zwroc uwage czy tym 80mA mozna wierzyc.
Wczesniejsze Samsungi mialy z tym problem - IMO - nie pokazywaly prawdziwych wartosci.

[...]

Jakim programem czytasz ?

No coz, zainstalujesz wiecej apek, napisz jak wtedy bedzie.

Ja tam wlaczylem syntezator mowy, i spozycie pamieci przez ekran mnie nie interesuje :-)
Za to czemu to bydle samo sie rozladowuje w pare godzin, to mnie bardzo interesuje :-)

J.

Data: 2017-01-10 16:51:32
Autor: Yerine Ictimai
AMOLED i oszczędność prądu na czar n o?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Wrote in message:
Tylko potestuj jeszcze troche i zwroc uwage czy tym 80mA mozna wierzyc.

Przy wyłączonym ekranie pobiera 10mA, widać na pasku zadań jak
 zaraz się włączy i zanim zdąży się zaktualizować
 :)

Wczesniejsze Samsungi mialy z tym problem - IMO - nie pokazywaly

Wcześniejsze Samsungi i wcześniejszeAmpery :)

prawdziwych wartosci.

Przypuszczam, że jednak te wskazania są wiarygodne ponieważ jak
 powłączam normalne ustawienia, normalny kolorowy temat, apki bez
 trybu nocnego i z białym tłem, to zaraz wskazania wracają do
 "normy" i osiągają swoje MAJESTATYCZNE wartości 200-500mA
 ;)

Jakim programem czytasz ?

Przecież wyraźnie piszę że programem Ampere (z opcją pokazywania w
 status bar żeby szybko widzieć na bieżąco)

No coz, zainstalujesz wiecej apek, napisz jak wtedy bedzie.

A widzisz, lubię je trzymać w ryzach, wyłączam zbędne, kontroluję
 uprawnienia, poza tym A5'16 ma funkcję żeby kontrolować apetyty
 na prąd dla poszczególnych apek (pewnie chodzi o
 wejkloki).

Ja tam wlaczylem syntezator mowy, i spozycie pamieci
   PRĄDU!!! :)
przez ekran mnie nie interesuje :-)

Właśnie a mnie interesuje najbardziej, i WKURZA od zawsze że
 zazwyczaj ekran żre najwięcej, telefon z IPS może sobie długo
 chodzić na jednym ładowaniu ale tylko do momentu gdy zechcesz
 sobie coś poczytać nieco dłużej, WŁĄCZONY ekran natychmiast
 zmienia reguły gry i jest dramat jak wykres leci PIONOWO w
 dół!

A tu, bardzo miła niespodzianka z tym AMOLED'em, jeszcze lepiej
 chyba tylko może sprawić niespodziankę tzw elektroniczny papier.
 :)

Za to czemu to bydle samo sie rozladowuje w pare godzin, to mnie bardzo interesuje :-)

Już ktoś pisał Ci, masz wejkloki :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-01-10 18:10:25
Autor: J.F.
[...]

Raczej wczesniejsze Samsungi.
Interfejs dla programow musi byc jeden, gora dwa.

Jakim programem czytasz ?
Przecież wyraźnie piszę że programem Ampere

ksiazki jakim czytasz ...

[...]

Lubiec to i ja lubie, ale co z tego :-(

[...]

Ale to do czytania istotne, bo inaczej to wszystko bierze prad, ekran mniej istotny :-(

A tu, bardzo miła niespodzianka z tym AMOLED'em, jeszcze lepiej
chyba tylko może sprawić niespodziankę tzw elektroniczny papier.
:)

Brak koloru na razie. Trzeba by yote z dwoma ekranami.
No i byly kiedys LCD transflexive, mogloby sie obyc bez podswietlenia, ale klient woli soczyste kolory.

Za to czemu to bydle samo sie rozladowuje w pare godzin, to mnie
bardzo interesuje :-)
Już ktoś pisał Ci, masz wejkloki :)

Cala mase, tylko przeciez one po to sa, aby byly :-(

J.

Data: 2017-01-11 04:56:05
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Wiesz, przy wyłączonym ekranie najczęściej chcemy aby procesor
 przeszedł w stan głębokiego snu, a wakelocks to mechanizm
 wybudzania procesora przez apki. Powszechnie bywa że wybudzanie
 to jest potrzebne i uzasadnione, jak np. SMS, próba
 przychodzącego połączenia, może i e-mail jeżeli chcesz aby cię na
 bieżąco powiadamiało dźwiękiem, jakieś alarmy, np. alerty
 pogodowe, itp.

Ale bardzo często wiele apek nadużywa tego mechanizmu, i budzi
 procesor co chwilę z powodu byle dupereli, wtedy najlepiej takie
 apki zahibernowywać  podczas wyłącznego ekranu np. modułem Xposed
 pt. Greenify itp. (po włączeniu ekranu je budzi z
 powrotem).

Ale jeszcze jest inna kwestia, mianowicie jak jest dużo apek i
 nawet każda z nich rzadko budzi procesor to problem żeby je jakoś
 zsynchronizować, żeby mianowicie budziły procesor w tych samych
 momentach, jakby "okienkach" (inaczej każda z apek wyzwala
 łejkloka rzadko, ale co z tego jeżeli każda w zupełnie innym
 momencie i procesor jest praktycznie cały czas wybudzony).
 Właśnie taką synchronizację robi m.in. również moduł Greenify:
 opcja "coalesce wakelocks".

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/