AO Swivel adapter - jak to po polsku: przegub?

Data: 2010-07-17 10:23:19
Autor: Pszemol
AO Swivel adapter - jak to po polsku: przegub?
Adapter obrotowy, przegub: http://www.leisurepro.com/Image/Product/Full/aqus360.jpg

Albo adapter kątowy: http://www.leisurepro.com/Image/Product/Large/aquhaa52.jpg

Jak się po naszemu nazywają takie dodatki do AO pozwalające na lepsze
prowadzenie węża doprowadzającego powietrze nam do pyska?

Czy ktoś zna producenta który robi takie adapterki o innych rodzajach gwintu?
Te ze strony jakie pokazałem mają niestety zbyt gruby gwint i nie pasują do
mojego regulatora SHERWOOD BLIZZARD. Szukam takiego adaptera z drobniejszym
gwintem, najlepiej tego przegubowego, ale nawet ten kątowy byłyby fajny. Ktoś wie?

Data: 2010-07-17 15:58:34
Autor:
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Adapter obrotowy, przegub: http://www.leisurepro.com/Image/Product/Full/aqus360.jpg

Taki dodatek nosi nazwę: zmniejszenie wydatku AO i kłopoty gdy szlag trafi
O-ring. Raczej nie zalecane. pozdrawiam rc

Data: 2010-07-17 11:40:42
Autor: Pszemol
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:i1sjva$r4c$1inews.gazeta.pl...
[...]

Gdy szlag trafi O-ring to mam zapasowy aparat oddechowy...
Więc się nie boję. A co do zmniejszenia wydatku AO to o ile %?

Zresztą pytałem nie o to czy zalecasz tylko jak się to po polsku
nazywa i czy ktoś produkuje szerszą gamę z różnymi gwintami.

Data: 2010-07-17 21:40:17
Autor: Daniel Kowalski
Pszemol pisze:
[...]

Kupujesz dla nazwy czy dla wygody? ;-) MSPANC
Nie wiem, jak jest z wydatkiem AO, ale faktycznie każdy taki bajer to potencjalne miejsce awarii. Sam używam obrotowej złączki LOLA LP kąt 90' przy 1 stopniu AO backupowego i od kilku lat nie zepsuła się. Za to druga (jakiś noname) zaczęła bąblować i poszła na emeryturę.
Co do gwintów, to raczej będzie jeden rodzaj, jak to w wężach LP, za to przy 1 stopniu możesz zamontować złączkę LP (infl, AO) lub HP (manometr) i wtedy HP jest oczywiście większy.

Data: 2010-07-17 15:05:17
Autor: Pszemol
"Daniel Kowalski" <bountykiller@gazeta.pl> wrote in message news:4C420721.8010706gazeta.pl...
Pszemol pisze:
[...]

Chciałem Was zapytać a nie wiem jak to po naszemu nazwać.

[...]

No właśnie nie jest jeden rodzaj... Kupiłem tą z pierwszego zdjęcia
i do mojego SHERWOOD BLIZZARD nie pasuje. Mój regulator ma
drobniejszy gwint niż ten adapter.

Data: 2010-07-17 19:50:58
Autor: jacekplacek
Daniel Kowalski <bountykiller@gazeta.pl> napisał(a):
Co do gwintów, to raczej będzie jeden rodzaj, jak to w wężach LP,
Chyba, ze jest to Mares... :D

Data: 2010-07-17 22:12:51
Autor: Daniel Kowalski
AO Swivel adapter - jak to po polsku: przegub?

Chyba, ze jest to Mares... :D

Albo Sherwood.

Oooo MEA CULPA ;-) Dla mnie AO to domyślnie "A...g" lub "A...s".  ;-)

Data: 2010-07-17 16:05:59
Autor: Pszemol
"Daniel Kowalski" <bountykiller@gazeta.pl> wrote in message news:4C420EC3.20409gazeta.pl...

Chyba, ze jest to Mares... :D

Albo Sherwood.

Oooo MEA CULPA ;-) Dla mnie AO to domyślnie "A...g" lub "A...s".  ;-)

Czyżbym użył niewłaściwie polskiego skrótu AO Aparat Oddechowy?
Chodziło mi o drugi stopień regulatora. Ja mam akurat Sherwooda.

Data: 2010-07-18 08:48:10
Autor: Daniel Kowalski
Pszemol pisze:
[...]

Mam na myśli apeksa i aqualunga

Data: 2010-07-18 12:15:13
Autor: Zakrzówek Kraken
AO Swivel adapter - jak to po polsku: przegub?
Złączka kątowa

Data: 2010-07-18 14:40:26
Autor:
AO Swivel adapter - jak to po polsku: przegub?
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a):
Złączka kątowa

Możesz podlinkować? Szukałem w kilku sklepach + ebay.pl + allegro i nic... --

Data: 2010-07-18 19:05:32
Autor: Daniel Kowalski

http://www.pneumat.com.pl/zczka_ktowa_wtykowa_obrotowa_typu_banjo
http://www.arapneumatik.pl/188-3169-Zlaczka-katowa-dluga
http://www.aukcje.fm/alegro-3640906_Z%C5%82%C4%85czka_k%C4%85towa_SK_10_13_G1_4.html
http://www.lola.cz/pl/eshop/dodatki-rozne/ok-hp

Data: 2010-07-31 14:27:03
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:i1s0an.63k.0poczta.onet.pl...
[...]

Okazuje się, że ciemny jestem w te klocki, bo ten adapter obrotowy
jak najbardziej pasuje do mojego regulatora Blizzard - i już go miałem
założonego ale muszę dokupić o-ring. Okazuje się, że odkręciłem
regulator nie w tym miejcu co trzeba, przy samej plastikowej obudowie,
a tam gwint jest inny, drobniejszy. Gwint przy gumowej rurze jest 100% OK.

Data: 2010-07-31 19:37:44
Autor:
AO Swivel adapter - jak to po polsku: przegub?
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Okazuje się, że ciemny jestem w te klocki,

Wiemy.

[...]

Akurat to też UNF tyle że HP. Jest inny ze względu na domorosłych mechaników
sprzętowych.

pozdrawiam rc

Data: 2010-07-31 15:42:46
Autor: Pszemol
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:i31u28$mrk$1inews.gazeta.pl...
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

Okazuje się, że ciemny jestem w te klocki,

Wiemy.

Nigdy na eksperta nie pozowałem jak niektórzy tutaj :-)

[...]

I bardzo dobrze... Byłby jaja gdybym wstawił ten adapter tam pomiędzy
tą śrubę regulującą przerwę między blaszkami regulatora :-)

Orientujesz się może czy tam ma być jakiś o-ring na tych gwintach
czy ten gwint jest samouszczelniający? Bo zakręciłem ten adapter
ale to mi wygląda jakby tam brakowało jakiegoś o-ringa bo gwint
szedł luźno aż dokręciłem do końca i się zatrzymało :-) Ale nie sądzę
aby to było uszczelnione...

Data: 2010-08-01 06:10:45
Autor:
> [...]

ale to mi wygląda jakby tam brakowało jakiegoś o-ringa bo gwint
szedł luźno aż dokręciłem do końca i się zatrzymało :-) Ale nie sądzę

W większości rozwiązań, jest o-ring.

pozdrawiam rc

--

AO Swivel adapter - jak to po polsku: przegub?