ANKIETA: ile zerwałeś szprych w roku 2009?

Data: 2010-02-14 21:38:37
Autor: #:-) gps
ANKIETA: ile zerwałeś szprych w roku 2009?
Chodzi mi głównie o wyprawowiczów jeżdżących z sakwami, ale pozostali też niech się wypowiedzą.

PYTANIE: ILE ZERWAŁEŚ SZPRYCH w 2009?

* liczba zerwanych szprych: .../... (przód/tył)
* marka szprych: ...
* wielkość koła: ... (26"/28")
* obciążenie: .../.../... (przód/tył/jeździec)
* powód zerwania: ... (jeśli da się wskazać)
* swobodna wypowiedź: (może być Rycho-style)

Oto moje dane:

* liczba zerwanych szprych: 0/0 (przód/tył)
* marka szprych: DT
* wielkość koła: 26"
* obciążenie: 8-10/20-25/76 (przód/tył/jeździec)
* powód zerwania: n/d
* swobodna wypowiedź: nie wiem, czemu to przypisać: zaplot? jakość szprych? rodzaje tras?

#:-)
gps

P.S. powyższe info zamieszczam nie dla chwalby, tylko zbieram dane przed zakupem nowego roweru

Data: 2010-01-14 21:57:35
Autor: MadMan
ANKIETA: ile zerwałeś szprych w roku 2009?
Dnia Sun, 14 Feb 2010 21:38:37 +0100, #:-) gps napisał(a):

* liczba zerwanych szprych: 0/1 (przód/tył)
* marka szprych: chujwi (tzn. pewnie jakieś Shimano, Champion,
niewiemco)
* wielkość koła: 28"
* obciążenie: 6/10/63 + rower ze 15 (przód/tył/jeździec) - BARDZO na oko
* powód zerwania: kiepskie koło/szprychy + wkręcenie ekspandera w nie.
Złamała się na idealnie płaskim asfalcie w Czechach, aczkolwiek pod
sakwami (niezbyt ciężkimi)
* swobodna wypowiedź: koło wywaliłem w cholerę, mam inne :P

Przejechane w 2009 roku - 10288 km wedle Bikestats. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-14 22:01:46
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
ANKIETA: ile zerwałeś szprych w rok u 2009?
Nudzi ci się.

Toposting zamierzony.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-02-14 22:28:25
Autor: #:-) gps
ANKIETA: ile zerwałeś szprych w rok u 2009?
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Nudzi ci się.

Skoro odpisałeś, Tobie też :-D.

Poza tym, że zdiagnozowałeś stan mojego ducha, coś w temacie?

#:-)
gps

Data: 2010-02-15 11:47:30
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
ANKIETA: ile zerwałeś szprych w rok u 2009?

Nudzi ci się.

Skoro odpisałeś, Tobie też :-D.

Poza tym, że zdiagnozowałeś stan mojego ducha, coś w temacie?

Ty chyba sakwiarzy pytałeś.
Ostatnią szprychę zerwałem 17 lat temu... w Mustangu.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-02-14 22:03:18
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
ANKIETA: ile zerwałeś szprych w roku 2009?
Jeśli nie zerwałeś żadnych szprych to skąd te obawy przy składaniu nowego roweru?

Osobiście mało jeżdżę z sakwami (ale zdarza się). W 2009 zrobiłem 10000km rok wczesniej 7000km i żadnej szprychy nie zerwałem.

Data: 2010-02-14 22:04:10
Autor: nb
at Sun 14 of Feb 2010 21:38, #:-) gps wrote:

[...]

Od dwudziestu lat nie zerwałem żadnej szprychy,
a jeździłem na kolarzówce, składaku, 26 i 28"
trek/cross. Wcześniej zdarzało się tylko weteranom
(7up) zimującym na balkonie.

Pewnie to skutek dobrej techniki jazdy po nierównościach
i niezbyt duĹźej wagi.

--
nb

Data: 2010-02-14 22:08:47
Autor: karbar
#:-) gps pisze:
Chodzi mi głównie o wyprawowiczów jeżdżących z sakwami, ale pozostali też niech się wypowiedzą.

