APS-C a "stare" obiektywy

Data: 2009-05-07 01:24:00
Autor: Dariusz K. Ładziak
APS-C a "stare" obiektywy
Użytkownik Heraklit napisał:
Czy wybierając cyfrówkę APS-C "skazuję" się również na zakup nowych
szkieł do APS-C (teraz mam analoga Minolty), których później i tak bym
nie mógł wykorzystać w "pełnoklatkowej" cyfrze?

Nie wiem jak w Minolcie - w Nikonie stare obiektywy małoobrazkowe pasują do cyfrówek APS-C, obiektywy APS-C pasują (choć mogą mieć problem z winietowaniem - węższe pole obrazowe) do lustrzanek małoobrazkowych. W Canonie zgodność jest w jedną stronę - do cyfrówki APS-C można wsadzić obiektyw z lustrzanki małoobrazkowej (plus minus ilość danych przekazywanych przez obiektyw do aparatu - te dedykowane do cyfrówek bywają inteligentniejsze), do małoobrazkowych zaś nie należy używać obiektywów APS-C bo może nastąpić kolizja tylnego segmentu obiektywu i lustra - canonowskie obiektywy APS-C mają prawo wchodzić głębiej w korpus.

Wniosek - do lustrzanki APS-C powinny pasować obiektywy z lustrzanki małoobrazkowej. Odwrotnie niekoniecznie.

--
Darek

APS-C a "stare" obiektywy