PYTANIE: ILE ZERWAŁEŚ SZPRYCH w 2009?

* liczba zerwanych szprych: 0/3 (przód/tył)
* marka szprych: Sapim
* wielkość koła: 26(26"/28")
* obciążenie: 0/~25/63 (przód/tył/jeździec)
* powód zerwania: Osłabienie szprych przez zakleszczony łańcuch między kasetą a szprychami - łańcuch "wgryzł" się w szprychy tworząc osłabiony, zwężony punkt.
* swobodna wypowiedź: Hm, nie zdejmować plastikowych osłon za kasetą? Albo dokładna kontrola przerzutki bo wywrotce roweru na stronę napędu.

P.S. powyższe info zamieszczam nie dla chwalby, tylko zbieram dane przed zakupem nowego roweru

A...no to chyba nie pomogłem - uszkodzenie mechaniczne każdemu może się zdarzyć :P

pozdrawiam
karbar

Data: 2010-02-14 22:12:36
Autor: pawel(suw)
#:-) gps pisze:
[...]

Stąd ten post
Ze dwa latka temu też chciałem szybciej jeździć i kupiłem 28"
Ale zebym szybciej jeździł? jakoś nie bardzo.
www.rowerkiem.suwalki.pl

Data: 2010-02-14 22:33:43
Autor: #:-) gps
[...]

Zaiste. To co napisałeś przeczuwam i daje mi do myślenia.

Waham się między:

Centurion [Cross Line 1000 lub Cross Line 700]:
http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/839/Centurion.Cross.Line.1000./
http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/838/Centurion.Cross.Line.700./

Merida [Crossway TFS 800-V lub Crossway TFS 700-V]:
http://www.rowerymerida.com.pl/rowery_porownaj.php?id1=946&id2=947

#:-)
gps

Data: 2010-02-18 21:45:10
Autor: pawel(suw)
#:-) gps pisze:
[...]

1) nie wiem czemu upieram się przy wymiarach: odległość osi suportu do
prostopadłej podstawy siodełka (w sobotę jak dokopię się do garażu to zmierzę i wwrzucę na grupę)
2) w sklepie doradzali mi Meridę z tuningiem ale w cenie Crosa.
Ja uparłem się na ramę Maxima.Cały napęd poszedł do wymiany.
www.rowerkiem.suwalki.pl

Data: 2010-02-20 12:28:02
Autor: pawel(suw)
#:-) gps pisze:
[...]

Dokopalem się
Pod pierwszymi dwoma zdjęciami podałem wymiary.
(2cm różnicy)
http://rowerkiem.suwalki.pl/maxim.html

Data: 2010-02-14 22:18:47
Autor: Rafał Muszczynko
#:-) gps <gpsgpsgps@poczta.onet.pl> napisał(a):
Chodzi mi głównie o wyprawowiczów jeżdżących z sakwami, ale pozostali też niech się wypowiedzą.

PYTANIE: ILE ZERWAŁEŚ SZPRYCH w 2009?

* liczba zerwanych szprych: .../... (przód/tył)

0/0

* marka szprych: ...

DT Champion. Srebrne.

* wielkość koła: ... (26"/28")

20"/26"

* obciążenie: .../.../... (przód/tył/jeździec)

rower 17kg, ja 68kg , czasem bagaż do 30kg na tylne koło, czasem przyczepka do
60kg (z czego na tylne koło naciska może 10-15kg).
* swobodna wypowiedź: (może być Rycho-style)

Mocne obręcze (nie te najlżejsze), dobre szprychy i zaplot u fachowca i w
zasadzie problem zrywania szprych, czy rozcentrowywania kół nie występuje. Ale niektórzy chcą mieć superlekkie kółka do agresywnej jazdy przy wadze 95kg.
A to nie ma prawa zadziałać :-P

P.S. powyższe info zamieszczam nie dla chwalby, tylko zbieram dane przed zakupem nowego roweru

Sie nie tłumacz ;-)

Data: 2010-02-14 22:34:52
Autor: BoDro
#:-) gps pisze:

* swobodna wypowiedź: (może być Rycho-style)

nie pamiętam, bym kiedykolwiek zerwał szprychę.
Natomiast pamiętam, że kilka miesięcy temu jeden pan
w czarnym golfie zerwał mi trzy szprychy w tylnym kole,
a 33 pogiął :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-02-14 22:46:19
Autor: #:-) gps
BoDro pisze:
#:-) gps pisze:

[...]

Od dawna o to walczę - tylko beżowe bezrękawniki!

#:-)
gps

Data: 2010-02-15 13:37:26
Autor: Ignac
ANKIETA: ile zerwałeś szprych w roku 2009?
  > * swobodna wypowiedź: (może być Rycho-style)

  W ciagu ostatnich 3 lat żadnej szprychy nie zerwałem...natomiast w
  nowo zakupionym rowerze centruję koła i dociągam szprychy...jeżdzę wyłącznie
  po twardym i wmiarę równym ale mam niedaleko domu taką "agrafkę" na terenie
  kolejowym gdzie przejeżdzam podczas jednego wyjazdu przez tory kolejowe no   powiedzmy ok.100 razy i nie pierniczę się z nimi i po sezonie moze trzy,
  cztery szprychy dociągam o 10 do 20 stopni.
  Co do wyboru roweru ja poszedłbym po bandzie i kupiłbym tanszą wersję gdyż   uważam że nie można kupic jednego roweru na całe życie...natomiast dobrze
  wyregulowany i nasmarowany rower to podstawa.

  Ignac

Data: 2010-02-15 12:22:53
Autor: Tomasz Minkiewicz
ANKIETA: ile zerwałeś szprych w roku 2009?
On Sun, 14 Feb 2010 21:38:37 +0100
"#:-) gps" <gpsgpsgps@poczta.onet.pl> wrote:

Chodzi mi głównie o wyprawowiczów jeżdżących z sakwami, ale pozostali też niech się wypowiedzą.

PYTANIE: ILE ZERWAŁEŚ SZPRYCH w 2009?

* liczba zerwanych szprych: tył 3 (w ciągu 5 minut)
* marka szprych: chyba DT
* wielkość koła: 26"
* obciążenie: jeździec 80 kg, bez sakw
* powód zerwania: że źle ustawiłem przerzutkę, to jeden powód, a że
  skiĹź tego łańcuch wpadł za dużą koronkę i szprychy poharatał to drugi
  i ten bardziej bezpośredni
* swobodna wypowiedź: szprychy niewinne, to zła przerzutka była ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-02-15 13:29:44
Autor: arturbac
W dniu 2010-02-14 21:38, #:-) gps pisze:
 PYTANIE: ILE ZERWAŁEŚ SZPRYCH w 2009?

* liczba zerwanych szprych: .0/0
* marka szprych: takie jak koła nie przyglądałem się.
* wielkość koła: ... 26"
* obciążenie: ?/?/ 70kg ja + 20kg syn + 18kg rower
* swobodna wypowiedź: jazda co najmniej 2 razy dziennie w środku
tygodnia ok 3.2km, ulicami bez krawężników.

Data: 2010-02-15 23:26:56
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
ANKIETA: ile zerwałeś szprych w roku 2009?
#:-) gps bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
* liczba zerwanych szprych: .../... (przód/tył)

0/2

* marka szprych: ...

Noname, 20 groszy sztuka.

* wielkość koła: ... (26"/28")

28''.

* obciążenie: .../.../... (przód/tył/jeździec)

Sam widziałeś ;-)

* powód zerwania: ... (jeśli da się wskazać)

Chgw.

Data: 2010-02-16 12:39:54
Autor: Michal Brzozowski
ANKIETA: ile zerwałeś szprych w roku 2009?
On 14 feb, 17:38, "#:-) gps" <gpsgps...@poczta.onet.pl> wrote:
Chodzi mi g wnie o wyprawowicz w je d cych z sakwami, ale pozostali
te niech si wypowiedz .

Ok 500km przejechanych po wertepach z sakwami gdzies miedzy Chile i
Argentyna i 4 zerwane szprychy z tylu. Nie wiem czy slabe obrecze, czy
zly zaplot, ale jak tak dalej pojdzie to daleko nie zajade.

Pozdro,
Michal

ANKIETA: ile zerwałeś szprych w roku 2009?